Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1053
Hey


Om 2 ukers tid skal jeg inn til en legesjekk jeg skal ha før en eventuell operasjon..

Så jeg har litt noia nå, er det mulig at legen(e) finner ut at jeg røyker hasj under en slik legesjekk?
Røyker det noen ganger i uka.

Jævli kjipt å bli ferska på den måten..
Trenger de blodprøve tror dere?
Sjekker de for det/har de lov ellerno?

litt noia..

Takk!
Ser du ruset ut under konsultasjonen, kan legen reagere... men har aldri tatt ekstra blodprøver uten at pasienten er overstadig.
asså. hvis det ikke er noen grunn til at han skal sjekke det, så sjekker han det jo ikke.
Og hvis legen finner ut at du har røyka hasj, så er det ikke så mye han kan gjøre med det, bortsett fra å si "hasj er dårlig, ikke gjør det, osv).

Leger har taushetsplikt you know.
spørs hvor gammel du er det da

edit: legen har plikt på å underrette foreldre om man er under 18
Legen har taushetsplikt for foreldrene, til pasienter over 16 år.. du kan dra til legen, uten at foreldra dine trenger å vite det...

Så hvis du har vært til legen når du er 17, og legen finner ut at du har røyka, ringer foreldra dine.. så må jo legen ha brutt taushetsplikten? eller hur?

Eller er jeg på sopptur nå?
det er kanskje 16 som er grensen? trodde det var 18 jeg, men... skal ikke rope ut for høyt, men det er iaff en aldersgrense der
Better than thou.
Grensen er 16, og som fxxked sa, de sjekker ikke etter ting som dette med mindre de blir spurt om det.
Det er både dyrt og stress å sjekke blodprøver for THC-innhold, så med mindre de har særskilt grunn til å gjøre det, gjør de det ikke.. Enkelt og greit.

edit : kom til å tenke på noe.. leger må vel ha tillatelse fra eieren av blodet for å sjekke thc-innholdet(med mindre det er en straffesak)? Leger kan jo ikke sende en pasient sitt blod ut i hytt og gevær?
Sist endret av w00p; 14. oktober 2003 kl. 11:51.
eller med mindre det kan gi komplikasjoner ved en eventuell operasjon, så spør han nok om du bruker "medisiner"
Trådstarter
56 0
Tusen takk for alle svar folkens,
noia er ikke bra