Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4027
Jeg lurer på ca. hvor lang tid det tar å bli edru igjen hvis man har drukket f. eks. 8 øl?

Er det en slags regel eller noe for hvor lang tid det tar for å bli edru etter man har drukket x antall øl?
Sist endret av Shibbster; 2. november 2003 kl. 02:29.
Nei. Det kommer ann på hvor mye kroppen din tåler fra før av, hvor mye du har spist, hvor raskt du har drukket, etc, etc.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Tommelfingerregel: En time per alkoholenhet.

åtte øl = 8 timer

10 vodkashots = 10 timer

Da snakker du om tid fra du slutter å drikke.

Men det kommer an på kroppsvekt, alkoholtoleranse og IQ, samt tid siden sist du masturberte, hvor mange ganger du har hatt analsex, og kjønn.

HJ
Bare tull, SharQ. Du kan ikke regne det ut ifra det.
Opprinnelig postet av SharQ
Tommelfingerregel: En time per alkoholenhet.

åtte øl = 8 timer

10 vodkashots = 10 timer

Da snakker du om tid fra du slutter å drikke.

HJ
Vis hele sitatet...
Så det er altså slik at etter man har drukket åtte øl, så tar det åtte timer for å bli edru igjen? sånn ca. altså...
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er umulig å regne ut. Men det fungerer som tommelfingerregel.

Eneste måte å finne ut er å ta tiden og bruke alkotester.

hj
Opprinnelig postet av duxo
Nei. Det kommer ann på hvor mye kroppen din tåler fra før av, hvor mye du har spist, hvor raskt du har drukket, etc, etc.
Vis hele sitatet...
Så det finnes ingen tommelfinger regel som man kan bruke for å finne ut når man er blir edru etter man har drukket?
Opprinnelig postet av Shibbster
Så det er altså slik at etter man har drukket åtte øl, så tar det åtte timer for å bli edru igjen? sånn ca. altså...
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker 8 timer på å bli edru etter 8 øl, bør du ikke høre til å drikke, for å si det slik.

Opprinnelig postet av Shibbster
Så det finnes ingen tommelfinger regel som man kan bruke for å finne ut når man er blir edru etter man har drukket?
Vis hele sitatet...
Nei, det går ikke ann å regne ut, overhodet. Legg deg og sov, så når du våkner imorgen er du edru.


Etter å ha drukket så, og så lenge, på samme drikka, vet du selv hvor mye du tåler, og hvor lang tid det vil ta deg og bli edru.
Har ikke drukket altså. Men en kompis av meg gikk rund å regnet ut når han "burde være" edru igjen, så har jeg bare grublet over om det går an i det hele tatt...

Hadde jeg drukket i dag, hadde jeg ikke skrevet dette nå...
Tror dere bruker litt forskjellig definisjon på edru også kanskje? ser slik ut ihvertfall. Man kan mene edru som å ikke være full, dvs, at man har fullstendig kontroll og ikke føler seg beruset, men fortsatt har alkohol i kroppen. Eller man kan mene edru som å være klar til å kjøre bil? :P
Greit. Ta det på IRC.
Litt avhengig av vekt osv er det vanlig å forbrenne 0,15 promille pr time, men så er det jo ikke så jævla lett å vite nøyaktig hvor mye du har i promille til enhver tid heller...
Du kan regne det ganske greit ut, utifra kjønn og vekt,
og hvor mye rein sprit man har drukket sammenlagt,
men hvis man regner ut f.eks 12 timer, og bommer litt med regnestykket, så er det kjipt og bli tatt i bil f.eks hvis man bare kunne ventet 2 timer til..
Derfor, sov lenge dagen derpå, og vent et par timer etter du har våknet før du gjør noe skummelt..
Grunnen til at denne tråden ble åpnet, var fordi Tias skulle legge til en link, dette gjorde han ikke, så jeg får vel legge den til for han:

http://www.erowid.org/chemicals/alco..._effects.shtml
Alt er avhengig av; Hvem,hva,hvordan,hvor.
HVEM som drikker det.
HVA du drikker.
HVORDAN du drikker det.
HVOR er det fest i helga? ;p
Jeg har en url hvor du kan kalkulere dette med en enkel web form.
Men dette kan ikke benyttes til å finne ut om du er edru nok til å føre motorisert kjøretøy, til det vil det er den alt for unøyaktig.

--> http://www.cool.no/alkotest/
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av morten
Grunnen til at denne tråden ble åpnet, var fordi Tias skulle legge til en link, dette gjorde han ikke, så jeg får vel legge den til for han:

http://www.erowid.org/chemicals/alco..._effects.shtml
Vis hele sitatet...
Usj, fikk ikke med meg at den ble åpnet. My bad.

Uansett, som dere ser så hvis du hiver innpå en pils i 9 tida så er effekten av denne så og si borte etter en 4-5 timers tid. Dvs, denne sykheten, bakrusen, som alkohol ofte medfører opperer på egne premisser .
Sist endret av Tias; 3. november 2003 kl. 12:17.
Mye rart som står her, men jeg bruker ihvertfall mindre enn 8 timer på å bli edru etter 8 pils.
du virker vel edru, men promillen din sier noe annet.
Opprinnelig postet av Red-Bull
Jeg har en url hvor du kan kalkulere dette med en enkel web form.
Men dette kan ikke benyttes til å finne ut om du er edru nok til å føre motorisert kjøretøy, til det vil det er den alt for unøyaktig.

--> http://www.cool.no/alkotest/
Vis hele sitatet...
Ville nok vært bedre om du kunne sette inn hvor lang tid det gikk fra første til siste enhet. Denne baserer seg på at du tar alt i en slurk.