Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4687
Noen som har noen erfaringer med opium? eller noen som vet hvordan man fremstiller det fra opiumsvalmuer? kan man røyke selve planten?
Bare så det er sagt. Det er ikke enkelt å skaffe egendyrket opium i et land som Norge. Det er så kaldt at skal du klare å få opiumsvalmuen til å danne opium'et (som du så henter ut), må du dyrke de inne eller evt. i drivhus. Og litt mistenkelig dersom huset ditt er fullt av valmuer?
Du trenger nemlig maaange. Men det er nå så

Og som et lite vedlegg, for å motbevise meg selv litt. Det er så vidt kjent bare én person som har klart å dyrke "effektive" opiumsvalmuer her til lands. Det var en pasient ved Gaustad sykehus (ja, den psykiatriske) som dyrket det i kompostbingen der. Så det er mulig, men som sagt, det vekker på en måte oppsikt.

Drepte jeg drømmene dine nå?
Liksom, jeg har ikke peiling på slikt... Så jeg lurer på hva valmuer er ??


Har du noen bilder eller kan du forklare meg hva dette er ?
Visst du først skal lage opiumsvalmuen , så kan du jo ha det i komposten som denne _syke_ pasienten gjorde . Det beste er jo og ha en kompost med lokk på da . Det vil da bli varmt og godt der nede å ingen vil se at du har opiumsvalmuen der ...

Men du må jo ha en ganske så stor kompost da
http://images.google.com/images?q=po...=Google+Search

Brukes bl. a. til å lage heroin, valium og andre barbiturater.
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
det er ikke noe problem å få dem til å vokse ihvertfall! mamma har dem i hagen..jeg vet jo ikke om disse er "effektive" men de kommer opp og ser fine ut. leste på nettet et sted at de ikke var vanskelige å dyrke, så jeg prøver jeg..
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
lurer fortsatt på hvorda man får opium ut av valmuene??!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Google er din venn!
Men google er en dårlig venn,
hun har veldig dårlig innflytelse på deg


Offtopic:
Nok et bevis på at internett gjør det alt for lett å skaffe seg informasjon som man ikke har helt godt av... Heldigvis!
Røyk veldig mange røyk =P... En lignende effekt som opium...
hehe, mutter har valmuer i hagen hun også, og hun er farmasøyt, så hun har litt peil på sånt.
Da hun fortalte at det var opiumsvalmuer, så måtte jeg jo bare spørre . Men uansett, du trenger MANGE og de trenger varme. Grunn til at de har store enger med valmuer, der de driver med opiumsvalmuer..
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
skal mange røyk gi samme effekt som opium?! Det er det dummeste jeg har hørt!
De fleste valmuene i norge er "kastrert" og bærer ingenting som kan brukes til barbiturater
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De valmuene som inneholdt opium var tidligere forbudt i norge og var derfor ikke i salg, andre planter som lignet ble i stedet solgt. Ble lovlig nå en gang i år.

Edit: Du har nok rett Scizoma. Poenget mitt var uansett at de plantene som var vanlig å gå for (i samme familie?) istedetfor Papaver somniferum ikke inneholdt opium, men alikevell lignet veldig.
Sist endret av Tias; 22. oktober 2003 kl. 16:38.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Opiumsvalmua har alltid vært lovlig å dyrke, det du sier tias er ikke riktig, det er nylig blitt lov å impotere frøene fra utlandet.