Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2890
Som noen av dere vet så sliter jeg veldig med angst, og med ekstremt dårlig selvtillit. Jeg ble mobba i 8 år på grunn av hvordan jeg ser ut. Jeg har prøvd å komme meg i dating verdenen, og har lasta ned tinder, men jeg får ingen matcher og veldig veldig mange sender meg meldinger om hvor stygg jeg er. Nå ble det mye verre da jeg fikk 3 meldinger på rad om at det ser ut som jeg har downs. Noen kalte meg også Benjamin Button. jeg ser ekstremt ung ut til at jeg er 20, og klarer ikke å gro ansiktshår. Jeg klarer snart ikke å se meg i speilet lengre, og blir kvalm når jeg ser meg selv. Jeg vet genuint ikke hva jeg skal gjøre lengre, og mister snart alt håp.
Du kan begynne med å spise riktig og trene styrke/volum. Dette vil øke både selvtilliten og utseende.
Deretter kan du gjøre små endringer underveis, som f.eks å oppgradere garderoben din. Det er ganske utrolig hvor mye forskjell klær som passer godt utgjør.

Til slutt, husk at det er det indre som teller ; )
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Du kan begynne med å spise riktig og trene styrke/volum. Dette vil øke både selvtilliten og utseende.
Deretter kan du gjøre små endringer underveis, som f.eks å oppgradere garderoben din. Det er ganske utrolig hvor mye forskjell klær som passer godt utgjør.

Til slutt, husk at det er det indre som teller ; )
Vis hele sitatet...
Jeg skal konkurrere i min første bodybuilding konkurranse neste år, så er relativt muskuløs fra før, jeg har en bra garderobe fra før også. Ja det indre teller, men ikke i 20-årene, da dømmer alle deg utifra utseendet.
BRAND ∞ STRONG
Angående selvtilliten din så kan jeg ikke gi så mye råd.
Å ta vare på seg selv som @EzreaL sa er viktig. Noe er nok også psykologisk.
Hvis du har blitt mobbet i mange år for utseendet ditt så vil du sikkert til også oppleve deg selv slik tilslutt.

Når det kommer til sex så kan du jo endre beitemarker.
Jeg husker ikke hvem som sa det, men jeg siterer likevel:
"Det er mye god fitte som går tapt bak et stygt ansikt"
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Angående selvtilliten din så kan jeg ikke gi så mye råd.
Å ta vare på seg selv som @EzreaL sa er viktig. Noe er nok også psykologisk.
Hvis du har blitt mobbet i mange år for utseendet ditt så vil du sikkert til også oppleve deg selv slik tilslutt.

Når det kommer til sex så kan du jo endre beitemarker.
Jeg husker ikke hvem som sa det, men jeg siterer likevel:
"Det er mye god fitte som går tapt bak et stygt ansikt"
Vis hele sitatet...
joda sant det, men jeg føler jeg allerede har ekstremt lave standarer til jenter, det eneste kravet jeg har er at de ikke skal være sykelig overvektige.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvor er det du får disse meldingene?

Ikke sweat ansiktshår. Med mindre du er hipster er det ikke noe must.
Du trenger ikke bekymre deg for ansiktshår enda, du er bare 20. Jeg kunne ikke gro skikkelig skjegg før jeg var helt i slutten av 20-årene. Jeg blir snart 30 og skjegget blir bedre og bedre for hvert år som går.
Sykt at folk gidder å bruke tiden sin på å kommentere andre sitt utseende på Tinder.

Man kan jo ikke alltid gjøre så veldig mye med utseende, og henger du på Tinder så vil jeg tro at det er én av de tingene folk automatisk går etter (men hadde virkelig ikke trodd at folk brydde seg med å kommentere slikt...), så kanskje Tinder ikke er plassen for deg? Ut over å jobbe mot en veltrent kropp så tror jeg resten må komme innenfra. Det finnes nok av folk som kommer seg opp og frem ved hjelp av selvsikkerhet heller enn å se bra ut.
Mange av de defektene du studerer med lupe er ting andre ikke legger merke til engang. Du er inne i en besettelse hvor du finner den ene feilen etter den andre. Prøv å slå deg litt til ro med at du er den du er og gi deg selv litt slækk. Kvitt deg for guds skyld med Tinder - de bra damene henger ikke der.
Jobb heller med det du faktisk kan gjøre noe med.

For min del har ikke utseendet veldig mye å si når det kommer til menn. Kunnskap og viten tiltrekker meg, humor tiltrekker meg, kindness tiltrekker meg. De egenskapene der plusset sammen kan få meg til å falle for nærmest hvilken som helst mann.
Sist endret av Hard-hitting; 20. august 2021 kl. 16:22.
Sitat av Hard-hitting Vis innlegg
Mange av de defektene du studerer med lupe er ting andre ikke legger merke til engang. Du er inne i en besettelse hvor du finner den ene feilen etter den andre. Prøv å slå deg litt til ro med at du er den du er og gi deg selv litt slækk. Kvitt deg for guds skyld med Tinder - de bra damene henger ikke der.
Jobb heller med det du faktisk kan gjøre noe med.

For min del har ikke utseendet veldig mye å si når det kommer til menn. Kunnskap og viten tiltrekker meg, humor tiltrekker meg, kindness tiltrekker meg. De egenskapene der plusset sammen kan få meg til å falle for nærmest hvilken som helst mann.
Vis hele sitatet...
Jo men så er vel du sikkert eldre enn meg, i 18-20 årene går alt på utseendet, jeg har hørt folk ledd av meg når jeg har gått bortover, folk har ropt stygge navn etter meg osv.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Jo men så er vel du sikkert eldre enn meg, i 18-20 årene går alt på utseendet, jeg har hørt folk ledd av meg når jeg har gått bortover, folk har ropt stygge navn etter meg osv.
Vis hele sitatet...
Du må slutte å bekymre deg sånn, mange andre opplever det samme

Det er faktisk definert som et fenomen blant fagfolk kalt "Spotligh effect", og innebærer at man tror at andre som ler i offentlighet ler av deg.

Her er en link hvor du kan lese mer om det.

Sannsynlighet for at noen ler ut av deg i offentligheten er svært liten, de ungdommene som ler på hjørnet kan virke som at de ler av deg, men de gjør ikke det. Dette har med siden man er senteret i sin egen verden så tror man at man også er senteret i alle andre sin verden, noe man langt ifra er.

Ting som kan hjelpe er å gi litt mer faen, øyekontakt med folk, se på de som ler, er det faktisk deg de ler av eller er det bare hjernen din som spiller deg et puss?
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Jo men så er vel du sikkert eldre enn meg, i 18-20 årene går alt på utseendet, jeg har hørt folk ledd av meg når jeg har gått bortover, folk har ropt stygge navn etter meg osv.
Vis hele sitatet...

Ja, hvis det å slenge dritt til andre gjør de lykkelig så får det være deres problem. For problemer har de helt klart. De kunne ikke gjort en dårligere figur om de prøvde.. Hva andre tenker og sier er uansett lite du kan gjøre med. Det du derimot kan gjøre noe med er hvordan du tar det. Finner du deg i at andre styrer livet ditt eller finner du deg ikke i det?

Husk at karakteren din bygges ved motstand, det er en pågående prosess som du ikke merker så mye til før det etterhvert smått om senn går bedre. Det er sånn livet er. Nå har du det ganske trått, men det kommer til å bli bedre. Det er ups and downs hele jævla tiden. Du kommer deg gjennom denne krevende perioden, og så er du sterkere rustet neste gang livet byr på utfordringer.

Det sagt så virker det som det er hvordan du tenker om deg selv som er hovedproblemet her.
hva er det som er så stygt med ansiktet ditt sånn spesifikt ?
at du ser ung ut?
Ingen vil si det.. men tipper det verste med tinderprofilen din ikke er selve ansiktet ditt, men heller det at bildene dine er ræva. Selfies som er for nærme ansiktet, dårlig belysning, dårlig vinkel.
Ille at du har fått stygge kommentarer. Husk at folk som driver med slik er virkelig stygge, og ikke verd tiden din.
Jeg har aldri hatt Tinder, men fra hva jeg vet, er det jo ikke så rart at det er mye utseendefokus der. Alt går jo ut på å trykke hjerte på de man synes er tiltrekkende, eller? Da blir det overfladisk, og tipper at det både er ålreite folk og helt på trynet folk der. Kanskje en datingside med sånn test i starten for å finne ut hvem du passer (deler verdier og interesser) med?

Det kan hende at SoMe har gjort at utseendefokuset er verre enn noensinne. Da jeg var på den alderen reagerte jeg ikke nevneverdig på utseendefokus, og så par av alle slag og former overalt.

Mobbingen og andre sårende opplevelser kan kanskje ha gjort deg veldig vár, og at dette kan gjøre andre litt skeptiske, så mulig du må jobbe med å reparere selvbildet før datingen.

Lykke til! Har trua!
Har også en fortid med mye mobbing i mange år som resulterte i ptsd, angst, lavt selvbilde osv.
Jeg er 10år eldre enn deg, husker da jeg var 20 tenkte akkurat det samme som deg, usikker, dårlig holdning i kroppen, vondt i kroppen, negativ, selvsentrert (Synd på meg buhu) stygge tanker om meg selv i speilet, overtenking.

Det beste tipset jeg skulle ønske jeg visste på den tiden er:

- Synd du synd på deg selv og lager unnskyldninger ofte, så kommer du sannsynligvis ikke til å utvikle deg selv til det positive

- Det å være "stygg" eller "pen" er noe samfunnet har skapt som i realiteten ikke betyr noe som helst siden det er en illusjon. Hvis noen sier du er stygg så er personen selv i en ond sirkel og er garantert usikker på seg selv. Ordet "stygg" har ikke betydning så lenge du har en god personlighet der du respekterer andre.

20 åra og dating er flertallet ute etter fest, god stemning som ofte resulterer i sex fordi du er rusa og ikke mange tar livet så seriøst i den alderen.
Ta det med ro.. Du stresser for mye, du er ung. Jeg forstår du er rastløs, men du aner ikke hvor god tid du har.

Prøv å nyt livet litt, skriv ned ting du er takknemlig for. Kan være hva som helst.

Skriv noe positivt om deg selv hver kveld før du legger deg.
Dette hjelper gradvis, det føles ubetydelig der og da, men det hjalp meg etter 1,5 år.

Din kropp er ditt tempel
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Som noen av dere vet så sliter jeg veldig med angst, og med ekstremt dårlig selvtillit. Jeg ble mobba i 8 år på grunn av hvordan jeg ser ut. Jeg har prøvd å komme meg i dating verdenen, og har lasta ned tinder, men jeg får ingen matcher og veldig veldig mange sender meg meldinger om hvor stygg jeg er. Nå ble det mye verre da jeg fikk 3 meldinger på rad om at det ser ut som jeg har downs. Noen kalte meg også Benjamin Button. jeg ser ekstremt ung ut til at jeg er 20, og klarer ikke å gro ansiktshår. Jeg klarer snart ikke å se meg i speilet lengre, og blir kvalm når jeg ser meg selv. Jeg vet genuint ikke hva jeg skal gjøre lengre, og mister snart alt håp.
Vis hele sitatet...
Bare til info, så er det ganske begrenset med sosiale antenner på de som sender deg meldinger og spør om slikt sånn uten videre, og i tillegg har kallenavn. Utseende kan man alltids gjøre noe med hvis man absolutt må, er verre med det indre og det man har mellom ørene. Håper i hvertfall ikke du kaster bort tiden din på slike mennesker
Se filmen «Hemmeligheten» på Netflix.
Slutt å stress!
Gi mer faen!

Du er ung og alt kommer til å ordne seg! Hilsen ei på 23 år som hata seg selv når ho var 20 men rocker livet nå etter jeg lærte meg kunsten å gi faen
Må nesten si meg litt enig med vannflaska her.
Det å gi faen er så mye enklere i de aller fleste tilfeller.

Det kommer alltid til å være noen det ute som synes du er sånn eller sånn, hva så?

Fuck dem, ikke la dems negative attitude og frekke holdninger holde deg tilbake eller lignende.
Lev livet som best du kan, nyt alt du ka nyte og vis en langefinger opp til en hver som dømmer deg for hvordan du ser ut og ikke hvordan du er.