Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2889
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det trygt og sende kontantbeløp mellom 20-100k i posten? Om man vacuumpakker pengene..

Tenker om det har vert hender som vært borti hasj og deretter pengene om bikkja vil merke det om det skulle bli kontroll?

Har noen erfaring
Det finnes bikkjer som kan lukte penger, men vet ikke om det brukes på posten, da det ikke er ulovlig å sende cash.

Allikevel ville jeg aldri sendt beløpene du snakker om i posten, av åpenbare grunner.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det finnes bikkjer som kan lukte penger, men vet ikke om det brukes på posten, da det ikke er ulovlig å sende cash.

Allikevel ville jeg aldri sendt beløpene du snakker om i posten, av åpenbare grunner.
Vis hele sitatet...
Jo det er ulovlig og sende penger i posten

https://www.posten.no/sende/klargjoring/forbudt-innhold
Det er nok ikke ulovlig, her gjetter jeg på at posten bare vil beskytte seg selv ved å si at det er forbudt. Merk at det står "vanlige brev". Disse har ikke sporing, så om brevet du sendte med 10k eller edelstener forsvinner vil ikke posten ta ansvar for dette. Det er mye lettere hvis de har sagt at verdisaker ikke skal sendes med vanlig brev.

Tviler sterkt på at de har pengesniffende hunder på innenlandspost da det ikke er ulovlig å transportere kontanter innenlands. Beløp over 10k som føres ut av landet må rapporteres, derfor har de også pengehunder på flyplasser.

Dersom det også lukter hasj av pengene og disse fanges opp av en narkotikahund så blir nok pakken åpnet, om det skulle vise seg at den inneholder store mengder kontanter og i tillegg gir utslag på spor av narkotika tror jeg fort politiet blir involvert.
Sist endret av Nine; 6. juni 2020 kl. 22:43. Grunn: Feilstavelser
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nine Vis innlegg
Dersom det også lukter hasj av pengene og disse fanges opp av en narkotikahund så blir nok pakken åpnet, om det skulle vise seg at den inneholder store mengder kontanter og i tillegg gir utslag på spor av narkotika tror jeg fort politiet blir involvert.
Vis hele sitatet...
Var dette jeg ville ha svar på ja. 20k er vel en liten mengde kontanter, sku tro om man fikk razzia for et slik stunt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo det er ulovlig og sende penger i posten

https://www.posten.no/sende/klargjoring/forbudt-innhold
Vis hele sitatet...
Jeg visste faktisk ikke at det var forbudt! Takk for opplysningen

Jeg ville allikevel heller møtt motparten på halvveien og levert pengene ved en bensinstasjon eller en kirke for den saks skyld. Praise the lord
Sist endret av krystallkongen; 6. juni 2020 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om det går an? Ja.
Om narkobikkje vil lukte det om pengene har vært i kontakt med hender med hasj på? Ja.
Om det er ulovlig? Ja.
Om det er trygt forhold til å bli tatt? Nei.
Om det er trygt forhold til at pengene kan bli tilfeldig borte i posten? Nei.
Om dette er en god idé? Nei.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo absolutt ikke ulovlig å sende penger i posten, det er bare ikke tillatt å sende det som vanlig brevpost eller med vanlig pakke.
Verdibrev derimot...
Sitat av celtseus Vis innlegg
Om narkobikkje vil lukte det om pengene har vært i kontakt med hender med hasj på? Ja.
Vis hele sitatet...
Det vil de nødvendgvis ikke. De kan gjøre det på en bra dag når alle forutsetninger er tilstede. Men dette er ganske tvilsomt, ikke noe de læres opp til eller forventes at de skal gjøre. Det er ganske selvforklarende at det ville blitt veldig omfattende om narkohundene skal markere på alt som har vært i kontakt med noe som har vært i kontakt med narko.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Gjort 2 ganger i år med beløp type 2-3000 , gikk bra
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Gjort 2 ganger i år med beløp type 2-3000 , gikk bra
Vis hele sitatet...
Ok takk
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke lov og sende penger i posten dessverre
ville heller brukt paypal elns. funker fett til å sende cash
Jo da, det er lov å sende penger i Posten. Helt opp til 40000,-. Men det må sendes som verdipost. Da er pengene forsikret hvis dem blir borte:

https://www.posten.no/sende/brev/med...rhet/verdibrev