Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9173
Ja det kan i alle fall føles sånn noen ganger, som om jeg bare sitter bak øynene å observerer "maskinen" uten å egentlig kunne styre så mange av funksjonene. Så jeg lot tanken være inspirasjonen til den siste låten jeg gjorde. Både instrumentalen, flowen, stemmebruken, og mixingen er preget av følelsen. Og nå som du tross alt allerede har klikket deg inn på tråden hadde jeg satt stor pris på om du tok deg tid til å klikke på linken til låten, høre igjennom og fortelle meg hva du syns

https://soundcloud.com/kloakk/02-klo...lawless-tracks
Lykke på et magasin
Trykk utløs dopamin


Fikk noen utrolig morsomme flashbacks.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av påla Vis innlegg
Liker det!
Vis hele sitatet...
Takk så mye, setter pris på at du tok deg tia til å høre på oppgulpet mitt
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Lykke på et magasin
Trykk utløs dopamin


Fikk noen utrolig morsomme flashbacks.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding, fortell om flashbacksa a, hadde vært kult å høre hva låta trigget av minner hos en "freak"
Har ikke hørt mange norske sanger på soundcloud, men desidert den beste jeg har hørt.
Den har et godt potensialet som jeg håper du jobber videre med. Fikk lyst til å høre mer.

Du begynner veldig bra!! Når du sier "Jeg foretrekker meskalin" faller jeg ut noen sekunder for å tenke. Nesten så jeg føler det ville vært mer effektivt om du har sakt: Du foretrekker meskalin. Du fikk meg til å føle at jeg var i en transe, men når "jeg" kom opp, ble du i fokus istedenfor transen jeg var i. Om du skjønner?

Neste gang jeg faller ut av "transen" er når du sier:
"Kordan kan æ..." håpet du skulle fortsette i samme rytme egentlig. Føler litt at du har mistet den syke kreativiteten fra tidligere.

"Vi er tilbake i mitt univers" og utover liker jeg godt igjen.

Så faller jeg ut på "Alltid gi deg..." av samme grunn som over og det fortsetter egentlig helt til slutten. Innser egentlig at jeg skulle ønske det var mer catchy bakgrunnsmelodi. Blir litt om-at-at-a-om-at-at-a.


Ikke noe musikkgeni, men håper det kan hjelpe deg. Vil tro du har tenkt mye over hvorfor ting er som det er. Jævlig kreativ tekst og ordvalg! KP
Passe groovy, litt monoton som nevt før
Sist endret av LoveToGrow; 7. april 2017 kl. 17:00.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av eublem Vis innlegg
Har ikke hørt mange norske sanger på soundcloud, men desidert den beste jeg har hørt.
Den har et godt potensialet som jeg håper du jobber videre med. Fikk lyst til å høre mer.
Vis hele sitatet...
Takker så mye Jeg jobber med musikk jevnlig og satser på at øvelse gjør mester. Om du vil høre mer er det jo nesten 50 andre låter på soundclouden min du kan sjekke ut

Sitat av eublem Vis innlegg
Du begynner veldig bra!! Når du sier "Jeg foretrekker meskalin" faller jeg ut noen sekunder for å tenke. Nesten så jeg føler det ville vært mer effektivt om du har sakt: Du foretrekker meskalin. Du fikk meg til å føle at jeg var i en transe, men når "jeg" kom opp, ble du i fokus istedenfor transen jeg var i. Om du skjønner?

Neste gang jeg faller ut av "transen" er når du sier:
"Kordan kan æ..." håpet du skulle fortsette i samme rytme egentlig. Føler litt at du har mistet den syke kreativiteten fra tidligere.

"Vi er tilbake i mitt univers" og utover liker jeg godt igjen.

Så faller jeg ut på "Alltid gi deg..." av samme grunn som over og det fortsetter egentlig helt til slutten. Innser egentlig at jeg skulle ønske det var mer catchy bakgrunnsmelodi. Blir litt om-at-at-a-om-at-at-a.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg skjønner hva du sier og tar det til meg. Ikke for å kverulere eller forsvare flowen, men som jeg skrev i første post så var litt av poenget med låten at den skulle være monoton og gjentagende, for å simulere en maskin


Sitat av eublem Vis innlegg
Ikke noe musikkgeni, men håper det kan hjelpe deg. Vil tro du har tenkt mye over hvorfor ting er som det er. Jævlig kreativ tekst og ordvalg! KP
Vis hele sitatet...
Klart det hjelper meg, det er mannen/kvinnen i gata jeg først og fremst ønsker feedback fra, men alle som har noe å si er velkommen til å gjøre det Til slutt, tusen takk for at du tok deg tiden til å sjekke ut låten og ikke minst den gode tilbakemeldingen din, setter pris på det, god helg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja du imponerer nok en gang =)

Du blir bare bedre så vet ikke helt hvor jeg skal gi kritikk, men kanskje litt mindre monoton hadde vært velkomment i mitt øre selv om jeg skjønner at dette var gjort litt med vilje. Litt mer "maskinstemme"-effekt hadde kanskje også gjort seg?

Ping-pong partiet var fet som fan!

og sier du at kjeften lukkes opp eller lukter sopp?

Peace out
Sist endret av Tvi||ing; 27. april 2017 kl. 21:21.
tja... jeg er passe sikker at du aldri vil tjene penger på dette.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Staut Vis innlegg
tja... jeg er passe sikker at du aldri vil tjene penger på dette.
Vis hele sitatet...
Og jeg som nettopp tok opp forbrukslån til en flunke ny Tesla, kasta dama på dør og skrev mail til Scarlett med den gledelige nyheten om at jeg endelig var singel, og her kommer du, og bare kaster virkeligheten i trynet mitt og ettelater meg med drømmene mine i ruiner

Men takk for tilbakemeldingen
Denne likte jeg Veldig kreativ tekst som sikkert har tatt tid å få ned.
Det er noe med dialekten din som gjør dette enda bedre. Dersom du hadde hatt oslodialekt hadde jeg ikke giddet å hørt hele sangen. Nå har jeg hørt den tre ganger
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Denne likte jeg Veldig kreativ tekst som sikkert har tatt tid å få ned.
Det er noe med dialekten din som gjør dette enda bedre. Dersom du hadde hatt oslodialekt hadde jeg ikke giddet å hørt hele sangen. Nå har jeg hørt den tre ganger
Vis hele sitatet...
Er alltid like kult å høre at noen liker greia mi mann, har flyttet endel gjennom årene så er nok litt dialektforvirra og da er det ekstra gledelig å høre at du syns det funker Takker så mye for tilbakemelding, setter utrolig pris på det, gir ny energi til å gjøre mer og ikke minst bedre låter, god helg