Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2074
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har et forbigÅende (og grusomt irriterende) problem med min HTC Desire Z. NÅr jeg skriver norske bokstaver, bestemmer den seg for Å sette store bokstaver. For Å gi en slags illustrasjon, har jeg skrevet dette emnet pÅ telefonen...

Shift er ikke trykket ned (eller aktivert ellers), og det skjer bare med ÆØÅ. Jeg har vÆrt i kontakt med kundeservice, som ikke kunne rÅde til annet enn Å gjØre en factory reset - og sa rett ut at det ikke var sÆrlig sannsynlig at det kom til Å fungere. Jeg har ikke spesielt lyst til Å reinstallere snØrrogfØrti apps, sÅ jeg holder det fortsatt i reserve...

Innstillinger er satt pÅ norsk, så klart.
Sitat av robhol Vis innlegg
Innstillinger er satt pÅ norsk, så klart.
Vis hele sitatet...
Trykket du på noe spesielt mot slutten der? Jeg bare lurer, siden "så klart" har liten 'å'.
Og finnes det ikke ettellerannet program/funksjon hos google der en tar backup av alle apps osv. via nettsidene deres eller noe slikt?
Er et kjent problem ved telefonen. Å trykke på FN og så space og velge Norsk som språk (Selv om det allerede er valgt) fikser problemet til det oppstår igjen.
Har selv problemer med å lagre navn som inneholder æøå i adresseboken.
Trykk på Menu to ganger, så går det bort mens du skriver akkurat den meldingen. Har samme telefon og problem selv.

Noen ganger fungerer æøå helt fint, andre ganger blir de store.
Sist endret av Roundsound; 23. april 2011 kl. 22:56.
Sliter med det samme selv, pleier noen ganger å fungere å viske ut hele meldingen å starte på nytt. Problemet kommer og forsvinner rimelig ofte. Men en sikker fiks, som nevnt over er å sette språket til norsk, på nytt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Trykket du på noe spesielt mot slutten der? Jeg bare lurer, siden "så klart" har liten 'å'.
Og finnes det ikke ettellerannet program/funksjon hos google der en tar backup av alle apps osv. via nettsidene deres eller noe slikt?
Vis hele sitatet...
Som sagt - forbigående problem, det styrer helt over seg selv. Til dere andre, tusen takk for tipsene. Det er fortsatt irriterende, men det er bedre enn "Å gjØre alle meldingene sÅnn."
Problemet skjer kun hos meg når jeg bruker qwerty-tastaturet, ikke skjermtastaturet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Ja, det stemmer, men det virtuelle tastaturet er jo en pain in the ass - derfor kjøpte jeg en telefon med hardware-tastatur.
Uansett, to taps på Menu er en "kompakt" nok fiks til at jeg ikke trenger å irritere meg over det, så jeg klarer meg fint frem til de eventuelt fikser problemet gjennom en oppdatering.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har også et problem med Desire Z tastaturet, så poster det her istede for å lage ny tråd.

Noen ganger når jeg skriver meldinger begynner keybordet plutselig å bruke de innlagte snarveiene istede for å skrive meldinger.
F.eks når jeg trykker på s, kommer jeg inn på meldinger.
Dettte skjer kun noen ganger og lurer på om noen har et lignende problem eller løsning?

Har prøvd å google det uten hell, og vill helst ikke formatere. Så formatering ser jeg på som en siste utvei
Har problemet selv (både det til TS og det til MartinTi) og det jeg gjør som oftest da er bare å lukke tastaturet for så ta det fram igjen. Det fungerer hos meg. Et plagsomt men ikke et stort problem.
Jeg hadde lastet ned GO Keyboard, mye bedre en stock uansett..
Sitat av Curver Vis innlegg
Har problemet selv (både det til TS og det til MartinTi) og det jeg gjør som oftest da er bare å lukke tastaturet for så ta det fram igjen. Det fungerer hos meg. Et plagsomt men ikke et stort problem.
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke for meg -.-
For meg fungerte det å trykke på fn tasten hele runden rundt (Altså 3 ganger).
Eventuelt flashe CyanogenMod på den, har gjort det selv og alle tastaturproblemene mine forsvant samme dagen