Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  259 13508
Sitat av Oddgeirf
Dessuten, evolusjonsTEORIEN er bare en teori det og. Den kan ikkje bevises. Det er ingen som har sett en art utviklet seg. Dere sier det fins fossil. Og eg vil si at de ble dannet under syndefloden. Da kom det tilstrekkelig med sand og skit over dyra og etter et par tusen og, fossil. Og dere vil si at det er funnet fossil av arter som er utvikla seg til noen som lever idag. Eg vil si at det er rett og slett et annet dyr. Og ingen har sett det utvikle seg.
Vis hele sitatet...
Den og? Du holder fremdeles på at skapelsen er en teori?
Altså, HVORFOR SKAL DU ØKE FORDOMMENE MOT KRISTNE PÅ DENNE BANALE MÅTEN? Folk tar deg feilaktig for å være representativ for kristendommen.
Evolusjonsteorien kan lett kombineres med den kristne skapelsesberettningen slik den står i bibelen. Det kommer bare ann på hvor bokstavelig du vil tolke det som står i den. Sånn som jeg tolker bibelen støtter vitenskapen opp om det som allerede står der og motsatt. Og beskriver mer og mer av selve prosessene som ligger til grunn for det bibelen forteller etterhvert som de kommer fram til nye funn innenfor forskningen.

Det er iallefall min måte tolke det hele på, og jeg forventer ikke at noen her inne skal være enige i det. Spesielt fordi jeg nok havner litt midt i mellom to stoler med mitt syn på verden...
Nå har ikke jeg lest igjennom alle postene, og kommer heller ikke til å gjøre det! Men det å tro at gud skapte jorden på (var det 7 dager?) er jo helt bak mål. Gud er bare en illusjon eller hva jeg kan kalle det. Mennesket klarer ikke å leve uten å tro på noe. Jeg selv tror på det å ha det bra (feste, knulle, gjøre faenskap osv.) Menneskeheten er vel bare redd for at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi tror?
En kommentar til deg Bakkiz: Du sier at vi ble fora med at skapelsen er riktig. Ble ikkje alle fora med at evolusjonsteorien er riktig. Ikkje kom her å si at det ikkje stod i barnebøkene at "for millioner av år siden levde dinosaurene på jorden." Dere ble også foret med det. eg står på mitt og dere står på deres. Tror ikkje denne diskusjonen fører noen steds. Go natt folkens. Morsomt å diskutere dette med dere. Kan fortsette imorgen hvis dere vil. Kan få med meg en annen i klassen min som har masse mer "skills" enn det jeg har i kunnskap om skapelsen. Skal ha lesedag til eksamen imorgen så skal legge meg, men kommer sterkere tilbake imorgen.
Sitat av Oddgeirf
atomet: Vi har ikkje hjerne til å tenke så altfor stort. Så å si at Gud har alltid vert klarer ikkje vår hjerne å forstå. Men det er da engang slik
Vis hele sitatet...
"Jeg har ingen gode argumenter men jeg har rett uansett!"

Sitat av Oddgeirf
Dessuten, evolusjonsTEORIEN er bare en teori det og.
Vis hele sitatet...
I vitenskapen får du ikke mer noe mer brukbart en "teori". De "teoriene" (inkludert evolusjon) som vitenskapen har funnet, har vist seg å være ekstremt brukbare og holdbare.

Så nei; du misforstår den korrekte bruken av ordet "teori" i denne sammenhengen.

Og dine argumenter mot evolusjon er ganske så feilaktige. Jeg tror det er ganske sannsynlig at du aldri har overveid teorien og bevisene dens, men nøyd deg bare med å argumentere i fra din gjeldende tro om ting. Viss du vil, så finnes det gode ressurser der ute som kan hjelpe deg å øke din forståelse, ellers er det bare å spørre.

(skulle kanskje svart enda mere konkret på de områder hvor du tok grunndig feil, men det ser ut som om det meste er besvart)

Sitat av L0rdMeL
Det er så lett å rakke ned på de religiøse fordi de overdriver, men overdriver ikke kanskje de fullstendig ateistiske også? Hva er rett og hva er galt?
Vis hele sitatet...
De militante "jeg er vant med å få full aksept for mitt negative syn om kristne at jeg knapt trenger argumenter for å si at de er dumme" overdriver en god del. Oss andre ateister klarer på en kapabel måte å argumenter fornuftig imot kristendommen der det går ann.
Sist endret av Kinseek; 6. desember 2005 kl. 00:32.
Stemmer: Jeg har altså blitt fora med to forskjellige syn.
Det med at en Gud skapte oss, synes jeg bare høres ulogisk ut.
Evolusjonsteorien virker fornuftig for meg og kan fremdeles begrunnes med de fysiske lovene.
Jeg har tenkt drittmye på saken, og etter alt jeg har tenkt ender alle stier med at kristendommen er oppspinn.

Foressten: Utrolit feigt å svare på at påskudd du ikke kan motargumentere med:
Vi har ikkje hjerne til å tenke så altfor stort.
Vis hele sitatet...
btw: Oddgeirf, ironinisk quote for en som er kristen "Life's a bitch and then you die..."
Sist endret av BakkiZ; 6. desember 2005 kl. 00:33.
Sitat av Kinseek
De militante "jeg er vant med å få full aksept for mitt negative syn om kristne at jeg knapt trenger argumenter for å si at de er dumme" overdriver en god del. Oss andre ateister klarer på en kapabel måte å argumenter fornuftig imot kristendommen der det går ann.
Vis hele sitatet...
Så du er ateist? ateisme handler vel ikke bare om å være "imot" kristendommen? Hva med alle de andre religionene som også har en gud? er du imot dem også?
Eller har det seg slik at du rett og slett bare tror at det ikke finnes en Gud, altså at ateisme er din tro?
Er ateisme kanskje bare "Troen på vitenskapen?" og da like tåpelig som dem som velger å tro på "Gud"?
I ordboken står det nemlig "tro som går ut på at det ikke fins noen (personlig) gud".
Isåfall tror du like mye som de kristne, du bare tror på noe annet, eller ingenting.
Sist endret av L0rdMeL; 6. desember 2005 kl. 00:42. Grunn: forandret ei formulering og la til noe
altså: bare for å komme litt off topic med en ting jeg har lyst å forklare, som jeg tror er ganske sannsynlig.
For det første mener jeg at hele det gamle testamentet er rett og slett manipulert. Den var skrevet av gode vanlige gjerninger, men da romerne hadde omtrent all makt, sto dette gamle testamente i mot deres tro. Dette kunne de selvfølgelig ikke ha noe av, og utryddet orginalen og skrev den om til gode for seg selv.
Det fins jo beviser på at jesus har levd, men ikke at han er en slags guds sønn, eller at han var en frelser på noen måte. To make one story short, det var en man som var død og begravet i en slik hule de brukte før. En dag kom jesus vandrende forbi og brakte denne mannen tilbake fra de døde. Mange forskere har i sammen funnet ut at det som egentlig sjedde her, jo det var at mannen mest sannsynlig var levende begravet, og tilfeldigvis gikk jesus forbi og hørte denne mannen skrike og banke for å komme seg ut. Jesus flytta steinen som blokkerte inngangen (sikkert med hjelp fra andre selvfølgelig) og ut kom han og var brakt opp fra de døde.

Slike historier nekter de fleste kristne å tro på. Greit for meg, men jeg mener det er sånn og det skal mye til for å snu det andre vei for meg.
Litt off topic, men følte det kansje kunne ha litt å si for alt religions pratet når vi først var innpå dette her.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Skal dette bli en gjentakelse av den kristendom-tråden som var her for et par år siden, der Levende Ord-folka kom med sine meninger?

Oddgeirf: Selv den store majoriteten av kristne godtar Darwins utviklingslære i dag. Desverre for deg tilhører du de som ikke gjør det. Å hevde at evolusjon ikke forekommer er i dag omtrent like troverdig som å hevde at jorda er flat.
Her var det liv! En ting jeg lurer på. Hvorfor blir alle så sinte og sure på hverandre når vi diskuterer Gud og evolusjon osv? Er det ikke mulig å holde dette på et seriøst nivå? Jaja ...

Ser det er mange hjernevaskede folk her inne, både kristne og ateister. Sannheten er at vi ALLE er hjernevasket, forskjellen er bare hvem som har fått hjernevasket oss. Et menneske vet så lite, og har så utrolig begrenset med informasjon! De klokeste hodene i verden vet, om de er utrolig kloke da, kanskje 1% av all verdens visdom og kunnskap. Dumme nordmenn som har blitt hjernevasket av kristenfundamentalister / sosialistiske barneskoler vet betraktelig mindre, noe vi alle bør erkjenne om vi er sanne med hverandre. Jeg erkjenner det gladlig, og tillogmed med et smil!

Annywæys. Teorier og fortellinger og ditt og datt. Det er så mye og forholde seg til! Så for å bidra med noe konkret her, så kan jeg fortelle en sann historie om en jeg kjenner. Dette skjedde for litt under et år siden, og bør få enhver oppegående mann til å spørre seg selv om det finnes noen høyere makt der ute et sted.

Hu er gift og har 1 barn. Kristen. Så får hu beskjed om at hu har problemer med lungene. Legene sier etter en del undersøkelser, at dette er dødelig og at hu ikke har lenge igjen å leve. Husker ikke helt hva slags sykdom det var. Men hu ber ihvertfall til Gud om å bli frisk, og tiden nærmer seg da hu har fått "dødsdommen". Hun vet liksom ikke om Gud vil svare, men ber nå ihvertfall. Hu ligger på sykehuset og bli værre og værre, og ber og bruker tid på å lese i Bibelen og sånt, og plutselig bli hu mye bedre! Legene fatter ingenting, og på neste legesjekk finner de ikke antydninger til sykdomen en gang! "Sjefs"-legen spør om han kan få skrive i attesten "helbredet av Gud". Egentlig, når man har den sykdommen og blir bedre, så vil man få store arr på lungene, og være redusert for resten av livet. Ingen merker eller antydninger til noen ting!

Kjenner denne damen personlig, og historien hennes er helt utrolig! Forrige gang jeg var på besøk var det fullt liv i huset, og du kunne aldri trodd at hu, for bare noen måneder siden, hadde vært dødssyk!

Si hva du vil, men det høres ut som en helbredelse for meg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det høres ut som om kroppens undervurderte evne til å hele seg selv kicka inn og traff mål for meg.
Sitat av L0rdMeL
Så du er ateist? ateisme handler vel ikke bare om å være "imot" kristendommen? Hva med alle de andre religionene som også har en gud? er du imot dem også?
Vis hele sitatet...
Det kan være en ganske stor forskjell mellom å være "imot" og "ikke tro på".

Sitat av L0rdMeL
Eller har det seg slik at du rett og slett bare tror at det ikke finnes en Gud, altså at ateisme er din tro?
Vis hele sitatet...
Jeg *tror* at de fleste definisjonene på "gud" (kristendommen, islam, hinduismen etc.) ikke eksisterer. Jeg har ikke den samme "troen" om at det ikke kan finnes noe annet som kan kalles "gud". Uansett så tror jeg ikke på noen gud; ergo ateist.

Fravær av tro =/= tro på fravær.

Ganske enkelt spør du meg.

Sitat av L0rdMeL
Er ateisme kanskje bare "Troen på vitenskapen?" og da like tåpelig som dem som velger å tro på "Gud"?
Vis hele sitatet...
Langt ifra. Selv vil jeg hevde at vitenskapen har bevist seg selv ganske så mye mer nyttig og brukbar en alle gudstroer, men vitenskapen er helt blottet for mening spør du meg.

Sitat av L0rdMeL
I ordboken står det nemlig "tro som går ut på at det ikke fins noen (personlig) gud".
Isåfall tror du like mye som de kristne, du bare tror på noe annet, eller ingenting.
Vis hele sitatet...
Tøvete definisjon. Det er to elementer av ateisme; en passiv fravær av tro på gud, og en aktiv tro at en definisjon av gud ikke finnes. Alle ateister har den første elementet, men det kan variere hvor langt vi tør å bevege oss ut på det andre elementet.

messo; Fortellingen du kommer med er egentlig ganske irrelevant for om det er en gud eller ikke. Misdiagnoser skjer ofte og kroppen *kan* faktiskt helbrede seg selv i mange tilfeller. Jeg finner det overhodet ikke "utrolig" at noen kan ha blitt friske av en sykdom de fleste ikke slipper ifra. Disse "miraklene" skjer uansett religion og tro også later det ut som, noe som gjør det vanskelig å tilnærme seg slike påstander.
Sist endret av Kinseek; 6. desember 2005 kl. 00:59.
når jeg tenker meg om så er ikke gud en god person i det hele tatt. du kommer kun til " himmelen" viss du følger hans ordre jævla nazi person ikke sant? tror du ikke på ham så blir du streffet med plager insekter som spiser maten som blir dyrket erke engler som dreper deg. litt av et oppspinn en eller annen person har klart å sette i stand, btw så må darwin tas med en klype salt han laged jo faktisk et svøpe som hadde jesu sin kropp avbilded på som nesten over beviset meste parten av verden om at gud fantes. har ikke andre kilder an discovery channel og national geograpic channel til og støtte opp det siste jeg skrev om darwin
Sitat av nso
Det høres ut som om kroppens undervurderte evne til å hele seg selv kicka inn og traff mål for meg.
Vis hele sitatet...
Er det noe sansynelig da? Vist finnes det beviser for at placebo effekten kan virke i en del tilfeller, men i et slikt tilfelle? Min (u)rassjonelle tankegang sier meg at det bør stå noe større bak. Om jeg tar meg en tur i fjell og mark, studerer biologi og fysikk, eller ser opp på stjernehimmelen, så kan jeg ikke unngå og tenke "wft? noen må ha designa alt dette!".

Noen ganger virker det som om menneskheten har litt vell stor tro på nettopp tilfeldighetene. Men det er jo bare min subjektive mening, på lik linje med alle andre her inne...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvordan tror du et menneske blir frisk etter en mild virusinfeksjon? Magi? Nei det er kroppens mekanikkere som trer i kraft.
Hva tror du skjer når du har kuttet deg og det det kommer et arr som gror? Er det gud som gjør det?
Sitat av jan0
så må darwin tas med en klype salt han laged jo faktisk et svøpe som hadde jesu sin kropp avbilded på som nesten over beviset meste parten av verden om at gud fantes. har ikke andre kilder an discovery channel og national geograpic channel til og støtte opp det siste jeg skrev om darwin
Vis hele sitatet...
Tull og tøys.

Og det er helt idiotisk og komme med dette argumentet. Om Darwin så hadde vært en satanist som ofret barn på kveldingene, så betyr ikke det at evolusjonsteorien er ett spekk mindre sant. Det er en grunn til at det er bevisene som brukes, ikke hva personer sier eller ei.

Så argumentet her er totalt irrelevant på alle måter.

Sitat av messo
Er det noe sansynelig da? Vist finnes det beviser for at placebo effekten kan virke i en del tilfeller, men i et slikt tilfelle?
Vis hele sitatet...
Placebo har nok ingenting med saken og gjøre. Hvordan sykdommen faktiskt virker og hva kroppen gjør er det relevante.

Sitat av messo
Min (u)rassjonelle tankegang sier meg at det bør stå noe større bak. Om jeg tar meg en tur i fjell og mark, studerer biologi og fysikk, eller ser opp på stjernehimmelen, så kan jeg ikke unngå og tenke "wft? noen må ha designa alt dette!".
Vis hele sitatet...
Fint for deg. Har du noen måte å begrunne det for oss som ikke tar dette for gitt?

Sitat av messo
Noen ganger virker det som om menneskheten har litt vell stor tro på nettopp tilfeldighetene.
Vis hele sitatet...
Fysikk og kjemi er ikke tilfeldigheter (om gud eksisterer eller ei)
Sist endret av Kinseek; 6. desember 2005 kl. 01:06.
Sitat av messo
Hu er gift og har 1 barn. Kristen. Så får hu beskjed om at hu har problemer med lungene. Legene sier etter en del undersøkelser, at dette er dødelig og at hu ikke har lenge igjen å leve. Husker ikke helt hva slags sykdom det var. Men hu ber ihvertfall til Gud om å bli frisk, og tiden nærmer seg da hu har fått "dødsdommen". Hun vet liksom ikke om Gud vil svare, men ber nå ihvertfall. Hu ligger på sykehuset og bli værre og værre, og ber og bruker tid på å lese i Bibelen og sånt, og plutselig bli hu mye bedre! Legene fatter ingenting, og på neste legesjekk finner de ikke antydninger til sykdomen en gang! "Sjefs"-legen spør om han kan få skrive i attesten "helbredet av Gud". Egentlig, når man har den sykdommen og blir bedre, så vil man få store arr på lungene, og være redusert for resten av livet. Ingen merker eller antydninger til noen ting!
Vis hele sitatet...
Mirakler skjer like ofte med ikke-kristne som med kristne. Forskjellen er bare at ikke-kristne vifter det av som en usannsynlig hendelse og en god historie, mens kristne samler på fortellingene og forteller det som Guds verk.

Men det er godt mulig Gud eksisterer, og kanskje at han av og til hjelper oss, det er umulig å beviser/motbevise. Men jeg føler at diskusjonen her ligger hvorvidt man skal ta hvert ord i bibelen bokstavelig. Creationism/ID er i mine øyne bare et forsøk av kristne på å presse sin tro på andre.
Sitat av Kinseek
messo; Fortellingen du kommer med er egentlig ganske irrelevant for om det er en gud eller ikke. Misdiagnoser skjer ofte og kroppen *kan* faktiskt helbrede seg selv i mange tilfeller. Jeg finner det overhodet ikke "utrolig" at noen kan ha blitt friske av en sykdom de fleste ikke slipper ifra. Disse "miraklene" skjer uansett religion og tro også later det ut som, noe som gjør det vanskelig å tilnærme seg slike påstander.
Vis hele sitatet...
Vell, når du sitter å snakker med en dame som egentlig skulle vært dø. Hu hadde ikke bare fått en diagnose, men hu var virkelig syk. Røntgenbildene og mange leger viste til at dette var en klar dødsdom. Og når hun da plutselig, på et blunk, blir frisk. Kan kroppen gjøre slikt?

I slike tilfeller velger jeg heller å tro på en gruppe (ateistiske) leger som har studert kroppen i relativt mange år, en på din subjektive mening. Når de spør om de kan skrive at dette var en helbredelse, så tror jeg de er relativt overrasket. Har ikke hørt om at folk bare har blitt frisk av seg selv på en slik måte før heller.

Jaja ... vi kan alle tro hva vi vil (heldigvis). Jeg finner det vanskelig å tro på at den verdenen som omgir oss bare "har blitt til", uten noen form for designer eller inteligens.
Sitat av messo
Her var det liv! En ting jeg lurer på. Hvorfor blir alle så sinte og sure på hverandre når vi diskuterer Gud og evolusjon osv? Er det ikke mulig å holde dette på et seriøst nivå? Jaja ...

Ser det er mange hjernevaskede folk her inne, både kristne og ateister. Sannheten er at vi ALLE er hjernevasket, forskjellen er bare hvem som har fått hjernevasket oss. Et menneske vet så lite, og har så utrolig begrenset med informasjon! De klokeste hodene i verden vet, om de er utrolig kloke da, kanskje 1% av all verdens visdom og kunnskap. Dumme nordmenn som har blitt hjernevasket av kristenfundamentalister / sosialistiske barneskoler vet betraktelig mindre, noe vi alle bør erkjenne om vi er sanne med hverandre. Jeg erkjenner det gladlig, og tillogmed med et smil!

Annywæys. Teorier og fortellinger og ditt og datt. Det er så mye og forholde seg til! Så for å bidra med noe konkret her, så kan jeg fortelle en sann historie om en jeg kjenner. Dette skjedde for litt under et år siden, og bør få enhver oppegående mann til å spørre seg selv om det finnes noen høyere makt der ute et sted.

Hu er gift og har 1 barn. Kristen. Så får hu beskjed om at hu har problemer med lungene. Legene sier etter en del undersøkelser, at dette er dødelig og at hu ikke har lenge igjen å leve. Husker ikke helt hva slags sykdom det var. Men hu ber ihvertfall til Gud om å bli frisk, og tiden nærmer seg da hu har fått "dødsdommen". Hun vet liksom ikke om Gud vil svare, men ber nå ihvertfall. Hu ligger på sykehuset og bli værre og værre, og ber og bruker tid på å lese i Bibelen og sånt, og plutselig bli hu mye bedre! Legene fatter ingenting, og på neste legesjekk finner de ikke antydninger til sykdomen en gang! "Sjefs"-legen spør om han kan få skrive i attesten "helbredet av Gud". Egentlig, når man har den sykdommen og blir bedre, så vil man få store arr på lungene, og være redusert for resten av livet. Ingen merker eller antydninger til noen ting!

Kjenner denne damen personlig, og historien hennes er helt utrolig! Forrige gang jeg var på besøk var det fullt liv i huset, og du kunne aldri trodd at hu, for bare noen måneder siden, hadde vært dødssyk!

Si hva du vil, men det høres ut som en helbredelse for meg.
Vis hele sitatet...

Slike historier finnes i alle kulturer og religioner, fra islam, hinduister og budister til natur religionene til stammene som bor i regnskogen i sør-amerika. Det er ikke noe som er særegent for kristendommen. Det beviser ikke at noen menneskekjent gud eksisterer, og er mest trolig dreier det seg om som nso nevnte tidligere at det er kroppens undervurderte egenskaper til å kjempe ned sykdommer og skader.
Sitat av nso
Hvordan tror du et menneske blir frisk etter en mild virusinfeksjon? Magi? Nei det er kroppens mekanikkere som trer i kraft.
Hva tror du skjer når du har kuttet deg og det det kommer et arr som gror? Er det gud som gjør det?
Vis hele sitatet...
Jeg vet litt om hvordan kroppen fungerer, men her var det snakk om noe litt mer en et sår eller en kuttskade.

Men ok.

Ellers må jeg si at jeg er litt skuffet over hvor lett dere avfeier andre teorier og personlige opplevelser. Er litt kjedelig med sånne diskusjoner hvor man blir slaktet over en lav sko om man mener noe annet en "mainstream" vitenskapen. Det er lett å feie vekk mine historier med en "Jada sikkert, det skjer med alle og ennhver". Men det motbeviser ikke akkurat min tanke og teori om at det står en inteligens bak det hele.

Hva om jorden egentlig er laget av Ailiens som hadde lyst på et avansert realtime dataspill? lol ... klokken begynner å nærme seg leggetid.
Spiller ingen rolle om hvor farlig sykdommen var eller ikke. Folk kan bli friske.

Tenk deg om; noen skyler på Gud, noen på Allah, noen på Brahma, andre på homoøpati, noen på akupunktur og andre på romvesener. Å bruke det som et argumentet for noe som helst i denne grad er helt meningsløst før det faktiksk kan bevises. I samme grad er ikke hver menneskekropp like, vi har forksjellige gener og livstiler, noe som jeg regner som ganske sannsynlig for hvorfor denne kvinnen ble frisk.

Og så må vi ikke glemme de som faktiskt dør av dette og andre ting og som kanskje "fortjente" i like stor grad å leve. Noen død og noen lever videre; thats life.

Jeg utelukker ikke 100% at det var "gud" som helbredet henne, men det er ingenting som tyder på at det faktiskt er det. Du må huske på at vitenskapen ikke vet alt som er om mennesket og sykdommer, ergo er det mulig (og mest sannsynlig i min mening) at det var i sykdommens natur og denne personens gener/livsstil som gjorde at hun ble frisk; men som legene ikke vet nok om til å påpeke.
Sist endret av Kinseek; 6. desember 2005 kl. 01:18.
Sitat av FotSopp
Slike historier finnes i alle kulturer og religioner, fra islam, hinduister og budister til natur religionene til stammene som bor i regnskogen i sør-amerika. Det er ikke noe som er særegent for kristendommen. Det beviser ikke at noen menneskekjent gud eksisterer, og er mest trolig dreier det seg om som nso nevnte tidligere at det er kroppens undervurderte egenskaper til å kjempe ned sykdommer og skader.
Vis hele sitatet...
Hm. Ikke for å være frekk eller spydig, men jeg har lenge lurt på hvor all denne "allmenkunnskapen" hentes i fra? Har du kilder du kan vise til når du så lett avfeier min personlige erfaring med en lettvint bortforklaring om at "dette skjer i alle kulturer og religioner osv"?

Det du sier kan bety at alle religioner inneholder et vist aspekt av helbredelser og / eller åndelig opplevelser - altså en inteligent "gud" av ett eller annet slag. Eller det kan bety at alle disse (angivelige) helbredelsene kun er kroppens egen medisin.

Hva om "designeren" har skapt kroppene våre slik at de kan helbrede seg selv raskt? Bare en tanke. Men igjen, hvorfor skjer dette bare med noen? (i dette tilfellet kristne)
Nå vet jeg om flere helbredelser, og de som blir helbredet har en tendens til å bli friske i det de blir bedt for. Utifra et vitenskapelig synspunkt bør man kunne trekke den konklusjoene at "noe / noen" bidrar til at en relativt høy frekvens av folk som ber, blir friske i det bønnen er bedt.

Men jeg har ikke så veldig mye kunskap på dette området. Jeg snakker bare utifra den erfaringen jeg skrev om for noen poster siden. Noen andre som har slike erfaringer?
Sitat av messo
Hva om "designeren" har skapt kroppene våre slik at de kan helbrede seg selv raskt? Bare en tanke.
Vis hele sitatet...
Og hvordan ville du skilne denne evnen fra en evne som evolusjonen har gitt oss? (mao. det er altså ikke en utenkelig tanke, men hva skulle tilsi oss at det ikke var evolusjon, og ikke gud, som gav oss en evne)

Sitat av messo
Men igjen, hvorfor skjer dette bare med noen? (i dette tilfellet kristne)
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt det gjør det? (det skjer med *noen* fordi *noen* har andre gener/livsstiler enn andre)

Sitat av messo
Utifra et vitenskapelig synspunkt bør man kunne trekke den konklusjoene at "noe / noen" bidrar til at en relativt høy frekvens av folk som ber, blir friske i det bønnen er bedt.
Vis hele sitatet...
Dette er bare riv ruskende tull. Kom med noen tall for dette "vitenskapelige" før du i det hele tatt sier noe. Jeg forlanger nå bevis for at "det er en relativt høy frekvens av folk som ber som blir friske i det bønnen er bedt".

Sitat av messo
eg snakker bare utifra den erfaringen jeg skrev om for noen poster siden. Noen andre som har slike erfaringer?
Vis hele sitatet...
Personlige erfaringer kan ofte være følelsesmessig påvirket, noe som gjør at de egentlig er ganske så gale. (og igjen, jeg og andre kan ikke forholde oss til personlige erfaringer ettersom det finnes mennesker med motstridende personlige erfaringer på dette området)
Sist endret av Kinseek; 6. desember 2005 kl. 01:37.
Sitat av messo
Hm. Ikke for å være frekk eller spydig, men jeg har lenge lurt på hvor all denne "allmenkunnskapen" hentes i fra? Har du kilder du kan vise til når du så lett avfeier min personlige erfaring med en lettvint bortforklaring om at "dette skjer i alle kulturer og religioner osv"?

Det du sier kan bety at alle religioner inneholder et vist aspekt av helbredelser og / eller åndelig opplevelser - altså en inteligent "gud" av ett eller annet slag. Eller det kan bety at alle disse (angivelige) helbredelsene kun er kroppens egen medisin.

Hva om "designeren" har skapt kroppene våre slik at de kan helbrede seg selv raskt? Bare en tanke. Men igjen, hvorfor skjer dette bare med noen? (i dette tilfellet kristne)
Nå vet jeg om flere helbredelser, og de som blir helbredet har en tendens til å bli friske i det de blir bedt for. Utifra et vitenskapelig synspunkt bør man kunne trekke den konklusjoene at "noe / noen" bidrar til at en relativt høy frekvens av folk som ber, blir friske i det bønnen er bedt.

Men jeg har ikke så veldig mye kunskap på dette området. Jeg snakker bare utifra den erfaringen jeg skrev om for noen poster siden. Noen andre som har slike erfaringer?
Vis hele sitatet...

Det jeg vet om evolusjonen / biologi har jeg lært gjennom 2BI og 3BI på vgs. Og hvis du leste posten min ordentlig, så skrev jeg ikke at det 100% ikke stod noe guddommelig bak, men mest sannsynlig HVIS det er det, så er det ikke en menneskekjent gud, ettersom alle religioner har sine fortellinger og skrifter som beretter mye om det samme, det kan du gå innom et bibliotek og få bekreftet.
Sist endret av FotSopp; 6. desember 2005 kl. 01:41.
Sitat av messo
Hu er gift og har 1 barn. Kristen. Så får hu beskjed om at hu har problemer med lungene. Legene sier etter en del undersøkelser, at dette er dødelig og at hu ikke har lenge igjen å leve. Husker ikke helt hva slags sykdom det var. Men hu ber ihvertfall til Gud om å bli frisk, og tiden nærmer seg da hu har fått "dødsdommen". Hun vet liksom ikke om Gud vil svare, men ber nå ihvertfall. Hu ligger på sykehuset og bli værre og værre, og ber og bruker tid på å lese i Bibelen og sånt, og plutselig bli hu mye bedre! Legene fatter ingenting, og på neste legesjekk finner de ikke antydninger til sykdomen en gang! "Sjefs"-legen spør om han kan få skrive i attesten "helbredet av Gud". Egentlig, når man har den sykdommen og blir bedre, så vil man få store arr på lungene, og være redusert for resten av livet. Ingen merker eller antydninger til noen ting!

Kjenner denne damen personlig, og historien hennes er helt utrolig! Forrige gang jeg var på besøk var det fullt liv i huset, og du kunne aldri trodd at hu, for bare noen måneder siden, hadde vært dødssyk!

Si hva du vil, men det høres ut som en helbredelse for meg.
Vis hele sitatet...
Det er vel mest sannsynlig at kroppen hennes helbredet seg selv, i og med at hun leste bibelen og ba kan jo dette ha virket positivt inn på henne psykisk. Det spiller ikke bare inn fysisk vet dere.

Men det er vel bare min mening..


*edit*

Og når vi snakker om utviklingen av kroppens evne til å helbrede seg, føler jeg bare å si litt sånn offtopic, at introen til "War of the worlds/Klodenes kamp" er interessang og muligens relevant
Sist endret av catolh; 6. desember 2005 kl. 01:57.
Når skal dere fatte oppstandelse og tilgjørighet av liv. .... vet dere i det hele tatt åssen liv oppstår ? Ta dere litt i haken. Det er da ikke noe galt i å tro på / ikke minst forholde seg og leve etter en guds prinsipper. Selv om noen følger det mer enn andre. Evolusjon er tegn på at vi er. Men vår sjel, er ikke tegn på evolusjon, som i forhold til andre dyr. Ikke stemmer helt :P

men i bunn og grunn, med eller uten signaler i luften.. så er jeg kristen/ateist. . finnes det, det'
a ?
Sitat av Kinseek
Dette er bare riv ruskende tull. Kom med noen tall for dette "vitenskapelige" før du i det hele tatt sier noe. Jeg forlanger nå bevis for at "det er en relativt høy frekvens av folk som ber som blir friske i det bønnen er bedt".
Vis hele sitatet...
Hey! Dette er like mye sant som mange andre argumenter her inne! Jeg tok to premisser og la de sammen til en konklusjon. Om premissene stemmer er jo en annen sak, som jeg da eventuelt må underbygge.
Sitat av Kinseek
Personlige erfaringer kan ofte være følelsesmessig påvirket, noe som gjør at de egentlig er ganske så gale. (og igjen, jeg og andre kan ikke forholde oss til personlige erfaringer ettersom det finnes mennesker med motstridende personlige erfaringer på dette området)
Vis hele sitatet...
Jeg er inneforstått med at peresonlige erfaringer som oftest inneholder følelser og sterke meninger. Men i dette tilfellet vil jeg si at min "personlige" erfaring ikke står helt alene. Jeg har et helt legeteam og en spill levende dame bak mine argumenter. Jeg har enda ikke fått noen overbevisende argumenter som tydelig avkrefter at det kan ha stått en høyere makt bak.

Men, jeg trenger ikke det egentlig. Jeg er overbevist om at det finnes "noe mer" der ute, og flere av dere er ikke det. Alt dette kommer ann på hvor vi velger å hente informasjon ifra, og hvordan vi har blitt opplært / hjernevasket
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Det er jo egentlig logisk at Gud finnes. Om det er Kristendommens Gud eller Allah, kan være det samme, egenltig. Poenget er jo at mennesket i seg selv er en så komplekst skapning at mennesket aldri vil klare å skape et nytt mnneske. Kloning, ja kanskje, men et nytt menneske med egne tanker og følelser. neppe. Jeg mener det heller for at en eller annen gud eksisterer, og etter min tro Kristendommens Gud.

PS: Subjektivt kanskje, men jeg er jo også troende da.
Sitat av ch0izz
Det er vel mest sannsynlig at kroppen hennes helbredet seg selv, i og med at hun leste bibelen og ba kan jo dette virket positivt inn på henne psykisk. Det spiller ikke bare inn fysisk vet dere.
Vis hele sitatet...
Noen ganger lurer jeg på hvorfor man absolutt må kunne forklare alt rasjonelt. Det finnes for mange åndelige greier i verden til at det ikke skal være noe overnaturlig med i kortene ett eller annet sted. Hvorfor må man på død og liv kunne utlukke en høyere makt?

Healing, hekser, satanisme, kristne, svevende munker fra kina, og okultisme. For
å nevne noe.

EDIT: Ofte slår det meg hvor forskjellige vi mennekser kan være. Noen er kristne fundamentalister som bygger sitt liv på en svart bok. Andre igjen setter sin lit til hva TV'en og skolesystemet forteller dem. Noen muslimer går så langt som å drepe seg selv og andre for det de tror på.

Finnes det noen som helst fellesnevner oppi alt dette kaoset?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Healing er ikke bevist.
Hekser finnes ikke.
Satanisme er en tro på lik linje med kristendom.
Svevende munker finnes ikke.
Okultisme er også tro.

Hvordan underbygger noe som helst av dette din påstand om at jorden er full av "åndelige greier"?

Vær snill og rett meg mot en lenke som inneholder film av en svevende munk, eller en healer som healer et ben som står i 45 graders pissevinkel.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Sitat av nso
Healing er ikke bevist.
Hekser finnes ikke.
Satanisme er en tro på lik linje med kristendom.
Svevende munker finnes ikke.
Okultisme er også tro.

Hvordan underbygger noe som helst av dette din påstand om at jorden er full av "åndelige greier"?

Vær snill og rett meg mot en lenke som inneholder film av en svevende munk, eller en healer som healer et ben som står i 45 graders pissevinkel.
Vis hele sitatet...
Kan bare snakke for hva jeg har sett, men alikevel.
Når en mann jeg vet har vært lam hele livet, reiser seg opp og går etter at en person velsignet ham... Hva forventer du jeg skal tro?

Jesus gikk på vannet... Moses delte elven, noa bygde arken, ut i fra mitt ståsted er ikke dette motbevist, hvordan kan du si at monker ikke kan fly?
Sitat av FomleFant
Kan bare snakke for hva jeg har sett, men alikevel.
Når en mann jeg vet har vært lam hele livet, reiser seg opp og går etter at en person velsignet ham... Hva forventer du jeg skal tro?

Jesus gikk på vannet... Moses delte elven, noa bygde arken, ut i fra mitt ståsted er ikke dette motbevist, hvordan kan du si at monker ikke kan fly?
Vis hele sitatet...
Fordi han er realist og det strider mot naturlover.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Sitat av Deezire
Fordi han er realist og det strider mot naturlover.
Vis hele sitatet...
Vel, hvis jeg velger å tro på en gud, som skapte ALT, så skapte han også naturlovene, ergo kan han også trosse de.

Hvem av oss har feil/rett?
Har lest meg til mesteparten, og kan på lik linje med dere, ikke bevise så mye utifra egne opplevelser. Men det står f.eks mye sykt om du går inn på www.paranormal.no. Tror en stor prosentandel av det som blir skrevet er bull, men kanskje ikke alt?

Anyways. Jeg håper ikke dere går helt av hengslene om jeg mener det kan være noe mer der ute en det vi kan fatte. Det jeg VET er at jeg / vi ikke vet så mye. Hvem er jeg da til å utelukke en høyere makt?
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
En ting jeg tørr si meg 100% sikker på er at vi i alle fall ikke burde utelukke tanken/ realiteten om at det kan finnes en Gud...
For meg så kan jeg utelukke den tanken, det er så sinsykt mye som sier imot at det finnes en gud. Det er veldig lite som er for den tanken. Bibelen er èn ting, innholdet betyr nullniks i denne sammenhengen.

Jeg har aldri hørt om eller opplevd et annet argument enn bilbelen, hvis noen har det så kom gjerne med det!

(Tekster, hendelser o.l. burde ikke være påvirket av bibelen hvis det blir lagt frem! Og det at personer har blitt healet ved hjelp av gud mener jeg er piss. Det ligger 100% i psyken på personen, hvis det i det heletatt har skjedd.)

Edit: En ting jeg lurer på, hvorfor er Kristendommen den eneste rette relgionen ? Hva er det som gjør den til den "ordentlige" ? Les: "Det finnes bare èn gud"
Sist endret av Bekks; 6. desember 2005 kl. 02:57.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Vel, jeg kan bare si at for meg så er jo jødedommen også ganske rett da, de bare fattet ikke at jesus var/er messias...

Men mer direkte:

Kristendommen er den eneste religionen som ikke krever at man må gjøre noe, alt man må er å tro på jesus, at han døde for våre synder og derav seiret over verden. For av nåde er du frelst ved tro
Sitat av B3nd1k
Oddgeirf: Så du mener altså at det er større sannsynlighet for at en eller annen overmenneskelig makt blåste på to pinner og på en eller annen magisk måte gjorde dem om til fullt uviklete mennesker, i stedet for at vi har utviklet oss fra å være de enkleste organismer til å bli slik vi er i dag, slik som Darwins Utviklingsteori sier?
Vis hele sitatet...
ÆÆÆ blåste på et par pinner?
Lær deg det du skriver om da!! Adam det første mennesket ble lagd av jorden og Eva ble lagd av Adams ribbein da Gud så at Adam var ensom!
For meg ble hele verden snudd opp ned når jeg fant ut at flaskevann ikke er sunt, og at resirkulering ikke er miljøvennlig. (okey, ikke helt opp ned) Det er utrolig mye bullshit der ute, og det er så alt for lett å tro det. Selv for oss smarte, fornuftige ateister

FomleFant: I Kristendommen er det ingen kristendom. Det er nesten ingen som hører på hva Jesus egentlig sa. Okey.. i de siste 50 år så er det noen få som har begynt å tenke at det han sa var ganske smart, men igjennom 99% av historien har kristendommen vært helt uten noen form for nestekjærlighet. Altså, kristendommen har vært mer fokusert på gamletestamentet og ting de har funnet på selv.
Sitat av Named
ÆÆÆ blåste på et par pinner?
Lær deg det du skriver om da!! Adam det første mennesket ble lagd av jorden og Eva ble lagd av Adams ribbein da Gud så at Adam var ensom!
Vis hele sitatet...
Liten fortsettelse:
Adam og Eva var som sagt første menneske på jorden, De fikk sammen de 2 SØNNENE Kain og Abel, de skulle dermed ut iverden for å finne seg MAKE, ergo Eva... YACK


Jeg for min del vil koble meg fra denne Matrix-verdenen som er trukker ned i øynene på folk å fe. Jeg tror at religion er en stor grunn til mange klonflikter/kriger i denne verden.
Kan noen forklare meg hvorfor 50/50 er et riktig utgangspunkt? Etter min mening er 0/100 mer korrekt...
Sitat av sxterbx
Liten fortsettelse:
Adam og Eva var som sagt første menneske på jorden, De fikk sammen de 2 SØNNENE Kain og Abel, de skulle dermed ut iverden for å finne seg MAKE, ergo Eva... YACK
Vis hele sitatet...
SÅ ille var det det ikke. Adam og Eva fikk en drøss med unger, så kain og abel må ha gifta seg med en av sine søstre. Jeg vet, rart å tenke på.

Sitat av SkiM
(Tekster, hendelser o.l. burde ikke være påvirket av bibelen hvis det blir lagt frem! Og det at personer har blitt healet ved hjelp av gud mener jeg er piss. Det ligger 100% i psyken på personen, hvis det i det heletatt har skjedd.)

Edit: En ting jeg lurer på, hvorfor er Kristendommen den eneste rette relgionen ? Hva er det som gjør den til den "ordentlige" ? Les: "Det finnes bare èn gud"
Vis hele sitatet...
Vell, det er din overbevisning. Jeg tror at det må stå noe bak en slik utrolig hendelse som jeg har beskrevet tidligere her.

Jeg har lest litt om Bibelen som en bok, for å finne ut om dens troverdighet. Må si jeg er ganske overrasket, for det er så mange ting som bekrefter og støtter opp under Bibelen rent historisk, geografisk og arkeologisk. Bibelen er en av de mest troverdige gamle skriftene vi har, og mange av dens historier bekreftes jo av andre historiske kilder.

F.eks dette med at Jesus levde og gikk rundt og gjorde mirakler. Det er mange romerske dokumenter som omtaler dette.

En ting er sikkert. Bibelen kan ikke være en bok full av crap. Da er historien slik vi kjenner den full av crap.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Kansje litt usaklig, men er det bare jeg som har tenkt på faktumet Kain og Abel's barn må ha vært mongloide? Hvertfall ha en STOR kromosonfeil. :P
Sitat av nso
Healing er ikke bevist.
Hekser finnes ikke.
Satanisme er en tro på lik linje med kristendom.
Svevende munker finnes ikke.
Okultisme er også tro.

Hvordan underbygger noe som helst av dette din påstand om at jorden er full av "åndelige greier"?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var vel ikke til meg, men svarer for det.

Vitenskap er også en slags tro hvis vi velger å sette det helt på spissen.

Vitenskapen kan heller ikke bevises å være rett, den kan til og med bare sees på som et forsøk på å forklare verden etter hvordan vi mennesker oppfatter den.
Bare se på historien hvordan den har måtte forandre på teoriene sine fra tid til annen fordi ny viten har dukket opp.

Det meste av "religiøs overbyggning" tror jeg er tull slik som: gud, jesus, allah, shiva, tor, odin, himmelen, helvette, valhall etc.
Det er myter som sagt uten holdbarhet i en eventuell virkelighet.

Hva med ying&yang? Noe så enkelt som en balansegang over utviklingen i verden?
Dette blir også selvfølgelig en tro, men en mye "enklere" og uten egentlig religiøsitet.

Så jeg prøver å sette meg midt i mellom dere ateister og dere religiøse, noe som egentlig er vanskelig.

Nå har jeg selvfølgelig en liten egen hypotese om hvordan ting henger sammen selv;
Hva hvis det egentlige "åndelige greiene" i verden er mennesket selv?
Vi mennesker inneholder mye ren energi som andre rundt oss oppfatter. Karma for eksempel er en del av dette.
La oss ta det eksempelet hvor ei som var dødssyk overlevde. Kan det ha vært slik at hun egentlig ikke hadde fullført sitt "virke" her på jorda, så selv om hun hadde fått den sykdommen så kjempet kroppen seg igjennom det siden energien hennes(og til andre mennesker) ville noe slikt.
Eller la oss ta for oss healing, som NSO hevder ikke er bevisst. Kan det være slik at det er et menneske med extra mye energi som klarer å overføre sin energi til noen som er syke slik at kroppen klarer å reparere seg selv? Det må jo være en grunn til at folk tror på healing(Men det finnes selvfølgelig grenser for hva som kan "heales"). Selv har jeg ei venninne som driver med reiki, en lignende tradisjon. Når jeg hadde den verste fylleangsten etter ei uke på fylla kom hun og bare la hendene sine på brystet mitt i et kvarters tid, så var jeg i fin-fin form i et par timer etterpå.

Jeg tenkte å komme med et par eksempler til, men det er litt vanskelig å formulere dem
Og ingenting av dette er selvfølgelig beviselig, overhodet ikke.
Bare tanker som sagt..
Sitat av Oddgeirf
atomet: Vi har ikkje hjerne til å tenke så altfor stort. Så å si at Gud har alltid vert klarer ikkje vår hjerne å forstå. Men det er da engang slik
Vis hele sitatet...
...og du mener at dette er en mer plausibel forklaring enn at tid og rom som vi kjenner det oppstod i de første øyeblikkene av big bang, og at vi ikke har noen bedre forklaring på hva som var før dette...? øøhh... for meg så høres det faktisk enda mer lost ut, siden du sier at du har en forklaring, og han heter gud, men han må man i enda større grad enn vitenskapen bare ta for gitt at eksisterer. Vitenskapen har faktisk gode forklaringer og _virkelige_ beviser på det aller meste rart etterhvert, det er mer enn man kan si om halleluja-forklaringen, der ting i beste fall kan kalles indisier.

Ja, det er selvsagt feilkilder, og vitenskapen har ikke alltid hatt rett i alt man har trodd man har funnet forklaringen på, men... Så lenge vi kan gå ut fra at 1+1=2 er korrekt, så kan vi faktisk jobbe oss videre til det aller aller meste. Når vi kommer helt tilbake til big bang, så begynner vi å slite, sant, men det gjør da definitivt også religionen (og egentlig enda tidligere, spesielt hvis vi følger luringene som kommer med påstander som at jorda er max 6000 år osv...)

Et spørsmål til deg som mener at jorda er max 6000 år gammel, og at et "bevis" for dette er at det eldste treet er 4300 eller noe sånt: Hvordan vet du at det eldste treet er 4300 år? C14? Ok, greit, i såfall godtar du tydeligvis c14 som en rimelig pålitelig dateringsmetode, og i såfall har vi beviser for ting som er millioner av år gamle. Hvis du IKKE godtar C14 som en rimelig pålitelig dateringsmetode - hvordan vet du da at dette treet er 4300 år gammelt? Samme hvordan du "vet" det, så skal jeg klare å bruke samme metode til å datere ting som er MYE eldre. Lykke til.
Sist endret av atomet; 6. desember 2005 kl. 12:07.
Vil skrive en kommentar til dette med at kain og abel fikk barn med eva. Greia var at det ikkje fantes innalv. Ungene ble ikkje desformert. Det kom fra eva. Det perfekte menneske, det som Gud hadde skapt. Så det var ikkje normalt på den tiden. Har dere aldri tenkt på hvordan verden kunne vert før syndefloden? En helt annen verden enn det den er idag.
Sitat av messo
SÅ ille var det det ikke. Adam og Eva fikk en drøss med unger, så kain og abel må ha gifta seg med en av sine søstre. Jeg vet, rart å tenke på.



Vell, det er din overbevisning. Jeg tror at det må stå noe bak en slik utrolig hendelse som jeg har beskrevet tidligere her.

Jeg har lest litt om Bibelen som en bok, for å finne ut om dens troverdighet. Må si jeg er ganske overrasket, for det er så mange ting som bekrefter og støtter opp under Bibelen rent historisk, geografisk og arkeologisk. Bibelen er en av de mest troverdige gamle skriftene vi har, og mange av dens historier bekreftes jo av andre historiske kilder.

F.eks dette med at Jesus levde og gikk rundt og gjorde mirakler. Det er mange romerske dokumenter som omtaler dette.

En ting er sikkert. Bibelen kan ikke være en bok full av crap. Da er historien slik vi kjenner den full av crap.
Vis hele sitatet...
Skiller du nå mellom bibelen som en historisk og en religiøs tekst? Det er flere historiske hendelser som blir fortalt om i bibelen, og ja det er funnet funn som støtter opp om de historiske delene av den, men de gudommelige hendelsene er det ennå ikke funnet noe bevis for at noe overnaturlig har skjedd. Og ingen ikke-kristne kilder som forteller om mirakler eller lignende, hverken fra jesus eller andre steder i bibelen.

Gi gjerne link til en side som referer til de romerske dokumentene som forteller om at jesus utførte mirakler. (my bet er at de er ifra etter romeriket ble kristent)

Sitat av Oddgeirf
Vil skrive en kommentar til dette med at kain og abel fikk barn med eva. Greia var at det ikkje fantes innalv. Ungene ble ikkje desformert. Det kom fra eva. Det perfekte menneske, det som Gud hadde skapt. Så det var ikkje normalt på den tiden. Har dere aldri tenkt på hvordan verden kunne vert før syndefloden? En helt annen verden enn det den er idag.
Vis hele sitatet...
Finn ut hvor mange seriøse geologer som faktisk tror at syndefloden har funnet sted.
Sist endret av FotSopp; 6. desember 2005 kl. 12:06.
Sitat av TurboAciid
Kansje litt usaklig, men er det bare jeg som har tenkt på faktumet Kain og Abel's barn må ha vært mongloide? Hvertfall ha en STOR kromosonfeil. :P
Vis hele sitatet...
Om du tar med i beregningen at Adam og Eva faktisk var de første meneskene og hadde helt perfekte arvestoffer, så hadde de også potensiale i seg til å bli forldre til kinesere, negere, nordmenn og pygméer osv. Faktumet er at menneskene hele veien "degenereres", eller blir svakere og får svakere gener for hvert ledd.

Så de defektene vi i dag ser når det er snakk om innavl, ville de ikke sett med de første i menneskene.
Hehe, det der er virkelig å skyte deg selv i foten messo... med den teorien der, så godtar du evolusjon...
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av messo
Om du tar med i beregningen at Adam og Eva faktisk var de første meneskene og hadde helt perfekte arvestoffer, så hadde de også potensiale i seg til å bli forldre til kinesere, negere, nordmenn og pygméer osv. Faktumet er at menneskene hele veien "degenereres", eller blir svakere og får svakere gener for hvert ledd.

Så de defektene vi i dag ser når det er snakk om innavl, ville de ikke sett med de første i menneskene.
Vis hele sitatet...
Perfekt menneske eller ikke. Kromosonfeil er et faktum!

Dessuten så motsier du hele kristendommen der ved å godta evolusjon. :P

Edit: Atomet var litt før meg.