Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3364
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei Freaks! Jeg går på Attentin (stimulant) og med et skikkelig uhell så klarte jeg å fucke bort 3-4 uker med medisiner på ei helg.

Jeg har gått i snart 2 år nå uten å fucke det til med medisinene og dette var et skikkelig uhell. Jeg har måtte gått på halv dose ei stund nå men er tom i morgen, og grovt regnet så er det på papiret 25 dager til jeg egentlig skal åpne neste boks.

Har jeg noen som helst løsninger her egentlig? Jeg har ikke lyst til å noen skikkelig løgnhistorie til legen, jeg liker henne godt. Men jeg er redd for at ærlighet her vil føre til at jeg kan miste medisinene.
Jeg skulle gjerne ha skrevet ut en boks asap, så kunne jeg tatt halv dose fram til jeg er tilbake på riktig antall igjen igjen, men jeg er usikker på hvordan jeg får det til, siden jeg får medisin for en måned i slengen ca.

Sitter legen og ser skikkelig over hver eneste resept og teller dager? Regner de med litt svinn? Kan jeg si at jeg tror jeg har 1-2 uker med medisin igjen og etterspørre på den måten, hvis jeg spør samtidig som jeg skal få en annen medisin?

Noen forslag?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei helvete heller, jeg så over tidligere utleveringen av medisinen og jeg har hatt et veldig fast mønster på dette. Sjekker legen rapporten der så blir det ugler i mosen. Jeg må bare holde ut 1-2 uker før jeg spør om ny resept med mindre noen her inne har noen andre råd.
Bare og spørre når du spør etter annen medisin, legen vil nok ikke tenke svært mye over det om du har fulgt dosene i 2 år nå. I værste fall sier hun nei. Er du litt kreativ får du til dette
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar, jeg tror nok det er det jeg må prøve på. Hvis ikke det går så må jeg bare bite i det sure eplet.
Anonym bruker
"Løs Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje du bare kan slenge inn fornying av et par resepter via den helseappen? Slett ikke sikkert legen tenker noe over dato. Men da slipper du å sitte med pinokkio nese i stolen ovenfor legen når du spør om resept. Løser seg sikkert. Men lær av dette nå da slik at du ikke havner i samme situasjon igjen.
Kan du ha mistet innholdet i vasken, eller er de ikke løse i pakningen?

Kanskje mistet de et annet sted? Glemt de på hytta langt pokker i vold?

Osv osv
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du skikkelig i trøbbel.... Så kan du gå inn og levere en anmeldelse på innbrudd i bil.. Ja det er ille, men saken blir henlagt og du får medisiner og et klapp på skulderen..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er du skikkelig i trøbbel.... Så kan du gå inn og levere en anmeldelse på innbrudd i bil.. Ja det er ille, men saken blir henlagt og du får medisiner og et klapp på skulderen..
Vis hele sitatet...
Det her fungerer faktisk, når jeg anmeldte stjelt tlf spurte jeg blå om de kunne spore tlf. Det kunne de ikke og måtte gå igjennom operatør
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har mistet medisiner jeg akkurat har hentet ut fra apoteket før. Glemte igjen alt på toget og merket det ikke før jeg kom hjem. Legen var ikke fornøyd, men skrev ut ny uten å gjøre noe stort nummer ut av det.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva slags uhell forårsaket at du rotet bort 1 måneds rasjon med ADHD piller om jeg tørr spørre ?
Leger skal sjekke dette, hvis de skriver ut aprep uten å følge opp så kan de miste retten til å skrive ut, lisensen og få bøter.

Men på den annen side, har du rent "rulleblad" hos legen, så ville jeg bare sagt at jeg hadde mistet dem på bussen, toget og lignende, ikke lag en komplisert story.

Og ikke gå på flere smeller. Legen kan ta fra deg medisinen hvis det blir for mange episoder.
Anonym bruker
"Forferdet Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
lyv så enkelt som mulig: du skulle åpne neste, men du fant den ikke. du leita over alt, men du må ha mistet den en eller annen plass, for du fant den ikke hjemme.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville gjort som en over her skriver. Si du var på hyttetur en del timer unna hos en kompis og glemte igjen medisinene dine der ( hvis du går på andre faste medisiner be om resept på de også , virker shady om du kun glemte den ene ) og han skal ikke dit før neste år da de stengte hytta for vinteren så du kan ikke få hentet de.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk en ekstra boks Xanor fra fastlegen etter at jeg sa at jeg mista baggen min på reise. No problem. Funker sikkert for deg også.
«Hei, jeg kommer til å være i utlandet en stund uten mulighet for å hente ut medisinene mine. Kan jeg få ut en boks ekstra sånn at jeg har ut reisen min?»
Sist endret av Echodius; 24. september 2020 kl. 18:01.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Echodius Vis innlegg
«Hei, jeg kommer til å være i utlandet en stund uten mulighet for å hente ut medisinene mine. Kan jeg få ut en boks ekstra sånn at jeg har ut reisen min?»
Vis hele sitatet...
Spesielt nå i disse dager...
Om man har ADHD er det vell ikke uvanlig og være litt glemsom og glemme av hvor man legger ting av og til?
Har du tidligere historikk med rus?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg orket ikke noe tull om at jeg har rotet bort medisinene eller lignende for å få ekstra. Jeg vet ikke om de har full oversikt over når jeg henter ut men jeg skiftet nettopp fastlege, men vil ikke drive å lyge til legen fordi jeg har fucka opp.

Jeg fikk ordnet en resept mens jeg skulle bestille noen andre resepter ihvertfall, så medisinen er ordnet! MEN, jeg vil som sagt ikke lyge eller tulle, og gidder ikke være uforberedt hvis legen sjekker datoene på utskrivelse (de er lik hver tidligere måned ca). Det betyr at på papiret så starter jeg ikke på boksen jeg kjøpte i dag før om litt over 2 uker. Så jeg har altså på papiret 2 uker igjen av boksen som egentlig er tom. Denne boksen må vare i 50 dager med andre ord.

Så jeg har regnet på det, og dette tok meg minst en halvtime å få til, men etter mine kalkuleringer så betyr dette at jeg må ta halv dose medisin i 38 dager før jeg kan gå på full dose, og da kan jeg ta full dose resten av tiden fram til jeg må hente ny resept, og da er jeg tilbake på riktige datoer igjen og risikerer ingen spørsmål der.

Ja, tidligere historie med rus, derfor livredd for at sånt her kan ødelegge noe som har hjulpet meg veldig. Føler at jeg tar ansvar og "straff" for egen fuckup med at jeg nå må gå på halv dose, og tenker jeg har lært at dette skal aldri skje igjen. Jeg legger alkoholen på hylla også nå, ihvertfall en periode, siden den var hovedfaktoren til at medisinene forsvant.
Har du magefølelse og er redd for at dem skal ta fra deg medisinen så bare lar du være å si noen ting og gå på halv dose til du får nytt. Det sagt så skal det mere til enn at du surrer bort en pakke for at dem lukter ugler i mosen
Om man bare legger korta på bordet og er dønn ærlig så tror jeg du får en ny sjanse/han skriver ut ny og lar det gå for denne gangen. Drapsmenn i fengsel for jo tross alt en ny sjanse (stort sett), men jeg vet ikke hvordan kjemien er mellom deg å legen.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for tips, holder meg på halv dose noen uker og så er saken glemt for min del.