Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  808 207727
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Finnes det noen RTF-droner som støtter FPV i et lavere prissjikt? Har sett litt på på Hubsan X4 i FPV-utgave, men den har ikke fått spesielt bra kritikk. Er det noen bedre alternativer uten å gå veldig opp i pris?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
X4 er veldig liten, skal du ha leketøy eller en hobby?
Har ikke så veldig erfaring med RTF-sett, men vet at qav 250 er OK, grei ramme, og lett å bytte deler etter en krasj.
Walkera runner 250 Ikke heelt klar til å fly, da du må ha batteri, sender og FPV mottaker/skjerm. Montering av denne er kjempelett.

Du kan nok få det billigere dersom du kjøper delene separat og bygger selv, da lærer du selv litt om balansering av vekt og oppbygningen, jeg ser på det som en bonus.

Kan garantere deg at du kommer til å måtte bytte deler en gang
Med de fleste RTF sett er du låst til å måtte bruke produsentens deler, enten pga ukurant ramme, eller fordi det ikke er plass til annet. Om du knekker en arm på fks Hubsan X4, så må du bytte hele dekselet, på et annet sett, så holder det å bytte den armen.

Jeg startet med en 450 ramme og kun billige deler. Etterhvert som interessen økte, og jeg ble bedre til å fly så byttet jeg ut flightcontroller til en med GPS og la til FPV sender.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kjøpte meg en DJI Phantom 3 A i fjor høst. Har ikke brukt det så alt for mye, men plukket det frem etter påsken for å prøve litt 3d scanning Noen her som har prøvd Pix4D? Eller noen lignende?
Sitat av robhol Vis innlegg
Finnes det noen RTF-droner som støtter FPV i et lavere prissjikt? Har sett litt på på Hubsan X4 i FPV-utgave, men den har ikke fått spesielt bra kritikk. Er det noen bedre alternativer uten å gå veldig opp i pris?
Vis hele sitatet...
Bortsett fra video som jeg ikke har eller vet noe om er jeg godt fornøyd med X4, og jeg kjøpte den fordi den nettopp fordi den har gjort det bra i tester i prisklassen under 1000,-

Nå kommer X4 plus med stabil høydekontroll i disse dager. Artig leke til under 500,-
▼ ... noen uker senere ... ▼
FPV Racing quad

Tenkte å bygge en liten racing drone.
Det jeg ønsker er å kunne livestreame video, med et ok kamera, og i tillegg burde det være kraftig nok til å løfte ett gopro.
GoPro skal bare filme offline, så trenger ikke streame den videoen.

Hvor mye regner dere med at det blir å koste? Klarer jeg meg med 3-5k?

Har lite peiling på hvordan jeg skal beregne motorer osv, så hadde vært fint hvis noen kunne hjulpet med å sette opp en liste med deler.

Sitat av iColdman Vis innlegg
FPV Racing quad
Vis hele sitatet...
Dette er det jeg har kommet fram til så langt:

Ramme: Hobbyking X580
Motor:AX-2810Q (750KV)
ESC: Afro 30A ESC
Propeller: 11x4.7 (vet ikke merke, noen anbefalinger?)
Flight Controller: Naze32
Batteri: 4000mAh Zippy Compact

Vil det fungere? Noe som bør endres?
Vil det klare å løfte ett gopro og ett lite kamera for live FPV?
Sist endret av iColdman; 27. april 2016 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Snublet over et program som setter sammen 2d bilder til en 3d modell for ikke så lenge siden. Har lekt litt med dette de siste dagene, og har fått laget en overaskende god 3d modell av gården jeg bor på!


Brukte en app på mobilen til å "programmere" min DJI Phantom 3A til å kjøre i en grid og ta bilder. Alle 270 bildene er tatt med kameraet tiltet 60grader.


Etter noen eksperimenter med noen innstillinger i programmet og 14 timer prossessering fikk jeg ut dette! (Bildet er litt kornete, modellen ser mye bedre ut "live")

Planen er å finpusse modellen litt og få den 3d printet i farger.

Programmet jeg brukte heter Pix4D mapper, og koster flesk! Så jeg leker kun med en 14dagers trial.

Appen jeg brukte er laget av samme folka og heter Pix4D Capture. Denne er gratis.

Med denne softwaren kan du få ut blandt annet mesh filer, "point cload" og diverse former for kart.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
sertifisert idiot
Heisann,
Noen som kan anbefale en Flightcontroller til quad?
Ser det er noen mnd siden tråden ble oppdatert, så fint med oppdatert info!
Har tenkt på KK2.1.5, men dette er bare basert på anbefalinger fra Youtube, noen som har erfaringer med KK2.x.x?
sertifisert idiot
Ser at jeg burde ha spurt litt mer utfyllende:
Ønsker at FC skal ha så mange funksjoner som mulig, helst GPS barometer og batteri-info.
Merke og pris har ikke så mye å si, da jeg tenker at å gå for en skikkelig FC i utgangspunktet vil være bra for vidre bygging
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som har erfaring med DJI Spark?