Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 753
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Hei,

Har et Asus 290x ROG Matrix i maskina for øyeblikket.
Kortet fungerer kjempefint og drar det meste jeg slenger på det, men en ting irriterer meg... varmen!

Når jeg starter opp maskinen, idler den på 45-50 grader. Start World of Warcraft og maskina går opp til 88-92 grader, med resultatet force shutdown. Er jævla irriterende for å si det mildt.

Hva er en grei måte å løse dette på? Luftkjøling, vannkjøling..?
Har aldri hatt vannkjøling, men er ikke fremmed for å teste.

Kabinettet er et R4 Define. Prisklasse ca 1000.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sjekket viftehastigheten? Har et 290x tri-x selv. Går relstivtskjeldent over 76 grader med en hastighet på rundt 44. Viktig å huske på at disse kortene blir varme og er designet for å kunne kjøre på 95 grader hele 'livet'. Rart at PCen skal slå seg av. Kan det muligens være cpuen din? Lager PCen mye bråk før den slår seg av?
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Sjekket viftehastigheten? Har et 290x tri-x selv. Går relstivtskjeldent over 76 grader med en hastighet på rundt 44. Viktig å huske på at disse kortene blir varme og er designet for å kunne kjøre på 95 grader hele 'livet'. Rart at PCen skal slå seg av. Kan det muligens være cpuen din? Lager PCen mye bråk før den slår seg av?
Vis hele sitatet...

Viftene står på automatisk, høres ut som en jetmotor når jeg passerer 90 grader.

CPU'en har jeg ikke sett passere særlig mer enn 60 grader, som jeg vil tro er greit? Står på en Noctua ND 15 som ikke bråker i nærheten av det skjermkortet gjør..

Eneste lyden som lages er fra viftene
Sist endret av Lovegame; 1. juli 2016 kl. 13:17.