Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1012
Dette gjelder bare 1.gangs salg til 1 person (som de tror vennen min gjorde).

1. Vil de i det hele tatt komme på døra til vennen min? Vil de ta beslag i mobil?

2. Kommer de ikke på døra og bare sender brev i posten om avhør elns?


Dvs politiet vet alt at det har skjedd.
Sånn 10073 sekunder og tre og trædve minutter + femogførti dager
Sist endret av thetech; 21. mars 2024 kl. 12:23.
Trådstarter
9 0
Jeg var ute etter egne erfaringer
fortsett biz som vanlig. null stress
Vennen din er nok under overvåking siden det enda ikke har skjedd noe. Er mobilen speilet har de nok hacket alt på hjemmenettverket og de sitter sannsynligvis i en varebil og følger med på alt.
Sist endret av DfenZ; 21. mars 2024 kl. 12:37.
De må ha mer enn bare mistanke. Du forteller for lite til at noen kan gi et ordentlig svar.

Det kommer an på hvem, hvor, mengde osv.

Jeg tror han kan slappe helt av.
Det er gjerne sånn at hvis en person selger, så selger han ikke bare en gang.
Vet ikke alderen hans, men er man ung nok og umyndig så er det ikke umulig at de kommer på døra. Det har skjedd meg et par ganger. På samme måte som at det har skjedd et par ganger at de har innkalt til avhør.
Det enkleste kompisen din kan gjøre er å ringe de for å få svar. Eller så kan han alltids gå rundt i uvisshet og skape massevis av unødvendige tanker om det hele.
Er mistanken sterk nok så kommer de bare valsende en dag da..

Hos en bekjent dukket de opp en sen kveld uten noen form for forvarsel og gjennomførte razzia, men da var det snakk om en svært betydelig mengde.

Tror ikke de dukker opp på en enkel mistanke altså
Trådstarter
9 0
Dette var snakk om bare 2g hasj. Og politiet vet nok at personen solgte/ga bort bare som en engangshendelse.

Men det er veldig vanskelig å vite om visse folk er sarkastiske eller seriøse her inne. Hadde satt pris på kun seriøse svar i tråd med seriøst spørsmål

Gidder de å komme å beslaglegge mobil for 2g hajs?
Er du under 18 så gjør de nok det ja, over 18 og ellers ingen mistanker så kaster de nok bort saken antar jeg.
Sitat av Bollakake Vis innlegg
Dette var snakk om bare 2g hasj. Og politiet vet nok at personen solgte/ga bort bare som en engangshendelse.

Men det er veldig vanskelig å vite om visse folk er sarkastiske eller seriøse her inne. Hadde satt pris på kun seriøse svar i tråd med seriøst spørsmål

Gidder de å komme å beslaglegge mobil for 2g hajs?
Vis hele sitatet...
Hvis du er under 18 kan det være de gjør det for å kjøre en "scared straight" taktikk. Er dere voksne så gidder de ikke det.
Er ikke 2 gr en så liten mengde at de ikke gjør noe særlig? Uansett så må de ds ha TATT vedkommende personlig, de kommer ikke tar noen basert på rykter. De kan kalle inn til avhør, og evt en bekymrings samtale men det stopper nok der.
Ingen grunn til at de skal beslaglegge no telefon iallefall.
Sitat av Bollakake Vis innlegg
Dette gjelder bare 1.gangs salg til 1 person (som de tror vennen min gjorde).

1. Vil de i det hele tatt komme på døra til vennen min? Vil de ta beslag i mobil?

2. Kommer de ikke på døra og bare sender brev i posten om avhør elns?


Dvs politiet vet alt at det har skjedd.
Vis hele sitatet...
Høyst sannsynlig er svaret nei på begge spørsmål. Det kommer ikke til å skje noen ting. De har ingen bevis, og de har ikke tid og ressurser å bruke på slike småsaker.

Hvis han skal bli tatt må politiet ta ham på fersken, enten et konkret salg eller at han blir tatt med så store mengder at det er usannsynlig at det er til eget bruk. Meldinger på telefonen er ikke bevis for at salg faktisk har skjedd. Men hvis de finner større mengder hjemme hos ham, kan meldingene brukes for å sannsynliggjøre at det ikke bare var til eget bruk.