Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2258
Driver nå å fullfører min bachelorgrad i økonomi og administrasjon.
Har desverre bare cruiset igjennom studiet og hittil fått et samlet snitt på 2.8 (er på siste året.) Har fått jevnt med C'er og noen D'er.

Jeg lurer på om det i det hele tatt er VITS i å fullføre graden? Når jeg leser på alle jobbannonsene som er relevant for økonomi må man enten ha mastergrad (siv.øk) + 2-5 års relevant erfaring eller "gode akademiske resultater" på bachelor.

Om jeg skal ta master betyr dette mere gjeld + at jeg må ta opp ekstremt mange fag for å få 4.2 i snitt.

Og den jobben jeg evt. får med C(2.8) i snitt er vel ganske dårlig betalt? Jævlig stressa for å evt ende opp i kundeservice i bank og tjene like mye som enn en ufaglært hjelpearbeider..

Tips, erfaringer, råd.. hva som helst.. hjelp meg
Øk adm er en utdanning som er veldig grei å kombinere med andre retninger hvis du velger å bytte til noe annet. Sånn sett er det absolutt vits i å fullføre bachelorgraden selv om du ikke vil gå videre på master, hvis det var det du mente.
Nå tror jeg det er litt i overkant med eksamensnerver ute og går her.

Først av alt: med mindre du studerer noe som absolutt ikke kan brukes i arbeidslivet, så er det ikke bortkastet å fullføre utdanningen. Om du er redd for å bli stuck i en "low-end" jobb, for å bruke måten du prater om det, så blir ikke sjansene dine bedre av en ikke fullført bachelor. Du står utrolig mye bedre i arbeidsmarked når du skal inn, og senere i livet om du vil oppover om du har en grad i ryggen, som man nå nærmest krever for alt.

Det sagt, så er det absolutt ingenting i veien for å hoppe av og jobbe rævva av seg og stige sånn, evt. gå inn for noe du har spesielle ferdigheter innen. Men da bør du være forberedt på at ting kan gå enda mer shit enn kundeservice i bank. Et snitt på C under en bachelor ser bedre ut enn en dropout som så ikke fikk til noe som helst, for å si det sånn.
Fullfør, fullfør, alltid fullfør. I det minste er det mindre studielån å betale tilbake da mer blir omgjort til stipend når du består eksamen, samme om du får A eller E.