Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 29689
Tåler veldig mye av dette, men lurer på om noen har peiling over hvor mye innovane man kan ta uten å od? Regner med det er er en del her son er "innkjørt" på det her
Overdose betyr jo bare «for stor dose». Det er ikke nødvendigvis dødelig dose.

LD50 for rotter oralt er for øvrig 827 mg/kg. http://www.eurochem.cz/polavolt/org/...pisy/zopic.pdf
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
7.5mg var nok til å gi meg blackout. Er det en slik overdose du mener? Hvis ikke, lykke til med å finne nok piller til ta ditt eget liv med.
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Overdose betyr jo bare «for stor dose». Det er ikke nødvendigvis dødelig dose.

LD50 for rotter oralt er for øvrig 827 mg/kg. http://www.eurochem.cz/polavolt/org/...pisy/zopic.pdf
Vis hele sitatet...
det vill jo bety at jeg kan ha i meg 60g imovane uten og dø? høres merkelig ut, siden det vistnokk skal være veldig potent?
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Låner tråden litt, beklager TS. Hva er grunnen til at jeg får kjemisk smak i munnen i 2 dager av disse mens andre ikke får det?
Tror att ca 75% av alle får en slik metallisk/hvitløk smak i munnen. Helt vanlig men noen får det altså ikke, jeg får det og det er ganske ekkelt. Det er ett brekningsmiddel, man skal i teorien ikke klare å spise flere enn 10-20 stykk.
Er da litt kos når metallsmaken kommer,da veit man det virker og kosen er rett runt hjørnet
Joda,får rimelig kraftig metallsmak selv.

Sånn sett er det skumlere med stilnoct f,eks, ingen smak der.

Ta od på dem veit jeg ikke, hadde en episode nylig der jeg noterte inntaget etter hvert,blev 9 notert men godt mulig jeg misset noen, coctail av pinex forte,vival,imovane og stilnoct.
Sist endret av r313cts; 1. mai 2012 kl. 20:34.
Tok en overdose på 9 imovane, 6 sobril og seroquel! Ikke og anbefale! Jeg var i min egen verden i 3 og en halv dag før jeg endelig landet igjen. Lå i senga mi og lurte på om jeg i det hele tatt eksisterte eller om jeg var et spøkelse!

Men det var det som skulle til for og få meg ut av den helvetes imovane/sobril avhengigheten jeg hadde fått.

r313cts: Er det en modda karakter fra Oblivion i avataren din?
Sist endret av Ga-Ko; 2. mai 2012 kl. 01:47.
Sitat av Ga-Ko Vis innlegg
Tok en overdose på 9 imovane, 6 sobril og seroquel! Ikke og anbefale! Jeg var i min egen verden i 3 og en halv dag før jeg endelig landet igjen. Lå i senga mi og lurte på om jeg i det hele tatt eksisterte eller om jeg var et spøkelse!

Men det var det som skulle til for og få meg ut av den helvetes imovane/sobril avhengigheten jeg hadde fått.

r313cts: Er det en modda karakter fra Oblivion i avataren din?
Vis hele sitatet...
Samme skjedde med meg forleden! Skulle ta en hodepinetablett, viste seg at det var imovane. Og så blacka det ut. Husker ingenting.

Foreldrene mine fant meg siklende klokka 4 på natta på gulvet, jeg hadde rampert hele huset og tatt alle pillene og sortert de i poser. Jeg tror jeg tok ca. 8 imovane tilsammen og 5 ritalin.


Galskap. Aldri rørt piller bortsett fra ritalinen som jeg har resept på som jeg bruker, men altså aldri fått en så syk tankegang og rus av piller.
Sitat av ha12d Vis innlegg
Låner tråden litt, beklager TS. Hva er grunnen til at jeg får kjemisk smak i munnen i 2 dager av disse mens andre ikke får det?
Vis hele sitatet...
blæææ! hater den smaken der..
Prøv melatonin istedenfor, ingen bismak dagen etter
Pakk pillene inn i rizlapapir,er det jønkerne gjør for å slippe metallsmaken.
Vel, jeg fikk i meg en hel pakke med 7,5. Det var mildt sagt ikke det smarteste jeg har gjort. Får man i seg for mye oppfører man seg som en ape, og det virker som om man er ruset lenge etter at man burde være oppegående igjen. Våknet med knust vindu og tre streker på rumpa etter at jeg forsøkte å sette meg ned langs veggen.
Oppfører seg som en ape kan jeg skrive under på!

Jeg tok 12 zolpidem actavis engang, og endte med og knulle noen jeg knappest kjenner. Var en kompis som kom på besøk og busta meg, og fortalte det til meg dagen etterpå. Fikk riiiiimelig sjokk kan du si!

Men til topic- Vær ytterst forsiktig med sovepiller, du gjør ting du absolutt aldri gjør til vanlig. Kan få personlighets-forvandling (noe jeg får). Har hørt om dem som har havnet i så dyp søvn at de har aldri våknet til igjen, ergo koma. Ikke særlig gøy! Er ikke akkurat et gøy rusmiddel, så hold deg til 2-5 stk, og lås døren! Gjerne svelg nøkkelen til bilen også får og være på den sikre siden
Trådstarter
10 0
Du bør ikke ta for mange av de.... Du blir som ovennevnt helt ape av de, og du vil ikke huske en dritt etterpå! Tok en, og fikk for meg å ta et par til. Husker ikke mer etter dette, og våknet naken i senga med følelse av at noe var galt... Gikk helt berserk visst. Total personlighetsforanding! Ringte og skjelte ut folk blant annet... Ikke særlig lett å bortforklare det dagen etter...
Sitat av Ga-Ko Vis innlegg
r313cts: Er det en modda karakter fra Oblivion i avataren din?
Vis hele sitatet...
jupp

On topic: glemte å nevne man går bananas visst nok,men siden alle andre har sagt det får jeg vel bare si det samme,blir helt koko.
Hadde en kul konsert-opplevelse på dem men da hadde jeg begynnt tidlig på dagen,og tog ikke flere enn 2 imovane,betalte meg inn,satte meg ned og gjorte ikke noe vesen av meg,stilig konsert men tør ikke teste igjen,kult sted så vil gjerne kunne gå dit uten krøll
MAAAAAAAAAAAANGE! Spiser jeg 10-15 stk får jeg bare en fin "rus". Jeg spiste 30-35 stk en gang da blei jeg bare kokkko som faen og sovnet til slutt, smaken man får er også FÆL, nei de der tar jeg aldri. Mogadon/Apodorm funker bra på meg!
Sist endret av Raoul; 10. mai 2012 kl. 07:34.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Sitat av Raoul Vis innlegg
MAAAAAAAAAAAANGE! Spiser jeg 10-15 stk får jeg bare en fin "rus". Jeg spiste 30-35 stk en gang da blei jeg bare kokkko som faen og sovnet til slutt, smaken man får er også FÆL, nei de der tar jeg aldri. Mogadon/Apodorm funker bra på meg!
Vis hele sitatet...
Spiser du 35 stk, så er du dum. Rett og slett utrolig dum. Vær glad du i det hele tatt våknet til igjen.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
blæææ! hater den smaken der..
Prøv melatonin istedenfor, ingen bismak dagen etter
Vis hele sitatet...
Du kan ikke akkurat sammenligne melatonin med andre sovemedisiner da.. melatonin er noe du må ta over en lengre periode for å få opp søvnhormonet i kroppen (melatonin=kroppens søvnhormon).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei Freaks!
Leser litt gamle tråder, dette kan flere lure på og da jeg ikke har sett noe svar (løsning) skriver jeg her.
En lege fortalte meg at tar du en skive sitron å legger den mellom fortennene og overleppa vil smaken forsvinne.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Hei Freaks!
Leser litt gamle tråder, dette kan flere lure på og da jeg ikke har sett noe svar (løsning) skriver jeg her.
En lege fortalte meg at tar du en skive sitron å legger den mellom fortennene og overleppa vil smaken forsvinne.
Vis hele sitatet...
Ække dritdigg å gå rundt med sitron i kjeften heller da
En lege fortalte meg at tabasco saus hjelper mot tørre øyne
Til alle dere som tror du kan dø av å spise mange Imovane eller Zopiclone. Fristet til å si feil, feil og feil.
Altså ja, du kan sikker dø om spiser flere hundre. MEN, disse medikamentene har ingen påvirkning på respirasjon.
Hvis du i det hele skulle dø av disse, ville du sannsynligvis dø av at leveren sviktet, noe den gjør av å spise for mye Paracet også, som kanskje er mye farligere for leveren. Drikke bensin, Zalo, vaskepulver e.l kan du sikker også få leveren til å svikte med.
Hvis en beveger seg hakket opp til benzodiazepiner, som f.eks Flunipam, som er noe av det kraftigere av sovemidler på resept i Norge, er det sett doseringer på 200 mg, altså 100 stk av 2 mg, som er den høyeste styrken som leveres i tabletter, uten irreversible skader. Selvsagt kan det være individuelle forskjeller mellom individer, men det gir en liten pekepinn. Benzodiazepiner, som er hakket over Imovane og Zopiclone (Z-hypnotika?) har heller ikke noe uttalt fare for respirasjons depresjon (hjertestans) alene. Men kombinert med alkohol kan disse forsterke alkoholens virkninger, som KAN føre til hjertestans i værste fall.
Barbiturater derimot, som ble brukt mye mer før, og er hakket høyere enn benzodiazepiner kan påvirke respirasjon i for høye doser.
For all del, ha respekt for piller, og oppfordrer ingen å spise for mye, ape oppførsel er uchill, noe jeg selv har opplevd.
Men desverre møter jeg både leger og vanlige folk som tror Imovane og Zopiclone omtrent skulle være plutonium.
OT & funfact: I Spania er Imovane reseptfritt, greit å stikke ned på den døgnåpne pharmaciaen klokken fem om morgenen og handle etter brusfylla.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ække dritdigg å gå rundt med sitron i kjeften heller da

Så skal man ikke ha en skive med sitron i overleppa resten av dagen heller, noen minutter.

En lege fortalte meg at tabasco saus hjelper mot tørre øyne
Vis hele sitatet...
Er glad jeg har en lege som ikke foreslår det, min lege er tydeligvis klok.

Så skal man ikke gå med sitron i overleppa resten av dagen heller, kun noen minutter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av honeybum Vis innlegg
Tåler veldig mye av dette, men lurer på om noen har peiling over hvor mye innovane man kan ta uten å od? Regner med det er er en del her son er "innkjørt" på det her
Vis hele sitatet...
Man dør vel ikke av å spise en haug med benzoer,paracetamol derimot kan gi nyresvikt og føre til døden fra ca.2g pr.dag og oppover(eks.10stk 400mg=4g)
Sitat av Baltasar Vis innlegg
Man dør vel ikke av å spise en haug med benzoer,paracetamol derimot kan gi nyresvikt og føre til døden fra ca.2g pr.dag og oppover(eks.10stk 400mg=4g)
Vis hele sitatet...
En vanlig reseptfri paracet er vel 500mg. Det er ikke noen problemer å overdosere benzoer til døden, om man blander riktig. Jeg har spist 4g paracet hver dag i 90 dager nå, i tillegg til alle opiatene og div mot nevropatiske smerter. Mener du at jeg burde vært død av nyresvikt, så er både jeg og legene uenig..
Sitat av pidget Vis innlegg
En vanlig reseptfri paracet er vel 500mg. Det er ikke noen problemer å overdosere benzoer til døden, om man blander riktig. Jeg har spist 4g paracet hver dag i 90 dager nå, i tillegg til alle opiatene og div mot nevropatiske smerter. Mener du at jeg burde vært død av nyresvikt, så er både jeg og legene uenig..
Vis hele sitatet...
Det at du ikke er død enda, betyr ikke at du ikke kommer til å dø heller.
Du ødelegger organene dine sakte, men sikkert på denne måten.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Det at du ikke er død enda, betyr ikke at du ikke kommer til å dø heller.
Du ødelegger organene dine sakte, men sikkert på denne måten.
Vis hele sitatet...
Neiass, folk overdriver denne paracetamolgiftigheten noe veldig. På sykehus vil du jo få typ 4 g paracetamol dagen i smertebehandling.
Jeg har tatt 8-10 paralgin forte hver dag i hvertfall 1 år. Noen ganger 12. Utskrevet resept fra lege, leveren min er kjempefin. Folk overdriver, ja.
4g om dagen er vel i øvre sjikt av det som er forsvarlig. Det er ikke det at ingen kan tåle mer, det er det faktum at giftigheten går veldig mye opp når du overstiger de dosene. Det er en stor risk; du kan ikke vite hvor mye du tåler før det allerede har gått galt. Det er derfor det er sikkerhetsmarginer lagt inn i retningslinjene på hvor mye man skal ta/skrive ut.
Jeg slukte en eske med 7,5 Imovane samt en del annet jeg ikke husker (overraskelse). Da de tvang meg ned i stolen for blodprøver var det paracet de ville vite om jeg hadde fått i meg. Nå er dette tre år siden, dog. Du kan gomle en del mengder benzodiazepiner uten noe problem da det er lite toksisk. Ikke å anbefale, så klart. Dessuten er det fare for uheldige bivirkninger. Jeg, f.eks har hamret løs på murvegger, knust hele vindusruten på det gamle rommet mitt og generelt rasert alt rundt meg. Nei, tenk deg om før du handler. Selv om det frister der og da, av ulike grunner, så finnes det alltid konsekvenser.

Det er kombinasjonen som er nøkkelen til å dø. Det er mange av dem men jeg har ingen hensikt å sette ideer i hodet på folk.
Vil bare vise til felleskatalogen sin side om OD på imovane
http://www.felleskatalogen.no/medisi...c1367-mig61584

187mg gir alvorlig forgiftning med dyp bevisstløshet og om man kombinerer med andre medikamenter som virker inn på respirasjon eller alkohol kan du få deg en overraskelse du ikke vil ha. Mye kommer inn på hva hvert enkelt individ tåler, kroppsvekt osv også. Anbefales ikke!
Jeg har selv brukt opptil 14 tabbiser på en kveld. Det er en merkelig bieffekt som gjør at man glemmer at man har tatt dem etterhvert
Heisann, stjeler også denne råden litt!

Vi spiste igår 1 imovane hver, etter vi hadde hatt 2 joints og et par øl hver. Vi fikk en godfølelse og prata litt mer om forskjellige ting som vi kanskje ikke pleier å prate om. Men rusen varte kanskje i en halvtime. så var jeg bare fjern på weed igjen. Burde vi ta fler imovane neste gang? Vi hadde bare nok til en hver. har lest at folk begynner å smålig "hallisunere" litt av denne kompoen men vi merka ikke noe til det.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av frø Vis innlegg
Heisann, stjeler også denne råden litt!

Vi spiste igår 1 imovane hver, etter vi hadde hatt 2 joints og et par øl hver. Vi fikk en godfølelse og prata litt mer om forskjellige ting som vi kanskje ikke pleier å prate om. Men rusen varte kanskje i en halvtime. så var jeg bare fjern på weed igjen. Burde vi ta fler imovane neste gang? Vi hadde bare nok til en hver. har lest at folk begynner å smålig "hallisunere" litt av denne kompoen men vi merka ikke noe til det.
Vis hele sitatet...

Prøv med 10-15mg neste gang. Etter hva jeg har hørt så kan det bli rimelig trippy med en god joint og 15mg imovane.

Hvis dette heller ikke funker så vet jeg ikke, prøv en feitere joint?
15mg Imovane alene vil gjøre de fleste ganske løkete og surrete.
Dette pluss en feit joint vil trolig resultere i en moderat trip med tydlige visuals
Sist endret av Bombasa; 19. juni 2013 kl. 15:59.
Imovane/zopiklon fungerer gjerne ikke mer enn en time.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Undified Vis innlegg
Imovane/zopiklon fungerer gjerne ikke mer enn en time.
Vis hele sitatet...
De funker greit mer enn en time hos meg. 2 til 3 timer vil jeg da fint mene at dem fungerer.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
De funker greit mer enn en time hos meg. 2 til 3 timer vil jeg da fint mene at dem fungerer.
Vis hele sitatet...
En tablett funker fint 4-5 timer på meg. 3-4 stk varer gjerne 8-9 timer.
Sitat av honeybum Vis innlegg
Tåler veldig mye av dette, men lurer på om noen har peiling over hvor mye innovane man kan ta uten å od? Regner med det er er en del her son er "innkjørt" på det her
Vis hele sitatet...

Ubegrensa mengde,du får slettes ingen overdose av imovane uansett

Sitat av Muradi Vis innlegg
7.5mg var nok til å gi meg blackout. Er det en slik overdose du mener? Hvis ikke, lykke til med å finne nok piller til ta ditt eget liv med.
Vis hele sitatet...
Blackout av 7,5mg imovane..?? Da har du brukt lite medisin i ditt liv,fordi imovane er svake tabletter

Sitat av ha12d Vis innlegg
Låner tråden litt, beklager TS. Hva er grunnen til at jeg får kjemisk smak i munnen i 2 dager av disse mens andre ikke får det?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det finnes to typer av denne medisinen (imovane) fordi naboen bruke gi meg imovane 7,5mg uten at jeg får jernsmak i munnen mens på klinikken jeg var pån ifjor så fikk jeg også imovane og da sovnet jeg og våknet med jernsmak(kjemisk smak) i munnen,helt heslig,zoplikone?
▼ ... over et år senere ... ▼
Låner tråden litt, så slipper jeg starte opp ny. Lurer bare på hvor mange imovane dere mener er forsvarlig å ruse seg på for en som har absolutt nulltoleranse for legemidler? (kun det, etter alt jeg har lest tør jeg ikke mikse med alkohol ) Har allerede tatt en på 7,5 mg, vil ikke si at jeg kjenner så mye rus. Ble kanskje litt nummen i føttene, men kan være placebo som spiller inn. Tenkte kanskje å ta en til å 7,5 mg, kan dette være en dårlig ide?

Som sagt, totalt noob på legemiddelsfronten, leste bare mye om blackout og psykoser så vil bare være på den sikre siden!
Sist endret av Irrelevant; 16. november 2014 kl. 02:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan ikke fatte at noen vil ruse seg på Imovane, det er en helt forferdelig rus.

Men - om du skal ta Imovane så kan det lønne seg å ta et par glass med grapefruktjuice i tillegg. Grapefrukt virker som en katalysator, slik at du trenger mindre virkestoff for å oppnå samme effekten. Vær veldig forsiktig med dosering hvis du gjør dette. Grapefrukt har også interaksjoner med andre medisiner man bør være obs på.
Forferdelig rus? Gjerne utdyp, siden jeg ikke er så inne på dette
Utifra det jeg har lest her og omkring, ble det sagt at man kan føle eufori, bli behagelig slapp i kroppen og rett og slett bli litt stein. Alt er jo individuelt selvsagt.

Og jeg har dessverre ikke noe grapefruktjuice liggende i kjøleskapet, så det blir nok vanskelig :/
Jeg har nok aldri følt samme effekten som andre lenger opp i tråden, men nok til at jeg vet at det er aldri noe jeg ville ruset meg på for kosens skyld. Bare bakrusen dagen derpå burde være nok til å få de fleste til å styre unna. Det er en bakrus du får selv ved normale, terapeutiske doser.

Den metalliske smaken som mange snakker om skyldes den en forstyrrelse mellom smaksløkene og hjernen. Effekten av denne følelsen blir forsterket hvis man opplever tørr munn. Man kan motvirke det med å bruke sugetabletter mot munntørrhet. Det hjelper altså ikke å pakke den inn i rizla, som tidligere foreslått.
Jeg har ikke kjent noen metallisk smak i munnen, heldigvis. Endte opp med å ta 3x7,5 mg og man kan vel si at det var en rar rus egentlig. Ble sløv og litt trøtt, men føler meg overraskende klar i hodet. Når jeg reiste meg opp virket det som jeg hadde drukket en sekser øl, var rimelig ustabil der jeg gikk.

Er ikke sikker på når selve peaken på rusen er eller hvor lenge det varer, men konklusjon min om dette til nå er meh.. Regner med at det kan bli en del heftigere hvis man blander det med cannabis eller alkohol tho.

Hadde håpet på litt små hallusinasjoner som jeg har lest at var mulig å få. Kanskje det kommer etterhvert, blir nå oppe en stund. Men jaja, da var nå det prøvd det og.