Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 5599
Ligger for øyblikket på haukeland sykehus i bergen og får cellegift for leukemi/blodkreft, og har en jævla hodepine som nekter og forsvinne. Spørsmålet er da om det er trygt og røyke norsk gate-weed i denne sammenhengen hvor jeg har lavt immunforsvar. Skal snart på permisjon hjem og lurte på om det er eventuelle bakterier på weeden, er gloen fra spliffen varm nokk til å ta knekken på bakterier? jeg har fått masse tabeletter her som skal hjelpe mot hodepinen men ingenting fungerer i det hele tatt...

Takk for hjelp
Jeg er ikke utdannet lege og kan ikke gi et svar med faglig tyngde, men det er nok usannsynlig at bakterier vil overføres fra røyken fra brent marijuana og gå inn i kroppen
Jeg har lest at weed er kjempe bra for de som har leukemi. Hadde jeg vært i din posisjon hadde jeg toka opp med en gang
Trådstarter
14 0
Sitat av Norther Vis innlegg
Jeg har lest at weed er kjempe bra for de som har leukemi. Hadde jeg vært i din posisjon hadde jeg toka opp med en gang
Vis hele sitatet...
Hehe, skulle gjerne ha gjort dette hele tiden! Men det å røyke weed på et sykehus blir litt feil i og med at det må nesten smugles inn og smugrøykes xD
Men tanken om og ta det opp med legen har slått meg, men er usikker på hvordan de vil reagere.
Med tanke på at marijuana faktisk brukes som medisin mot slike tilfeller rundt om i verden kunne det vel ikke skadet å ta det opp med lege
Ta det opp med legen din du
Forøvrig så vil det nok gå helt fint om du tar deg noen blås evt. lager det i mat
Ta det opp med legen, og om de nekter deg å røyke, kan du jo bare gjøre det i smug uansett. Da har du ihvertfall spurt. Hehe. "Ta ikke nei som et nei".
God bedring til deg. Håper ting ordner seg. Synes du fortjener en joint!
All form av røyk skader bronkiene dine, og med skader på de er det enklere for eventuelle bakterier å komme inn i systemet ditt. Det trenger ikke å være bakterier fra røyken engang, men fra luften du puster.
Trådstarter
14 0
Da tar jeg dette opp med legen min i morgen tidlig, det hadde vært greit og få noe å virkelig få slappet av på Har funnet ut at THC faktisk kan hjelpe å drepe kreft cellene som leukemi lager, dette kan jo kansje gå. Men usikker på om legen har lov til å si at jeg skal få røyke då?
Sitat av SnaD Vis innlegg
Da tar jeg dette opp med legen min i morgen tidlig, det hadde vært greit og få noe å virkelig få slappet av på Har funnet ut at THC faktisk kan hjelpe å drepe kreft cellene som leukemi lager, dette kan jo kansje gå. Men usikker på om legen har lov til å si at jeg skal få røyke då?
Vis hele sitatet...
Legen din har jo taushetsplikt, og dessuten spør du jo bare legen din trygt å røyke det. Ikke direkte at du skal røyke det

Men god bedring!
http://topdocumentaryfilms.com/stoned-in-suburbia/

Snakk med legen din, ta aldri ett nei for ett nei
Riktig god bedring!
Det er en (amerikaner?) som blir nevnt i ett par dokumentarer om cannabis som har hatt noen former for kreft siden han var "liten", og fant ut at cannabis hjalp han gjennom tiden med behandling da den lindret smertene hans, fjernet en del av kvalmen og styrket matlysten hans. Det ble dog ikke nevnt noe om selve cannabisen kunne volde mer skade, men den hjalp han gjennom behandlingene.

Edit:
Forøvrig har jeg hørt fra bekjente av meg fra utlandet at en av deres tanter hadde lungekreft, og hun fikk tips fra legen om å røyke en joint til dagen. Dette hjalp også henne.
Sist endret av møkk; 19. april 2010 kl. 00:41.
Det finnes vel nettverk i Norge som formidler kvalitetscannabis til kreftpasienter, gjør det ikke?
Tror du kan finne info på Norcan

Edit: Bryter kanskje NFF-reglene i forhold til formidling og blabla men er jo ett litt spesielt tilfelle, så håper dere lar posten min være.
Sist endret av Saape; 19. april 2010 kl. 01:21.
Jeg sier bare lykke til! Og røyk så mye du bare vil! Du bør forhøre deg med legen din selvfølgelig, men hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det beste ut av situasjonen uansett
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Legen din har jo taushetsplikt, og dessuten spør du jo bare legen din trygt å røyke det. Ikke direkte at du skal røyke det

Men god bedring!
Vis hele sitatet...
ikke forvent at en lege vil si at det er trygt å inhalere røyk. Men det trenger jo ikke å røykes!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Cannabis sies å være bra for kreftbehandling, men røyk er allikevel ikke bra.

Skaff vaporizer
Har lest om folk i sørstatene med kreft som får medisinsk "weed", men kan ikke bekrafte om det er sundt med evt. buffa "weed" eller om det er sunnt i ditt tilfølge, men uansett kjempe god bedring!
Trådstarter
14 0
Takker for respons, da er det en time til legen kommer og jeg venter i spenning :P Noen som har erfaring med norske leger og sånne spørsmål? Hva kan jeg forvente her, er kunnskaps-nivå om cannabis hos norske leger høy nokk? Jeg er under 18 og kan derfor ikke gjøre dette med mindre legen ikke sier imot i og med at foreldre da vil protestere -.-
Hovedgrunnen til at kreftpasienter i andre land bruker cannabis er for å motvirke kvalmen man får ved bruk av cellegift og andre medisiner. Legen har nok langt bedre smertestillende enn gate-weed. Om de du ikke får nå funker kan du si ifra om det istedenfor å selvmedisinere deg selv med dritt. Cannabis er et av de beste kvalmestillende jeg har vært borti, men er ikke noe fantastisk smertestillende.

Og du bør ikke tro alt du leser på internett. Cannabis er ikke et vidundermiddel mot kreft.
Trådstarter
14 0
Vet det mest sannsynlig ikke vil kurere meg helt uten videre, men har nesten ikke spist på 5 dager og har gått ned 6 kilo på disse 5 dagene, det sier litt om hvor mye jeg kommer til å gp ned totalt...

edit: jeg har selfølgelig sagt ifra om at medisinene deres ikke fungerer, og alt de sier er at det er ikke noe de kan gjøre med. Denne hodepinen kommer av en sprøyte med cellegift jeg tok i ryggmargen og er ikke en vanlig hodepine.
Når du er i situasjonen at du har kreft og tror cannabis vil forbedre livskvaliteten din, hadde jeg ikke bare tatt dette opp med legen, men også med dine foreldre. Hvis det skulle vise seg at dette virkelig hjalp deg, hadde det vært for dumt om du må snike deg rundt for å ta noe som virkelig hjelper. Men som noen nevnte over, cannabis i mat/drikke har samme effekten mot smerte som røyking gjør, samtidig som det varer mye lengre, uten samme skadepotensialet som røyking.

Det store problemet her tror jeg er at en norsk lege aldri ville funnet på å "godkjenne" at en mindreårig kreftpasient skal røyke hasj.

Og forresten, jeg tror ikke at hasj vil forbedre kreften din på noen måte. Men jeg kan godt se for meg at det hjelper deg med å spise, noe som jeg syns i seg selv er grunn nok.
Cannabis blir brukt for å dempe kvalmen som kommer av cellegiften. Såvidt jeg vet hjelper det IKKE mot selve kreften. Det har dog et rykte på seg for å være forholdsvis bra når det kommer til kvalmen, er vel lite annet som faktisk hjelper mot dette.

Men igjen: Det er et ulovlig rusmiddel så dette må du jo ta i betrakning.
Trådstarter
14 0
Har tatt det op med foreldre, har røykt en del før og begge er klar over det, når jeg begynte og snakke om medisinsk cannabis med dem virker det som om de er altfor uviten om og si noe til meg om det. Min far var enig i at jeg burde ta det opp med lege noe jeg nå har gjort.

Jeg spilte litt uviten på temaet for visste ikke helt hvordan jeg skulle gå fram, det virket ikke som om legen var negativ men fikk ikke noe konkret svar heller. Jeg spurte egentlig hvorfor det var lovlig i deler av amerika og hvorfor ikke her, og at det kansje ville hjelpe meg og spise etc etc. Jeg nevnte også at det akkurat er blitt lovlig medisinsk i sverige. Det virket mer som om han følte han ikke kunne si noe pga norsk lovverk, han sa liksom at det ikke "nødvendigvis(?)" var noe forskning som støttet dette men samtidig at det var lovlig i andre land, men han ga meg ikke noe personlig mening. Hva tror dere han mente hvis det ikke hadde vært for at han følte seg litt usikker på å svare? Ble ganske usikker selv når han svarte såpass usikkert :P
Sitat av SnaD Vis innlegg
Har tatt det op med foreldre, har røykt en del før og begge er klar over det, når jeg begynte og snakke om medisinsk cannabis med dem virker det som om de er altfor uviten om og si noe til meg om det. Min far var enig i at jeg burde ta det opp med lege noe jeg nå har gjort.

Jeg spilte litt uviten på temaet for visste ikke helt hvordan jeg skulle gå fram, det virket ikke som om legen var negativ men fikk ikke noe konkret svar heller. Jeg spurte egentlig hvorfor det var lovlig i deler av amerika og hvorfor ikke her, og at det kansje ville hjelpe meg og spise etc etc. Jeg nevnte også at det akkurat er blitt lovlig medisinsk i sverige. Det virket mer som om han følte han ikke kunne si noe pga norsk lovverk, han sa liksom at det ikke "nødvendigvis(?)" var noe forskning som støttet dette men samtidig at det var lovlig i andre land, men han ga meg ikke noe personlig mening. Hva tror dere han mente hvis det ikke hadde vært for at han følte seg litt usikker på å svare? Ble ganske usikker selv når han svarte såpass usikkert :P
Vis hele sitatet...
Hvis en lege anbefaler deg å konsumere cannabis som "medisin" risikerer han/hun å miste jobben. Du vil derfor sjeldent få positivt svar fra en lege på et slikt spørsmål.
Trådstarter
14 0
Sitat av Forconin Vis innlegg
Cannabis blir brukt for å dempe kvalmen som kommer av cellegiften. Såvidt jeg vet hjelper det IKKE mot selve kreften. Det har dog et rykte på seg for å være forholdsvis bra når det kommer til kvalmen, er vel lite annet som faktisk hjelper mot dette.

Men igjen: Det er et ulovlig rusmiddel så dette må du jo ta i betrakning.
Vis hele sitatet...
Selv om dette er et ulovlig rusmiddel, hva skal noen gjøre om jeg blir tatt for det? personlig vil jeg si at å ligge innesperret på sykehus i et halvt år er mye værre en å være i fengsel i noen uker? livskvaliteten i fengselet er også mye bedre hvis du ikke tar med at jeg er syk. Det og at siden jeg har kreft har politiet ingen mulighet til å sperre meg inne siden jeg trenger behandling og tett oppfølging.
Sist endret av SnaD; 19. april 2010 kl. 10:52.
Hvis det er en mulighet for at cannabis vil hjelpe deg med å spise, og dempe kvalmen og muligens hodepinen du ville jeg i alle fall prøvd. Jeg ville tippe du kanskje blir friskere fortere om du faktisk spiser godt, og generelt har det bedre/mindre smerter, litt placebo-effekt tipper jeg det i alle fall er.
Du hadde bare fått en bot uansett.
Nei, jeg ville faktisk spist litt cannabis. Så hvis jeg hadde fått noe ut av det hadde jeg kjørt på videre.
Men, det er ditt liv og du må nesten ta avgjørelsen selv.
Det er vel sånn at ulike strains har ulik effekt på ulike tilstander, så du burde nok gjøre litt research på hvilken strain som er best til ditt formål.

Og ikke minst bruke vaporizer. Magic Flight er rimelig, og skal være bra. Lukter visst ikke noe av den heller, så da kan du jo snike deg til noen trekk på sykehuset fremfor å sitte der med en bong på sengekanten

http://magic-flight.com/
Hvis du som du sier har litt kunnskaper om det fra før av og vet det fungerer, så ser jeg egentlig ikke noen sterke grunner til å ikke gjøre det. Det hadde jo selvfølgelig vært å foretrekke å gjøre det i samspill med lege, men det kan jo vise seg å være vanskelig i Norge.

Men om du bestemmer deg for å gjøre dette, prøv å hold det medisinsk og ikke la det bli en unnskyldning for å bli grisefjern hver dag.
Trådstarter
14 0
Sitat av sofa Vis innlegg
Hvis du som du sier har litt kunnskaper om det fra før av og vet det fungerer, så ser jeg egentlig ikke noen sterke grunner til å ikke gjøre det. Det hadde jo selvfølgelig vært å foretrekke å gjøre det i samspill med lege, men det kan jo vise seg å være vanskelig i Norge.

Men om du bestemmer deg for å gjøre dette, prøv å hold det medisinsk og ikke la det bli en unnskyldning for å bli grisefjern hver dag.
Vis hele sitatet...
Problemet ble det at foreldre er usikre på om dette er bra for meg eller ikke, spørsmålet deres var om det vil skade meg eller gjøre meg bedre, og med norsk gate-weed vet du jo ikke helt hva som finnes oppi der... Selv vil jeg bare få prøvd dette ut så fort jeg får permisjon for å finne ut hvor bra dette vil fungere for meg og se om det er verdt det og fortsette.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Det er vel sånn at ulike strains har ulik effekt på ulike tilstander, så du burde nok gjøre litt research på hvilken strain som er best til ditt formål.
Vis hele sitatet...
Ja undersøk godt, og gjør det
Jeg har selv masse sterke smerter pga min MS, og noe av det værste er å få hodepine og bli kvalm (som regel i den rekkefølgen hos meg da ) Jeg har ikke prøvd noe canabis de siste årene, men blir kanskje nødt til det snart. smertehelvete er ikke noe liv!

Jeg håper det går bra med deg.
å være syk sux bigtime, og sykehus er grrr hehe
Bli frisk

Og håper du får lite plager etterpå og kan leve et "normalt liv" som de kaller det. velferdsstat my ass og helsenorge? haha
Sist endret av Twilight; 19. april 2010 kl. 13:36.
Ser folk nevner at cannabis hjelper mot kvalme, noe som stemmer. En annen positiv virkning av cannabis er økt appetitt, og som du sier har du gått ned i vekt og trenger tydeligvis å spise. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ikke nølt med å bruke cannabis for å dempe kvalme og øke appetitten.

Hvis du har muligheten ville jeg holdt meg til marijuana (grønt), ikke hasj (brunt). Det virker som at de egenskapene du er ute etter kommer best til sin rett ved marijuanabruk. Marijuana er i tillegg helt klart det reneste produktet, og umulig å "bøffe" så lenge du får det i hele buds.
Sitat av SnaD Vis innlegg
Ligger for øyblikket på haukeland sykehus i bergen og får cellegift for leukemi/blodkreft, og har en jævla hodepine som nekter og forsvinne. Spørsmålet er da om det er trygt og røyke norsk gate-weed i denne sammenhengen hvor jeg har lavt immunforsvar. Skal snart på permisjon hjem og lurte på om det er eventuelle bakterier på weeden, er gloen fra spliffen varm nokk til å ta knekken på bakterier? jeg har fått masse tabeletter her som skal hjelpe mot hodepinen men ingenting fungerer i det hele tatt...

Takk for hjelp
Vis hele sitatet...
Mange steder har jo det blitt lovlig med medisinsk bruk av hasj osv og det var til og med en dokumentar på nrk om jeg ikke tar helt feil om nettopp det med kreft og medisinsk bruk for det.

Men jeg ville ikke anbefalt og ta meg en tur ned i grunerløkka og kjøpt meg noe av det billige shitet de har der, kjøp deg noe ordentlig pot eller lignende så er du ivertfall safet for at det er noe stander greier og ikkje noe av de tynne flisene de selger
Ta kontakt med Johnny Linderud i NORMAL.
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle416617.ece
Det virker som legen din ikke ønsker å utale seg så mye om dette. Det er jo ett ulovlig rusmiddel. Og selvom enkelte personer får dette på resept, er det noe som få leger gjør, og mest sannsynlig kun etter fylte 18 år, hvis ikke, må det nok en bekreftelse fra foreldrene att dette er OK. Men siden legen din ikke fraråder deg dette på noe hvis, vet han vel kanskje ikke nok om det, eller vil at du skal ta denne nokså vanskelige beslutningen selv.

Uansett. Jeg ville nok tenkt mye på meg selv under slike forhold, ikke på hva loven sier eller andre normer. Men alikevel hadde jeg ikke ønsket å lyve eller skjule noen ting for mine foreldre, du trenger å tenke posetive tanker nå. Ta dette opp med foreldrene dine. Bring fram at du føler deg uvel, med hodepinne og kvalme, og smertestillende ikke fungerer optimalt for deg. Og at det er viktig for deg med matlyst og kanskje det at ting ser litt lysere med en bedre livskvalitet og cannabis som kos

Det er ikke sikkert foreldrene dine tillater deg dette uansett hvor mange gode argumenter du har å komme med. Men jeg ville gitt det ett ordentlig forsøk. Om de er negativ til dette, er det selvfølgelig en ulempe, men det handler om deg, og det er opp til deg å gjøre avgjørelsen.

Marijuana er selvfølgelig og foretrekke, da som sagt tidligere, en bud marijuana kan ikke bøffes ut med noe som helst. Og det kan røykes reint, så slipper du all tobakken, som ikke er sunt uansett. Marijuana hjelper jo for både kvalme, hodepinne, matlyst og livs glede. Det er kun posetivt ting, marijuana øker dopamin nivået også, som setter ting i gang i hodet, i en posetiv retning. Det øker også puls og blodtrykk, om dette er posetivt eller ei vet jeg ikke. Det finnes myter om kreft og cannabis. Nå snakker jeg ikke om smerter osv, men om at cannabis er bra for kreft på andre måter. Mytene sier at cannabis motvirker kreft, det er bare myter, men de peker i alle fall i den posetive retningen

Lykke til igjen!
Sist endret av ZionRoad; 19. april 2010 kl. 14:50.
Den potensielle risikoen med bakterier i marihuanaen, kna lett omgås ved å tilsette plantematerialet i mat som varmebehandles, løse det i alkohol (bakteriedrepende) eller ekstrahere virkestoff med aceton etc.

Om cannabisen i seg selv vil ha negative effekter er tvilsomt. Det brukes tross alt medisinsk i slike tilfeller som dette, med få eller ingen bivirkninger.

GOD BEDRING!
god bedring

når skal harald eia ta opp cannabis på hjernevask mon tro?
Vet ikke om det er foreslått før i tråden, men vil anbefale å innta det oralt i forhold til røyk og smugling :P
Trådstarter
14 0
Kom over denne artikkelen http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle416617.ece

Noen som vet hvordan jeg kan få kontakt med denne Johnny Linderud som er nevnt i denne artikkelen? Jeg vil nødig få i meg noe som er skaffet på gaten her i norge og ville tro det er mye tryggere å få det ordnet med slike folk som dette.
Den artikkelen er 5 år gammel. Det beste forslaget jeg har er å sjekke 1881.no dessverre. Men weed'en du finner på gata er nok like trygg å røyke som denne Johnny har å tilby.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Men weed'en du finner på gata er nok like trygg å røyke som denne Johnny har å tilby.
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på. Sånn jeg har forstått det er det visst et ganske oppegående nettverk som skaffer smertepasienter i Norge cannabis av god kvalitet, milevis foran den elendige "gatehasjen" med sand og andre urenheter man ikke vil få i seg.

Men jeg tror igjen du vil møte problemer siden du er under 18. Dette nettverket har visstnok fått være i fred fra politiet, siden det er pasienter som deler medisin, ikke et rusmiljø. De vil nok ikke risikere freden sin ved å gi cannabis til mindreårige. Men hvem vet, du er i en ganske spesiell situasjon. I USA får jo faktisk mindreårige cannabis på resept om de har sine foreldres tillatelse.
Sist endret av sofa; 19. april 2010 kl. 18:38.
Når jeg sier weed, mener jeg selvfølgelig marijuana og ikke hasj. Marijuana bøffes ikke ut til vanlig og om klarer å skaffe deg marijuana som er bøffet ut klarer du og lukte og se dette. Og du nevner sand som ett eksempel? Sand er da ikke kreft fremkallende og kan iallefal ikke røykes, det blir på ingen måte brukt til å bøffe ut hasj med!
Trådstarter
14 0
Har fått tillatelse av min far til dette siden han var enig i at alt som ville øke livskvaliteten min er verdt å prøve, så håper det skal gå fint
Det var godt å høre! Tenkt nærmere på hvor du har tenkt å skaffe deg noe røykelig da?
Trådstarter
14 0
Fikk ikke lov å røyke det, men vaporizer og igjennom mat var greit for min far, har fått noen tips på PM og tenkte jeg skulle prøve å få kontakt med han Johnny Linderud igjennom facebook Kjøpe på gaten er ikke helt ute av bildet men selv vil jeg helst slippe det :P
kan eventuelt ta kontakt med denne herren. Han sier også selv han har flere plantasjer og kan tilby medisinsk marijuana.
http://www.nettavisen.no/innenriks/article2864145.ece
Trådstarter
14 0
Sitat av ErikH Vis innlegg
kan eventuelt ta kontakt med denne herren. Han sier også selv han har flere plantasjer og kan tilby medisinsk marijuana.
http://www.nettavisen.no/innenriks/article2864145.ece
Vis hele sitatet...
Lå han til på facebook også, håper på det beste!