Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1128
Ok, sånn er det:
Jeg har en hest. Har hatt han oppstallet på samme plassen de siste årene.
Dvs jeg leier stallplass.
I sommermånedene betaler jeg en del mindre, da dem går ute på beite døgnet rundt.
Jeg har ingen kontrakt med stalleier.
I midten av august flyttet jeg hesten.
Siden da har jeg ikke hørt et ord i fra stalleier.
Dem som derimot krever leie for halve august er en annen som har hest på den stallen. Hvorfor veit jeg ikke, men han vil ha halve leien for august overført på sin private konto. (500kr)
Hvis jeg ikke betaler så må han vist sette i gang andre tiltak.
OG.. Han er tilfeldigvis politi...
Har han noe rett til og kreve penger av meg??
Kanskje på tide å ta kontakt med han å spørre hva han skal ha penger for? I følge din post her, krever han penger av deg uten noe grunnlag?


EDIT: Om han er politi eller ikke, har ikke noe å si. Bare det at han kjenner lov-verket bedre enn deg.
Sist endret av MikeHunt; 14. september 2009 kl. 21:15.
Spør hva han skal ha penger for? Som du sier så er det ikke han som leier ut plassen?
Han skal ha halve stalleien for august..
Men hvorfor? Det må du spørre ham om.
Vi kan alt for lite om denne saken til at vi kan gi deg noe svar.
Om dere hadde en muntlig avtale, så ja, da kan han kreve penger av deg.
Men det er uansett veldig vanskelig å bevise en muntlig avtale (som forøvrig er like gyldig som en skriftlig).

Har du ditt på det rene?
Du gir oss ingen detaljer rundt dette, og uten det kan vi desverre ikke hjelpe deg. Send han en mail om hva dette gjelder.

Og btw, mye lettere å lese hva du skriver hvis du slutter med "enter" etter hver linje.
Du leide stallen halve august? Og du lurer på om du må betale? Nå vet ikke jeg hvordan det er med stall-leie, men jeg regner med det ikke en noen kontrakter inne i bildet her. Uten det kan han ikke kreve penger. Men rent samvittighetsmessig BØR du betale.
Svæt lite detaljer gjør det vanskelig å svare deg, men foreligger det ingen avtale eller kontrakt om disse pengene så er du jo ikke pliktet til å betale noenting heller. Såvidt jeg vet...
Sitat av raze Vis innlegg
Du leide stallen halve august? Og du lurer på om du må betale? Nå vet ikke jeg hvordan det er med stall-leie, men jeg regner med det ikke en noen kontrakter inne i bildet her. Uten det kan han ikke kreve penger. Men rent samvittighetsmessig BØR du betale.
Vis hele sitatet...
Men det jeg ikke skjønner er hvorfor han mannen som selv leier en plass skal ha betalt? Er vell stalleier han skal betale..
Ok, beklager, da misforsto jeg. Stiller meg bak i rekken på de andre her da

Edit: Regner med han andre "leietakeren" har betalt for hele august, og krever derfor tilbake halvparten.
Sist endret av raze; 14. september 2009 kl. 21:24.
Kontakt eieren av stallen og spør hva som foregår da vel. Det er vel ikke så vanskelig...