Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 830
Hallo.

Fant ut her om dagen at isolasjonen på USB ledninga på Sidewinderen min har tygd seg opp der den går inn i tastaturet.
Går dette på noen garanti?

Hvis ikke var planen min å bare korte inn ledninga litt og lodde sammen igjen.

Lurer da på om det er noen som har gjort dette før, og vet om det er en vanskelig operasjon. Noe jeg må tenke på? Hvor mange ledninger er det som må loddes over?

BTW: Admin kan bare flytte tråden om den blei lagt feil. Følte at denne passet under DIY.
Sist endret av FlipWare; 26. juli 2011 kl. 11:22.
Om dette går på garanti eller ikke er jeg ikke sikker på, men vil muligens tro det skal gjøre det.. Du vil dog ikke få igjen noe på garantien etter at du har fiklet med tastaturet.. Derfor ville jeg i først omgang kontaktet kjøpsstedet og reklamert på produktet..

Viss du ikke lyktes med reklamasjon:
Vil ikke tru at dette skulle være noen vanskelig opperasjon, viss du kan lodde litt
En USB ledning inneholder 4 ledere, derfor er det 4 ledninger å lodde over..

Håper dette hjelper
Å lodde sånne små ledninger er rakettforskning, erfart det selv
Du bør ihvertfall ha en nokså god loddebolt, ikke noe 15W shit for å si det sånn. Og "helping hands" er nøyaktig hva du tror det er

Et godt tips er å lodde på forskjellig avstander, sånn at f.eks rød og svart ledning ikke rører hverandre. Rød skjøt kan være nærmere tastatur enn svart for å forklare nærmere For å fikle med teip og krympeplast is not teh shietz der altså.

Vil tro det er 3 eller 4 ledninger. Men nå har jeg bare lodda ei mus (no pun intd.) og et headset.
Det er fire ledninger i en vanlig usb kabel. Den viktigste biten når du driver med skjøte arbeid er å kutte og avisolere på strategiske steder, har jeg erfart. Hvis du klipper ledningene med litt ulik lengde,som nevnt, så havnet ikke skjøtene over hverandre, og det blir mindre klumpete og faren for kortslutning synker. Begynn med å klippe og avisolere. Så smelter du loddetinn på alle ledningsstumper. Deretter legger du ledningene inntill hverandre to og to, med riktig farge såklart, og berører skjøten med loddebolten så du "re-flower" loddetinnet fra ledningsendene inn i hverandre. Ledningene behøver ikke tvinnes, og skjøtes i lengderetning slik de var da du kuttet dem.