Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 926
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Så nylig filmen Waking Life av regissør Richard Linklater, og ble utrolig fascinert. Ikke bare av at selve filmen er animert fantastisk, men også av måten innholdet ble presentert på, og hvordan det til sterk kontrast fra mye pseudo-/kvasiintellektuelt/-filosofisk man nesten skulle forvente (og får i mange andre filmer) var ordentlig intellektuelt og tankevekkende.

Oppdaget i ettertid at Linklater også står bak A Scanner Darkly, som også er en film jeg liker svært godt, animert veldig unikt, og holder samme nivå av faktisk intellektualitet. I tillegg fant jeg ut at han står bak Dazed and Confused og Before Sunrise/Sunset/Midnight, som alle er filmer jeg har fått anbefalt på det varmeste.

I forbindelse med alt dette, er det noen som har noe å anbefale sterkt av samme regissør som ikke er listet opp her, eller noe liknende det denne filmen oppnår av andre regissører? Diskusjon rundt Waking Life er også velkommen.
Elsker selv de filmene!

Tenker du bør sjekke ut Biutiful og Before Night Falls. Begge med Javier Bardem. Fantastisk skuespiller! En annen film som ligger i sjanger med de to er The Motorcycle Diaries og Og mora di også. Fantastiske filmer

En annen film jeg føler ligner litt på Waking Life og A Scanner Darkly er Enter the Void.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Trådstarter
Er stor fan av Bardem selv, men har ikke sett den sistnevnte av ham. Har heller ikke sett noe annet enn Babel med Bernal i enda, selv om jeg ved flere anledninger har fått det anbefalt, og synes han virket som en fremragende skuespiller. Har også hørt at La science des rêves med ham i skal være svært interessant. Muligens snart på tide å se noen andre filmer med ham! Enter the Void har jeg dog sett, og likt svært godt.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Er stor fan av Bardem selv, men har ikke sett den sistnevnte av ham. Har heller ikke sett noe annet enn Babel med Bernal i enda, selv om jeg ved flere anledninger har fått det anbefalt, og synes han virket som en fremragende skuespiller. Har også hørt at La science des rêves med ham i skal være svært interessant. Muligens snart på tide å se noen andre filmer med ham! Enter the Void har jeg dog sett, og likt svært godt.
Vis hele sitatet...
Synes begge er flotte skuespillere! Bardem litt høyere på listen. Skal definitivt sjekke ut La science des rêves. Så fet ut!
Sist endret av kn^tte; 9. juli 2013 kl. 19:25.