Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1645
Hei freaks, jeg begynner å bli passe lei av været her i norge og lengter ut av landet. Planen er å dra til et varmt land med et par kamerater så snart juleferien setter i gang, men vi er usikkre på hvor vi skal dra.

Først virket Egypt som et fint sted, men etter å ha søkt litt rundt så ser det ut som det er kjøligere enn vi hadde trodd så kanskje det ikke er så bra alikevel.

Så derfor lurer jeg på om noen vet om noen bra feriesteder å dra til i desember, planlagte avreisedager er mellom 22 og 25 desember og hjemreise blir rundt 1. januar. budskjettet er på ca. 6000-7000 per pers ikke inkludert mat o.l. Lufttempraturen bør være over 20 grader og det bør helst ligge i nærheten av sjøen.

Del gjerne egne erfaringer, andre reisemål som ikke nødvendigvis dekker behov eller andre forslag. Jeg er evig takknemlig for svar, og håper på god respons
Egypt er et dritt-land. Egner seg best for de med spesiell interesse for Egypt, og den bør stikke dypt. For det er lett å glemme hvorfor man dro til Egypt når en ser og lukter all dritten og møkka i Egypt. Er sikkert ikke likt overalt men mitt inntrykk av Egypt er søppel, dritt, vond lukt og ekstremt dårlig hygieniske forhold, sanitære forhold - ja kort og godt stanker dritt og søppel og du blir skikkelig syk om du ikke bader deg i antibac.
Sist endret av ompapa; 21. oktober 2012 kl. 14:50.
Har selv god erfaring med Tenerife, det er en spansk øy som ligger like vest for vest-sahara. Her er det noe for alle, temperaturen ligger nok stabilt over 20, og noen ganger kommer det varmluft fra afrika, som gjør at temperaturen kan strekke seg helt opp mot 30 grader på vinteren

Vannsport, klatring, hiking og sykling er populært. Er også ei bargate om man vil gå på grisefylla. OK shoppingmuligheter.
Mange gode resturanter.

- Kaldt i havet.
- dritafulle engelskmenn på hvert gatehjørne
- Dårlig engelskkunnskaper hos mange av de lokale.

kosta ca 4000 per pers i fjor når vi var der
For å komme over noen-og-tyve grader, som det er i Egypt på den tiden, må du nærmere ekvator. Thailand, Vietnam, Brazil, Cuba ol. der er det varmt og bra vær. Jeg tviler dog på at du finner en reise til et slikt sted til din pris.
Hvis du virkelig skal få noe ut av en tur til Egypt så er det dykking og turer til pyramidene. Da er det absolutt verdt hver eneste krone

Vil anbefale Gran Canaria. Her får du alt. Enten om du er på familietur, kjærestetur eller vennegjeng som skal ha det moro

Spørs hva dere er ute etter òg. Party hard or relax?
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
titegn
Vis hele sitatet...

Hva betyr dette egentlig?

Til Ts : dra til Thailand. Man kan fint leve på 100-200 kroner dagen hvis man lever spartansk. En restplass billett kan heller ikke være så dyrt?

edit : 6-7000 kroner holder i 2 uker.
Sist endret av Flaskeposten; 21. oktober 2012 kl. 15:26.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Hva betyr dette egentlig?
Vis hele sitatet...

Titegn brukes for korte poster for å få dem over titegnsgrensen.

En annen måte er og ta "Alt + 255 på numpaden" til det er over ti tegn.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Hva betyr dette egentlig?

Til Ts : dra til Thailand. Man kan fint leve på 100-200 kroner dagen hvis man lever spartansk. En restplass billett kan heller ikke være så dyrt?

edit : 6-7000 kroner holder i 2 uker.
Vis hele sitatet...
Thailandtur. Med alle kompiser. Midt i høysesong. Fly+hotell.
Alt dette for under 7000,- ?? what!?

Om du klarer å finne dette så må du gjerne dele.
Dra til Marokko
ɯǝlpǝɯ
nightrazor's Avatar
Trådstarter
Takker enormt for god respons
6-7000 er for reise og hotel, mat kommer utenom. Sjekket thailandturer, og det kom fort på 14k per pers. Marokko og Tenerife hørtes jo spenende ut, noen som har erfaringer?

Vi satser også mer på en relax-tur enn en partyferie
Kaster du litt mer penger i potten kommer du deg lett til Zanzibar (utafor Tanzania) som er et jævla bra sted.

Ellers er Kanari-øyene varme nok, men ikke spesielt interessante. Sør-Amerika eller Sør-Øst Asia kommer også til å koste endel. Jeg ville i det hele tatt sterkt, sterkt vurdert å økt budsjett med noen tusenlapper. Tur-retur Venezuela (ta bussen til Colombia, som er jævli, jævli, jævli digg) får du til 8-9 tusen.
Navbruker fra Moss
du får ikke noe tur med mat og party får 6-7 tusen...
Merkelig at ingen har nevnt Dubai Storby, varmt, nær sjøen, ett av verdens beste nyttårs show. For meg hadde valget ganske enkelt falt på Dubai.
Skal til Tenerife uti november, kan se om tråden lever da så kan jeg komme med tilbakemeldinger og si min erfaring !

Pris: 7000 per pers med hotell og buss til hotell og mat på hotell såååå kan bli bra
Sitat av moret Vis innlegg
Thailandtur. Med alle kompiser. Midt i høysesong. Fly+hotell.
Alt dette for under 7000,- ?? what!?
Vis hele sitatet...

My bad, trodde 6-7 var lommepenger.
Navbruker fra Moss
Sitat av minimastros Vis innlegg
Skal til Tenerife uti november, kan se om tråden lever da så kan jeg komme med tilbakemeldinger og si min erfaring !

Pris: 7000 per pers med hotell og buss til hotell og mat på hotell såååå kan bli bra
Vis hele sitatet...
er det ikke kaldt og mye regn i tenerif i november? uansett god tur, husk å drikk tropicana
Sitat av LINNERN Vis innlegg
er det ikke kaldt og mye regn i tenerif i november? uansett god tur, husk å drikk tropicana
Vis hele sitatet...

Er nok ganske stabilt året rundt på Tenerife. Gjennomsnittlig statistikk (om vi velger å tro på YR); er det ca 2 regndager i november, men man kan jo selvsagt være uheldig.

Erfaringsmessig er det mer en varmt nok på dagene, men på kveldene kan det være nødvendig å ha på langbukse, for å sette et bildet på det

Det må også nevnes om man drar til øyas hoved by, santa cruz, er det som regel betydelig kaldere der enn på de stedene som er litt mere charterpreget; playa de las americas osv.

Trivelig øy, dama og jeg storkoste oss, anbefales.