Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1204
Har kjøpt 4k TV og har en kraftig stasjonær jeg har koblet som media pc til tv-en.
Dette funker knirke fritt helt til jeg begynner og spille av noe media enten fra Netflix eller noe jeg har lastet ned .
Når jeg begynner spille av video så begynner musen og lagge og hakke på en måte.
Men video jeg spiller av virker helt fint .

Hva gjør dette ? Noen tips?
Skjer dette på YouTube også? Hvor gammel er cpuen?
Bruker vel ikke tilfeldigvis Chrome ?
Skjer ikke på YouTube, bruker crome ja .
Men får det jo og når jeg spiller av gjennom vlc eller mpc

Cpu'en kjøpte jeg i jeg av 2017 så burde vel ikke være noe problem?
Sist endret av don cornholio; 23. februar 2018 kl. 00:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror YouTube er GPU akselerert mens Netflix ikke er det. Derfor jeg mistenkte CPUen. Når den er så ny virker det veldig usannsynlig. Regner med at oppgavebehandlingen ser rolig ut når det skjer?
For at vi skal ha noen helst slags teoretisk mulighet må vi nok nesten ha litt mere å gå på enn; "Kraftig stasjonær" og "cpu fra 2017".

Minnemengde?
GPU?
CPU?
Hovedkort?

Hvordan har du koblet skjermen til pc-en? hdmi? 1.4? 2.0? Diplayport?
24gb 2400 mhz? Fam
Nvidia gforce gtx 750ti
Intel i5 3.20 GHz
Hovedkort msi z97-g43

Jeg vet dette ikke er kraftig i gaming sammenheng men til media pc burde dette funke fint vel ?
Jeg kjører hdmi kabel til tv-en fordi når jeg kobler til med display port får jeg bare 30hz og alt hakker ��
Vet ikke hvordan jeg finner ut om det er 1.4 eller 2.0 jeg kjører ?

Oppgavebehandlingen er helt fin når det skjer
Sist endret av don cornholio; 23. februar 2018 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er ingen expert, men skjermkortet ditt er ikke så kraftig lenger, google forteller meg at du skal kunne kjøre 4k ved 30 fps uten at det skal by på mye problemer, men jeg tror likevel at flaskehalsen på oppsettet ditt er skjermkortet.
Jeg leser også at du vil få best resultat ved å bruke display-port til HDMI-konverterer.
Slik jeg har forstått det, er det skjermkortet ditt som gjør det meste av jobben når du streamer/spiller av 4k video, og selv om skjermkortet ditt skal støtte dette, har det skjedd mye med skjermkort siden gtx 750 ble lansert i 2014.

Jeg hadde en PC som ble levert med Blu-ray-spiller, og alt fungerte bra helt til første oppdatering av Blu-ray-software, PC'n taklet ikke lenger informasjonsstrømmen og bildet hakket veldig.
Så selv om skjermkortet ditt i utgangspunktet skal takle 4k (og forsåvidt gjør det), tenker jeg at det kan ha skjedd en del med 4k siden gtx 750 ble lansert, og at skjermkortet ditt nå jobber maksimalt for å klare å levere 4k.
Med et bedre skjermkort vil antagelig hele PC'n jobbe lettere og du vil kanskje ikke oppleve at PC'n lagger på samme måte som nå.
Sist endret av Veggen; 23. februar 2018 kl. 02:09.
Takk for svar , da blir det nytt skjerm kort til media senteret da
Hadde en mistanke om at det kunne være kortet .

Har display port til hdmi kabel, men som jeg sa når kobler den til får jeg bare 30hz .
Leverer kanskje ikke mer en 30hz ?Men får som sagt 60hz med hdmi