Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2474
Anonym bruker
"Vred Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si at man som offentlig person i Norge snakker åpenlyst i media om at man bruker å spise trøfler i Nederland (hvor det er lovlig). Kan dette få noen konsekvenser for en?
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sosiale konsekvenser kan jo alt få, men tror ikke du kan bli straffedømt. Det kan da ikke være ulovlig å si: jeg dro til Y og gjorde X, og det var en fin opplevelse som jeg skulle ønske var lov her. Ytringsfriheten må vel dekke dette! Hvis ikke har vi faen ikke noe frihet lenger!
Da var/er den lovlig spist mao. Om det ikke er arbeidsgiver o.l som sådan syntes det har dårlige intensjoner da med å spre det ut Når du snakker om konsenkvenser kan det være så mangt uten og måtte være innblandet i noe rettslig som f.eks politi. Private konsenkvenser muligens. Men politi? Neppe
Anonym bruker
"Vred Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sosiale konsekvenser bryr jeg meg lite om. Hva om man snakker om at man "liker å spise fleinsopp, for egennytte, og at man gjør dette i Norge"? Det var en mann på Trygdekontoret som gjorde dette husker jeg. Kan det få rettslige konsekvenser?
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, får ingen rettslige konsekvenser. Her er en link som er relevant.
https://www.nrk.no/kultur/her-tar-th...opp-1.13400416
Såvidt jeg vet fikk verken Thomas Seltzer eller makeren hans noen som helst reaksjon fra myndighetene.
Anonym bruker
"Vred Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I linken du viser til var de i Nederland. Jeg tenker på han nordlendingen som trippa balle på en av de tidligere sesongene. Det var i Norge.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, viss du innrømmer at du bruker narkotika i norge (altså innenfor norges grenser) vill det få konsekvenser. Du blir nok ikke dømt for det forholdet du innrømmer, siden bevisene vil være for svake til å holde opp i en rettsak. Derimot og spesielt viss du faktisk er en offentlig person kommer du til å oppleve et helvete uten like. http://www.dagbladet.no/kultur/polit...lanet/65288009 Veldig lang artikkel, men den beskriver situvasjonen til emmasofia stiftelsen, og de blir relevant for deg. Grunnen til at Thomas Seltzer visste omnordlendingen var fordi han hadde blitt tatt for fleinhøsting.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg låner denne tråden litt.
La oss si jeg reiser til Amsterdam og røyker cannabis.
Jeg kommer tilbake til Norge, og blir stoppet i rutine kontroll i trafikken.
Politiet tar en stikkprøve som viser at jeg har røyket cannabis.
Jeg blir tatt med til politistasjonen og de tar blodprøve/urinprøve, som slår ut positiv.

Mister jeg da lappen pga. edruelighet, eller kan jeg bare si at når jeg røyket så var jeg i Amsterdam?