Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6561
Nå snakker jeg tilbake til min barndom.

Som:
That's so raven
Phil of the future
friminutt
smart guy
lloyd i rommet
nabobarna

og mange flere, hvorfor er det dritt som vises nå til dags?
som dette dritt programmet her:
http://nrksuper.no/super/files/2010/01/dr%C3%B8mmehagen2T.jpg

Hvor de sitter på jævla dildo sykler.

Har sett formye på gamle serier nå så føler jeg må få litt raseri ut.

Diskuter hva dere mener
Sist endret av VitoScaletta; 6. juli 2013 kl. 02:18.
Vet Thats so raven går enda, men usikker på de andre da jeg ser generelt sett lite på tv. Men så thats so raven gikk på Disney channel senest her om dagen .
Har lastet ned en god del av de seriene jeg har nevnt ovenfor også ser jeg de som ett maraton men ser sjeldent på tv selv.
Ed Edd n Eddy, Courage the cowardly dog, Cow and Chicken, I am Weasel, Dexter's Laboratory, The Powerpuff Girls, Grim and Evil, Codename: Kids next door = CHILDHOOD!
jupp, også Rugrats husker ikke norske navnet, talespin, hey arnold, Quack Pack, Ole, Dole og Doffen på eventyr, doug og Chip 'n' Dale Rescue Rangers.

holder på å laste ned alle de også
Verden forandrer seg, barna forandrer seg, tv forandrer seg.
Jeg savner de gamle Hanna Barbera showene! Dexter, Cow and Chicken og Johnny Bravo!
Pøsj. Det meste fra barndommen var billig dritt. Bjarne betent og Max Mekker K***le alfa
Dette forklarer hvor mye Disney Channel har forandret seg:

http://escapepod.org/wp-content/uploads/2012/10/ea_dwab_front.png
Sist endret av Quantum_; 6. juli 2013 kl. 03:04.
Sitat av Quantum_ Vis innlegg
Dette forklarer hvor mye Disney Channel har forandret seg:

http://escapepod.org/wp-content/uploads/2012/10/ea_dwab_front.png
Vis hele sitatet...
Var det ment som kritikk mot Disney Channel, eller bare som informasjon?

For serien ser briljant ut. Briljant.
Jeg har ofte lurt på dette selv. Barne-TV nå tildags er en vits, og det appellerer mer til en jævla skilpadde enn det gjør til barn. Jeg tror den gjennomsnittlige mannen i gata har helt glemt hvordan det er og være et barn.

Hver gang jeg omgås med noen som prøver å få kontakt med et barn, så vrir de om stemmen fordi de tror det høres "behagelig" ut for barnet. Skulle nesten tro at det var h*n som var ungen. Hvordan er dette relevant? Jo, fordi folk flest tror barn er dumme og ikke skjønner noenting.

Av egen erfaring så synes jeg unger responderer best når man snakker til dem med vanlig stemme, og ikke når man oppfører seg som man skulle gått i barnehagen selv.

Kanskje dette er noe som har kommet med kulturen ettersom vi er blitt mer "sivilisert"?
Sist endret av Abaways; 6. juli 2013 kl. 12:14.
Savner Gullars jeg.

Sist endret av homoludens; 6. juli 2013 kl. 12:27.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
Nå snakker jeg tilbake til min barndom.

Som:
That's so raven
Phil of the future
friminutt
smart guy
lloyd i rommet
nabobarna

og mange flere, hvorfor er det dritt som vises nå til dags?
som dette dritt programmet her:
http://nrksuper.no/super/files/2010/01/dr%C3%B8mmehagen2T.jpg

Hvor de sitter på jævla dildo sykler.

Har sett formye på gamle serier nå så føler jeg må få litt raseri ut.

Diskuter hva dere mener
Vis hele sitatet...
Gamle serier ? Det meste du beskriver er fra semi starten \ midten av 2000tallet, det er ikke gammelt på noe vis, prøv å vri klokken tilbake 20-30 år til så begynner vi å snakke.

Dog har jeg aldri skjønt norsk barnetv eller tegnefilmer som er oversatt til norsk, er det rart ungene idag må ha underteksting på alt de ser ?
Sist endret av AtXbYeA; 6. juli 2013 kl. 12:30.
Lekestue, Gulars, Theodor, Det var en gang et menneske, Colargol, Labbetuss, Pippi, Saltkråkan og The Childrens Channel med He-Man og Transformers, BMX-banden på VHS og neonfarga plastkuler på sykkeleikene... ah, them sweet memories



En stor del av "bedre før" skyldes selvsagt at man faktisk var i målgruppen når programmene ble sendt. Kjøpte Jul i Skomakergata på DVD for noen år siden og så frem til å mimre foran skjermen hver dag hele desember. Men Jens Petrus fremsto egentlig mer som en skitten onkel enn en koselig gammel skomaker...
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Gamle serier ? Det meste du beskriver er fra semi starten \ midten av 2000tallet, det er ikke gammelt på noe vis, prøv å vri klokken tilbake 20-30 år til så begynner vi å snakke.

Dog har jeg aldri skjønt norsk barnetv eller tegnefilmer som er oversatt til norsk, er det rart ungene idag må ha underteksting på alt de ser ?
Vis hele sitatet...
for 20-30 år siden så levde ikke jeg så jo de er gamle for meg.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Gamle serier ? Det meste du beskriver er fra semi starten \ midten av 2000tallet, det er ikke gammelt på noe vis, prøv å vri klokken tilbake 20-30 år til så begynner vi å snakke.
Vis hele sitatet...
Jeg vedder på at 95 % av alle som sier "gamle serier" egentlig mener "serier som gikk på TV da jeg vokste opp"
Sitat av epifant Vis innlegg
Lekestue, Gulars, Theodor, Det var en gang et menneske, Colargol, Labbetuss, Pippi, Saltkråkan og The Childrens Channel med He-Man og Transformers, BMX-banden på VHS og neonfarga plastkuler på sykkeleikene... ah, them sweet memories



En stor del av "bedre før" skyldes selvsagt at man faktisk var i målgruppen når programmene ble sendt. Kjøpte Jul i Skomakergata på DVD for noen år siden og så frem til å mimre foran skjermen hver dag hele desember. Men Jens Petrus fremsto egentlig mer som en skitten onkel enn en koselig gammel skomaker...
Vis hele sitatet...
Du glemte å nevne navnet på serien du viser bilde fra, "Rädda Joppe, död eller levande!", noe jeg også så på når jeg befant meg i målgruppen, i likhet med alle de andre du nevner, ja det var tider det.
Det var en gang et menneske fant jeg i norsk utgave på nettet for et års tid siden, så har alle episodene fordelt på 6 DVD'er, flott å mimre til.
Nå ser ikke jeg på barne-TV i disse dager, så hvilket nivå det holder vet jeg ingenting om. Men da jeg vokste opp var "Pompel og Pilt" det store, og makan til traumatiserende TV skal man lete lenge etter! Jeg grøsser bare ved tanken den dag i dag. Ting kan umulig ha blitt verre.
Sist endret av Sjølvaste; 6. juli 2013 kl. 14:37.
Drømmehagen er det værste som har blitt oppfunnet i tv historien.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jeg vedder på at 95 % av alle som sier "gamle serier" egentlig mener "serier som gikk på TV da jeg vokste opp"
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg, men jeg er 94 modell, og jeg har sett i gjennom pompel og pilt, drt meste av gammel donald og mikke mus, bamse verdens sterkeste bjørn, på vhs'ene til pappa, og je symets det er mye vedre en det som gikk på barne tv når jeg vokste opp. Greit nok serier som fraglene, brødrene dagl, pingu, mumitrollet, men ingen av disse hører vel egentlig til min gennerasjon uansett.

Men jeg er enig i at mye av dagens barnetv er forkastelig, mange av animene som blir sent på barnetv nå er ratet for 13+ og 16+ i japan.
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Ed Edd n Eddy, Courage the cowardly dog, Cow and Chicken, I am Weasel, Dexter's Laboratory, The Powerpuff Girls, Grim and Evil, Codename: Kids next door = CHILDHOOD!
Vis hele sitatet...
Heldigvis finner man alle de seriene på Netflix. Verre med Friminutt, dessverre, som jeg var skikkelig fan av.
fant alle sesongene på en "lovlig" plass..
Sitat av Elshop Vis innlegg
fant alle sesongene på en "lovlig" plass..
Vis hele sitatet...
da må du selvfølgelig dele med verden. (eller sende meg en pm)

selv savner jeg tiden hvor disney faktisk viste de klassiske figurene som donald, mikke, langbein og hele den gjengen.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Nå snakker jeg tilbake til min barndom.

Som:
That's so raven
Phil of the future
friminutt
smart guy
lloyd i rommet
nabobarna
Vis hele sitatet...
Da kan jeg bare anta at du er 11 år.

Men det jeg husker er at mange av mine favoritter slutta å gå på cartoon network osv etterhvert. Tidene forandrer seg bare.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Drømmehagen er forøvrig beregnet på de absolutt minste. De liker sterke farger og hadde ikke forstått et snev sammenheng om det var noen seriøs dialog eller historie i hver episode. Serien er laget for å fange oppmerksomheten til de minste, noe den forsåvidt klarer ganske greit.

Til dere som syter over at TV idag suger, og at det gamle var best - serier fra 2000-tallet beregnes da aldeles ikke som gammelt?
Gå tilbake til 70 og 80-tallet. Da ser du virkelig et generasjonskifte innen seriene. Har selv prøvd å sett på serier min far så på når han var liten (sent 70-tallet). Herreguuud så tregt det gikk! Jeg grodde jo skjegg før noe spennende skjedde.

Til slutt: Jeg tror endel her inne lider av nostalgiabriller. Hadde dere aldri sett på Dexter, Ed Edd N Eddy og lignende serier når dere var små, så hadde dere neppe rost disse seriene opp i skyene idag. Jeg sluttet å se på barneserier før disse seriene kom på banen og har fint lite til overs for noen av dem.
Sist endret av Bombasa; 6. juli 2013 kl. 16:54.
Det var når "Fox kids" var over, at barne-tv ikke ble det samme igjen
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Da kan jeg bare anta at du er 11 år.

Men det jeg husker er at mange av mine favoritter slutta å gå på cartoon network osv etterhvert. Tidene forandrer seg bare.
Vis hele sitatet...
er faktisk 19

husker mange av de, grøsserne, dexter, jonny bravo.

Men tokk bare de i OP som jeg tokk pga de jeg laster ned atm.
...animaniacs var en av mine absolutte favoritter. Og Freakazoid. Heldigvis har jeg "sikkerhetskopier" av dem.