Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2371
Heisann. Tenker ta min første kur om 3-4 måneder.

Tar helsen min jævla seriøst og vil gjøre dette så trygt som mulig.
Har laget en kur basert på informasjon fra reddit og Greg doucette på youtube. Kom gjerne med innslag om forbedringer. Takk!

Bloodwork
week 1-12 Test E 250mg E3.5D
Bloodword in middle of cycle
week 12-14 tapering
Start HCG after two weeks
Day 14: 750mgs
Day 16: 750mgs
Day 18: 750mgs
Day 20: 750mgs
Day 22: 500mgs Start Nolva here.
Day 23: 500mgs
Day 24: 500mgs
Day 26: 250mgs
Day 28: 250mgs
20mg Nolva ED 6-8 weeks starting at day 22 of HCG.
Bloodwork

Obs AI'n ble ikke med.

0.5mg Arimidex E3D. Have supply of 1mg Arimidex for EOD just incase.
Not sure wether to start before symptoms appear or not. Will have to check bloodwork
to see how my levels are before starting cycle and during cycle then make a decision from there.

Forandra litt på den da HCG i den forrige krever en AI samtidlig som hcg da estro kan spike.
Med denne tar jeg allerede AI:
Bloodwork
week 1-12 Test E 250mg E3.5D
week 1-12 0.5mg Arimidex E3D. Have supply of 1mg Arimidex for EOD just incase. Må jo se ann denne såklart.
Bloodword in middle of cycle
week 12-14 tapering
week 9-11 1000 hcg iu 3x/week
week 11-14 500 hcg iu 2x/week
week 14-22 20mg Nolva ED
Bloodwork

Basically copy pasta fra reddit så burde vell funke.

Hmm. Leser forskjellige meninger om når HCG bør tas. Noen sier det er pointless å bruke det i kur, noen sier det er best å bruke 2-3 uker før PCT mens andre mener det er best å bruke 2 uker før PCT og en 1-2 uker inn i PCT. Hva mener dere og har noen noe forskning eller fakta og dele?
Sist endret av mush; 10. januar 2020 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er hva jeg kaller en godt gjennomtenkt og forsvarlig kur.
Blir ikke tryggere enn dette.

Bare vær klar over at det er uhyre viktig å ikke injisere HCG'en på noe tidspunkt etter at esteret er ute. Forstår jeg det rett setter du den siste med Test E i uke 12 og lar hcgen følge på gjennom uke 13 og 14? Bare ingen HCG fra uke 14, k?

Ellers er det eneste jeg har å utsette på mengden Test - hvis dette er din første kur(?) ville jeg absolutt gått for halvparten, så du havnet på 250mg ish i uka fremfor 500mg.
Ville selv kanskje frontloadet 500mg eller 250mg ( må regne på det) for å få en brattere stigning av verdiene, for deretter å legge meg på 125mg E3D.
500mg har alltid vært den berømte førstegangskuren "Blabla 500mg er minimum" men det er bare piss, du får like gode gains på 250mg/uka på den første kuren.
Det er faktisk begrenset hvor mye kroppen kan vokse i perioder og hvor langt du kan presse den. Mer steroider vil ikke alltid være synonymt med mer gains.
Så kan du heller vurdere å bumpe opp til 500mg på den neste hvis det blir noen.
Man kan forvente at fremgangen peaker / flater ut rundt uke 8 på Test E (uten forbehold om individuelle variasjoner som kan gi utslag på +1 / -1 uke ish) og da kan du evt legge til 50mg / uka frem til uke 12 - er som sagt veldig lite som skal til for å stimulere til enorm vekst.

Alt handler om å være så smart og effektiv som mulig, med så lite risk som mulig imo, og du er nære på å være nettopp dette. Gratulerer!
Sist endret av SpiritLion; 10. januar 2020 kl. 12:18. Grunn: Typo
Raver
Trådstarter
7 0
Takk for svar!

Ja dette er min første Kur. Er 25 år og om 3-4 måneder med natty trening burde jeg veie 65ish kilo, så det er neimenn ikke sikkert det er så dumt å redusere til 250mg i uka. Er jo en liten fyr. Planen min er å ta kanskje 3-4-5 kurer totalt der målet er å forbli frisk å beholde så mye gainz som mulig før jeg går over til natty lifting med enten drit treg progresjon eller bare å oppretholde det jeg gaina fra kurene. Vil ikke bli noen stor muskelbunt, vil ligge på 75kg ish, 175cm høy og 10-15% BF. (Bare ett langtidsmål jeg har, har ingen aning om dette er realistisk)

2. Weeks Leading Up To PCT
This is the preferred method when possible, especially for those that are coming off a long cycle or blast and cruise.
Starting 6 weeks before PCT:
Weeks 6-4: 500-1000 iu 3x/week
Weeks 3-1: 500-1000 iu 2x/week
Week 0: Start PCT (SERM)

Fra reddit. Altså begynne på uke 8 med HCG og slutte på uke 13. Uke 14 begynner PCT med Nolva. Men igjen mange sier hcg er ubrukelig i kur fordi du har så mye testo i kroppen allerede så det hjelper ingenting med å kickstarte natty test produksjon.
Så jeg burde altså drite i å bruke HCG samtidlig med Nolva fra uke 14? steroidcycle.org anbefaler dette. hcg + aromasin + nolva i pct.

Hcg prosedyren i første kuren jeg postet kommer fra Greg doucette som har løftet i 30år youtube kannal med 200k subs, konkurert natty og enhanced 100+ ganger, verdenrekord i deadlift, han livnærer seg av å være coach til natty og enhanced lifters.

Ugh. Dette var veldig forvirrende da kildene jeg leser anbefaler forskjellige prosedyrer angående HCG.

Bare vær klar over at det er uhyre viktig å ikke injisere HCG'en på noe tidspunkt etter at esteret er ute. Forstår jeg det rett setter du den siste med Test E i uke 12 og lar hcgen følge på gjennom uke 13 og 14? Bare ingen HCG fra uke 14, k?

Like greit å bare gå for denne måten? HCG i 14 dager før PCT med Nolva starter. Enig? eller synes du jeg burde hcg noen uker i kur også?
Sist endret av mush; 10. januar 2020 kl. 13:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ah, dette ante meg..
Med de stats'a her burde du egentlig bare drite i kuren og trene rent, kompis.
Målet ditt er som barnemat å regne. Selv hadde jeg ca de stats'a du nevner er målet ditt når jeg var 16 år gammel, kun fra kampsport og calistenics. Rent selvfølgelig.

Greg Doucette er griserå og verdt å høre på, men det er helt åpenbart at 500 Test / uka vil være overkill i ditt tilfelle. Skal du kjøre så kjør som jeg skrev over.

Definitivt kjøre HCG de siste ukene i kuren i mens nivåene fortsatt er høye. Kjør HCG fra uke 10 og ut uke 14.
Raver
Trådstarter
7 0
Aight, tar ditt råd og kjører 250MG. Vet jeg burde trent mere natty, men jeg er på et punkt i livet der jeg må gjøre noe drastiskt. Jeg målte mitt testosteron nivå for 1 år siden og det var på 294ng/dl. Fritt var 5 på en skala fra 4-13. Jeg kjenner meg igjen i nesten alle symptomene for lav test, og jeg vil prøve roids for å se hva som skjer. Men du har nok helt rett at 250mg passer meg best. Så jeg kjører det.
Ah, 250mg ew for å potensielt fucke opp egenproduksjonen og motivasjon resten av livet.

Hvordan skal du spise mer på kur kontra uten?
Raver
Trådstarter
7 0
Jeg kommer til å prøve roids uansett, så hva er forskjellen om jeg gjør det nå eller om jeg gjør det etter jeg har trenet natty i 2 år?
Jeg tar ikke roids for å så ikke spise nok, kom igjen.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ah, 250mg ew for å potensielt fucke opp egenproduksjonen og motivasjon resten av livet.

Hvordan skal du spise mer på kur kontra uten?
Vis hele sitatet...
Mr. Broscience enter the chat yet again.
Hvorfor spyr du alltid bare ut tåpelige og negativt ladede kommentarer til nykommere som har spørsmål i alle steroidetrådene her inne?
Også har du ikke snøring attpåtil.

Man risikerer alltid egenproduksjonen ved bruk av steroider, men risken øker selvfølgelig i takt med mengden og typen steroider man tar, derav grunnen til at jeg foreslår 250mg EW fremfor 500mg. Nettopp fordi 250mg vil være safe for de aller fleste.

Antar at poenget ditt står dersom du prøver å moralisere, men du ordlegger deg så innmari tåpelig alltid.
Kan du ikke bare si "Steroider kan potensielt fucke opp egenproduksjonen" og sånn sett påpeke risikoen uten pisse på rådene som allerede ligger ute for TS og ikke høres ut som en sinnatagg som oppfører seg som om han tar masse steroider selv og ikke følger sine egne råd?
Anonym bruker
"Begeistret Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Mr. Broscience enter the chat yet again.
Vis hele sitatet...
For meg ser det ut som alt i denne tråden er broscience, hadde aldri lagt helsa mi i hendene på en jævla youtuber.
Psykedelisk bakverk
Får jeg spørre hvorfor det er uhyre viktig å ikke injisere HCG etter at estere har forlatt kroppen? Sett det blitt anbefalt mange steder, enkelte bruker det også en god stund etter når de har merket at produksjonen ikke har blitt gjenopptatt som planlagt.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg

Man risikerer alltid egenproduksjonen ved bruk av steroider, men risken øker selvfølgelig i takt med mengden og typen steroider man tar, derav grunnen til at jeg foreslår 250mg EW fremfor 500mg. Nettopp fordi 250mg vil være safe for de aller fleste.
Vis hele sitatet...
Nja. For min del pleier jeg å veie opp risk vs reward når det kommer til slike ting. TS vil ha ca 50% mer gains med 600mg per uke kontra 300mg per uke, og den standardstudien som alltid blir linket i slike tråder, viser til at det er minimalt med bivirkninger på 600mg per uke.

Det blir litt som å si, vil du ha 1000 kr eller 1500 kr? Men dette burde trådstarter vite om selv før han kaster seg ut idette.

Grunnen til at jeg alltid er nedlatende mot slike type nybegynnere er fordi de ikke har peiling på hva de driver med. (No offense til TS, men han klarte iallefall å copy paste et reddit eksempel).

Alle erfarne bolere vil heller aldri anbefale Kur+pct, men Kur+cruise istedet, da boling er en livsstil og ikke en snarvei til en bedre kropp. De aller fleste bolere vil være enige om at musklene fader vekk etter kur, uavhengig av hvor bra PCTen er. Jeg har sett alt for mange eksempler der folk tar en tbol kur i 6 uker / Testo kur i 12 uker for å gå 5-7 kilo. 6 måneder etterpå er de 1 skritt tilbake før de startet, og da er utgangspunktet værre.

Og jeg blir ekstra trigga når undervektige menn tror at hormoner er noen magiske sprøyter/piller.
Sist endret av Superspurv; 11. januar 2020 kl. 01:34.
Raver
Trådstarter
7 0
>Grunnen til at jeg alltid er nedlatende mot slike type nybegynnere er fordi de ikke har peiling på hva de driver med
>Alle erfarne bolere vil heller aldri anbefale Kur+pct, men Kur+cruise i stedet
> De aller fleste bolere vil være enige om at musklene fader vekk etter kur, uavhengig av hvor bra PCTen er
>Og jeg blir ekstra trigga når undervektige menn tror at hormoner er noen magiske sprøyter/piller.


Må bare le ass. Jeg har en viss peiling på hva jeg driver med, begynner å få grei forståelse hvordan man går gjennom en kur. Du må være dum i huet som sier jeg ikke har PEILING i det hele tatt? All informasjon jeg har lest og tittet på fra erfarne bolerer (Men ifølge internet helten spurv, er de ikke så erfarne anyway) motsier det du skriver her. Fullt mulig å beholde 40-50% av det man gainer, som fortsatt er MYE. Bare fordi du har sett det motsatte betyr ikke shit, dude.
Ifølge min lege er jeg ikke undervektig, jeg er bare ikke den vekten DU mener jeg burde være for å bole. Ikke lat som du har en bedre grunn til å bolde bare du har løftet lengere. Risken er den samme og vi vil begge ha det samme (MUSKLER OG STYRKE) så spar meg for din SJW oppførsel, prøv og kontroller deg og ikke post, for ingen med en IQ på over 60 tar deg seriøst etter den siste posten din.

Det må være kjett å å bry seg så mye om andres valg at du blir "esktra trigga" eh? Du må bli mye trigga i hverdagen din lols. Prøv å kontroller deg a dude og gi litt mere faen i hva andre folk velger å gjøre, ingen voksne folk bryr seg om din TRIGGERED OPINION k?
Sist endret av mush; 11. januar 2020 kl. 05:31.
Sitat av mush Vis innlegg
Jeg kommer til å prøve roids uansett, så hva er forskjellen om jeg gjør det nå eller om jeg gjør det etter jeg har trenet natty i 2 år?
Jeg tar ikke roids for å så ikke spise nok, kom igjen.
Vis hele sitatet...
Den progresjonen man får på 2 år perfekt trening som natty vil være forbigått med en god bolekur. Det har ingenting for seg å bruke 2 år som natty først.
Det er ikke noe poeng i å taper testoen. Utover det støtter jeg øvrige kommentarer.
Raver
Trådstarter
7 0
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er ikke noe poeng i å taper testoen. Utover det støtter jeg øvrige kommentarer.
Vis hele sitatet...
Mente bare at den taperer av seg selv, litt forvirrende den første kuren jeg skrev :P

Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Den progresjonen man får på 2 år perfekt trening som natty vil være forbigått med en god bolekur. Det har ingenting for seg å bruke 2 år som natty først.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenker også men mange sier det er best å vente. Etter det jeg har fortstått er vell den eneste forskjellen at du vil få en bedre og sterkere physique hvis du har ett bedre utgangspunkt. En annen side er jo at man kan være flinkere til å trene og spise riktig også etter 2år erfaring som er en big deal når du kurer.

Jeg elsker og trene hardt og jeg spiser rent så ja.
Sist endret av mush; 11. januar 2020 kl. 07:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Av det du svarer meg så virker det som du blir mer trigget en meg, heh. For langtidsmålene ville du helt fint klart naturlig.

Fra spøk til alvor.

- Hvis du prøver å time kuren ikke, ikke start for sent!
- Vent med AI til du opplever østrogenrelaterte symptomer. Siden dette er din første kur, er det ikke sikkert du trenger det i det hele tatt, men ha det tilgjenglig.
- Prøv å gå ned litt i fettprosent før du starter å kure. Østrogen binder seg lettere i fettvev. Lavere fettprosent gir mindre sjangse for østrogenrelaterte bivirkninger
- Ikke overdriv matinntaket. Heller ikke spis for lite. Kosthold og trening må åpenbart være på plass før man kurer.
- Prøv å hold deg unna alkohol og dop den perioden du kurer. Når man først kurer, prioriterer man det 100%. Og det er ofte første kur man sitter mest igjen med.
- HCG øker midlertidig testosteron, men også østrogen. Hvis du får tak i aromasin er dette ofte et bedre valg enn arimidex. (estrogen rebound)
- Tren tungt, legg bort brosplitten når du er på trening(typ 20 sett på bryst og 20 sett på skuldre). En fin indikator på hvor mye gains du får er: Blir du sterkere, får man mer muskler.
Sist endret av Superspurv; 11. januar 2020 kl. 13:00.
Raver
Trådstarter
7 0
Yea jeg blir trigga av sånn nedlatende holdning som du kom med i først i post.
Hadde tatt meg flere år med natty trening for å nå målene mine, og jeg skal ærlig inrømme at jeg er utålmodig og er ute
etter en snarvei. Takk for resten av info, mye nyttig der!