Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1843
Hey

Jeg har handla Morning Glory Heavenly Blue frø fra Plantasjen og lurte på hvordan jeg skal gå frem for å estrakte LSA'et fra frøet på en god og trygg måte?

Som jeg har lest på her på Freak er det sprøytet med et middel på det yttereste skallet for at frøet ikke skal bli spist?

Annen nyttig informasjon eller tips takker jeg ja til

Fiber
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Står det på pakken at det er sprøytet?
Trådstarter
21 4
Ikke som jeg kan tolke, men jeg har kun lest fra tidligere forum tråder og poster her på Freak hvor de sier at frøene er sprøytet.



Anonym bruker
"Intolerant Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville aldri tatt det der. Det er vel opp til deg å vurdere din egen helse, så her er en oppskrift.

Metoden jeg har brukt rett fra planten i Mexico er en kaldtvannsekstraksjon: knus frøa til en dose (2-14), putt oppi 2 dl kokt og nedkjølt vann, la stå i kjøleskap i to-tre timer, rør om og drikk alt. FINITO. Smaker det direkte vondt på noe vis så KAST ALT. Så enkelt. Da er frøa garantert spraya med gift, som du ikke aner navnet eller styrken på. Rene frø smaker bare litt jord/nøtte-aktige, ikke sure eller bitre, på en måte akkurat som man kan forvente at tørre frø smaker uten at det gir videre mening. Dette er heller ingen garanti for at det er en smakløs gift til stede. Kan forøvrig anbefales i middels doser fra gode kilder, men lik redosering etter 30 dager ga 1/5 effekt. Ekstrem toleranse? Forskjellig potens fra samme plante? Men vi var to som opplevde det samme. Opplevelsen kjentes mer kroppslig enn psykedelisk med nevnt metode fra syv frø, ville gjentatt. Merka også et ikke-eksisterende nikotinsug, spesielt sammenlignet andre psykedelika, hvor det kan gå med 60 sigg. Ingen kjente noe mer enn litt ubehag ved bevegelse ala sopp, noe som får meg til å tro at mange av skrekkhistoriene involverer nettopp behandla/stråla/forgifta frø.

Om du inntar det der så tar du en for vitenskapen, husk å rapportere dine funn.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det at de er sprøytet med noe er nok bare en seiglivet myte.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si ifra hvordan det er hvis du prøver teknikken til Intolerant Enfoting!
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hold oss oppdatert da. Meget nysgjerrig her :-)
Det er meget mulig at de er sprøytet, så hvorfor ikke plante de først, og så spise de frøene som du vet er rene?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville aldri tatt det der. Det er vel opp til deg å vurdere din egen helse, så her er en oppskrift.

Metoden jeg har brukt rett fra planten i Mexico er en kaldtvannsekstraksjon: knus frøa til en dose (2-14), putt oppi 2 dl kokt og nedkjølt vann, la stå i kjøleskap i to-tre timer, rør om og drikk alt. FINITO. Smaker det direkte vondt på noe vis så KAST ALT. Så enkelt. Da er frøa garantert spraya med gift, som du ikke aner navnet eller styrken på. Rene frø smaker bare litt jord/nøtte-aktige, ikke sure eller bitre, på en måte akkurat som man kan forvente at tørre frø smaker uten at det gir videre mening. Dette er heller ingen garanti for at det er en smakløs gift til stede. Kan forøvrig anbefales i middels doser fra gode kilder, men lik redosering etter 30 dager ga 1/5 effekt. Ekstrem toleranse? Forskjellig potens fra samme plante? Men vi var to som opplevde det samme. Opplevelsen kjentes mer kroppslig enn psykedelisk med nevnt metode fra syv frø, ville gjentatt. Merka også et ikke-eksisterende nikotinsug, spesielt sammenlignet andre psykedelika, hvor det kan gå med 60 sigg. Ingen kjente noe mer enn litt ubehag ved bevegelse ala sopp, noe som får meg til å tro at mange av skrekkhistoriene involverer nettopp behandla/stråla/forgifta frø.

Om du inntar det der så tar du en for vitenskapen, husk å rapportere dine funn.
Vis hele sitatet...

7 frø? på de fleste nettsiden anbefales det å spise en dose på rundt 200 frø. Kanskje du tenker på den andre planten som inneholder LSA "baby roodwose" tror jeg den het.
Sist endret av Hans Høyhet; 25. juni 2019 kl. 01:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Intolerant Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager, du har helt rett, det var hawaiian baby woodrose.