Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1116
Har tenkt meg å starte med FL, og vil da prøve meg på progressive house.
Eneste jeg har gjort er å rote med FL, ikke skjønt så veldig mye og tutorials skjønner jeg så og si ikke, ettersom det virker at de har andre programmer innenfor FL igjen.

Noen som kan forklare grunnlegende av hva jeg trenger å laste ned av addons, etc? En lett forklart guide, eller en youtube tutorial? Ikke funnet noen som kan lære en totalt scrub, ettersom jeg aldri har vært borti det her.
sjekk ut denne: http://www.youtube.com/watch?v=azc9es3shQE
anbefaler deg å skaffe vst'en Sylenth1!
Husker da jeg begynte (4-5 år siden). Da hadde jeg samme problemet som deg. Lette etter en sånn "FL Studio for dummies guide"... Men jeg fant ingen ting. Så jeg her funnet ut alt så og si selv. En del teknisk hjelp fra en god venn da :P
Hvis du ikke vet hvordan du bruker programmet burde du heller søke etter noe 'basic FL tutorial' eller lignende på youtube istedenfor å bry deg om hvilke plug-ins du trenger.
Folk misforstår så jævlig når det kommer til musikkproduksjon, det er ikke bare til og se lyset og finne ut at "I dag begynner jeg med fl studio og lager prog. house, hvilken plugins skal jeg ha???"

Du kan jo drømme om og sette deg ned og lage en sang med det første, når det kommer til plugins så varierer det litt, men en fin start er nexus, etterhvert som du lærer deg og programmere dine egne lyder kan du tenke på og skaffe deg plugins som sylenth1, massive osv.

Uansett, rot litt rundt på youtube og se forskjellige tutorials, er nok av dem, men for all del, ikke forvent noe sykt resultat med det første
Sist endret av cookiesRGood; 12. januar 2013 kl. 18:53.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Folk misforstår så jævlig når det kommer til musikkproduksjon, det er ikke bare til og se lyset og finne ut at "I dag begynner jeg med fl studio og lager prog. house, hvilken plugins skal jeg ha???"

Du kan jo drømme om og sette deg ned og lage en sang med det første, når det kommer til plugins så varierer det litt, men en fin start er nexus, etterhvert som du lærer deg og programmere dine egne lyder kan du tenke på og skaffe deg plugins som sylenth1, massive osv.

Uansett, rot litt rundt på youtube og se forskjellige tutorials, er nok av dem, men for all del, ikke forvent noe sykt resultat med det første
Vis hele sitatet...
Uenig. Jeg begynte med å lage sanger. Da lærte jeg også hvordan jeg skulle bygge låter
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Uenig. Jeg begynte med å lage sanger. Da lærte jeg også hvordan jeg skulle bygge låter
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig lærer du det etterhvert, men kom ikke her og si at det ikke tar litt tid før du klarer og få en fin flyt i sangene dine med overganger osv som høres bra ut.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Selvfølgelig lærer du det etterhvert, men kom ikke her og si at det ikke tar litt tid før du klarer og få en fin flyt i sangene dine med overganger osv som høres bra ut.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg sa. Jeg sa bare at det nødvendigvis ikke er så dumt med å starte å lage sanger mens man lærer
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Det var ikke det jeg sa. Jeg sa bare at det nødvendigvis ikke er så dumt med å starte å lage sanger mens man lærer
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vert mer enig. En feiler jevnt over hele starten, men en lærer og av alle feil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lord of the Realm
6 0
Se på Image-Line sin egen YouTube channel, de har masse bra tuts for grunnleggende i FL Studio
Det tar veldig lang tid å komme seg inn i det så det er bare å stå på.
Anbefaler å laste ned 3rd party VSTer