Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6234
Føler at de aller fleste liker weed. Jeg har røyket endel men blir alltid bare super stressa og paranoid. Ja det er chill i kroppen, men psyken min blir alltid så dårlig. Jeg klarer ikke være rundt folk når jeg røyker fordi jeg blir så stressa, prater omtrent ikke fordi jeg er så fjern selv om jeg røyker normale doser. Blir paranoid å tror politiet skal banke på døra fordi noen har sett meg. Eneste unntaket er når jeg drikker i tillegg, da klarer jeg å slappe av. Jeg skjønner liksom ikke hvordan andre blir mer utadvente, slapper av og ler en masse og har det gøy. Andre som opplever det samme eller er det bare meg? Og noen som har noen ideer om hvorfor det påvirker meg på denne måten?
Sist endret av Sozze; 14. januar 2020 kl. 01:24.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det er helt vanlig. Det hadde du visst om du bare hadde brukt ett minutt på research før du opprettet tråden. Hvorfor er det slik at du har røyket en del når du ikke en gang liker det, det høres meningsløst ut. Cannabis er et stoff som det er helt vanlig å oppleve veldig forskjellig. Det er også veldig individuelt hva en vanlig dose er.
Anonym bruker
"Overtalt Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kompis med en lignende problem. Han er super chill å være med når vi først er fjerne og innendørs, men er ganske paranoid på hvor avsides vi må befinne oss før jointen kan tennes. Jeg kan fint stå i nabolaget så lenge det er på kvelden men han insisterer på å gå langt inni skogen. For min del tenker jeg at jo mer man stresser over det jo mer mistenkelig blir man ovenfor andre. Ser man 2-3 folk gjemt inni skogen ser det mye mer suspekt ut enn om man går rolig oppover gata.
Det du føler er helt normalt. Men det er ikke alle som opplever dette likt.

Vi alle har forskjellig mental helse og psyke. Noen tåler det veldig godt og vil oppleve positive effekter under rus.
Noen vil bare bli angstfylt og paranoide av det å da er det viktig å ha såppas selvinnsikt å prøve å se for seg hvordan hasj vil på virke din nåværende psyke. Og hvordan psyken din kan være den dagen du skal slutte å røyke. Kanskje det er bedre å slutte nå mens psyken fortsatt er forholdsvis god?.

Jeg er en av 5 kompiser som begynnte å røyke ilag. Jeg var den som kanskje ble lettest avhengig av hasjen men som mest sannsynlig tålte hasjen best. Jeg ble ikke paranoid noe som gjor jeg kunne røyke mye og uansett va jeg skulle. Men når jeg trodde jeg ble lettest avhengig så viste det seg at nettopp jeg var den som kuttet den ut lettest etter 11år konstant bruk. Å har ikke noe verre varige meen en dårlighukomelse.

Mens di andre kompisene har måtte begynt på beroligende å har helt ødelagt psyke å har valgt å bare fortsette å røyke. Di har nå både nærver plager å kraftig angst problemer som di ikke kommer over!

Tenk deg nøye om for di som blir paranoide og får mye angst av å røyke er ofte di som vil få store problemer med å slutte!

Hasj har et meget kraftig avhengighet potensiale å er ikke ufarlig.
Mer normalt enn du tror. Alexander Shulgin mislikte følelsen også.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs en del på strain også, noen strains gir lettere paranoia enn andre strains. Thc og cbd nivåer har en del å si, mye thc og lite cbd gir ofte større sjangs for angst og noia.
Personlighet, gener, set & setting og en hel del annet teller også.

Hjelper lite at man bor i ett land hvor det er ulovlig så man ikke aner hva man egentlig får heller.. Joda, dealer kan kalle planten for hva som helst, men det betyr ikke at det er riktig.
Hørt mange rare navn på strains opp igjennom tiden som ikke engang eksisterer.

Leafly.com er en veldig fin side å bruke for å sjekke opp strains og der kan du jo kryss sjekke med varene du har om du har fått noe navn på det eventuelt.
Jeg hadde det sånn før kun med pot eller grønt som jeg sier, mens jeg elsket hasj fra første stund og fremdeles. Nå får jeg bare ingen funk av grønt, jeg kjøper rett og slett ikke det lenger. Husker det var bedre å blande hasj og grønt når jeg fikk begge deler. Hva røyker du når du sier weed, mener du hasj eller grønt?

Det er også mye bedre medisinsk å spise hasjsmør med 0,1-0,2g hasj eller grønt i, mange syns det er bedre inkludert meg, men vær obs på at det varer potensielt mange timer. Det er også litt vanskelig å tilberede perfekt hasjsmør som funker bra syns jeg.

Noen kommer sikkert til si, 'ta bare noe piller med hasjen', men håper du leser nok her inne til å se at det er idiotisk. Vist du blir dårlig av hasjen maskerer bare piller eller alkohol den effekten. Dublir kanskje enda mer dårlig over tid med det. Jeg ville lagt hasjen på hylla m du ikke liker det, jeg har lagt alkoholen på hyllen for femten år siden, da hasj er mitt rusmiddel, og alkohol gjør meg sentimental og jeg tåler ikke to halvlitere engang på min medisin mix. Du kan jo ta deg et par øl når kompisene røyker, og heller drite i hasjen?

Alle trenger ikke bruke hasj heller, det er ikke vits vist ikke du digger det syns jeg. Kjenner flere som ikke liker å røyke, også narkomane som ikke liker det heller. Jeg vil fraråde deg å prøve å finne 'ditt' rusmiddel for å erstatte hasj, når bare hasj får deg i ubalanse er stimulanter potensielt veldig farlig for psyken din, jeg tåler ikke stimulanter så godt. Speed har ødelagt mye av mitt liv. Hasj er min saviour, jeg er så glad jeg tåler det godt.

s
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Ønsker å legge til betydningen av tobakk i kombinasjon med thc.

Selv om jeg var avhengig av nikotin ved å snuse/festrøyke, ble jeg vesentlig mer stressa og paranoid om jointen eller bongtrekket inneholdt både tobakk og marihuana/hasj enn hvis jeg røyker marihuana i en vaporizer rent.

Sistnevnte metode ble å foretrekke også med tanke på helsa generelt.

Opplevelsen kan være individuell likeså da en kamerat ikke opplevde det sånn. Han ble angstfull og paranoid så fort mengde thc ble for mye selv om det ble innhalert rent på vaporizer
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Prøv å røyk noe indica, mindre noia. Om ikke, prøv å ta benzo sammen med weeden, mindre noia og diggere rus
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Man må ikke røyke cannabis, folk er forskjellige.

Og hva er teorien bak de innleggene som anbefaler trådstarter om å hive i seg andre stoffer for å regulere angsten under rusen? Å starte med mer misbruk for å fasilitere bruk av et stoff man ikke ser ut til å like en gang? Høres ut som en oppskrift på avhengighet spør du meg.
Paranoia og angst man kan få av cannabis er også avhengig av hvor du befinner deg. Merker selv at noia kun dukker opp hvis jeg er på et sted der det finnes en mulighet for å bli tatt, som f.eks. en offentlig park midt i en storby. Er jeg ute på landet, langt borti gokk, så føler ikke jeg et snev av noia ellet angst.
Etter å ha røkt hver dag i mer enn 10 år, bestemte jeg meg for å ta en laaang pause. Etter at jeg ble sikker på at røykinga ikke lenger var en uvane har jeg røkt noen ganger, men klarer ikke sette pris på det lenger. Det er rett og slett mer ubehag enn det er behagelig. Jeg har prøvd forskjellige typer brunt og grønt, overvekt av CBD etc, men virkninga er stort sett den samme.

...og det har egentlig ingen ting å si. Bare en god grunn til å la være å røyke
Som det kommer frem i tråden her, kan opplevelsen av rus variere svært fra person til person. Cannabis er ett av de rusmidlene som jeg vil si en god del mennesker faktisk ikke liker eller tåler, selv om det kan være vanskelig å se det i desse dager, der cannabis er blitt så normalt.

Vennegjengen min pleier å røyke i lag når de henger, noe jeg selv pleide å delta i. Til slutt har jeg latt være helt å røyke med folk, for jeg blir alltid veldig engstelig og tankefull når jeg røyker med andre. I edru form har jeg ingen problemer med å være sosial, men når jeg røyker går alle sosiale ferdigheter ut vinduet, og det er til slutt ikke lenger moro å være med venner. Nå røyker jeg bare hvis jeg er alene en kveld og ønsker å slappe av i eget selskap. Da slipper jeg å tenke på at jeg har folk rundt meg som jeg egentlig ønsker å være sosial med, og slapper faktisk av og kan nyte rusen.

Poenget er at cannabis ikke er noe for alle, i alle sammenhenger. Noen folk kan røyke hvor mye de vil, sammen med hvem de vil, hvor de vil, uten å fungere noe dårligere på noen måte. Andre kan ikke røyke i det hele tatt uten at det bare blir ubehagelig. Om rusen gir deg mer ubehag enn behag er det jo virkelig ikke noe grunn til å fortsette med det. Hvorfor det påvirker deg på måten det gjør kan jo ha noe med underliggende problemer? For min del forsterker det definitivt underliggende angst. Om det er verdt å fortsette å røyke eller ikke må du jo vurdere selv. For min egen del har jeg det mye mer moro i lag med kompisene så lenge jeg lar vær å røyke, og ser absolutt ingen problem med det.
Har hatt det slik selv noen ganger, et tips kan være å få tak i indica/indicadominant strain, den vil bedøve mer og gjøre deg mer sofafjern uten tankekjør, fynker ikke dette kan det være weed rett og slett ikke er din greie
Sist endret av freebird; 14. januar 2020 kl. 23:31.
Jeg leste et sted (sikkert mye bull) at ca 6-10% ikke tåler THC, på lik linje med alkohol eller laktose.
Jeg tåler ikke hasj. Har røyket mye i forskjellige settinger og bad-er som regel alltid. Eneste gangene det funka for meg var med ei dame jeg hadde og vi bare røyka sammen hu og jeg.
Hasj er ikke for alle.
Hvis du ikke liker hasj, ikke røyk. Ingen grunn til å utsette seg for den risikoen hvis du ikke får noe positivt ut av det!
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg røyker weed så blir jeg super chill, har jeg venner på besøk babler jeg i ett sett om alt og ingenting, gamle historier, tullehistorier og seriøsitet. Danser, Devin the dude står ofte på eller en annen hip hop chill liste. Chillern som faen og sover driiiit godt, litt "øhehm" med en gang jeg våkner men det er ikke noe stress.

Røyker jeg brunt der imot så spyr jeg ofte, får noia, som regel skrur jeg av alle lysa og legger meg. devin the dude hjelper ikke en døyt og venner vil jeg helst ikke ha, så bønne kjøper jeg ALDRI. Kanskje du ikke har finni din, eller bare ikke røyk i det hele tatt?


Jeg elsker både indica og sativa. Blood Orange Kush er det jeg røyker nå, det er 70 indica og 30 sativa ish, ELSKER DEN, hater bønne uansett hva de sier det er i den. føler det er skittent som fy.

Sorry er ute å sykler
Sitat av Ex-opiat Vis innlegg
Det du føler er helt normalt. Men det er ikke alle som opplever dette likt.

Vi alle har forskjellig mental helse og psyke. Noen tåler det veldig godt og vil oppleve positive effekter under rus.
Noen vil bare bli angstfylt og paranoide av det å da er det viktig å ha såppas selvinnsikt å prøve å se for seg hvordan hasj vil på virke din nåværende psyke. Og hvordan psyken din kan være den dagen du skal slutte å røyke. Kanskje det er bedre å slutte nå mens psyken fortsatt er forholdsvis god?.

Jeg er en av 5 kompiser som begynnte å røyke ilag. Jeg var den som kanskje ble lettest avhengig av hasjen men som mest sannsynlig tålte hasjen best. Jeg ble ikke paranoid noe som gjor jeg kunne røyke mye og uansett va jeg skulle. Men når jeg trodde jeg ble lettest avhengig så viste det seg at nettopp jeg var den som kuttet den ut lettest etter 11år konstant bruk. Å har ikke noe verre varige meen en dårlighukomelse.

Mens di andre kompisene har måtte begynt på beroligende å har helt ødelagt psyke å har valgt å bare fortsette å røyke. Di har nå både nærver plager å kraftig angst problemer som di ikke kommer over!

Tenk deg nøye om for di som blir paranoide og får mye angst av å røyke er ofte di som vil få store problemer med å slutte!

Hasj har et meget kraftig avhengighet potensiale å er ikke ufarlig.
Vis hele sitatet...
Hasj er undervurdert ass! Jeg er en av dem som ikke tåler det. Likte det aldri men røykte det fordi de andre røykte. Etter en felles psykose med 4 andre venner kuttet jeg drittet ut for godt.

Derfor blir jeg forbanna over 12år gamle hipstere i unge grønne eller hva pokker de heter som vil legalisere hasj. Kjenner også mange som er nervevrak i dag pga cannabis

For mange av oss er hasjen et gateway drug. Hasj var ikke min greie, men lille nysgjerrige meg søkte videre etter noe som kunne gi meg den gode følelsen. Den fant jeg mange år senere i form av min gode venn Tina...
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Prøv å røyke mindre doser. Bruk 1/4 sigarett, max 0,2gram hasj, lag en supersøt liten rødrisla joint. Skal love deg at du vil kunne venne deg til rusen hvis du vil via å ta litt mindre doser. Men er det et mål da? Fy faen så oppslukt man kan bli av hasj
Tåler ikke THC, verken brunt eller grønt. Blir kjempe selvsentrert, paranoid og full i angst.

Kunne kun bruke det i kombinasjon med heroin, da forsterket det heroin rusen og slapp det kjipe
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Hasj er undervurdert ass! Jeg er en av dem som ikke tåler det. Likte det aldri men røykte det fordi de andre røykte. Etter en felles psykose med 4 andre venner kuttet jeg drittet ut for godt.

Derfor blir jeg forbanna over 12år gamle hipstere i unge grønne eller hva pokker de heter som vil legalisere hasj. Kjenner også mange som er nervevrak i dag pga cannabis

For mange av oss er hasjen et gateway drug. Hasj var ikke min greie, men lille nysgjerrige meg søkte videre etter noe som kunne gi meg den gode følelsen. Den fant jeg mange år senere i form av min gode venn Tina...
Vis hele sitatet...
Så fordi du, og et par folk du kjenner, ikke tålte det, burde ingen få lov?

Synes du også sukker burde ulovliggjøres fordi det kan være livsfarlig for diabetikere? Eller at usunn mat generelt burde ulovliggjøres fordi det kan føre til helseproblemer?

Nei, informer og la folk velge selv. Det er selvsagt ikke noe for alle, og noen bør for all del holde seg langt unna. Sånn er det med alle rusmidler generelt, inkludert alkohol. Da er det bedre at folk får informasjon, og kanskje vet om de potensielle risiokene før de velger å prøve seg frem. Og at det er trygt å oppsøke hjelp dersom man får problem. Folk vegrer seg jo for å gå til lege med rusproblemer i dag, for da ryker plutselig førekortet, og det fører kanskje til problem med jobb, og plutselig er livet bare enda kjipere fordi man prøvde å få hjelp. Noe mer bakvendt skal man lete lenge etter.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
THC passer jo ikke nødvendigvis for folk med høy skremselsfaktor fra ting som skjer i kroppen, med angst, lav selvtillit og depresjon.
Da må man eventuelt ha et "tilpasset cannabinoidebilde", som mange cannafreaks av den mer ymse sorten kan legge ut i det brede og det lange om.

Gatewaygreien stemmer bare rent generelt. Det er samma hva du begynner med, det er at du bruker et rusmiddel som gir deg statistisk høyere sjanse for bruke et annet. Det kan hende det er forskjeller i rekrutteringsfaktorer mellom rusmidler, fks er det mye vanskeligere å rekruttere folk til heroinbruk enn cannabisbruk. Disse er ikke dokumentert eller jeg kjent med at det finnes forsknning på.

I dag har mennesker med ROP lidelser (rus psykisk helse) alt fra 10-25 år lavere levetid enn resten av befolkningen.
Alt som kan legge bør til deres lidelse må fjernes. Det er helt HJERTERÅTT at rike norge skal tillate slike grupper å finnes..
Vi kan ikke være kjent med det. Dette er helt feil for oss nordmenn. Fattig er uaksptabelt, både etter en bærumsk
performance linje, og gjennom en ulikhetstenkning fra sosialismen. Dra deg selv opp -- og dra så andre etter deg!


Vi kan ikke ha et generelt forbud, for da gir vi hjemmel til å straffe syke, ,fattige og sinnsyke mennesker også
Det går ikke. Det skjønner jo alle bak all korrupsjonen, ideologien og pisset sitt.
Sist endret av meaculpaUIO; 16. januar 2020 kl. 16:44.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde angst hver dag mens jeg røyka (hver dag)i over 2 år...

Ikke røyket på et år nå, men betaler fortsatt for det. Det blir bedre for min del merker jeg, men skulle stoppet leeeenge før jeg gjorde det.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Prøv å røyk noe indica, mindre noia. Om ikke, prøv å ta benzo sammen med weeden, mindre noia og diggere rus
Vis hele sitatet...
Helt konge tips å anbefale å blande weeden med benzo
Spesielt etter å ha oversikten over trådene dine foran seg...
Røyka i 6 år selv til julaften i fjor, kom hjem etter middag med familien og havnet i en liten mini-psykose. Følte at jeg ikke hadde tilhørighet på jorden, og alt i rundt meg var bare rart og jævlig. Følte meg «stor» i forhold til alt irundt meg, eneste jeg kunne tenke på var at jeg gledet meg til kvelden så jeg kunne legge meg å sove å slippe og føle på det. Da jeg våknet på dag 2 (25.12) og fortsatt kjente ting var fucked ble jeg faktisk jævlig redd for at jeg hadde klart å ødelagt meg selv for litt hasj.
Har ikke røyket siden da, og kommer nok ikke til å røyke på veeeeldig lang tid heller, har fått helt avsmak.
Tok 17 dager før jeg kjente at alt var normalt igjen og det var en sinnsyk følelse i kroppen når jeg forsto at jeg ikke var permanent fucked i hodet.

Unner ingen å oppleve det der, var helt jævlig.
Det å røyke 24/7 i flere år kommer man til å få bivirkninger av, uansett hva folk sier.

Moralen er; Hasj er ikke for alle.
Sist endret av jaffarbigbag; 16. januar 2020 kl. 22:03.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Så fordi du, og et par folk du kjenner, ikke tålte det, burde ingen få lov?

Synes du også sukker burde ulovliggjøres fordi det kan være livsfarlig for diabetikere? Eller at usunn mat generelt burde ulovliggjøres fordi det kan føre til helseproblemer?

Nei, informer og la folk velge selv. Det er selvsagt ikke noe for alle, og noen bør for all del holde seg langt unna. Sånn er det med alle rusmidler generelt, inkludert alkohol. Da er det bedre at folk får informasjon, og kanskje vet om de potensielle risiokene før de velger å prøve seg frem. Og at det er trygt å oppsøke hjelp dersom man får problem. Folk vegrer seg jo for å gå til lege med rusproblemer i dag, for da ryker plutselig førekortet, og det fører kanskje til problem med jobb, og plutselig er livet bare enda kjipere fordi man prøvde å få hjelp. Noe mer bakvendt skal man lete lenge etter.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at mer info må ut. Men sånn som det fremmes i media i dag, er at cannabis er helt ufarlig vidundermiddel og kurerer alt fra epilepsi til depresjon. Hasj er sunnere for ungdommen enn alkohol roper de, når sannheten er at mange syns jointen smaker bedre med en GT i den andre hånden. For meg må de gjerne legalisere alt vi har av rusmidler. Vi har alle våre preferanser.
Folk bruker amf som puggedop, den trenden kommer ikke til å slutte. Her burde myndighetene sørge for at de får amf og ikke metamf.
Hvorfor denne rosemalingen og forherligen av bare cannabis?

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Røyka i 6 år selv til julaften i fjor, kom hjem etter middag med familien og havnet i en liten mini-psykose. Følte at jeg ikke hadde tilhørighet på jorden, og alt i rundt meg var bare rart og jævlig. Følte meg «stor» i forhold til alt irundt meg, eneste jeg kunne tenke på var at jeg gledet meg til kvelden så jeg kunne legge meg å sove å slippe og føle på det. Da jeg våknet på dag 2 (25.12) og fortsatt kjente ting var fucked ble jeg faktisk jævlig redd for at jeg hadde klart å ødelagt meg selv for litt hasj.
Har ikke røyket siden da, og kommer nok ikke til å røyke på veeeeldig lang tid heller, har fått helt avsmak.
Tok 17 dager før jeg kjente at alt var normalt igjen og det var en sinnsyk følelse i kroppen når jeg forsto at jeg ikke var permanent fucked i hodet.

Unner ingen å oppleve det der, var helt jævlig.
Det å røyke 24/7 i flere år kommer man til å få bivirkninger av, uansett hva folk sier.

Moralen er; Hasj er ikke for alle.
Vis hele sitatet...
Minner om min opplevelse. Røykte i 4-5 år. Never again.
Vet det ikke passer for alle.
Men blir forbanna av den rosemalingen av hasj. Alle sider må frem.
Sist endret av YourGirlMolly; 17. januar 2020 kl. 01:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Jeg er enig i at mer info må ut. Men sånn som det fremmes i media i dag, er at cannabis er helt ufarlig vidundermiddel og kurerer alt fra epilepsi til depresjon. Hasj er sunnere for ungdommen enn alkohol roper de, når sannheten er at mange syns jointen smaker bedre med en GT i den andre hånden. For meg må de gjerne legalisere alt vi har av rusmidler. Vi har alle våre preferanser.
Folk bruker amf som puggedop, den trenden kommer ikke til å slutte. Her burde myndighetene sørge for at de får amf og ikke metamf.
Hvorfor denne rosemalingen og forherligen av bare cannabis?



Minner om min opplevelse. Røykte i 4-5 år. Never again.
Vet det ikke passer for alle.
Men blir forbanna av den rosemalingen av hasj. Alle sider må frem.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager om jeg hadde en litt kvass tone. Jeg fikk inntrykk av at du var veldig imot. Jeg er forsåvidt enig. Cannabis er et rusmiddel, på lik linje som alle andre rusmidler, og må respekteres. Misbruk av rusmidler generelt er ikke bra. Jeg vil vel ikke akkurat si at cannabis rosemales i norsk media, men cannabis-kulturen kan bli litt mye. Det blir absolutt litt feil når det nærmest oppfordres av store personligheter til å misbruke et rusmiddel, spesielt da det potensielt kan føre til store problem. Alt med måte. Det mister uansett magien når man gjør det til en vane. På den andre siden er det derimot folk som genuint mener livene deres blir bedre ved daglig bruk, og de om det tenker nå jeg. Det angår ikke meg. Jeg kjenner mine egne grenser, og følger de.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Jeg beklager om jeg hadde en litt kvass tone. Jeg fikk inntrykk av at du var veldig imot. Jeg er forsåvidt enig. Cannabis er et rusmiddel, på lik linje som alle andre rusmidler, og må respekteres. Misbruk av rusmidler generelt er ikke bra. Jeg vil vel ikke akkurat si at cannabis rosemales i norsk media, men cannabis-kulturen kan bli litt mye. Det blir absolutt litt feil når det nærmest oppfordres av store personligheter til å misbruke et rusmiddel, spesielt da det potensielt kan føre til store problem. Alt med måte. Det mister uansett magien når man gjør det til en vane. På den andre siden er det derimot folk som genuint mener livene deres blir bedre ved daglig bruk, og de om det tenker nå jeg. Det angår ikke meg. Jeg kjenner mine egne grenser, og følger de.
Vis hele sitatet...
Det går fint. Nei jeg er ikke imot men som sagt irritert at hele bildet liksom ikke blir belyst. Nå er amf f.eks mitt drug of choice og har "reddet" meg i mange situasjoner. Jeg får selvtillit, blir fokusert og får samlet tankene. Jeg ligger muligens i ADHD spekteret så det kan jo ha noe å si.
Ja, artister og andre forherliger jo veldig cannabis. Har full tro på at folk fungerer bra på det akkurat som jeg gjør på amf. Mange mange år siden jeg brukte fast, så nå er ikke nervene gode. Trodde det skulle gjevne seg ut etter så lang tid uten.

Mdma blir jo brukt i traumebehandling i andre europeiske land. Dumt det ikke praktiserers i norge .

Syns det er trist at det ser ut som vi går mot legalisering av cannabis mens andre brukere og misbrukere fortsatt skal kriminaliseres og vegre seg mot å være ærlig om bruk eller oppsøke hjelp som du sier.
Tydeligvis mange som ikke reagerer bra på hasj.
Jeg er også en av de, jeg har tilogmed besvimt to ganger!

Og det er en helt reel fare for Psykose, jeg kjenner flere som fikk temmelig kjipe psykoser av hasj.
Det var også to som aldri kom ut av Psykosen og er totalt borte vekk enda etter 20 år.
Er også utrolig lei av romantiseringen av hasj, men det blir vel helt feil å si i et rusforum ��
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Veldig enig i at Cannabis og spesielt pot som gir mer stimulerende effekt kan føre med seg dårlig psyke. Men som regel er dette noe stonere er veldig bastante på å minimalisere mens de enda røyker mener jeg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Vilsove Vis innlegg
Tydeligvis mange som ikke reagerer bra på hasj.
Jeg er også en av de, jeg har tilogmed besvimt to ganger!

Og det er en helt reel fare for Psykose, jeg kjenner flere som fikk temmelig kjipe psykoser av hasj.
Det var også to som aldri kom ut av Psykosen og er totalt borte vekk enda etter 20 år.
Er også utrolig lei av romantiseringen av hasj, men det blir vel helt feil å si i et rusforum ��
Vis hele sitatet...
Jeg er glad i cannabis, men jeg er også veldig klar over at det ikke er for alle. Jeg er grenseløst forbannet over idioter som mener cannabis kurerer kreft og andre tåpelige påstander (for ordens skyld kan cannabis lindre symptomer, ikke kurere noe).

Alle rusmidler har en fare for psykoser, men jeg synes det er et litt forskrudd syn på cannabis relaterte psykoser. Ja de kan skje men de tillegges særdeles overdrevede egenskaper. Her kommer du å påstår at to av dine bekjente har vært 20 år i en psykose: Psykose er ikke en permanent tilstand, dette koblet sammen med den sparsomme informasjonen rundt omstendighetene annet enn inntak av hasj får meg til å stille meg særdeles skeptisk til påstanden din.
Min kritiske sans heller mot at disse personene hadde underliggende lidelser, som schizofreni e.l. som hasjen utløste, for det er ingen som har diagnosen "psykotisk", det er en samlebetegnelse som heter "psykotiske lidelser".

Jeg blir litt positivt overrasket at Legemiddelhåndboka oppsummerer forholdet mellom cannabis og psykoser slik det faktisk er:
Bruk av cannabis er assosiert med psykose. Personer som bruker cannabis har en øket risiko for å utvikle psykose. Risikoen er større jo tidligere man begynner med cannabis og jo mer man bruker. Samtidig vet vi at personer som har en psykotisk lidelse har en større tilbøyelighet til å bruke cannabis. I tillegg viser epidemiologiske studier ikke en økt forekomst schizofreni til tross for betydelig økning i bruken av cannabis i den vestlige verden. Hvorvidt personer uten sårbarhet kan utvikle en psykoselidelse ved cannabisbruk er således diskutert. Men man er i dag enige om at bruk av cannabis øker risikoen for schizofreni hos sårbare, gir en tidligere debut og forverrer forløpet av sykdommen.
Vis hele sitatet...
Oversatt til enklere Norsk: Cannabisbruk kan gi psykoser vi vet lite om hvor mye og disse er midlertidige. Det er også et spørsmål om "høna og egget", for forskning viser at folk som allerede har anlegg for mentale lidelser også ser ut til å tiltrekkes
til cannabisbruk, akkurat hva og hvorfor kan spekuleres i (tiltrekning til kontrakultur, selvmedisinering er gode kandidater), enn at cannabis skaper mentale lidelser.
Det konstanteres dog, at selv om økt antall cannabisbrukere ikke har påvirket tall på antall schizofreni diagnoser, at det er en økt risiko for schizofreni hos cannabisbrukere...

Denne siste setningen antar jeg de fleste ser er ganske selvmotsigende, så jeg aner ikke hva logikken bak å ha det med, det er vel for forsiktighetens skyld.


Og bare for å sette ting litt i kontekst, jeg finner ikke tall gitt på samme måte for cannabis, det eneste studiene konluderer med at risikoen er økt for cannabis brukere, ikke hvor mye den har økt. Men fra baseverdiene så øker alkohol sjansen med 8 ganger, å gå psykose i menn (3 ganger for kvinner).

Hvor mange ganger har du hørt om han eller hun som "klikka" i fylla? Som bare ble helt annerledes, voldelig etc og ikke husker noe dagen etter? Da har du sett noen i en psykose, men det heter jo ikke psykose med alkohol, det har blitt normalisert til at slikt skjer jo bare og har fått sin helt egne betegnelse.

Alt er relativt, men folk flest aner ikke om disse begrepene i større sammenhenger, og slikt irriterer meg grenseløst
Sist endret av Dodecha; 17. januar 2020 kl. 13:57.
Sitat av Vilsove Vis innlegg
Tydeligvis mange som ikke reagerer bra på hasj.
Jeg er også en av de, jeg har tilogmed besvimt to ganger!

Og det er en helt reel fare for Psykose, jeg kjenner flere som fikk temmelig kjipe psykoser av hasj.
Det var også to som aldri kom ut av Psykosen og er totalt borte vekk enda etter 20 år.
Er også utrolig lei av romantiseringen av hasj, men det blir vel helt feil å si i et rusforum ��
Vis hele sitatet...
Så enig med deg. Kjenner også folk som aldri kom ut av psykosen. En barndomskompis er inn og ut av psyk, bor i bofelleskap med tilsyn hele døgnet og er helt på gjordet etter en bad "trip" med weed for 15 år siden.

Litt spaced på et rusforum ja Men det er jo bare fakta
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Så enig med deg. Kjenner også folk som aldri kom ut av psykosen. En barndomskompis er inn og ut av psyk, bor i bofelleskap med tilsyn hele døgnet og er helt på gjordet etter en bad "trip" med weed for 15 år siden.

Litt spaced på et rusforum ja Men det er jo bare fakta
Vis hele sitatet...
Igjen, så kommer det en påstand, uten noe dokumentasjon fra en med lite til ingen kunnskap om psykiatri eller farmakologi. Jeg mener oppriktig ikke å være vanskelig, men jeg har bare så lite til over for historier om "en kompis som frika ut for 15 år siden og aldri kom ut igjen" uten noe mer info. Jeg anser det ikke som løgn, men en særdeles manglende forståelse for feltet.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg er glad i cannabis, men jeg er også veldig klar over at det ikke er for alle. Jeg er grenseløst forbannet over idioter som mener cannabis kurerer kreft og andre tåpelige påstander (for ordens skyld kan cannabis lindre symptomer, ikke kurere noe).

Alle rusmidler har en fare for psykoser, men jeg synes det er et litt forskrudd syn på cannabis relaterte psykoser. Ja de kan skje men de tillegges særdeles overdrevede egenskaper. Her kommer du å påstår at to av dine bekjente har vært 20 år i en psykose: Psykose er ikke en permanent tilstand, dette koblet sammen med den sparsomme informasjonen rundt omstendighetene annet enn inntak av hasj får meg til å stille meg særdeles skeptisk til påstanden din.
Min kritiske sans heller mot at disse personene hadde underliggende lidelser, som schizofreni e.l. som hasjen utløste, for det er ingen som har diagnosen "psykotisk", det er en samlebetegnelse som heter "psykotiske lidelser".

Jeg blir litt positivt overrasket at Legemiddelhåndboka oppsummerer forholdet mellom cannabis og psykoser slik det faktisk er:

Oversatt til enklere Norsk: Cannabisbruk kan gi psykoser vi vet lite om hvor mye og disse er midlertidige. Det er også et spørsmål om "høna og egget", for forskning viser at folk som allerede har anlegg for mentale lidelser også ser ut til å tiltrekkes
til cannabisbruk, akkurat hva og hvorfor kan spekuleres i (tiltrekning til kontrakultur, selvmedisinering er gode kandidater), enn at cannabis skaper mentale lidelser.
Det konstanteres dog, at selv om økt antall cannabisbrukere ikke har påvirket tall på antall schizofreni diagnoser, at det er en økt risiko for schizofreni hos cannabisbrukere...

Denne siste setningen antar jeg de fleste ser er ganske selvmotsigende, så jeg aner ikke hva logikken bak å ha det med, det er vel for forsiktighetens skyld.


Og bare for å sette ting litt i kontekst, jeg finner ikke tall gitt på samme måte for cannabis, det eneste studiene konluderer med at risikoen er økt for cannabis brukere, ikke hvor mye den har økt. Men fra baseverdiene så øker alkohol sjansen med 8 ganger, å gå psykose i menn (3 ganger for kvinner).

Hvor mange ganger har du hørt om han eller hun som "klikka" i fylla? Som bare ble helt annerledes, voldelig etc og ikke husker noe dagen etter? Da har du sett noen i en psykose, men det heter jo ikke psykose med alkohol, det har blitt normalisert til at slikt skjer jo bare og har fått sin helt egne betegnelse.

Alt er relativt, men folk flest aner ikke om disse begrepene i større sammenhenger, og slikt irriterer meg grenseløst
Vis hele sitatet...
Man er nok mest sannsynlig disponert for schizofreni for å havne i en "evigvarende psykose". Han ene jeg nettopp nevnte lever i en evigvarende tegneserieverden øg kan ikke forme en eneste setning som gir mening. Medisinering hjelper ikke. Han har ikke gode perioder som andre schizofrene jeg kjenner. Han er heeeeelt i lampeland. En annen i hjembyen kom ut av det (ikke hasjrelatert, vet ikke hva han var ute på) men han bodde årevis på psyk pågrunn av at han trodde han var en appelsin og var redd for å bli skrellet....
En tredje er enda på psyk og gjør ikke annet enn å smøre avføring på veggene etter å ha tatt knips for 20 år sia.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Og bare for å sette ting litt i kontekst, jeg finner ikke tall gitt på samme måte for cannabis, det eneste studiene konluderer med at risikoen er økt for cannabis brukere, ikke hvor mye den har økt. Men fra baseverdiene så øker alkohol sjansen med 8 ganger, å gå psykose i menn (3 ganger for kvinner).
Vis hele sitatet...
Jeg synes også det er interessant i denne sammenhengen at for menn gir det å røyke tobakk, bruke cannabis eller skifte bolig hver for seg en dobbling i faren for psykose. Dette er hentet fra undersøkelsen i Sverige hvor man fulgte flere tusen menn fra førstegangstjenesten og flere tiår fremover i tid.
Sist endret av KnutAnkhAton; 17. januar 2020 kl. 14:23.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
En annen i hjembyen kom ut av det (ikke hasjrelatert, vet ikke hva han var ute på) men han bodde årevis på psyk pågrunn av at han trodde han var en appelsin og var redd for å bli skrellet....
Vis hele sitatet...
Her lukter jeg pisspreik, den historien om han som er redd for å skrelles har vært en vandrerhistorie i alle ungdomsmiljø siden 80-tallet, kanskje tidligere.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Her lukter jeg pisspreik, den historien om han som er redd for å skrelles har vært en vandrerhistorie i alle ungdomsmiljø siden 80-tallet, kanskje tidligere.
Vis hele sitatet...
Uhm nope. Dette er reelt. Han ble sammen med en venninne etter han kom ut. Skulle gjerne nevnt navn, men vil ikke oute hverken hun eller han her inne.... ..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Uhm nope. Dette er reelt. Han ble sammen med en venninne etter han kom ut. Skulle gjerne nevnt navn, men vil ikke oute hverken hun eller han her inne.... ..
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har ikke vansker å tro at du kjenner flere med psykiske lidelser og rusutløste psykoser. Men den der var alt for spesifikk og tåpelig, det er som sagt en vandrerhistorie som har eksistert siden jeg var liten, og jeg er 35 år nå.
Jeg har til og med hørt politiet servere denne historien under de "forebyggende" konferansene de har på barneskoler, fra den nesevise nabokjerringa da hun skulle fortelle oss hvor farlig dop er, og diverse folk som aldri har rørt rusmidler.
Den er omtrent et eget meme, jeg tror jeg har historien i minst hundre forskjellige varianter nå.

Edit: case in point
Sist endret av Dodecha; 17. januar 2020 kl. 14:37.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Altså, jeg har ikke vansker å tro at du kjenner flere med psykiske lidelser og rusutløste psykoser. Men den der var alt for spesifikk og tåpelig, det er som sagt en vandrerhistorie som har eksistert siden jeg var liten, og jeg er 35 år nå.
Jeg har til og med hørt politiet servere denne historien under de "forebyggende" konferansene de har på barneskoler, fra den nesevise nabokjerringa da hun skulle fortelle oss hvor farlig dop er, og diverse folk som aldri har rørt rusmidler.
Den er omtrent et eget meme, jeg tror jeg har historien i minst hundre forskjellige varianter nå.
Vis hele sitatet...
Kanskje han hadde hørt det samme pg ble påvirket av det. Kunne gitt deg gateadressen men du vet... i bydelen han kommer fra vet alle hvem han er og historien.

Jeg har pgså hørt vandrehistorien og trodde det var kødd, helt til han her kom ut og lå med venninna mi. Er 32 sjøl..
Sist endret av Veggen; 17. januar 2020 kl. 16:39. Grunn: Fjernet duplikattekst
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
En annen i hjembyen kom ut av det (ikke hasjrelatert, vet ikke hva han var ute på) men han bodde årevis på psyk pågrunn av at han trodde han var en appelsin og var redd for å bli skrellet....
Vis hele sitatet...
Hvor gammel ca er denne personen? Jeg vokste også opp med denne historien...
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvor gammel ca er denne personen? Jeg vokste også opp med denne historien...
Vis hele sitatet...
I førtiårene. Kan nevne "chicago" uten å si for mye...
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv hørt flere forskjellige historier hvor folk har trodd de er en frukt og er redde for å skrelles, både her i Norge og i utland. Så det er ikke bare her det er en vandrerhistorie ment for å skremme folk.

Men.. Ingen har noen sinne bevist at det faktisk er tilfelle og ikke bare en myte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv hørt flere forskjellige historier hvor folk har trodd de er en frukt og er redde for å skrelles, både her i Norge og i utland. Så det er ikke bare her det er en vandrerhistorie ment for å skremme folk.

Men.. Ingen har noen sinne bevist at det faktisk er tilfelle og ikke bare en myte.
Vis hele sitatet...
Om du er oppriktig interessert. Så forhør deg rundt i "Chicago"...
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Om du er oppriktig interessert. Så forhør deg rundt i "Chicago"...
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.php?t=300374

Du og TS fra denne tråden kjenner vel kanskje hverandre dere da, siden det da MÅ være snakk om samme person?

Det er bare en myte, om ikke så ville det vel ha vært dokumentert og nevnt i media, men vet du hva?
Det finnes ikke ett eneste ord noe sted bortsett fra folk som kjenner en som kjenner en annen som har hørt at det har skjedd på diverse forum. Ikke en eneste person klarer å komme med faktiske beviser på det.
Sist endret av Flaffersen; 17. januar 2020 kl. 15:47.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
https://freak.no/forum/showthread.php?t=300374

Du og TS fra denne tråden kjenner vel kanskje hverandre dere da, siden det da MÅ være snakk om samme person?

Det er bare en myte, om ikke så ville det vel ha vært dokumentert og nevnt i media, men vet du hva?
Det finnes ikke ett eneste ord noe sted bortsett fra folk som kjenner en som kjenner en annen som har hørt at det har skjedd på diverse forum. Ikke en eneste person klarer å komme med faktiske beviser på det.
Vis hele sitatet...
Ja meg og TS er gift. Neida. Men om du velger å ikke tro det så er det opp til deg. Jeg skrøner ikke, bare videreformidler den kunnskapen jeg har.
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Hasj er undervurdert ass! Jeg er en av dem som ikke tåler det. Likte det aldri men røykte det fordi de andre røykte. Etter en felles psykose med 4 andre venner kuttet jeg drittet ut for godt.

Derfor blir jeg forbanna over 12år gamle hipstere i unge grønne eller hva pokker de heter som vil legalisere hasj. Kjenner også mange som er nervevrak i dag pga cannabis

For mange av oss er hasjen et gateway drug. Hasj var ikke min greie, men lille nysgjerrige meg søkte videre etter noe som kunne gi meg den gode følelsen. Den fant jeg mange år senere i form av min gode venn Tina...
Vis hele sitatet...
Ja du hasj er på ingen måte ufarlig. Jeg kan fortelle litt selvom jeg ikke liker min historie om dette evne.

Jeg begynte med en tilfeldighet jeg var 16år hadde lettmotorsykkel. Å har altid vært litt av en gangster. Garfitti/Hip Hop/ skate/snowboard. ja alt som hører med. På vidregående var jeg litt outsider disse folkene var ikke kule nok for meg. På fritiden hang jeg bare med folk 5-10år eldre en meg selv. Havnet stadig vekk i bråk andre eldre elver på skolen. Dette endte med utvisning så jeg ga faen i hele skolen..

Mange av mine eldre kompiser var allerede stonere å røyket daglig å di var altid hjemme så di kunne jeg altid henge med. Å det tok ikke lange tiden før jeg røyket selv. Å jeg kjørte jo lettmc noe di eldre kompisene viste å utnytte det er jo den perfekte måten å selge bønne på! Begynnte å kjøre en 5g hit å dit mot at jeg fikk 200pr tur eller noen gram pr tur.

Før jeg egentlig viste ord av det handlet dette om tusenlapper. Kompisene solgte større og større kvanta. Jeg tok større å større risiko å fikk mer å mer oppdrag.

Å nå plutselig hadde jeg penger å kontakter. Å egentlig her begynte det bli skummelt. Jeg hadde mulighet å spytte inn penger når di kjøpte inn partier først 1plate. Neste gang 2plater. Jeg taklet ikke dette jeg ble grisk

Å samtidig røyket jeg mer og mer selv. Men jeg tror jeg va like avhengig av pengene også litt status syk Kanskje.

Plutselig var jeg blitt 20år å kjørte opp på tung sykkel. Å kjøpte meg en aprilia rsv1000 mille R 08mod. jeg røyket mye. Men solgte mer. Jeg kjørte midtnorge-oslo 2ganger i månden med kiloer på ryggen. Jeg har lurt politiet utalige ganger. Jeg ble uforsiktig.

Sein sommer 2010 så skal jeg pånytt nedover Gudbrandsdalen mot oslo å skal kjøre på natten. Lite trafikk å fine veier. Så jeg kjører først mot sundalsøra og opp mot oppdal. Stopper på hydro på oppdal rundt 02.00 å spiser hamburger og tar meg en jonas på benken. Før jeg hopper på aprilian. å kjører vidre ligger godt på over doverfjell. Å så kommer jeg inn mot dombås jeg husker jeg lurte på å stoppe for å pisse noe jeg skulle gjort. Isteden så tenker jeg at jeg kan stoppe på otta å fortsetter jeg gir på utav sentrum på dombås nedover mot trailerstoppen når jeg passerer stoppen så ser jeg inn mot stoppen uten at jeg er oppmerksom bremser en personbil foran meg å skal svinge av mot et bolighus. Jeg smeller så inni denne bilen i 90kilometer i timen. Med englevakt som jeg måtte hatt overlever jeg med at jeg ble kastet nesten 30meter utpå et jorde. Jeg husker ingenting før jeg våkner 1uke etter med 3ryggbrud/knekt høyreover arm/ knust ankel. Å diverse andre varige meen.

Etter dette starter mitt liv som opiat avhengig. Som fører til heroin og andre preperater hvor jeg kaster vekk 5år til i tung ruståke. Men den siste hasjen jeg røyket var 2uker etter ulykken. Å det ble aldri det samme igjen.
Hasj er potent å farlig. Å det farligeste er at den ufarliggjøres hver eneste dag med at den er så mild. Men den er også starten på ruskarieren til di allerfleste tunge rusmisbrukere!
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Det er bare en myte, om ikke så ville det vel ha vært dokumentert og nevnt i media,
Vis hele sitatet...
Nei. Innholdet i vrangforestillingene til psykosesyke mennesker kommer ganske sjelden i media.

Jeg tror ikke YourGirlMolly lyver, det er helt sikkert en vedtatt sannhet i "Chicago" (Landås?) at nevnte fyr er den sagnomsuste Appelsinmannen.

Jeg synes heller ikke det er for rart til å være sant, har sett mange psykoser som er like absurde som det. At folk tror de er Napoleon er jo en annen klassiker, og jeg har ingen problemer med å tro at det har vært mange av dem oppigjennom. Men etter min erfaring så er det ingen som sitter permanent i et hjørne og er appelsin i årevis, psykosene kommer og går selv om man ikke nødvendigvis er frisk og fungerende.

Kan altså godt være det er en kjerne av sannhet i historien, men det høres en smule forenklet ut.
Sist endret av *pi; 17. januar 2020 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Man er nok mest sannsynlig disponert for schizofreni for å havne i en "evigvarende psykose". Han ene jeg nettopp nevnte lever i en evigvarende tegneserieverden øg kan ikke forme en eneste setning som gir mening. Medisinering hjelper ikke. Han har ikke gode perioder som andre schizofrene jeg kjenner. Han er heeeeelt i lampeland. En annen i hjembyen kom ut av det (ikke hasjrelatert, vet ikke hva han var ute på) men han bodde årevis på psyk pågrunn av at han trodde han var en appelsin og var redd for å bli skrellet....
En tredje er enda på psyk og gjør ikke annet enn å smøre avføring på veggene etter å ha tatt knips for 20 år sia.
Vis hele sitatet...
Enten er vennen din langt fra alene om å ha hatt denne opplevelsen, eller så er han og/eller du bare en av mange som har fortalt historien videre, da dette er en historie som har vandret i lange tider.
Her er en tråd fra forumet som tar opp samme historien og her er en litt grundigere gjennomgang av historiens mulige opprinnelse.

Tilbake til topic, hvordan den enkelte reagerer på et gitt rusmiddel er som så mye annet individuelt.
Ta f.eks. muskatnøtt som de aller fleste som har testet beskriver som veldig ubehagelig, finnes det unntaksvis enkelte som beskriver som en god opplevelse.
Og selv om de aller fleste beskriver noe som kult eller digg, er det ikke gitt at en selv deler denne oppfatningen.
Og om det er sånn at man ikke liker følelsen man får etter inntak av et rusmiddel, er den enkleste løsningen slik jeg ser det, å la være å innta nevnte rusmiddel.

Akkurat når det gjelder cannabis er det i tillegg forskjellige strains som gir litt forskjellig opplevelse, i tillegg til at måten man dyrker på også vil kunne gi utslag for hvordan sluttproduktet blir.
Og det du opplever TS er veldig vanlig reaksjon på cannabis, som det kan hende du ikke vil oppleve på andre sorter, men kanskje cannabis bare ikke er noe som passer for deg, for det er også en mulighet.
Sist endret av Veggen; 17. januar 2020 kl. 17:05.
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei. Innholdet i vrangforestillingene til psykosesyke mennesker kommer ganske sjelden i media.

Jeg tror ikke YourGirlMolly lyver, det er helt sikkert en vedtatt sannhet i "Chicago" (Landås?) at nevnte fyr er den sagnomsuste Appelsinmannen.

Jeg synes heller ikke det er for rart til å være sant, har sett mange psykoser som er like absurde som det. At folk tror de er Napoleon er jo en annen klassiker, og jeg har ingen problemer med å tro at det har vært mange av dem oppigjennom. Men etter min erfaring så er det ingen som sitter permanent i et hjørne og er appelsin i årevis, psykosene kommer og går selv om man ikke nødvendigvis er frisk og fungerende.
Vis hele sitatet...
Forstår at innholdet gjerne ikke kommer ut i media, men noe dokumentasjon burde jo finnes om det er tilfelle, sånn annet enn folk som sier det er sånn på diverse nettforum..
Det er jo en del annet som er dokumentert innenfor det samme.

Joda, kan forstå at folk kan tro både det ene og det andre mens de er rusa på diverse og/eller havner i psykoser. Salvia feks er jo en gjenganger når det kommer til slikt, men akkurat denne historien virker alt annet enn sann.

Dette noe de aller fleste i rusmiljøet har hørt om, enten det er noen som tror de er en appelsin, en banan, ett eple eller what ever og er redd for å bli skrelt.
Det er alltid en som kjenner en, som kjenner en annen, som vet om en det har skjedd med nesten uansett hvor i landet man måtte befinne seg. Selv min mor og min far har hørt disse historiene da de var små og dette var på 70-80 tallet.
Så her gjelder det jo en som har sitti på lukka avdeling på psyk i godt over 40 år+ om det faktisk er tilfelle, noe som for meg tilsier at det er noe som ikke stemmer helt.

Joda, for all del det kan være hun snakker sant og kjenner denne personen som burde være i 60-70 åra, men selv velger jeg å ta det med en klype salt, spesielt frem til det faktisk kommer beviser for det på bordet.
Sitat av Ex-opiat Vis innlegg
Ja du hasj er på ingen måte ufarlig. Jeg kan fortelle litt selvom jeg ikke liker min historie om dette evne.

Jeg begynte med en tilfeldighet jeg var 16år hadde lettmotorsykkel. Å har altid vært litt av en gangster. Garfitti/Hip Hop/ skate/snowboard. ja alt som hører med. På vidregående var jeg litt outsider disse folkene var ikke kule nok for meg. På fritiden hang jeg bare med folk 5-10år eldre en meg selv. Havnet stadig vekk i bråk andre eldre elver på skolen. Dette endte med utvisning så jeg ga faen i hele skolen..

Mange av mine eldre kompiser var allerede stonere å røyket daglig å di var altid hjemme så di kunne jeg altid henge med. Å det tok ikke lange tiden før jeg røyket selv. Å jeg kjørte jo lettmc noe di eldre kompisene viste å utnytte det er jo den perfekte måten å selge bønne på! Begynnte å kjøre en 5g hit å dit mot at jeg fikk 200pr tur eller noen gram pr tur.

Før jeg egentlig viste ord av det handlet dette om tusenlapper. Kompisene solgte større og større kvanta. Jeg tok større å større risiko å fikk mer å mer oppdrag.

Å nå plutselig hadde jeg penger å kontakter. Å egentlig her begynte det bli skummelt. Jeg hadde mulighet å spytte inn penger når di kjøpte inn partier først 1plate. Neste gang 2plater. Jeg taklet ikke dette jeg ble grisk

Å samtidig røyket jeg mer og mer selv. Men jeg tror jeg va like avhengig av pengene også litt status syk Kanskje.

Plutselig var jeg blitt 20år å kjørte opp på tung sykkel. Å kjøpte meg en aprilia rsv1000 mille R 08mod. jeg røyket mye. Men solgte mer. Jeg kjørte midtnorge-oslo 2ganger i månden med kiloer på ryggen. Jeg har lurt politiet utalige ganger. Jeg ble uforsiktig.

Sein sommer 2010 så skal jeg pånytt nedover Gudbrandsdalen mot oslo å skal kjøre på natten. Lite trafikk å fine veier. Så jeg kjører først mot sundalsøra og opp mot oppdal. Stopper på hydro på oppdal rundt 02.00 å spiser hamburger og tar meg en jonas på benken. Før jeg hopper på aprilian. å kjører vidre ligger godt på over doverfjell. Å så kommer jeg inn mot dombås jeg husker jeg lurte på å stoppe for å pisse noe jeg skulle gjort. Isteden så tenker jeg at jeg kan stoppe på otta å fortsetter jeg gir på utav sentrum på dombås nedover mot trailerstoppen når jeg passerer stoppen så ser jeg inn mot stoppen uten at jeg er oppmerksom bremser en personbil foran meg å skal svinge av mot et bolighus. Jeg smeller så inni denne bilen i 90kilometer i timen. Med englevakt som jeg måtte hatt overlever jeg med at jeg ble kastet nesten 30meter utpå et jorde. Jeg husker ingenting før jeg våkner 1uke etter med 3ryggbrud/knekt høyreover arm/ knust ankel. Å diverse andre varige meen.

Etter dette starter mitt liv som opiat avhengig. Som fører til heroin og andre preperater hvor jeg kaster vekk 5år til i tung ruståke. Men den siste hasjen jeg røyket var 2uker etter ulykken. Å det ble aldri det samme igjen.
Hasj er potent å farlig. Å det farligeste er at den ufarliggjøres hver eneste dag med at den er så mild. Men den er også starten på ruskarieren til di allerfleste tunge rusmisbrukere!
Vis hele sitatet...
Det er trist at det gikk sånn for deg, men skylder du virkelig på cannabis for at du kjørte motorsykkel i beruset tilstand?