Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 925
Anonym bruker
"Stø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Jeg går for tiden på Elektronikk og IT(elektronikkingeniør), men jeg kjenner jeg er ganske lite interessert i elektronikkbiten.
Jeg valgte vel studiet fordi jeg er interessert i programmering/koding/automatisering og fordi jeg er utdannet elektriker.

Jeg er 25år og ønsker å komme meg ut igjen i arbeid relativt fort(ikke lenger utdanningsløp enn bachelor/3år)
Grad og tittel driter jeg forøvrig også i, så lenge det er mulighet for å få en OK betalt jobb.

Er det noen som har noen tips til utdanninger som kunne passet meg? Skriv gjerne om erfaringer dere eventuelt har hatt, og still meg gjerne spørsmål om det er noe dere mener jeg bør få med om meg selv.

Setter kjempepris på alle svar!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er ca null programmering i det opplegget, for å faktisk ende opp med noe halvveis i nærheten av å nesten kvalifisere til en løs definisjon av "ordentlig" programmering, må du på bachelornivå.
Anonym bruker
"Stø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, jeg merka fort at det var lite til ingen programmering her. Det kan kanskje bli snakk om en del programmering av PLSer 2. året, men det hjelper meg lite dersom det ikke er det man stort sett jobber med når man er ferdig utdannet.

Det kan hende jeg ordla meg litt feil i førsteposten. Å begynne på en ny bachlor er absolutt noe jeg skal kunne klare.

Er det noen som har en jobb med mye programmering, som kunne hinta til noen utdanningsprogrammer eller fag som fører en til rett jobb?
finnes en god del løp for det, enkleste/raskeste er fort en dataingeniør-grad fra en random høgskole. Eventuelt informatikk fra universitet.
Hvis du synes matte/kjemi og fysikk er teit er det mange som går Anvendt datateknologi på HiOA.

Finnes egentlig en hel rekke utdanningsløp som gir progge-jobb; matematikk og fysikk-utdanninger, renere data-linjer++ men som sagt en dataingeniør fra en randoms høgskole skal fort havne i brukbar jobb.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bachelor eller utdanning er ikke nødvendig, men er ett pluss. Du lærer mye teori som er greit å ha, men som du sjeldent bruker.
Følger du et nettkurs er du nok klar innen 6 mnd. Erfaring > utdanning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bachelor eller utdanning er ikke nødvendig, men er ett pluss. Du lærer mye teori som er greit å ha, men som du sjeldent bruker.
Følger du et nettkurs er du nok klar innen 6 mnd. Erfaring > utdanning.
Vis hele sitatet...
Helt fett det.... Men så skal du ansettes av noen også da. Det er ikke umulig å få en jobb uten skolegang, men gawd damn det er enklere å overbevise diverse firma at du kan kode med det i baklomma kontra et nettkurs på 6mnd.