Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2221
Hei Alle sammen.

Har noen spørsmål som kanskje noen av dere her inne kan svare på.

Skallet ned en bekjent, slik at han fikk en øyeskade(som mest sannsynlig vil rette seg etter han ble operert) - meningen var ikke å skade han, og han irriterte meg ville bare at han skulle slutte(bestemte meg for å "sende en melding)... Dette er noe han gjør hver gang jeg møter han ute på by'n, har sagt det til han tidligere også. Har også et vitne på at jeg har advart han tidligere om å gjøre det der(Det også på fylla.)

Leste i straffeloven at dette kan ha en strafferamme på intill 3 år. Så er klar over at det kan bli lenge, og høye erstattningskrav.

Han sier han ikke bærer nag og har ikke anmeldt meg enda, men kommer nok til å gjøre det om øyet ikke blir bra igjen.

Noen av dere som har en idè om hvor lenge jeg vil måtte kunne sitte inne?

Evnt hørt om lignende saker hvor den som har blitt dømt har sluppet fengsel?

Har handlinger i ettertid av voldsakten noe å si i forhold til avstraffning? Mtp at jeg prøvde å få han på sykehus rett etter jeg skallet han(Vi forlot stedet sammen mens jeg støttet han da han var blitt ganske svimmel)
Er du på prøvetid? Evnt tidligere dommer? Det pleier og være ganske avgjørende i volds saker.
Også kommer det veldig an på hvor hardt skadet han blei, om han har fått nedsatt syn for resten av livet kan du bare begynne og spare, erstatnings kravene blir ofte veldig høye på øye-skader.
liker at du har kalt deg uflaks... er jo tross alt hans egen skyld ettersom du har advart han.
Ingen tidligere dommer.
Har vært i konfliktsrådet engang ang et bitchslap.
Han har nok fått en ganske hard skade, jeg besøkte han på sykehuset hver dag og snakket med han.
Legene har sagt det sannsynligvis vil rette seg. Greia er at jeg aldri har vært noe særlig voldlig av meg, og jeg ville bare at han skulle skjønne poenget og slutte å irritere meg den kvelden(Selv om det verken er en unnskyldning o.l)
Har også en utrolig storskyld følelse pga av dette og vil gjøre alt jeg kan for å rette det opp igjen.
Pengene er ikke det store problemet egentlig, det tror jeg at jeg skal klare da jeg har en ganske grei jobb.
Vi har hatt kontakt i ettertid o.l.

Jeg foreslo at om det skulle bli noe kunne man evnt ordne noe med en advokat ang erstattning istedet for å dra meg til politiet(Noe det virker som at han heller ikke vil gjøre.) Er bare litt nervøs da en lengre fengselsdom vil "ødelegge" livet mitt i mye lengre tid fremover enn bare de 6mnd e.l jeg evnt ville fått.

Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
liker at du har kalt deg uflaks... er jo tross alt hans egen skyld ettersom du har advart han.
Vis hele sitatet...
Har kalt meg uflaks, fordi intensjonen var ikke å skade han. Bare få han til å gi seg.

Værste var at jeg ikke tok i hardt engang, hadde jeg tatt i ville han nok ligget i koma/død om jeg hadde truffet samme sted.
Bra at du er angrende, men ta kontakt med en advokat og rådfør deg om hva du burde gjøre videre =)
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
liker at du har kalt deg uflaks... er jo tross alt hans egen skyld ettersom du har advart han.
Vis hele sitatet...
Er du helt seriøs?
Det var TS som valgte og dra til han, han kunne bare snudd ryggen til og gått en annen plass, men han valgte og slå til han.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Er du helt seriøs?
Det var TS som valgte og dra til han, han kunne bare snudd ryggen til og gått en annen plass, men han valgte og slå til han.
Vis hele sitatet...
Ehm, han fulgte faktisk etter meg sist gang Da klarte jeg å la være å gjøre noe. Fordi jeg ikke var overstadig beruset.

Men, hvor screwd er jeg egentlig?
Er du helt seriøs?
Det var TS som valgte og dra til han, han kunne bare snudd ryggen til og gått en annen plass, men han valgte og slå til han.
Vis hele sitatet...
ok, skal innrømme at sarkasme over nettet kan være vanskelig å oppfatte :P
Sitat av uflaks101 Vis innlegg
Ehm, han fulgte faktisk etter meg sist gang Da klarte jeg å la være å gjøre noe. Fordi jeg ikke var overstadig beruset.

Men, hvor screwd er jeg egentlig?
Vis hele sitatet...
Her kan du lese litt om anmeldelse og voldsoffererstatning. (PDF)

Siden han ikke ønsker å anmelde deg, burde dere kunne komme til en grei ordning utenfor rettvesenet. Eventuelt at du betaler ham en sum for "tort og svie" samt alle legeutgifter som ikke blir dekket av staten.
Sist endret av Fuzzybossen; 16. september 2012 kl. 16:53.
Han virker jo ikke som et rasshøl da han kun vil anmelde deg dersom øyet ikke blir bra, sikkert få å få avklart en evt. erstatning for hans økonomiske tap, og isåfall vil han sikkert fortelle politiet det som det var, og du vil nok slippe en del billigere unna enn hvis det hadde vært en overlagt voldshandling. Det vil muligens gå under legemsfornærmelse da du ikke hadde til hensikt å skade, og der ligger maksstraffen på ett år, men straffes nok ofte med bøter, betinget fengsel eller samfunnstraff.
Sist endret av legalize_it; 16. september 2012 kl. 18:52.
Sitat av uflaks101 Vis innlegg
Ehm, han fulgte faktisk etter meg sist gang Da klarte jeg å la være å gjøre noe. Fordi jeg ikke var overstadig beruset.

Men, hvor screwd er jeg egentlig?
Vis hele sitatet...
Greit at du har skyldsfølelse på det du gjorde, det beviser at du har moral, kanskje han skal lære seg ikke å skal ype med en kar stadig vekk?
Er tross hannes egen feil, kan være ærlig og si at jeg hadde knallet han ned og fortsatt og slått han, sikkert drept han om jeg fikk overtaket... kan bli kraftig ustabil om folk irritere vettet av meg i fylla.

Det du kan gjøre er og ordne opp med han face2face, eller så kan dere gå juridisk og få straffen å bli ferdig med det, om du må gå i fengsel så blir det maks 3uker og erstatningskrav, men trur det kun blir erstatning om du/dere ikke har en tidligere sak om dette.

Ønsker deg lykke til videre mot den drittsekken
Legemsbeskadigelser har en strafferamme på over 6 måneder og vil kvalifisere til varetekt.

Hva du får som straff kan du igrunn spør en spåkone om...

Vær obs på at politiet kan ta ut påtale uten anmeldelse ved legemsbeskadigelser.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Greit at du har skyldsfølelse på det du gjorde, det beviser at du har moral, kanskje han skal lære seg ikke å skal ype med en kar stadig vekk?
Er tross hannes egen feil, kan være ærlig og si at jeg hadde knallet han ned og fortsatt og slått han, sikkert drept han om jeg fikk overtaket... kan bli kraftig ustabil om folk irritere vettet av meg i fylla.

Det du kan gjøre er og ordne opp med han face2face, eller så kan dere gå juridisk og få straffen å bli ferdig med det, om du må gå i fengsel så blir det maks 3uker og erstatningskrav, men trur det kun blir erstatning om du/dere ikke har en tidligere sak om dette.

Ønsker deg lykke til videre mot den drittsekken
Vis hele sitatet...
Gratulerer. Du ville drept en person dersom han irriterte deg? Tror du burde oppsøke psykolog/psykiater. Vi kan ikke ha tikkende bomber gående fritt rundt i Norge.