Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1797
Fra it-avisen


Winamp 3 gir muligheten for langt bedre tilpassing av utseendet enn tidligere.
Verdens mest populære MP3-avspiller er snart klar i ny, fullstendig skreddersybar utgave. Betaversjonen av Winamp3 er nå klar for nedlasting.

Etter å ha vært tilgjengelig i meget uferdig alpha-versjon en god stund nå, står Nullsoft endelig klare med en fullt fungerende betaversjonen av Winamp3. Riktignok er det fremdeles et par bugs i programkoden, men det er fullstendig mulig å bruke medieavspilleren uten å støte borti så altfor mange problemer.
I Grevens tid
Winamp har i lengre tid vært et av verdens mest brukte program for og spille både musikkfiler og nettradio, og er kjent for sin kraftige ytelse, brukervennlig grensesnitt, samt muligheten for å velge mellom tusenvis av forskjellige grafikk-pakker (skins).

Likevel er konkurransen hard mot andre programmer, først og fremst Microsoft Windows Media Player, som gir mye av den samme funksjonaliteten direkte gjennom operativsystemet.

Derfor er det kanskje i Grevens tid at Winamp gjennomgår en seriøs overhaling.

Kameleon
Den største nyheten i versjon 3 er utviklerplattformen Wasabi, som gjør hele grensesnittet og utformingen av Winamp fullstendig fleksibel. Mens man i Winamp 2 kun har muligheten til å tegne om de forskjellige grafiske elementene i spilleren, gjør Wasabi det mulig å fullstendig forandre på design, funksjonalitet, og oppførselen til grensesnittet.

Dette betyr at skins til Winamp3 vil kunne være langt mer originale og unike enn før, noe som på mange måter hittil har vært forbeholdt programmer som Sonique og senere versjoner av Media Player.

Winamp 3beta kan du selv laste ned fra www.winamp.com, hvor du også finner en liten samling nye skins.

(Lurer du på hvorfor Nullsoft har fått «wasabi» fra, finner du sannsynligvis forklaringen her).
---------------------------------------------------------------------

den ser lovende ut skal jeg si selv
ps her er kan du laste ned skins og winamp 3

http://www.winamp.com/download/wasabi/
,
Sist endret av metrom; 19. februar 2002 kl. 18:04.
IT-avisen er kansje litt sent ute med denne nyheten?
Winamp 3 har vært tilgjenglig de siste ukene, kanskje den siste mnd?
Reeper's Avatar
Trådstarter
95 0
ÅÅÅ har ikke fått det med
Opprinnelig postet av DanBanan
IT-avisen er kansje litt sent ute med denne nyheten?
Winamp 3 har vært tilgjenglig de siste ukene, kanskje den siste mnd?
Vis hele sitatet...
det er mange måneder siden den føreste alphaen kom ut, men itavisen snakker om den tredje betaversjonen som kom den fjortende.
Better than thou.
Bare i tilfelle noen ikke skjønte det så har også de to andre beta'ene vært public.
Den var da vel ikke så utrolig revolusjonerende?
Holder meg til 2.78ern tror jeg.

Eksisterer det skins til Winamp 3?
svensken andreas lindahl lager bare de mest geniale skinsene...

http://www.kinwashi.org/
Er winamp 3 bra da? Eller er det best å holde seg til 2.78 ?
Better than thou.
Det tryge er å holde seg til 2.78 til final'en er releaset, men du kan jo ta en supersjanse og prøve b3 også. Du kan forøvrig ha både Winamp 2.78 og 3 installert samtidig.
Hadde helt glemt at jeg hadde lastet ned winamp3 saken, innstallere just. Må jo si at default skin var litt kulere. Mener å huske at den forrige Winamp3 jeg prøvde var sinnsykt treg, men kanskje bare hos meg det...

frittjaff: syns ikke han fyren hadde lagd no kule winamp3 skins, det ene var litt kult kanskje, var jo bare 2 stk da. Noen skikkelig nice winamp2 skins vertfall
Opprinnelig postet av zeth
frittjaff: syns ikke han fyren hadde lagd no kule winamp3 skins, det ene var litt kult kanskje, var jo bare 2 stk da. Noen skikkelig nice winamp2 skins vertfall
Vis hele sitatet...
det er laget rundt femti skins til winamp3, og førtifem av de er bare boss, så han har laget en tredjedel av de kule skinsene til winamp3. så slutt å klag
Lastet ned beta versjonen like etter jul jeg da men...
Uanz, så skuffet den! Likte den ikke litt engang! Skal nok holde meg til 2.78 jeg ja!
Better than thou.
Herregud må folk ha det inn med teskje?

Det var en alpha version som ble sluppet for et godt år siden eller noe slik. Etter den tid har det vært 3 betaversioner ute. Den siste kom ut den 14. Februar 2002. Valentiner dagen. Jez
Ørh, ingen "søk etter sang i playlist" funksjon? Slik som J er på winamp2.x?
Hmm... Syns playlisten/databasethingen sugde. Virker som de fleste andre digger den.
Ja det er playlisten som trekker ned for meg å... Hadde det ikke vert for den så hadde det sikkert vert en grei winamp!
Prøvde den en dag,så sletta jeg'en!
veldig mye bugs med den dritten der, prøvde dden for et pr måneder siden.
brukte jo år og dag på og loade, men greie skins.
minner meg om sonique
Opprinnelig postet av LoRd
veldig mye bugs med den dritten der, prøvde dden for et pr måneder siden.
brukte jo år og dag på og loade, men greie skins.
minner meg om sonique
Vis hele sitatet...

Gamle beta'en var treg. Den jeg bruker nå er rask som fy! (Eller så er det bare PC'en min )
Opprinnelig postet av Svonna
Er winamp 3 bra da? Eller er det best å holde seg til 2.78 ?
Vis hele sitatet...
wimamp 3 er fortsatt ikke ferdi gog det merkes, i og med at den henger seg hele tiden.

Forresten er det faktisk bedre lyd med Mediaplayer syns nå jeg. Men Mediaplayer er så stor og upraktisk.
rekylvinyl.no
Jeg endret topicen på denne threaden. Den gamle var jo dårlig, forvirrende og ukorrekt

metrom
Opprinnelig postet av metrom
Jeg endret topicen på denne threaden. Den gamle var jo dårlig, forvirrende og ukorrekt

metrom
Vis hele sitatet...
i så fall ville du blitt den første som klarte det, for det går tenk ikke an.
Opprinnelig postet av frittjaaff


i så fall ville du blitt den første som klarte det, for det går tenk ikke an.
Vis hele sitatet...
Feil nemlig

Update:
For å utdype det litt.. du kan velge "Edit thread" på admin options helt i bunnen av threaden og da forandres topicen. Bruker du "edit post" knappen på den første posten i tråden bytter du bare topicen som står med liten fet skrift inni posten.
Sist endret av zeth; 19. februar 2002 kl. 21:44.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av frittjaaff


...det går tenk ikke an.
Vis hele sitatet...
tenk, det gjør det!

hehe, takk zeth!

metrom
Winamp 3 støtter også avspilling av videofiler, en vesentlig nyhet i forhold til Winamp 2. I denne betaversjonen virker det riktignok som om AVI/DivX-implementeringen kanskje ikke er helt ferdigutviklet - bildene er riktignok flotte, men her hos ITavisen.no spilles de opp ned (ypperlig for oss som liker å sitte på hodet i diverse yoga-posisjoner når vi ser film, men...).

kilde: http://itavisen.no/art/1298207.html
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Chipper
Winamp 3 støtter også avspilling av videofiler, en vesentlig nyhet i forhold til Winamp 2. I denne betaversjonen virker det riktignok som om AVI/DivX-implementeringen kanskje ikke er helt ferdigutviklet - bildene er riktignok flotte, men her hos ITavisen.no spilles de opp ned (ypperlig for oss som liker å sitte på hodet i diverse yoga-posisjoner når vi ser film, men...).

kilde: http://itavisen.no/art/1298207.html
Vis hele sitatet...
du kan se filmer i winamp 2.xx og, bare å laste ned en liten plugin fra www.winamp.com
Opprinnelig postet av Chipper
Winamp 3 støtter også avspilling av videofiler, en vesentlig nyhet i forhold til Winamp 2. I denne betaversjonen virker det riktignok som om AVI/DivX-implementeringen kanskje ikke er helt ferdigutviklet - bildene er riktignok flotte, men her hos ITavisen.no spilles de opp ned (ypperlig for oss som liker å sitte på hodet i diverse yoga-posisjoner når vi ser film, men...).

kilde: http://itavisen.no/art/1298207.html
Vis hele sitatet...
bilde kom rett vei hos meg. tøft.
Opprinnelig postet av frittjaaff


bilde kom rett vei hos meg. tøft.
Vis hele sitatet...
det var det jeg tenkte meg, bare codec-surr hos de på it-avisen.
Better than thou.
Tøft as hell skal jeg si deg. Det er jo drittsmart da. Er den bra eller? Hvordan er den i forhold til f.eks. WMP 6.4? Noen?