Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6052
Kan jeg klage på at han stopper meg hver gang jeg kjører bil?
Sitat av Joker.far Vis innlegg
Kan jeg klage på at han stopper meg hver gang jeg kjører bil?
Vis hele sitatet...
Nei. Har du en gang kanskje opptrådt på en måte, som gir han nettopp grunn til å stoppe deg?
Personforfølgelse kan du klage på, men det er ganske strenge regler, det har med hyppighet av å bli stoppet, av samme tjenestemann, uten at de finner noe av straffbare handlinger. Men hvorvidt det hjelper i praksis er en helt annen sak
Dokumenter det og bruk det mot ham da.. ellers blir det bare påstand mot påstand.
Hva er grunnlaget hans til å stoppe deg? Neste gang han stopper deg, spør hvorfor han stopper deg hver gang du kjører bil. Rett meg hvis jeg tar feil, men man har vel krav på å vite grunnlaget til hvorfor politiet stopper deg?
Sitat av 420master Vis innlegg
Personforfølgelse kan du klage på, men det er ganske strenge regler, det har med hyppighet av å bli stoppet, av samme tjenestemann, uten at de finner noe av straffbare handlinger. Men hvorvidt det hjelper i praksis er en helt annen sak
Vis hele sitatet...
For ordens skyld, kan du vise til disse reglene det er snakk om her?

Sitat av NewBreed Vis innlegg
Hva er grunnlaget hans til å stoppe deg? Neste gang han stopper deg, spør hvorfor han stopper deg hver gang du kjører bil. Rett meg hvis jeg tar feil, men man har vel krav på å vite grunnlaget til hvorfor politiet stopper deg?
Vis hele sitatet...
Politiet kan stoppe hvem som helst når som helst i trafikken. De kan for eksempel gjennomføre "stikkprøver". Nå virker det ikke akkurat som stikkprøver ut fra TS' beskrivelse, da men...
Sist endret av hemmeligegreier; 5. april 2017 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, bare kontakt advokat. Politiet er pliktig til å skrive ned å dokumentere alle de stopper. Har han stoppet deg x antall ganger og du har rent mel, kan advokaten be om dokumentene og deretter sende klage. Og om advokaten sender forespørsel om dokumenter for en dato eller flere du husker han har stoppet deg, og dem sier det ikke er opprettet noen dokumenter, så vil han få klage fra ledelsen og må logge det
Og det er derfor de skifter på betjenter, nettop for å unngå dette, playboy.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå sier du jo selv i andre tråder at politiet har stoppet deg, og du har hatt i deg dop noen timer før, og midlertidig(?) mistet lappen osv.

Det er registrert opp mot ditt bilskilt at du har blitt stoppet for narkoovertredelse, og visst det er slik at du kjører i ruspåvirket tilstand, håper jeg de stopper deg hver gang. Og at du mister lappen, og jobben din som du selv sier om du mister lappen.

Det handler om andre folk sin sikkerhet, ikke ditt behov for å bli høy.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Ja, bare kontakt advokat. Politiet er pliktig til å skrive ned å dokumentere alle de stopper.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på, hvor har du dratt dette ut ifra, at politiet er pliktig til å skrive ned og dokumentere alle stopp?
Om han stopper deg igjen og igjen uten grunn uten å finne noe flere av gangene (samme politimann), så kan du skrive en klage på at han trakasserer deg. Dessverre så er det sjeldent de faktisk gjør noe med det da mange av de vil beskytte sine egne. Er en snut her i området som stopper rusmisbrukere/eks misbrukere igjen og igjen, både i bil og til fots, men han lyver så og si alltid om hvorfor han stoppet deg og finner på en eller anna bullshit grunn. Han kommer seg unna igjen og igjen og dessverre er det ikke mye en kan gjøre for å få bevis på det for det er veldig risikabelt å ha en ulåst mobil i nærheten av han ettersom han ofte konfiskerer den.

Det er alltid verdt å klage og få kompiser til å gjøre det også dersom de har opplevd lignende men de kommer seg som regel unna.
Det som er virkelig synd, er at de tenker det er "oss mot dem" eller "de mot oss".

Det er ikke slik du hjelper samfunnet, det er slik du splitter samfunnet.
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Politiet er pliktig til å skrive ned å dokumentere alle de stopper.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det? Har du en relevant kilde?