Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1755
Såpekoker av rang
Etter vel 2 år venting (for min del) ble denne kortfilmen endelig sluppet på YouTube i går kveld. Det er en fullstendig over-the-top homeage til det vi husker eller har sett fra 80-tallet. Dette er typ. hjernedød moro, og jeg tror det er viktig å ha det i bakhodet. Skuespill og pacing er f.eks. kastet ut av vinduet, men det spiller ingen stor rolle her.

TLDR/Filmen: https://www.youtube.com/watch?v=bS5P_LAqiVg

Jeg er helt blown away av hvor awesome og latterlig dette faktisk endte opp med å være.

For de som ikke har fått med seg bakgrunnen til denne filmen, kan jeg kort nevne at det begynte som et nesten håpløst prosjekt av David Sandberg (som også spiller hovedrollen), der han sluttet i jobb for å fokusere på filmen fulltid og solgte etterhvert både møbler og annet inventar for å ha nok penger til å sette sammen det som etterhvert ble en trailer. Så godt som 100% av handlingen er filmet foran en greenscreen i kjellern til mora hans i Umeå, med unntak av en tur til Nord-Norge. Med sine kunnskaper med VFX og animasjon satte han altså sammen traileren.

Det ble satt i gang et kickstarter-prosjekt samtidig med slippet av traileren der det ble bedt om 200.000 EUR. Etter 24 timer var målet nådd, og etter kort tid satt han med over 600.000 til disposisjon. Det ble satt et nytt mål på 1m, med lovnader om en full-feature film i fremtiden. Dette er allerede i gang, med et større studio i ryggen, etter en vellykket visning i Cannes forrige helg.
Jeg var rimelig overbevist om at dette ville være flaut dårlig, men det var faktisk ganske awesome. Hilsen en som husker 80-tallet, og dermed har en forståelse av filmens awesomeness som kidsa aldri kan få.
Donerte $20.

Worth it.

Gleder meg til filmen