Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1592
Lurer på om man har krav på erstatning dersom tollen ødelegger lovlige varer man får tilsendt i posten. Hva med når politiet har razzia?

Vet noen om det er lov å innføre mycelium fra matsopp?
Det står ingenting i loven om varer som blir ødelagt av tollere, men derimot varer som blir ødelagt i frakt og tollprosessen.
Disse varene kan få nedsatt toll/moms.

Problemet her er vel å definere skyld til hvem som har ødelagt varene.
Hvordan skal man bevise at det var tolleren som gjorde det, og at det ikke skjedde under frakt?

I følge dette blog innlegget ser det ut til at forfatteren har erfaring med mycelium og har kjøpt det fra en utenlandsk forhandler. Om det er lovlig eller ei kan ikke jeg si.
Sitat av TheCode Vis innlegg
Det står ingenting i loven om varer som blir ødelagt av tollere, men derimot varer som blir ødelagt i frakt og tollprosessen.
Disse varene kan få nedsatt toll/moms.

Problemet her er vel å definere skyld til hvem som har ødelagt varene.
Hvordan skal man bevise at det var tolleren som gjorde det, og at det ikke skjedde under frakt?

I følge dette blog innlegget ser det ut til at forfatteren har erfaring med mycelium og har kjøpt det fra en utenlandsk forhandler. Om det er lovlig eller ei kan ikke jeg si.
Vis hele sitatet...
Har sett den loven. Dette er stort sett snakk om varer som ikke er tollpliktige, så de kan jo ikke frita meg for mer. Om de åpner sterile produkter, har de ødelagt varen. Om de åpner en pose med mycelium og bryter det fra hverandre, har de også ødelagt den. Om de lar varer ligge i flere måneder, kan varer mugne. Når den er teipet igjen med tollvesenets teip, så er det jo klart at de er de som har gjort det.

Hvilken blogg?
Glemte linken ja, her er den: http://www.super-helse.no/blogg/arti...mmunforsvaret/

Vanskelig å si noe angående erstatningen.
Er en tråd om det på diskusjon.no, men uten resultat etter klagebrev. Du kan jo purre på den.