Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2830
politiet har lagret harddisken på datamaskinen min. årsak til dette er at di har misstanke om at jeg langer hasj.

så jeg lurer på om politiet kan se alle chat-samtaler jeg har hatt på harddisken? eller må di få passordet til facebook?

ikke kom med usaklige svar takk!
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
du burde iallefall bytte passord på facebook og andre steder du har chattet, kan ligge lagret
formater! problem solved (om politiet ikke ser på det som veldig alvorlig da!!
Sitat av wizhl Vis innlegg
formater! problem solved (om politiet ikke ser på det som veldig alvorlig da!!
Vis hele sitatet...
De har jo allerede tatt en kopi av HDD?

Bytt passord på facebook, da dette som nevnt kan ligge lagret.

Tviler sterkt på at de kan hente ut Facebooksamtaler fra en HDD.
Sitat av wizhl Vis innlegg
formater! problem solved (om politiet ikke ser på det som veldig alvorlig da!!
Vis hele sitatet...
skal ts gå til politistasjon å spørre om å få formatere disken som dem tok på razzia?
Sist endret av Mentaltsvak101; 21. mai 2012 kl. 11:38.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
De har jo allerede tatt en kopi av HDD?

Bytt passord på facebook, da dette som nevnt kan ligge lagret.

Tviler sterkt på at de kan hente ut Facebooksamtaler fra en HDD.
Vis hele sitatet...
åja, faen da er du fucked hva var det jeg tenkte på Læææææl!
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Mener og ha hørt at facebook-samtaler ikke kan finnes ved hjelp av HDDen, så tror du kan slappe helt av. Midlertidige filer som passord og lignende er heller trolig, så bytt passord. Forsåvidt til freak og, vis du har nån slibrige historier her ^^,
Samtaler på facebook og lignende lagres server-side ikke client-side, så ts er sikret der.

Ta deg uansett tid til å bytte passord på alle sidene du er medlem på, og gå gjerne inn og slett (ikke bare arkivere) samtaler på facebook og lignende.
om du bruker en annen klient enn facebook web, så lagres slikt ofte som default... pidgin fks. eller sikkert msn messenger også
Facebook chat lagres ikke på datamaskinens HDD, de kan ikke finne samtalene der. Men de kan finne passord o.l på HDD, så skift passord og kansje slett det du kan på facebook som du ikke vill de skal finne.
Trådstarter
Sitat av Aciti Vis innlegg
Facebook chat lagres ikke på datamaskinens HDD, de kan ikke finne samtalene der. Men de kan finne passord o.l på HDD, så skift passord og kansje slett det du kan på facebook som du ikke vill de skal finne.
Vis hele sitatet...
O.l hva mener du?

og er du helt sikker på at de ikke kan finne noe som helst, hvis de ikke har noe passord?
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
O.l hva mener du?

og er du helt sikker på at de ikke kan finne noe som helst, hvis de ikke har noe passord?
Vis hele sitatet...
Samtalene fra Facebook-chatten lagres på serverne til Facebook, ikke på PC'en din. Derfor kan de ikke finne ut hva du har skrevet på Facebook med mindre du har lagret ditt Facebook-passord på PC'en (på f.eks Firefox) og de finner det.
Trådstarter
Sitat av Aciti Vis innlegg
Facebook chat lagres ikke på datamaskinens HDD, de kan ikke finne samtalene der. Men de kan finne passord o.l på HDD, så skift passord og kansje slett det du kan på facebook som du ikke vill de skal finne.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Samtalene fra Facebook-chatten lagres på serverne til Facebook, ikke på PC'en din. Derfor kan de ikke finne ut hva du har skrevet på Facebook med mindre du har lagret ditt Facebook-passord på PC'en (på f.eks Firefox) og de finner det.
Vis hele sitatet...
okei. jeg er ikke helt sikker på om jeg hadde lagret passord til facebook.. hvis det er det og de sjekker kan de sjekke chat-samtalene da? :S
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
okei. jeg er ikke helt sikker på om jeg hadde lagret passord til facebook.. hvis det er det og de sjekker kan de sjekke chat-samtalene da? :S
Vis hele sitatet...
Ja, skift passord.
Politiet har vel ikke lov til å hente ut hans passord til facebook (og andre tjenester) og logge inn uten tillatelse?
Bevis som er hentet på denne måten blir vel ikke godkjent i retten?
Er ikke slik i Norge at bevis kastes fordi de er hentet ut på mindre lovlige måter. En dommer vurderer selv hvorvidt bevisene skal være gyldige.
Jøss, viste jeg ikke. Best å sikre passordene sine da. Innebærer dette at politiet kan ransake bil/hus uten tillatelse og bruke hva de finner til bevis? Det er jo tross alt dette de gjør med dataene.
The Nerdrager
Dersom passordene er lagret, og politiet tar seg i bruk av dem, så må du anmelde det . Skal de ha tilgang til din facebook konto, så må de gå gjennom facebook.
Årsaken til at Politiet (Kripos) kan lese ut harddisken hans er fordi dataene hans ligger i "klartekst", det vil si at disse ikke er kryptert. Dersom trådstarter hadde benyttet seg av progammet True Crypt så hadde dette ikke vært mulig. (Forutsetter at PCen ikke er på, passord lagres i RAM).
Trådstarter
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Årsaken til at Politiet (Kripos) kan lese ut harddisken hans er fordi dataene hans ligger i "klartekst", det vil si at disse ikke er kryptert. Dersom trådstarter hadde benyttet seg av progammet True Crypt så hadde dette ikke vært mulig. (Forutsetter at PCen ikke er på, passord lagres i RAM).
Vis hele sitatet...
okei. Men hvis de finner veldig mange chat-samtaler der det står fks om narkotika ellr noe annet, kan de bruke dette som bevis og gjøre sak av dette og?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Strengt tatt det yelllowpillow sa nå, ja.