Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4744
hei!
gutt 16

jeg er blitt inndratt i noe som jeg har litt noia for.. før ca 2-3måneder siden så hadde jeg sendt melding til en annen person, der det er en samtale om at jeg skal fikse 50g hasj. pluteslig da jeg var på jobb for ikke så lenge siden så kom civil snut og tok fra meg mobilen og kjørte meg rett hjem til meg for razzia, di fant ingenting. deretter blei jeg kjørt direkte til avhør. samtalen begynte på en lørdagskvell for 2-3måneder siden ca klokken 11:15 om kvellen, jeg sier at jeg lånte mobilen min ut ettersom jeg var full, og jeg nektet at jeg hadde skreve noe i det heletatt om dette. så spurte han om jeg hadde vært lamme den tilfeldige personen til klokken 2:30 om natten altså i noen timer, og dette syntes han var veldig rart og da sa jeg ja det stemmer. og denne karen som jeg har sendt melding til kjenner jeg. og han blei tatt for noe dumt han gjor, så hadde di sett meldingen og etterforsket dette videre. og meldingen fortsatte dagen etter på i sånn ca 1-2 tiden på dagen da jeg var på skolen: og så fortalte politimannen resten av det som sto i meldingen da tenkte jag å fan... der det sto ja møt meg med første blokk.. osv. jeg sa til politimannen nei jeg vet ikke. visste ikke helt va jeg skulle si. men jeg nektet på alt annet skit di sporte meg om, satt i avhør i 2-3timer.

Så det jeg lurer på er om di kan gå in på facebooken min og sjekke andre meldinger eller for å sjekke om jeg har hatt samtale på facebook med denne karen! og hva kan jeg få for straff ?
Jeg klarte ikke å få med meg en dritt av hva du skrev her, selv om jeg leste to ganger.
Kan du være så snill å skrive med litt mer flyt?
Slutt å røyk så mye, og konsentrer deg om skolen istedet.
Slik at du klarer å skrive litt mer korrekt neste gang du poster noe her inne.
Trådstarter
jeg er stein sorry
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
jeg er stein sorry
Vis hele sitatet...
Da er det bedre å vente til du er klar igjen før du skal prøve å gjøre noe ut av deg på et forum.

Kos deg med kjeltringblåsen din du.
Innrøm, men pynt litt på historien, så legger du om livet ditt og får deg en hobby
Ærlig talt, hva er det folk ikke forstår?

Han sendte en melding til noen om at han kunne ordne han 50g hasj og 2-3 måneder etterpå kom sivilpolitiet på jobben hans og tok han med hjem til han på razzia og så på stasjonen for avhør.
Han lurer dermed på om politiet kan sjekke meldinger på facebooken hans og hvilken straff han kan få.
Sist endret av Ketenna; 25. mars 2012 kl. 23:04.
Trådstarter
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
hei!
gutt 16

jeg er blitt inndratt i noe som jeg har litt noia for.. før ca 2-3måneder siden så hadde jeg sendt melding til en annen person, der det er en samtale om at jeg skal fikse 50g hasj. pluteslig da jeg var på jobb for ikke så lenge siden så kom civil snut og tok fra meg mobilen og kjørte meg rett hjem til meg for razzia, di fant ingenting. deretter blei jeg kjørt direkte til avhør. samtalen begynte på en lørdagskvell for 2-3måneder siden ca klokken 11:15 om kvellen, jeg sier at jeg lånte mobilen min ut ettersom jeg var full, og jeg nektet at jeg hadde skreve noe i det heletatt om dette. så spurte han om jeg hadde vært lamme den tilfeldige personen til klokken 2:30 om natten altså i noen timer, og dette syntes han var veldig rart og da sa jeg ja det stemmer. og denne karen som jeg har sendt melding til kjenner jeg. og han blei tatt for noe dumt han gjor, så hadde di sett meldingen og etterforsket dette videre. og meldingen fortsatte dagen etter på i sånn ca 1-2 tiden på dagen da jeg var på skolen: og så fortalte politimannen resten av det som sto i meldingen da tenkte jag å fan... der det sto ja møt meg med første blokk.. osv. jeg sa til politimannen nei jeg vet ikke. visste ikke helt va jeg skulle si. men jeg nektet på alt annet skit di sporte meg om, satt i avhør i 2-3timer.

Så det jeg lurer på er om di kan gå in på facebooken min og sjekke andre meldinger eller for å sjekke om jeg har hatt samtale på facebook med denne karen! og hva kan jeg få for straff ?
Vis hele sitatet...
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Ærlig talt, hva er det folk ikke forstår?

Han sendte en melding til noen om at han kunne ordne han 50g hasj og 2-3 måneder etterpå kom sivilpolitiet på jobben hans og tok han med hjem til han på razzia og så på stasjonen for avhør.
Han lurer dermed på om politiet kan sjekke meldinger på facebooken hans og hvilken straff han kan få.
Vis hele sitatet...
takk en som forstår! jeez
http://no.wikipedia.org/wiki/Narkotikalovbrudd

"Maksimumsgrensen for når politiet har mulighet til å benytte forelegg går ved 15 gram for cannabis, 50 tabletter av type Benzodiazepiner, og ved 1-2 brukerdoser for hardere stoff som heroin og amfetamin."

Så de vil antagelig prøve å få deg bura inne.
Garantert noen andre luringer her inne som har blitt hekta for det samme og kan fortelle hvordan det gikk.
Hvis politiet mener det er nødvendig kan de det. Husk at politiet også leser på Freak, så er du uheldig kan en som du har snakket med sett denne tråden.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvis politiet mener det er nødvendig kan de det. Husk at politiet også leser på Freak, så er du uheldig kan en som du har snakket med sett denne tråden.
Vis hele sitatet...
Because there is (without a doubt) someone IP-tracing him for this.

Bare å si at det ikke var han som var på freak -_-
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
Kan noen gi meg noe svare pliz? dette er viktig, trenger og vite hva jeg skal si framover når di ringer meg
Vis hele sitatet...
Kom tilbake når du ikke lenger er stein så du kan formulere deg bedre.

Lettere kommunikasjon.

(Ja, forstod det du sa i førstepost, men slik at du forstår alt vi poster uten spørsmål.)
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
jeg sier at jeg lånte mobilen min ut ettersom jeg var full, og jeg nektet at jeg hadde skreve noe i det heletatt om dette.
Vis hele sitatet...
Du sa att du hadde lånt mobilen ut til en random, og randomen skreiv ei melding til ei lagra kontakt, som om det var planlagt?
Trur ikkje det er så veldig realistisk att noken i det heile tatt låna en telefon før å sende slik ei melding.

Og eg hadde forandra på den forklaringa der, for det er noke eg ikkje hadde trudd på sjølv
Sist endret av Europeanut; 25. mars 2012 kl. 23:21.
Trådstarter
[quote=rozzyEyy;2509798]hei!
gutt 16
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Utrolig at du klarer å røyke nå med tanke på situasjonen du er i. Er det ikke utrolig dritt å sitte der med den noia'n?
De fant ingenting?
Du gav han aldri noen ting?
Hvor er lovbruddet? (Foruten at du nå sitter å røyker).
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Så forferdelig mange moralvoktere og halvfrekke one-linere det skulle være på freak nå for tiden da...

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Kom tilbake når du ikke lenger er stein så du kan formulere deg bedre.
Vis hele sitatet...
Det burde egentlig ikke være så vanskelig å forstå, men jeg skal prøve å omformulere det for deg: "Kan noen være så snill å gi meg et svar? Dette er viktig! Jeg trenger å vite hva jeg skal si når de [politiet] ringer meg."

Kanskje det er lettere å gi et konstruktivt svar nå istedet for å klage på dårlig formulering?
Sist endret av Bredesen; 26. mars 2012 kl. 19:02.
Politiet har ikke rett til å logge seg på facebooken din. Facebook er i overkant strenge med personvern, og med mindre du gir de passordet ditt, får de ikke sett noe som helst. Si du har glemt det, eller hva som helst. Eller bare nekt.

Kildene til dette er at jeg leste at FB ikke ville la politiet i Norge få innsyn til 22. juli dømte ABB sin konto og personlige meldinger.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bredesen:
Sa det også slik at han kunne forstå alt VI postet.
Og som sagt i samme post som du siterte sa jeg at jeg forstod alt, men det er evig irriterende å kommunisere med personer som er stein*

(*spørs hvor stein)
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Bredesen:
Sa det også slik at han kunne forstå alt VI postet.
Og som sagt i samme post som du siterte sa jeg at jeg forstod alt, men det er evig irriterende å kommunisere med personer som er stein*

(*spørs hvor stein)
Vis hele sitatet...
Jeg skreiv så bra som jeg kunne.. er fra utlandet og jeg var ikke så særlig stein uanset. å ville bare ha svar fortest mulig
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
Jeg skreiv så bra som jeg kunne.. er fra utlandet og jeg var ikke så særlig stein uanset. å ville bare ha svar fortest mulig
Vis hele sitatet...
Daså, gikk utifra at du var litt utpå, da det er det greit at du er klar i toppen før vi forklarer ting.
Er det bare jeg som reagerer på at Politi driver med avhør og konfiskerer eiendeler til en mindreårig her? Hvor var foreldrene dine da du ble avhørt? Fikk du et ark med stempel fra en politijurist der det står at de kunne konfiskere mobilen din? Var telefonen din på deg da den ble fratatt, eller i en skuffe/bag/skap? Hadde du advokat tilstede under avhør, hvis ikke foreldrene dine var der? Var de i det hele tatt informert?

Hvis det er som du beskriver, så kan Politiet opptrådd feilaktig her, og at saken kan henlegges.
Sist endret av Jay-O; 27. mars 2012 kl. 02:06.
Trådstarter
Jeg fikk ikke noe ark, spurte om di hadde noen grunn til å bare ta mobilen, så sa di bare ja. Holdt på med mobilen da di plutselig dukket opp. Nei hadde ikke advokat tilstede. ja farn min var informert. Men var ikke bare mobilen di tok. di tok fan alle datamaskinan mine å ipoden min!!-.-
Sist endret av rozzyEyy; 27. mars 2012 kl. 16:20.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
Jeg fikk ikke noe ark, spurte om di hadde noen grunn til å bare ta mobilen, så sa di bare ja. Holdt på med mobilen da di plutselig dukket opp. Nei hadde ikke advokat tilstede. ja farn min var informert. Men var ikke bare mobilen di tok. di tok fan alle datamaskinan mine å ipoden min!!-.-
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at de ikke kan bare ta datamaskina di, men ikke helt sikker.

(mener å ha lest det i ett par andre tråder.)
Sitat av rozzyEyy Vis innlegg
Jeg fikk ikke noe ark, spurte om di hadde noen grunn til å bare ta mobilen, så sa di bare ja. Holdt på med mobilen da di plutselig dukket opp. Nei hadde ikke advokat tilstede. ja farn min var informert. Men var ikke bare mobilen di tok. di tok fan alle datamaskinan mine å ipoden min!!-.-
Vis hele sitatet...
Ble du arrestert eller bare anholdt da politiet kom? Dette er veldig viktig - tror du skal ta kontakt med advokat om dette. Hvis du kun ble anholdt så kan ikke politiet gjøre slikt, ble du arrestert derimot, kan de konfiskere alt på din person, men må ha ransakelsesordre for å ta seg inn på PC-er og andre duppeditter som du ikke hadde på deg da du ble arrestert.
Trådstarter
Sitat av Jay-O Vis innlegg
Ble du arrestert eller bare anholdt da politiet kom? Dette er veldig viktig - tror du skal ta kontakt med advokat om dette. Hvis du kun ble anholdt så kan ikke politiet gjøre slikt, ble du arrestert derimot, kan de konfiskere alt på din person, men må ha ransakelsesordre for å ta seg inn på PC-er og andre duppeditter som du ikke hadde på deg da du ble arrestert.
Vis hele sitatet...
trur jeg bare var anholdt. di sa di hadde ransakelsesordre.
Men så du den?
Trådstarter
nei gjor ikke det
Politiet har ikke anledning til å gå gjennom Facebook'en din eller be deg overlevere passord til dette. Gjør de det anmelder du det, eventuelt sier at du rett og slett ikke husker passordet for å gjøre det enkelt. Dermed må de isåfall be om passordet fra Facebook selv, og det tviler jeg på at de får.
Men den halve hektoen med tjall, det skjedde aldri? Det ble aldri noe mer enn meldingene?

Hvis jeg f.eks. hadde hatt en tullesamtale med noen angående kjøp/salg/frakt/smugling av 10 kg heroin, kunne jeg blitt dømt for noe uten å ha et fnugg av det?
Hvis jeg f.eks. hadde hatt en tullesamtale med noen angående kjøp/salg/frakt/smugling av 10 kg heroin, kunne jeg blitt dømt for noe uten å ha et fnugg av det?
Vis hele sitatet...
Han har jo tydeligvis mer historikk med politiet, eller at de har vært "på han" fra andre saker.
Det var jo sikkert en grunn til at de sjekket meldingene hans in the first place..
Bare ta å: NEKT, NEKT, NEKT
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Han har jo tydeligvis mer historikk med politiet, eller at de har vært "på han" fra andre saker.
Det var jo sikkert en grunn til at de sjekket meldingene hans in the first place..
Vis hele sitatet...
Jada, men kan man dømmes for en slik forbrytelse der det ikke er noe fysisk bevismateriale?
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Men den halve hektoen med tjall, det skjedde aldri? Det ble aldri noe mer enn meldingene?

Hvis jeg f.eks. hadde hatt en tullesamtale med noen angående kjøp/salg/frakt/smugling av 10 kg heroin, kunne jeg blitt dømt for noe uten å ha et fnugg av det?
Vis hele sitatet...
nei det skjedde aldri. jeg satt i avhør i 3-4 timer om dette. politimannen forsøkte alt mulig for og få meg til å innrømme.

Sitat av Tr4p Vis innlegg
Han har jo tydeligvis mer historikk med politiet, eller at de har vært "på han" fra andre saker.
Det var jo sikkert en grunn til at de sjekket meldingene hans in the first place..
Vis hele sitatet...
haha nei. di har ingenting ellers på meg. har ikke hatt problem med dem på mange år, og da var det bare en liten sak.
IKT-Tekniker
Med en ransakelsesordre kan Politiet bare gå inn og ta pc-en din ja, med mindre du virkelig trenger den til f.eks. jobb......

Men be om å få se ransakelsesordren først neste gang.
Trådstarter
Sitat av PCRep Vis innlegg
Med en ransakelsesordre kan Politiet bare gå inn og ta pc-en din ja, med mindre du virkelig trenger den til f.eks. jobb......

Men be om å få se ransakelsesordren først neste gang.
Vis hele sitatet...
jeg brydde meg egentlig ikke så mye ettersom jeg ikke hadde noe hjemme.