Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1968
For det første: Nei, jeg har ikke tenkt å leeche alle mail adressene dine og selge de. Jeg hater spam og spammere like mye som dere, så hold fjortiss-kommentarene til dere selv

Jeg bare lurer,
Hvor mye tjener folk på slikt? Hører alltid om folk som skryter av at de har svære lister, men får aldri hørt noen konkrete tall.
DU FÅR IKKE MIN ADRESSE!!!1!!!1 FOR DA VIL DU BARE SPAMME OG SELGE DEN!!!11!!

Jeg vet ikke hvor mye man kan tjene på å selge mailinglister, men jeg tror enkelte spamming-firmaer er ganske desperate etter de store.
Opprinnelig postet av CoDEmASTeR
For det første: Nei, jeg har ikke tenkt å leeche alle mail adressene dine og selge de. Jeg hater spam og spammere like mye som dere, så hold fjortiss-kommentarene til dere selv

Jeg bare lurer,
Hvor mye tjener folk på slikt? Hører alltid om folk som skryter av at de har svære lister, men får aldri hørt noen konkrete tall.
Vis hele sitatet...
Hvis det er noen størrelse og realitet i lista de kan det fort bli NOK 50.000 - 250.000
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg jobber for et utested i Oslo, og de kjøpte en liste med ca 3000 adresser for 1200 kr. Om det er bra eller dårlig vet ikke jeg - var uansett et ganske lite antall med folk...

Det hører forresten med til historien at dette var en liste med spesielle folk. Det var ikke 3000 helt tilfeldige folk fra USA osv - det var kun folk fra Oslo som hadde for vane å gå ut på byen.
nFF Marshall
morten's Avatar
DU FÅR IKKE MIN ADRESSE!!!1!!!1 FOR DA VIL DU BARE SPAMME OG SELGE DEN!!!11!!
Vis hele sitatet...
e-postadressen for Digital Hybrid er ********

IMHO forsvinner litt av morsomheten med den posten ut av vinduet når det bare er å trykke på en link litt lenger nede i samme posten
hvor henvender man seg for å evt. selge slike lister da?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av Stormen
Jeg jobber for et utested i Oslo, og de kjøpte en liste med ca 3000 adresser for 1200 kr. Om det er bra eller dårlig vet ikke jeg - var uansett et ganske lite antall med folk...

Det hører forresten med til historien at dette var en liste med spesielle folk. Det var ikke 3000 helt tilfeldige folk fra USA osv - det var kun folk fra Oslo som hadde for vane å gå ut på byen.
Vis hele sitatet...
jeg synes at det der er lov er noe dritt

krenker privatlivet vårt synes jeg
jeg har gitt opp å beskytte eg mot spam. nå skifter jeg bare emailadresse når det blir for ille. (mere enn 20 om dagen per bøtte)

mm
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg har 2 emailadresser: En som jeg regger all mulig dritt på, og en som jeg kun gir ut til venner og bekjente. Får 20-30 junkmail hver dag på den ene, og ingenting på den andre. Det er spitzy.

Uansett leste jeg en artikkel her forleden som sa at det bare kommer til å bli verre. En av verdens største massemailere, en privatperson i USA (selvfølgelig) som leier ut listene sine til store selskap, sier selv han tjener 150.000 kr hver gang han trykker på "send"-knappen sin. Dette hadde han selvfølgelig ikke gjort, om ikke ca 0,1% av alle de 30 millioner folka på lista hans faktisk KJØPTE ett eller fler av drittproduktene han pusha.

Moralen må være: Aldri åpne spammail (da bekrefter du at epost-adressen din fungerer) og aldri les den (da er det en minimal mulighet for at du faktisk vurderer å kjøpe produktet).
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Og aldri trykke på "unsubscribe"-knappen. Det er påmelding til flere lister.
Ble litt off-topic her kansje?
mailwasher pro, the answer to all you problems.
Mottar ca 50 spam-mails hver dag. I dag luet Mailwasher ut 47
som blacklisted(lærer etterhvert), de tre resterende var "Probably Spam" , 3 klikk og de var blacklisted og. Begynner å få en ganske stor blacklisted-liste nå
Uansett, poenget er at det virkelig fungerer bra.