Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1194
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
noen som vet hvordan man skal bypasse Dansguardian???
Vi har det på skolen og det gjør at jeg ikke kommer inn på www.freakforum.nu.... Arrrrrrrrrrrrrg det er jævlig irriterende...

(hvis noen lurte så kommer jeg til en side som gir meg feilmeldingen "weight phrase limit exeded" tror det kommer av at det er for mange "sterke ord på forumet)
det funker ikke å bare skrive ip'en?
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Da kan du vel kanskje informere om ip'n da?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
...som man finner ved å pinge freakforum.nu
81.27.34.208

Edit: Skriveleif.
Sist endret av Tias; 9. mars 2003 kl. 00:25.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
siden programmet analyserer innholdet på siden, så vil det ikke hjelpe med ip istedetfor host..
forøvrig kan du ikke bruke ip til å åpne nff
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Trådstarter
Faen han derre dataansvarlige duden som installerte Dansguardian er jo helt skrulete... Vi får faen ikke lasta ned *.xls (excelfiler)... men *.exe\*.zip\*.mp3 går helt fint (hvis han ikke sperrer det også snart)
er det ikke bare å rename dem til *.txt eller noe?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Trådstarter
ehh de ligger jo ute på en server ettellerannet sted i cyberspace så det blir ikke lett
Opprinnelig postet av xbyte
er det ikke bare å rename dem til *.txt eller noe?
Vis hele sitatet...
joda... men bare tenk at en it ansvarlig kan være så idiot og sperre *.xls og ikke *.exe, *.mp3 og *.Zip
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Trådstarter
Faen ta han jævla data-uansvarlige skiten... han har jo faen meg mekka å sperre [size=5]*.doc[/size]
Synes han høres fornuftig ut. MS office dokumenter kan ha virus i seg, noe de fleste ikke vil ha. Man skal jo bruke pcene til skoleting og ikke annet eller hva?
Tror den eneste måten og fjerne det på er og fjerne den fra serveren eller og bytte til en anne, eller ingen proxy.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Trådstarter
Kriss: Problemet er at vi bruker www.ebok.no på skolen (til skolearbeid, ja). Så når lærerne sender oss et MS office dokument så vips får ikke vi lasta det ned... samme gjelder *.xls
har forresten funnet ut at han er dataansvarilg på to andre skoler også så han har vel mye å gjøre
silverkhan, gå til rektor å få han til å kjefte på dataansvarlig. funker fett, bare han ikke får vite hvem som har gjordt det. si at slik dataglupingen har gjordt det så får dere ikke brukt ebok.no saken som den skal brukes.... få noen lærere med på morroa.

mm
bruk proxy; proxy.online.no, proxy.tiscali.no osv
evt prøv anonymous surfing shizniz.

edit: aner jo ikke hvordan denne sperra fungerer...
▼ ... over en uke senere ... ▼
SilverKhan: Går du på Alværn ungdomskole eller noe?? Har hørt mye kødd om de it folka der. Er visst de samme som er på min skole. Nesodden VGS. Visst det stemmer at det er samma fyren på skolen deres som på min er det ikke noen bombe at det er sperra for nedlasting. MEn .doc og .xls??? Faens idiot admin...
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Trådstarter
det er ikke samme som er på Nesodden VGS... men det er en stakkars jævel som passer på Alværn, Tangen og Bakkeløkka...
Hvis det er DansGuardian på NVGS så emigerer jeg til Bagdad
Veit a faen hva de tullingene på "loftet" på Nesodden VGS bruker jeg. Men sperre ting det kan de!!! Var i en periode at ingen på skolen kom inn på hotmail innboksen sin. 90% av hele skolen klagde, og det eneste svaret de hadde var: Vi veit ikke hvorfor det er sånn vi. Jaja dumme er de hvertfall. De driver å sier: Fyfy ikke last ned, ikke del filer, ikke spill osv. Men allikevel har de en pc der oppe som de kun bruker til kazaa osv. De har en linux cs server som står på så å si hele tida. Og de deler filer med hverandre til den store gullmedalje. Noe annet som ittiterer meg med du tullingene der oppe er at de gir enkelte de kjenner lov til å laste ned, altså gir de full tilgang til alt på nettet, mens vi vanlige mennesker sitter der å får ikke lasta ned en dritt. Internett går ikke akkuratt fort på skolen heller pga. de som har lov til å laste ned av "loftet". Nei takke meg til udugelige it folk
Spesielt på steder der lobofile kan finnes.

Opprinnelig postet av Dweep
joda... men bare tenk at en it ansvarlig kan være så idiot og sperre *.xls og ikke *.exe, *.mp3 og *.Zip
Vis hele sitatet...
Hehe, på epost serverne mine blir mailer med *.xls *.exe *.doc bounc'a... :-p