Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1076
Heisann! Skal bestille ny gamer til lillebroren på 16år, han skal bruke rundt 18k.
Er det noen som har mulighet for å hjelpe meg å sette opp noe for han ?
Skal bestille fra komplett.
Han liker alt av spill så blir det maskinen skal bli brukt til !
Setter stor pris på svar da jeg ikke har så god peiling på dette :-)
Påforhånd takk :-)

Mvh
Jeg bruker denne sammen med denne skjermen selv, og kan anbefale det på det sterkeste.

Intel Core i7-5820K prosessor, 6 kjerner
GeForce GTX 980 4GB GDDR5, PhysX CUDA
240GB SSD som systemdisk + 4TB harddisk
16GB DDR4 2133MHz 15-15-15-35 minne (4 ledige slotter. Støtter opptil 128GB)
DVDRW brenner
Intel X99 chipset
750W ATX strømforsyning
Cosair Hydro H60 vannkjøling
Cooler Master Silencio 652S kabinett
Størrelse kabinett: 22 x 50.9 x 50.7 cm
Qualcomm® Atheros® Killer™ LAN E2200
Intel® I218V (Gigabit LAN PHY 10/100/1000 Mb/s)
Kontakter i front:
- 2 x USB 3.0
- 2 x USB 2.0
- 1 x Mic
- 1 x HD Audio
- 1 x SD kortleser
Kontakter bak:
- 1 x Dual Link DVI-I
- 3 x DisplayPort
- 1 x HDMI 2.0
- 1 x Optisk SPDIF utgang
- 2 x USB 2.0
- 6 x USB 3.0
- 1 x PS2 Mus/tastatur
- HD Audio Jack: front høyttaler, center, bass, linje-inngang, bakhøyttaler, mikrofon



Har du operativ system og monitor fra før er du nesten innenfor budsjettet ditt ellers vil det gå en del over budsjettet..
Skal han ha pc til 18k så skal han det. Mener ikke å kverulere. Men selv om han spiller de tyngste spilla og vil ha alt på ultra settings med fin fps så er 18.000 kroner overkill. Hvorfor ikke gå ned litt på prisen og spare noen lapper og eventuelt oppgradere om et par år?
Jeg ville definitivt gått for i5 4690k, GTX 980 og Define R5 hvis du skal bruke mye penger: http://i.imgur.com/FMmlfRg.png

Du vil ikke få noe mer fps av å gå over til X99 (5820k): http://i.imgur.com/4peWKUI.png
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Enig med Ferner sin liste, uten om et rimelig unødvendig dyrt Hk også ville jeg heller valgt H100 og slengt med et par f.eks Corsair sp120 vifter.
Trådstarter
59 7
Takk for svar :-)
Kan gjerne gå ned litt på pris, er det noen som har mulighet å sette opp en liste på komplett over alt jeg trenger ? Uten mus/tastatur og skjerm! Hadde vært kjempe fint, for jeg er litt blank på område

Mvh
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Maximuzz Vis innlegg
Takk for svar :-)
Kan gjerne gå ned litt på pris, er det noen som har mulighet å sette opp en liste på komplett over alt jeg trenger ? Uten mus/tastatur og skjerm! Hadde vært kjempe fint, for jeg er litt blank på område

Mvh
Vis hele sitatet...
Er da bare å se på bilde til ferner også finne delene på komplett
http://www.prisjakt.no/list.php?l=162298&view=c et eksempel
Sist endret av Fekillix; 5. mars 2015 kl. 15:18.