Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva vil skje med so.cl?
Det blir det nye Facebook! 4 2,72%
Det kommer til å overgå de fleste sosiale-klienter, og være populær, men aldri bli en stor suksess. 7 4,76%
Det kommer til å være en slik sak som nerder henger på, men aldri fanger interessen til almenheten. 33 22,45%
Det kommer til å dø ut før det engang er født. 74 50,34%
Jeg gir blanke i sosiale medier, og bryr meg fint lite om det går opp eller ned. 29 19,73%
Stemmegivere: 147. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  32 2790
Ja, da var tiden inne. Microsoft slipper sin sosiale platform til almenheten og har valg å kalle den So.cl. De sier selv at det ikke er noe veldig nytt, men at det ''skal oppmuntre mennesker til å gjenoppdage hvordan hverdagslig kommunikasjon og læringsverktøy kan forbedres ved å forske, lære og dele hver eneste dag.''

http://www.so.cl/

Du kan også koble opp til tjenesten med Facebook-konto, noe som jeg syns er latterlig ironisk og viser egentlig bare hvor overlegen Zuckerberg er.
Jeg syns også siden er nokså uoversiktlig og ikke veldig innbydende, det frister liksom ikke å ''henge der'' eller hva man skal si, likes er forresten byttet ut med smilefjes.

Tråden er opprettet for å høre hva folk tror om denne nye sosiale klienten, blir det, det nye Facebook?
nei, dette blir ikke det nye facebook.
Microsoft som lager? Hvor mye kommer denne tjenesten til å koste?
Secirity Warning.
Ikke i tvil om det er microsoft hvertfall...

Favebook har bygget seg såpass store at det er spørs om det i det hele tatt er mulig at noen plukker dem nes fra tronen.
Det må isåfall være særdeles irriterndes oppdateringer samtidig med launch av en ny tilsvarende tjeneste om noen skal ha kjangs.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Det må isåfall være særdeles irriterndes oppdateringer samtidig med launch av en ny tilsvarende tjeneste om noen skal ha kjangs.
Vis hele sitatet...
Da er det jo en mulighet, Facebook er jo kjent for å ha irriterende oppdateringer, rett etter folk faktisk har klart å akseptere sist oppdatering.
Sist endret av ZELDUR; 21. mai 2012 kl. 16:45.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Personlig bruker jeg sosiale medier i såpass liten grad at en overgang til et nytt nettsted sannsynligvis ville tatt mer tid, enn nytte jeg hadde fått igjen.

Savner dagene da jeg slapp å gå inn på Facebook for å chatte med folk...
Latterlig navn på siden da...
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Savner dagene da jeg slapp å gå inn på Facebook for å chatte med folk...
Vis hele sitatet...
Det finnes mange chatteklienter som bruker facebookchatten, noen av disse er faktisk veldig gode!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Blir sikkert like populært som Bing.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Blir sikkert like populært som Bing.
Vis hele sitatet...
Hva svarte er Bing?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hva svarte er Bing?
Vis hele sitatet...
Exactly
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hva svarte er Bing?
Vis hele sitatet...
http://www.bing.com/

Trudde ikke det var populært thoo.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Nope.avi

Bare... nei.

Trenger ikke flere sosiale nettverk nå.... Er allerede lei...
Sitat av EliteBook Vis innlegg
http://www.bing.com/

Trudde ikke det var populært thoo.
Vis hele sitatet...
Joda, på skole pc-er...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Joda, på skole pc-er...
Vis hele sitatet...
Nei, vi taster manuelt inn "google.com" for å slippe det.
Socl ender opp som Google+ om de ikke fører en helt sinnssyk markedskampanje for å få medlemmer.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Du kan også koble opp til tjenesten med Facebook-konto, noe som jeg syns er latterlig ironisk og viser egentlig bare hvor overlegen Zuckerberg er.
Jeg syns også siden er nokså uoversiktlig og ikke veldig innbydende, det frister liksom ikke å ''henge der'' eller hva man skal si, likes er forresten byttet ut med smilefjes.
Vis hele sitatet...
Det er jo en ypperlig metode for å hente ut folk fra Facebook?
"Sign in with Facebook" og du har bruker.. Istedenfor alt annet møl.

Tror dog dette aldri blir noe stort.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Joda, på skole pc-er...
Vis hele sitatet...
Det kalles Facebook.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Nei, vi taster manuelt inn "google.com" for å slippe det.
Vis hele sitatet...
Men den dumme søketingen er Bing og kan ikke endres. Bruker selvfølgelig Portable Chrome, uTorrent og alt sånt.
ender sikkert opp som Blink og nettby som blir populært en liten stund før det så blir lagt ned og glemt.
Det fenge liksom ikke å så bra.

"Halla, er du på ESS O SE ELL, eller?"
gentleman #1
ViceR's Avatar
Lurer på om MS faktisk tror de kommer til å slå igjennom med dette. Det skal jo væreekstremt spesielt for å bli noe av i dette markedet som domineres av Facebook.
Jeg vil tro at facebook har så dype røtter i sosiale medier at det eneste som kunne overtatt var en gammel versjon av fjesboka.
Dessuten må jo konkurrenten tilby noe facebook ikke kan. Og facebook har jo alt fra shitville til kjærlighetskalkulator for bikkja.
Videre frister det lite å måtte se på en video for å få innblikk i hva som skjuler seg bak en registrering eller å knytte to internettkontoer sammen.

Tipper dette blir en flopp.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Latterlig navn på siden da...
Vis hele sitatet...
Bare jeg som faktisk syntes navnet var genialt? Regner med at det bare uttales social.

Men nei, det blir nok ikke det nye facebook. Vi så jo bare hvor mye google plus feilet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Bare jeg som faktisk syntes navnet var genialt? Regner med at det bare uttales social.

Men nei, det blir nok ikke det nye facebook. Vi så jo bare hvor mye google plus feilet.
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg det var en feil, jeg leser det "So DOT CL", issje bra.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
SOCL? Pff som om vi ikke har nok forkortelser fra før av. Designet var også helt forferdelig.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Microsoft som lager? Hvor mye kommer denne tjenesten til å koste?
Vis hele sitatet...
Dude ikke stjel Apple sine spøker.
__

Har ikke hørt om so.cl, kommer heller aldri til å bruke det. Problemet med slike sosiale medier er at ingen gidder å gå over fra facebook når alle vennene deres er der.

Det må nok en ny generasjon til for å få folk over.
Kan vell også nevne at det sto at det var 18 års aldersgrense.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hva svarte er Bing?
Vis hele sitatet...
Du kan jo bare google det...
Så lenge facebook fremdeles har "lite" reklame og gratis tjeneste så kommer dette til å bli en gedigen flopp. Facebook er overlegen på medlemmer, og det finnest alt fra 10 åringer til kamferdrops-bestemødre der.
Sitat av hinsidige Vis innlegg
Du kan jo bare google det...
Vis hele sitatet...
Eller binge det

Spoiler: Bing er en søkemotor.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Jeg leste det iallefall helt feil fant jeg ut

SO-SEL