Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  236 23735
Igår ble en jente på 20 år voldtatt, slått halvt ihjel, knivstukket og voldtatt av tre utenlandske gjerningsmenn. Dette er nok en forferdelig voldtekt som desverre er blitt dagligdags i Oslo. Men jeg lurer på hvorfor er ikke denne saken nevnt i media i det hele tatt? Er det et forsøk på å dysse ned fremmedfientlige holdninger blant nordmenn? Jeg må si jeg blir rasende av norske politikeres naivitet.

Oslo er en utrygg by hvor voldtekter og drap er dagligsdags, samtidig som nyutdannede politi går uten jobb. Eldre blir stuet bort på gamlehjem med verre forhold enn det er i fengsel. Hvorfor skal det være slik at man blir automatisk stemplet som rasist bare man nevner begrensning i innvandring til Norge? Jeg mener innvandringen burde stoppe totalt og få orden på forholdene slik de er nå. Og jeg ser ikke meg selv som noe rasist. jeg flere utenlandske venner og vet at det finnes flere bra mennesker av våre nye landsmenn som respekterer våre verdier, men desverre veldig mange som ikke burde være her i Norge.

Oslos innbyggere burde fått organisert en eller annen form for borgervern siden det er alt for lite politi og jeg har liten tvil på at et 10 talls natteravner med Fabian Stang i spissen kan hindre kriminaliteten.. Beklager for langt innlegg.
Etniske nordmenn burde bli flinkere til å integrere menneskene som kommer hit. Mange vet rett og slett ikke hvordan de skal takle hverdagen i Norge, og enkelte ender opp med å drite på draget. Et borgervern som sprer fremmedfrykt er det siste vi trenger.
Kriminelle innvandrere har ingenting her å gjøre!
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Etniske nordmenn burde bli flinkere til å integrere menneskene som kommer hit. Mange vet rett og slett ikke hvordan de skal takle hverdagen i Norge, og enkelte ender opp med å drite på draget. Et borgervern som sprer fremmedfrykt er det siste vi trenger.
Vis hele sitatet...
Det du sier er at jeg må ta en del av ansvaret for overfallsvoldtektene som har vært i media. Tusen takk, det var godt å høre.

Det er nok en lang vei mellom det å takle hverdagen i form av å lære seg språket og de sosiale kodene, og det å voldta uskyldig forbipasserende.

Edit: Upresis.
Sist endret av hybris; 16. februar 2012 kl. 00:50.
Det er jo tragisk at jenter blir voldtatt uansett hvem som voldtar. Men jeg er enig at mennesker som kommer til Norge må skoleres i vår kultur og hva som er normen her. De må jo få være seg selv, men det er viktig at de respekterer våre leveregler, som omhandler resepkt for hverandre og at jenter/kvinner er egne mennesker, og ikke bare en bruksgjenstand for menn.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Etniske nordmenn burde bli flinkere til å integrere menneskene som kommer hit. Mange vet rett og slett ikke hvordan de skal takle hverdagen i Norge, og enkelte ender opp med å drite på draget. Et borgervern som sprer fremmedfrykt er det siste vi trenger.
Vis hele sitatet...
De vet ikke hvordan de skal takle hverdagen, så da voldtar de jenter? Logikken er ikke tilstedeværende.

Vanskelig å prøve å integrere noen som ikke vil integreres. Og når de kommer med holdninger om at norske jenter er horer fordi de ikke dekker seg til, så er det vår skyld det også?

Og inbefore, nei, jeg er faktisk ikke rasist.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Igår ble en jente på 20 år voldtatt, slått halvt ihjel, knivstukket og voldtatt av tre utenlandske gjerningsmenn. Dette er nok en forferdelig voldtekt som desverre er blitt dagligdags i Oslo. Men jeg lurer på hvorfor er ikke denne saken nevnt i media i det hele tatt? Er det et forsøk på å dysse ned fremmedfientlige holdninger blant nordmenn? Jeg må si jeg blir rasende av norske politikeres naivitet.

Oslo er en utrygg by hvor voldtekter og drap er dagligsdags, samtidig som nyutdannede politi går uten jobb. Eldre blir stuet bort på gamlehjem med verre forhold enn det er i fengsel. Hvorfor skal det være slik at man blir automatisk stemplet som rasist bare man nevner begrensning i innvandring til Norge? Jeg mener innvandringen burde stoppe totalt og få orden på forholdene slik de er nå. Og jeg ser ikke meg selv som noe rasist. jeg flere utenlandske venner og vet at det finnes flere bra mennesker av våre nye landsmenn som respekterer våre verdier, men desverre veldig mange som ikke burde være her i Norge.

Oslos innbyggere burde fått organisert en eller annen form for borgervern siden det er alt for lite politi og jeg har liten tvil på at et 10 talls natteravner med Fabian Stang i spissen kan hindre kriminaliteten.. Beklager for langt innlegg.
Vis hele sitatet...
Følgende er feil i innlegget ditt:
- Overfallsvoldtekter i Oslo som du snakker om er ikke dagligdags. Det var hundre anmeldte tilfeller i fjor.
- Å påstå at media ikke skriver om voldtekter er en latterlig påstand. Det har vært en enorm dekning av tragediene i hele fjor og sålangt i år.
- Det er ikke dagligdags med drap i Oslo.
- Man blir ikke automatisk stemplet som rasist hvis man er kritisk til
innvandring.

Følgende er rett i innlegget ditt:
- Voldtekter er forferdelige, og mennene som begår dem er avskum som bør tas og straffes.
Det er desverre store mørketall også. I et intervju i fjor snakket politiet om 24 mottatte anmeldelser, mens voldtektsmottaket snakket om 64 tilfeller. Flesteparten unlater altså å anmelde noe som kan være årsaken til at denne saken ikke er nevnt i media.

Jeg bor i et utsatt område, og ja det snakkes nå om borgervernspatruljer. Folk er drittlei både voldtekter og personran.
Ifølge P3-nyhetene igår, anmelder bare 15% av kvinnene som blir voldtatt det til politiet, dvs85% ikke gjør det. Så det begynner å bli dagligdags. Grunnen de oppga på nyhetene var at de fleste som ble voldtatt visste at saken mest sannsynelig ikke oppklart, og at de ikke ville gjennom den krenkende prossesen med avhør/rettsak med tilltalte.

Forøvrig er jeg helt enig med TS, noe må gjøres, og det fort.
Sitat av shaiz Vis innlegg
Ifølge P3-nyhetene igår, anmelder bare 15% av kvinnene som blir voldtatt det til politiet, dvs85% ikke gjør det. Så det begynner å bli dagligdags. Grunnen de oppga på nyhetene var at de fleste som ble voldtatt visste at saken mest sannsynelig ikke oppklart, og at de ikke ville gjennom den krenkende prossesen med avhør/rettsak med tilltalte.

Forøvrig er jeg helt enig med TS, noe må gjøres, og det fort.
Vis hele sitatet...
Vi snakker vel i utgangspunktet om overfallsvoldtekter her? Hvis man begynner å blande dette sammen med statistikk over voldtekter generelt, så ender man opp med et ganske forvrengt virkelighetsbilde.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Etniske nordmenn burde bli flinkere til å integrere menneskene som kommer hit. Mange vet rett og slett ikke hvordan de skal takle hverdagen i Norge, og enkelte ender opp med å drite på draget. Et borgervern som sprer fremmedfrykt er det siste vi trenger.
Vis hele sitatet...
så du klarer å få dette til å bli min feil?

at vi burde bli flinkere til å integrere er vell å sant men at du kan unskylde dette med at vi er dårlige på dette er litt drøyt ass.
Om mann ikke er i stand til å skjønne dette er galdt, burde mann heller ikke vere her, vi tar inn asylsøkere for å beskytte dem mot krig å jævelskap ikke for å dra voldtekter inn i landet
Sist endret av dildo-jonny; 16. februar 2012 kl. 01:23.
Stoppe innvandring? Vet du hvor få som kommer til landet og hvor vanskelig det er å få asyl? I 2010 var det en nettoinvandring på 1 375
fra Afghanistan og det var totalt 10 000 som søkte totalt i 2010, en nedgang på ca 40% fra året før. Regjeringen innfører flerfoldige nye innvandringsdempende tilltak hvert år og det har blitt veldig vanskelig å få bli i Norge. (kilde: iFakta - et faktahefte om integrering og innvandring fra integrerings og mangfoldsdirektoratet)

I tillegg er det å si at de ikke vil integreres en påstand helt uten kilder, gjennomsnittlig flyktetid er på 2 år, dette er to år i helvete og mtp. Dublin 2 avtalen (som jeg nevner senere i posten) har det blitt nesten umulig å komme til Norge. Det betyr at de få som kommer faktisk har en lyst til å være hær og jeg regner med at dette betyr at de vil lære om samfunnet vårt, men når integreringen suger så balle som den gjør og norskundervisningen faktisk KUN er på norsk visse steder slik at de som bare kan arabisk ikke skjønner en drit er det klart at de ikke greier å integrere seg i samfunnet, og dermed må flokke seg sammen.

Så til Dublin-2, jeg gidder ikke gå i dybden på hva den går ut på, men den sier basicly at det første landet i EU/EØS som en flyktning kommer til skal ta seg av asylsøkingen for hele EU, når de første landene er Italia, Spania og Hellas som sliter med massive flyktningestrømmer er det klart at de ikke får asyl. Norge skal da sende alle flyktninger som er registrert i andre land i EU dit istedenfor å behandle den på ny i norge.

Til sist har vi kvoteflyktninger fra FN som er den letteste måten å komme til landet på, da det velges ut flyktninger fra flyktningeleirer som skal sendes til Norge, dette er da flyktninger som i følge FN fortjener asyl (les: beskyttelse mot tortur/drap/forfølgelse i hjemlandet.)

Håper dette klarnet opp, før du kommer med ubegrunnede utsagn du har hørt fra en FrP-politiker kan du kanskje skjekke opp fakta

God natt
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vi snakker vel i utgangspunktet om overfallsvoldtekter her? Hvis man begynner å blande dette sammen med statistikk over voldtekter generelt, så ender man opp med et ganske forvrengt virkelighetsbilde.
Vis hele sitatet...
Mitt 24/64 eksempel gjalt desverre overfallsvoldekter: http://m.journalisten.no/node/36122
Egentlig overraskende, vi snakker her om jenter som har havnet på voldtektsmottaket og møtt kyndige mennesker men allikevel ikke anmelder. Jeg håper voldtektsmottaket fortsetter å gi ut disse tallene, så vi kan følge utviklingen reelt.
Jeg gruer litt for sommeren med økte temperaturer.
Å voldta er en så sinnsykt forferdelig gjerning at jeg syntes det er vanskelig å beskrive!
Jeg syntes det er helt elendig og ikke minst synd at noen ser på det å voldta som en helt ok handling. Man hører spessielt ofte om utlendinger som gjør dette, men det som er viktig å huske på er at nordmenn voldtar de og! Jeg får inntrykk av at media ofte lager større overskrifter når akkurat utlendinger begår kriminalitet enn når nordmenn gjør det..

Jeg syntes det er vansklig å vite helt hva man burde tenke, men om disse tre drittmenneskene (voldteksmennene) hadde vært norske hadde ikke nettop denne tråden blitt lagd, right? Uansett så burde voldtekt bli satt enda sterkere i fokus hos politiet, og handlingen burde straffes hardt!-utlendinger eller ei!
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Mitt 24/64 eksempel gjalt desverre overfallsvoldekter: http://m.journalisten.no/node/36122
Egentlig overraskende, vi snakker her om jenter som har havnet på voldtektsmottaket og møtt kyndige mennesker men allikevel ikke anmelder. Jeg håper voldtektsmottaket fortsetter å gi ut disse tallene, så vi kan følge utviklingen reelt.
Jeg gruer litt for sommeren med økte temperaturer.
Vis hele sitatet...
Ja, spesielt når du ser hvor texas noen av dem går allerede på vinterstid i minusgrader.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
så du klarer å få dette til å bli min feil?

at vi burde bli flinkere til å integrere er vell å sant men at du kan unskylde dette med at vi er dårlige på dette er litt drøyt ass.
Om mann ikke er i stand til å skjønne dette er galdt, burde mann heller ikke vere her, vi tar inn asylsøkere for å beskytte dem mot krig å jævelskap ikke for å dra voldtekter inn i landet
Vis hele sitatet...
Han skriver da ikke at det er din feil, eller at vår mangelfulle vilje til å bidra til integrering er en unnskyldning. Du inntar en svært defensiv tone her, som om du føler du trenger å forsvare noe.

Det VinumSabbathi påpeker er et enkelt forståelig faktum. Vi burde bli flinkere til å integrere innvandrere, for vår egen del, så vel som for deres. Det er ikke snakk om å fordele skyld, eller å unnskylde kriminelle handlinger. Det er snakk om hvordan man kommer nærmere en løsning, fremfor å gulpe opp opp de vanlige, standardiserte utbruddene om hvor jævlige enkelte innvandrere er.
Sitat av pet Vis innlegg
Å voldta er en så sinnsykt forferdelig gjerning at jeg syntes det er vanskelig å beskrive!
Jeg syntes det er helt elendig og ikke minst synd at noen ser på det å voldta som en helt ok handling. Man hører spessielt ofte om utlendinger som gjør dette, men det som er viktig å huske på er at nordmenn voldtar de og! Jeg får inntrykk av at media ofte lager større overskrifter når akkurat utlendinger begår kriminalitet enn når nordmenn gjør det..

Jeg syntes det er vansklig å vite helt hva man burde tenke, men om disse tre drittmenneskene (voldteksmennene) hadde vært norske hadde ikke nettop denne tråden blitt lagd, right? Uansett så burde voldtekt bli satt enda sterkere i fokus hos politiet, og handlingen burde straffes hardt!-utlendinger eller ei!
Vis hele sitatet...
Hvorfor blander du inn nordmenn?
Det dukker alltid opp en eller annen krenket utlending når innvandringsproblematikk diskuteres. Problemet her er folk fra en annen verdensdel voldtar og raner norske borgere. Det er rasisme og hatkriminalitet noe du heller burde ta avstand fra med hele deg, skjønner du ikke at disse forbryterne setter deg i et dårlig lys.
Det å vrenge problemet rundt og peke på nordmenn kommer bare til å få forbryterne til å fortsette.
Sitat av McVik Vis innlegg
De vet ikke hvordan de skal takle hverdagen, så da voldtar de jenter? Logikken er ikke tilstedeværende.
Vis hele sitatet...
Logikken er helt fullstendig åpenbar.

Når du ikke får norske venner fordi ingen er interessert i hvem du er, så får du heller ikke motivasjon til å lære deg norske normer, og innordne deg etter dem. Når du befinner deg i et isolert miljø bestående av mennesker fra samme kulturelle opphav som deg selv, så vil du fortsette å snakke morsmålet ditt, og dyrke den samme kulturelle virkelighetsforståelsen som du er oppvokst med. Når du er på byen og damene ikke engang gidder å smile til deg, så føler du etter hvert forakt for kvinner, og seksualdriften får selskap av hevnlyst, og et sterk behov for å hevde seg.

Det skal ikke mye resonnering til for å forstå hvor vesentlig integrering er for å få bukt med antisosial adferd.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Han skriver da ikke at det er din feil, eller at vår mangelfulle vilje til å bidra til integrering er en unnskyldning. Du inntar en svært defensiv tone her, som om du føler du trenger å forsvare noe.

Det VinumSabbathi påpeker er et enkelt forståelig faktum. Vi burde bli flinkere til å integrere innvandrere, for vår egen del, så vel som for deres. Det er ikke snakk om å fordele skyld, eller å unnskylde kriminelle handlinger. Det er snakk om hvordan man kommer nærmere en løsning, fremfor å gulpe opp opp de vanlige, standardiserte utbruddene om hvor jævlige enkelte innvandrere er.
Vis hele sitatet...
som du ser i innleget mitt er jeg helt enig i at integrering er vell å bra
men hva dette angår voldtekter skjønner jeg ikke helt.
at jeg blir defensiv er helt rett mener at folk må begynne å ta ansvar for egne handlinger å slutte å skylde på andre ting.
skjønner mann ikke dette er gald har man ingenting ute i samfundet å gjøre
uansett invandrer eller ikke.

å min personelige erfaring angående innvandrer kriminaliteten er at det ofte er 2-3 genrasjons innvandrer som begår dem altså norske statsborgere

ps: når jeg skreiv meg brukte jeg meg selv som et eksempel kunne like godt skrevet deg eller oss for densaksskyld skjønner dette kan misforstås å ser jeg kunne formulert meg bedre
men opplever fremdeles at han mente at min, din, vår vilje til integrering er en del av grunnen til at slik skjer
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Han skriver da ikke at det er din feil, eller at vår mangelfulle vilje til å bidra til integrering er en unnskyldning. Du inntar en svært defensiv tone her, som om du føler du trenger å forsvare noe.

Det VinumSabbathi påpeker er et enkelt forståelig faktum. Vi burde bli flinkere til å integrere innvandrere, for vår egen del, så vel som for deres. Det er ikke snakk om å fordele skyld, eller å unnskylde kriminelle handlinger. Det er snakk om hvordan man kommer nærmere en løsning, fremfor å gulpe opp opp de vanlige, standardiserte utbruddene om hvor jævlige enkelte innvandrere er.
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at fremmedkultureller trenger vår hjelp til å la være å voldta våre døtre? Jeg håper jeg misforstår.

De får et sted å bo, penger til mat og det aller nødvendigste. Vi tar oss av helsen, også opparbeidet etterskudd om det skulle trenges operasjoner. De får kurs for å lære seg språket, barnehage osv osv.
Også menes det her at det er det norske samfunnet som ikke har gjort jobben sin. At det er en naturlig konsekvens at det voldtas, forventer dere virkelig ikke mer fra innvandrere enn det.

Jeg håper ingen kaller meg rasist om jeg er uenig i logikken her.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
som du ser i innleget mitt er jeg helt enig i at integrering er vell å bra
men hva dette angår voldtekter skjønner jeg ikke helt.
at jeg blir defensiv er helt rett mener at folk må begynne å ta ansvar for egne handlinger å slutte å skylde på andre ting.
skjønner mann ikke dette er gald har man ingenting ute i samfundet å gjøre
uansett invandrer eller ikke.
Vis hele sitatet...
Integrering er ikke bare vel og bra. Det er hele nøkkelen til å løse dette problemet. Men som sagt, det er ingen som forsøker å frata kriminelle ansvaret for deres handlinger.

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
å min personelige erfaring angående innvandrer kriminaliteten er at det ofte er 2-3 genrasjons innvandrer som begår dem altså norske statsborgere
Vis hele sitatet...
Nå snakker vi vel ikke egentlig om kriminalitet generelt, men om overfallsvoldtekter.

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
ps: når jeg skreiv meg brukte jeg meg selv som et eksempel kunne like godt skrevet deg eller oss for densaksskyld skjønner dette kan misforstås å ser jeg kunne formulert meg bedre
men opplever fremdeles at han mente at min, din, vår vilje til integrering er en del av grunnen til at slik skjer
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte hva du mente =)

Det jeg prøver å få folk til å forstå, er at det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Mangelfull integrering er en av årsakene til situasjonen vi ser i dag. Det betyr ikke at det er din og min skyld at en jente ble voldtatt sist lørdag. Det må gå an å se på løsninger og årsakssammenhenger uten å skulle fordele skyld, og uten ta ansvaret for en kriminell handling bort fra gjerningsmannen.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
som du ser i innleget mitt er jeg helt enig i at integrering er vell å bra
men hva dette angår voldtekter skjønner jeg ikke helt.
at jeg blir defensiv er helt rett mener at folk må begynne å ta ansvar for egne handlinger å slutte å skylde på andre ting.
skjønner mann ikke dette er gald har man ingenting ute i samfundet å gjøre
uansett invandrer eller ikke.

å min personelige erfaring angående innvandrer kriminaliteten er at det ofte er 2-3 genrasjons innvandrer som begår dem altså norske statsborgere

ps: når jeg skreiv meg brukte jeg meg selv som et eksempel kunne like godt skrevet deg eller oss for densaksskyld skjønner dette kan misforstås å ser jeg kunne formulert meg bedre
men opplever fremdeles at han mente at min, din, vår vilje til integrering er en del av grunnen til at slik skjer
Vis hele sitatet...
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Mener du virkelig at fremmedkultureller trenger vår hjelp til å la være å voldta våre døtre? Jeg håper jeg misforstår.

De får et sted å bo, penger til mat og det aller nødvendigste. Vi tar oss av helsen, også opparbeidet etterskudd om det skulle trenges operasjoner. De får kurs for å lære seg språket, barnehage osv osv.
Også menes det her at det er det norske samfunnet som ikke har gjort jobben sin. At det er en naturlig konsekvens at det voldtas, forventer dere virkelig ikke mer fra innvandrere enn det.

Jeg håper ingen kaller meg rasist om jeg er uenig i logikken her.
Vis hele sitatet...
Hvis vi blir enige om å legge all partipolitikk til side: drit i regjeringa, sosialister, rasister, frp og tidligere ting som har blitt gjort: kan dere virkelig ikke se at problemet kanskje kan være litt mer komplisert og sammensatt enn at "enkelte innvandrere begår kriminalitet fordi de ikke kan oppføre seg"? Kan det hende at det faktisk ikke finnes en enkel løsning som kan komprimeres til en enkel og spissformulert setning? Kan det hende at begge parter i konflikten bidrar til en forverring?
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Mener du virkelig at fremmedkultureller trenger vår hjelp til å la være å voldta våre døtre? Jeg håper jeg misforstår.

De får et sted å bo, penger til mat og det aller nødvendigste. Vi tar oss av helsen, også opparbeidet etterskudd om det skulle trenges operasjoner. De får kurs for å lære seg språket, barnehage osv osv.
Også menes det her at det er det norske samfunnet som ikke har gjort jobben sin. At det er en naturlig konsekvens at det voldtas, forventer dere virkelig ikke mer fra innvandrere enn det.

Jeg håper ingen kaller meg rasist om jeg er uenig i logikken her.
Vis hele sitatet...
la meg oppklare et par ting for deg.

Folk flest gjør ikke en damn shit for å bidra til integrering. Vi betaler skattepengene våre, og håper at de forvaltes slik at alt funker som det skal. Utover det, så ønsker vi helst ingen kontakt med asylsøkere og folk som ikke snakker språket vårt i tilfredsstillende grad. Tror du virkelig det holder å gi folk noe å leve for og et språkkurs? Mange av disse menneskene kommer fra en helt annen virkelighet. Hvis de ikke får oppleve noe samhold og vennskap med nordmenn, hvordan i all verden forventer du at de skal forstå og respektere våre normer og regler?

Du må forstå at dette ikke handler om å unnskylde noe. Å voldta noen er fullstendig uakseptabelt, uansett hvor man kommer fra. Det handler derimot om å se realiteten i øynene. Vi sitter her med en hel masse mennesker som ikke føler noen tilhørighet til oss og vår kultur. Du føler sikkert ikke at du skylder disse menneskene noe, og det må du gjerne mene. Men faktum er at de er her, og at vi må forholde oss til dem. Hva er da mest fruktbart? Å jobbe for å integrere dem i større grad, eller å klage på hvor fælt det er at de er her?
Sist endret av mentalmelt; 16. februar 2012 kl. 02:06.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Integrering er ikke bare vel og bra. Det er hele nøkkelen til å løse dette problemet. Men som sagt, det er ingen som forsøker å frata kriminelle ansvaret for deres handlinger.


Nå snakker vi vel ikke egentlig om kriminalitet generelt, men om overfallsvoldtekter.




Jeg skjønte hva du mente =)

Det jeg prøver å få folk til å forstå, er at det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Mangelfull integrering er en av årsakene til situasjonen vi ser i dag. Det betyr ikke at det er din og min skyld at en jente ble voldtatt sist lørdag. Det må gå an å se på løsninger og årsakssammenhenger uten å skulle fordele skyld, og uten ta ansvaret for en kriminell handling bort fra gjerningsmannen.
Vis hele sitatet...

ja vi gjør det men ble mye fokus på innvandrere her, poenget mitt er at ofte når en person blir omtalt i media som utlending så stemmer faktisk ikke dette, da vedkomende er ofte født og oppvokst i norge har norsk pass å behersker norsk godt. kan ta et eksempel terorist bati som så mange vill sende hjem til hjemlandet sitt han er faktisk født å oppvokst i norge, er ikke så mange som vet det så dermed er han like norsk som meg hvertfall på pappiret, så om vi skal sende han hjem så er ikke det så lange turen er bare en buss tur litt inn i oslo


kansje det er ikke helt sikker der, er mange norske ungdom som vokser opp i dårlige hjem å mijøer så mener at forebyging på generelt basis er hva vi trenger å mindre fokus på hvit å svart
Sist endret av dildo-jonny; 16. februar 2012 kl. 02:07.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis vi blir enige om å legge all partipolitikk til side: drit i regjeringa, sosialister, rasister, frp og tidligere ting som har blitt gjort: kan dere virkelig ikke se at problemet kanskje kan være litt mer komplisert og sammensatt enn at "enkelte innvandrere begår kriminalitet fordi de ikke kan oppføre seg"? Kan det hende at det faktisk ikke finnes en enkel løsning som kan komprimeres til en enkel og spissformulert setning? Kan det hende at begge parter i konflikten bidrar til en forverring?
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig ikke at jeg trenger en komplisert løsning for å ikke voldta lokalbefolkningen hvis jeg skulle finne på å flytte til en annen verdensdel.
Uansett hvem som regjerer landet jeg har flyttet til.
Skyld det på integrering...
Disse svina skulle vært stoppa på grensa, og sendt rett tilbake der de kommer ifra.
Jeg tror mange innvandrere er langt forbi punktet hvor de kan integreres/hjelpes. Voldtektsfolka spessielt, de har ingenting å gjøre på norske gater igjen.. Når det kommer til vanlig kriminalitet forstår jeg det godt, du har bodd hele livet i et fucked up land, sett folk dø hver dag, og så kommer du til det naive paradiset her hvor du som lommetyv ikke får mer enn en bot. Hadde sikkert hvert gjort vinningskriminalitet selv..
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis vi blir enige om å legge all partipolitikk til side: drit i regjeringa, sosialister, rasister, frp og tidligere ting som har blitt gjort: kan dere virkelig ikke se at problemet kanskje kan være litt mer komplisert og sammensatt enn at "enkelte innvandrere begår kriminalitet fordi de ikke kan oppføre seg"? Kan det hende at det faktisk ikke finnes en enkel løsning som kan komprimeres til en enkel og spissformulert setning? Kan det hende at begge parter i konflikten bidrar til en forverring?
Vis hele sitatet...
la oss legge politikk til siden å se på voltekt som tema å ikke innvandrer voldtekt så trenger vi forebyging samma hvor du kommer fra eller hvilken farge du har, en voltekt er en voldtek uansett hvem som utfører den å si at det er integreringa som er feil ok men hva med dem som er norske da som gjør dette hvor ligger feilen da?
Sist endret av dildo-jonny; 16. februar 2012 kl. 02:12.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
la oss legge politikk til siden å se på voltekt som tema å ikke innvandrer voldtekt så trenger vi forebyging samma hvor du kommer fra eller hvilken farge du har, en voltekt er en voldtek uansett hvem som utfører den å si at det er integreringa som er feil ok men hva med dem som er norske da som gjør dette hvor ligger feilen da?
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at nesten samtlige overfallsvoldtekter begås av mennesker med en annen etnisk tilhørighet. Det er derfor ikke unaturlig å konkludere med at integrering spiller en sentral rolle.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nå har det seg slik at nesten samtlige overfallsvoldtekter begås av mennesker med en annen etnisk tilhørighet. Det er derfor ikke unaturlig å konkludere med at integrering spiller en sentral rolle.
Vis hele sitatet...
ja igjen gi meg kilder på at disse ikke er norske statsborgere født og oppvokst i norge? 2-3 genrasons innvandrer burde vite såpass. det er ikke meg som vill legge vekk politikken her men personelig så driter jeg i hvem som begår disse voldtektene jeg vill bare ha avskummet vekk fra gata enten med en retur adresse til hjemlandet sitt eller lange fengselstraffer
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nå har det seg slik at nesten samtlige overfallsvoldtekter begås av mennesker med en annen etnisk tilhørighet. Det er derfor ikke unaturlig å konkludere med at integrering spiller en sentral rolle.
Vis hele sitatet...
Eller at innavndringen er for stor.
Eller at innvandringen har for liten kontroll.
Eller at straffen for voldtekt er for lav.
Eller at utenlandske voldektsforbrytere ikke blir kastet ut.
Eller at folk mener at samfunnet har skylda.
Eller at vi godtar at folk går fritt i norske gater uten gyldige papirer, asylsøker eller ei.
Eller at voldektsmenn fra andre verdensdeler mener at vi fortjener det, siden vi er rasister, eller gikk for lettkledt, eller hadde drukket
Eller at voldektsmenn fra andre kulturer ikke møter den voldsomme skammen blant "sine egne" som nordmenn ville.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
ja igjen gi meg kilder på at disse ikke er norske statsborgere født og oppvokst i norge? 2-3 genrasons innvandrer burde vite såpass.
Vis hele sitatet...
Ifølge Oslopolitiet er gjerningsmennene oftest asylsøkere fra traumatiserte land eller land med et helt annet kvinnesyn enn i Norge.
Vis hele sitatet...
http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17847017

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
det er ikke meg som vill legge vekk politikken her men personelig så driter jeg i hvem som begår disse voldtektene jeg vill bare ha avskummet vekk fra gata enten med en retur adresse til hjemlandet sitt eller lange fengselstraffer
Vis hele sitatet...
Jeg vil også det. Jeg synes bare det er mer interessant å diskutere konkrete løsninger, enn å skrive sinte innlegg som ikke tjener noen annet hensikt enn å få ventilert temperamentet sitt.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17847017


Jeg vil også det. Jeg synes bare det er mer interessant å diskutere konkrete løsninger, enn å skrive sinte innlegg som ikke tjener noen annet hensikt enn å få ventilert temperamentet sitt.
Vis hele sitatet...
du sier mye fornuftig å jeg repekterer deg for det jeg sliter også med å argumentere mot deg siden du helt klart kan kunsten å diskutere men tror du skjønner poenget mit når jeg heller bruker forebygge som løsning framfor integrering

siden annen etnisk tilhørighet kan bety så mye, dama til en kompis er norsk iraner hun kan ikke iransk er mere norsk i kultur en meg som har 2 norske foreldre er totalt imot innvandring å er stolt over landet sitt (norge) men er fremdeles av annen etnisk tilhørlighet å ville bitt ommtalt som det i media så om henne gjør noe galdt da så kan vi da skylde på integreringen eller hvertfall si at hadde den hvert bedre kunne vi kansje hvert foruten det henne gjorde? velger da å bruke forebygge siden det dekker alle voldtekter å ikke bare innvandrer voldtektene
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Eller at innavndringen er for stor.
Eller at innvandringen har for liten kontroll.
Eller at straffen for voldtekt er for lav.
Eller at utenlandske voldektsforbrytere ikke blir kastet ut.
Eller at folk mener at samfunnet har skylda.
Eller at vi godtar at folk går fritt i norske gater uten gyldige papirer, asylsøker eller ei.
Eller at voldektsmenn fra andre verdensdeler mener at vi fortjener det, siden vi er rasister, eller gikk for lettkledt, eller hadde drukket
Eller at voldektsmenn fra andre kulturer ikke møter den voldsomme skammen blant "sine egne" som nordmenn ville.
Vis hele sitatet...
Alt dette er aktuelle problemer som bør adresseres. Flere av punktene har også direkte tilknytning til integreringsproblematikken.
Dessverre er det et fåtall som ødelegger for absolutt alle andre innvandrerene i norge. Det finnes sefølgelig også dem som har integrert seg veldig godt i det norske samfunnet. Men nå begynner det å bli ganske kjedelig å høre gang etter gang om voldtektene i i Oslo da disskusjonen ender opp til at det blir sakt masse hatfulle utsagn om innvandrerene og alle blir dratt under samme bås.

Som innvandrer selv har jeg gått lei av å bli sett nedpå bare fordi jeg har et annerledes navn enn Ola Nordmann. Dette skjer gang etter gang og blir aldri endra. Husker første gang da vi kom til norge så sa han ene om vi visste hvordan man brukte ovn da han trodde vi bodde i skogen og sov i telt. Men realiteten er at det finnes flere folkeslag som faktisk kommer fra den livsstilen og skal integrere seg i norge som da er mission impossibru.

Men sammendraget er at det finnes utlendinger/innvandrere som er snille også finnes dem som absolutt er skrudde i hode og skal integrere norge som dem hadde det i hjemlandet sitt.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
du sier mye fornuftig å jeg repekterer deg for det jeg sliter også med å argumentere mot deg siden du helt klart kan kunsten å diskutere men tror du skjønner poenget mit når jeg heller bruker forebygge som løsning framfor integrering
Vis hele sitatet...
Jaja, jeg ser jo at det finnes masse forebyggende arbeid som kan gjøres. Vi kan ha langt strengere regler rundt oppfølging av asylsøkere, og hvordan de får bevege seg i samfunnet. Vi kan også gjøre det lettere å sende folk ut, selv om dette byr på store utfordringer i forhold til internasjonale forpliktelser osv. Vi er ikke uenig om det.

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
siden annen etnisk tilhørighet kan bety så mye, dama til en kompis er norsk iraner hun kan ikke iransk er mere norsk i kultur en meg som har 2 norske foreldre er totalt imot innvandring å er stolt over landet sitt (norge) men er fremdeles av annen etnisk tilhørlighet å ville bitt ommtalt som det i media så om henne gjør noe galdt da så kan vi da skylde på integreringen eller hvertfall si at hadde den hvert bedre kunne vi kansje hvert foruten det henne gjorde? velger da å bruke forebygge siden det dekker alle voldtekter å ikke bare innvandrer voldtektene
Vis hele sitatet...
Vi kan selvsagt ikke snakke om integreringsproblemer når det gjelder personer som i all praktisk forstand er nordmenn.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Dessverre er det et fåtall som ødelegger for absolutt alle andre innvandrerene i norge. Det finnes sefølgelig også dem som har integrert seg veldig godt i det norske samfunnet. Men nå begynner det å bli ganske kjedelig å høre gang etter gang om voldtektene i i Oslo da disskusjonen ender opp til at det blir sakt masse hatfulle utsagn om innvandrerene og alle blir dratt under samme bås.

Som innvandrer selv har jeg gått lei av å bli sett nedpå bare fordi jeg har et annerledes navn enn Ola Nordmann. Dette skjer gang etter gang og blir aldri endra. Husker første gang da vi kom til norge så sa han ene om vi visste hvordan man brukte ovn da han trodde vi bodde i skogen og sov i telt. Men realiteten er at det finnes flere folkeslag som faktisk kommer fra den livsstilen og skal integrere seg i norge som da er mission impossibru.

Men sammendraget er at det finnes utlendinger/innvandrere som er snille også finnes dem som absolutt er skrudde i hode og skal integrere norge som dem hadde det i hjemlandet sitt.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at bruk av ovn er et tema for de som flytter til Norge, naboen til en kompis tente bål på stuegulvet, en oppmerksom butikkeier på torshov hjalp en somalisk familie med å forstå komfyren. De hadde pleid å grille inne. At du blir fornærmet for opplæringen sier vel sitt. Hvor fornærmet hadde du blitt hvis noen prøvde å lære deg å ikke voldta?

Kanskje de som ser negativt på deg og navnet ditt har fått sin datter voldtatt av en med samme etnisitet, eller sin sønn fraranet jakken sin.
Kanskje en ide å bli fornærmet på de som utfører kriminaliteten, enn på de som blir utsatt for den.
Svaret: NORGE må bli flinkere med integrering. Thats it. Drit i innvandring og slikt.

En vellykket integrering er løsningen.

Sitat av Dub Vis innlegg
Skyld det på integrering...
Disse svina skulle vært stoppa på grensa, og sendt rett tilbake der de kommer ifra.
Vis hele sitatet...
Nordmenn burde satse på en bedre integrering.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg tror mange innvandrere er langt forbi punktet hvor de kan integreres/hjelpes
Vis hele sitatet...
Jeg tror mange innvandrere har langt igjen for å nå integreringspunktet
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jaja, jeg ser jo at det finnes masse forebyggende arbeid som kan gjøres. Vi kan ha langt strengere regler rundt oppfølging av asylsøkere, og hvordan de får bevege seg i samfunnet. Vi kan også gjøre det lettere å sende folk ut, selv om dette byr på store utfordringer i forhold til internasjonale forpliktelser osv. Vi er ikke uenig om det.


Vi kan selvsagt ikke snakke om integreringsproblemer når det gjelder personer som i all praktisk forstand er nordmenn.
Vis hele sitatet...
er litt det jeg har prøvd å få fram at ofte blir folk omtalt som innvandrer å får allslaks dritt slengt i trynet men i utgangspunktet er de like norske som meg å deg

mener ikke bare forebygende i form av straff men av opplysning å motivering ikke at jeg mener man burde trenge å motivere noen til å ikke voldta men allt dette ligger også under forebyging å er ikke bare staten som kan forebygge det kan alle det holder å ha et fritt sinn til folk å tørre å si ifra er også mange som bare går forbi når man ser truende sitvasjoner å andre hendelser fordi det er trygest å lettest for dem selv istede for å stoppe opp å se ann sitvasjonen å kansje gjøre noe med den

Sitat av Srbija Vis innlegg
Dessverre er det et fåtall som ødelegger for absolutt alle andre innvandrerene i norge. Det finnes sefølgelig også dem som har integrert seg veldig godt i det norske samfunnet. Men nå begynner det å bli ganske kjedelig å høre gang etter gang om voldtektene i i Oslo da disskusjonen ender opp til at det blir sakt masse hatfulle utsagn om innvandrerene og alle blir dratt under samme bås.

Som innvandrer selv har jeg gått lei av å bli sett nedpå bare fordi jeg har et annerledes navn enn Ola Nordmann. Dette skjer gang etter gang og blir aldri endra. Husker første gang da vi kom til norge så sa han ene om vi visste hvordan man brukte ovn da han trodde vi bodde i skogen og sov i telt. Men realiteten er at det finnes flere folkeslag som faktisk kommer fra den livsstilen og skal integrere seg i norge som da er mission impossibru.

Men sammendraget er at det finnes utlendinger/innvandrere som er snille også finnes dem som absolutt er skrudde i hode og skal integrere norge som dem hadde det i hjemlandet sitt.
Vis hele sitatet...
det at folk ser stygt på deg å dømmer deg kunne kansje vert ungåt om media hadde klart å sette skille mellom 1 og 2 genrasjons innvandrere når det skjer noe istede for å rope invandrer bare fordi det er en svart som har gjort dette?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
la meg oppklare et par ting for deg.

Folk flest gjør ikke en damn shit for å bidra til integrering. Vi betaler skattepengene våre, og håper at de forvaltes slik at alt funker som det skal. Utover det, så ønsker vi helst ingen kontakt med asylsøkere og folk som ikke snakker språket vårt i tilfredsstillende grad. Tror du virkelig det holder å gi folk noe å leve for og et språkkurs? Mange av disse menneskene kommer fra en helt annen virkelighet. Hvis de ikke får oppleve noe samhold og vennskap med nordmenn, hvordan i all verden forventer du at de skal forstå og respektere våre normer og regler?

Du må forstå at dette ikke handler om å unnskylde noe. Å voldta noen er fullstendig uakseptabelt, uansett hvor man kommer fra. Det handler derimot om å se realiteten i øynene. Vi sitter her med en hel masse mennesker som ikke føler noen tilhørighet til oss og vår kultur. Du føler sikkert ikke at du skylder disse menneskene noe, og det må du gjerne mene. Men faktum er at de er her, og at vi må forholde oss til dem. Hva er da mest fruktbart? Å jobbe for å integrere dem i større grad, eller å klage på hvor fælt det er at de er her?
Vis hele sitatet...
Mange av de som kommer er ikke interresert i å følge andre regler enn sine egne religiøse eller hva klanoverhodet sier er ok eller ikke. Jeg ser her jeg bor og jobber at det gjelder også 2. og 3. generasjon.

Jeg forstår at du unnskylder voldtekter ved å påberope manglende integrering. Det er fullt mulig du ville hatt rett i det i 1985, men i dag er innvandrermiljøene så store at de selv velger segregering, nordmenn som har levd integrerte i 30 år nå søker til segregerte områder.

Her hvor jeg bor er folk dritt lei av fremmedkulturelle som flakker rundt i gjenger og raner barna deres. Jeg forstår at du syns det er deres egen feil, at de ikke byr på kake når barna deres blir banket opp.

Jeg regner med at du forstår at nå svinger pendelen tilbake og at en del av disse gjengene allerede har fått juling. Jeg regner med din forståelse når folk tyr til vold som svar på rasismen de opplever fra folk som har reist halve jordkloden rundt for å bosette seg her.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Mange av de som kommer er ikke interresert i å følge andre regler enn sine egne religiøse eller hva klanoverhodet sier er ok eller ikke. Jeg ser her jeg bor og jobber at det gjelder også 2. og 3. generasjon.

Jeg forstår at du unnskylder voldtekter ved å påberope manglende integrering. Det er fullt mulig du ville hatt rett i det i 1985, men i dag er innvandrermiljøene så store at de selv velger segregering, nordmenn som har levd integrerte i 30 år nå søker til segregerte områder.

Her hvor jeg bor er folk dritt lei av fremmedkulturelle som flakker rundt i gjenger og raner barna deres. Jeg forstår at du syns det er deres egen feil, at de ikke byr på kake når barna deres blir banket opp.

Jeg regner med at du forstår at nå svinger pendelen tilbake og at en del av disse gjengene allerede har fått juling. Jeg regner med din forståelse når folk tyr til vold som svar på rasismen de opplever fra folk som har reist halve jordkloden rundt for å bosette seg her.
Vis hele sitatet...
er veldig enig i mange av argumentene dine men ser også at du er ekstermt trangsynt å ser kun din egen side av saken å gidder hellr ikke reflektere over noe annet som har blit sakt her aner ikke hvor du kommer fra men hvet godt hva mijøer kan gjøre med virkelighets oppfatninger til folk har selv hat tilknytning til naze miljøet på 90 tallet å har bekjente med store navn innenfor boothboys foreksempel mange av disse er like trangsynte som deg å ser heller ikke vitsen med å diskutere mere om det siden du kun ser en side av saken mitt tips er få opp øynene å ikke døm alle men hellr sett som et standpunkt at alle må ta konsekvensene av handlingene sine norsk eller invandrer har ingenting å si er faktisk mange i dette nazze miljøet å som driver med voldtekt men det kommer aldri ut i media
Sist endret av dildo-jonny; 16. februar 2012 kl. 03:40.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
er veldig enig i mange av argumentene dine men ser også at du er ekstermt trangsynt å ser kun din egen side av saken å gidder hellr ikke reflektere over noe annet som har blit sakt her aner ikke hvor du kommer fra men hvet godt hva mijøer kan gjøre med virkelighets oppfatninger til folk har selv hat tilknytning til naze miljøet på 90 tallet å har bekjente med store navn innenfor boothboys foreksempel mange av disse er like trangsynte som deg å ser heller ikke vitsen med å diskutere mere om det siden du kun ser en side av saken mitt tips er få opp øynene å ikke døm alle men hellr sett som et standpunkt at alle må ta konsekvensene av handlingene sine norsk eller invandrer har ingenting å si er faktisk mange i dette nazze miljøet å som driver med voldtekt men det kommer aldri ut i media
Vis hele sitatet...
At jeg er negativ til at folk som kommer hit å bosetter seg utsetter befolkningen for kriminalitet gjør da vel ikke meg til nazist. Nazisme er en politisk ideologi og har ingen ting med hva jeg snakker om. Nazisme tar jeg fullstendig avstand fra i likhet med mine besteforeldre som bekjempet dem .

At du ikke diskuterer med folk som har et annet syn enn deg selv avslører ditt eget trangsyn.

Jeg ble født i Oslo indre øst for 40-50 år siden og har kjørt drosje her i 10 år, jeg vet hva jeg snakker om. Jeg kjenner nok flere innvandrere enn deg.

At du har vanket i et nazimiljø som voldtok er noe du bør skamme deg over, ikke prøve å sette meg i en slik bås. Selv har ikke jeg sett en nazist siden 80 tallet.

Hvis jeg får gi deg et tips, som du prøvde å gi meg. Du bør lese hva folk skriver og motargumentere, ikke fordømme folk for hva du tror de mener, eller sette folk i bås for det har du virkelig ikke erfaring nok til å gjøre, du har akkurat bommet kraftig med meg.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
At jeg er negativ til at folk som kommer hit å bosetter seg utsetter befolkningen for kriminalitet gjør da vel ikke meg til nazist. Nazisme er en politisk ideologi og har ingen ting med hva jeg snakker om. Nazisme tar jeg fullstendig avstand fra i likhet med mine besteforeldre som bekjempet dem .

At du ikke diskuterer med folk som har et annet syn enn deg selv avslører ditt eget trangsyn.

Jeg ble født i Oslo indre øst for 40-50 år siden og har kjørt drosje her i 10 år, jeg vet hva jeg snakker om. Jeg kjenner nok flere innvandrere enn deg.

At du har vanket i et nazimiljø som voldtok er noe du bør skamme deg over, ikke prøve å sette meg i en slik bås. Selv har ikke jeg sett en nazist siden 80 tallet.

Hvis jeg får gi deg et tips, som du prøvde å gi meg. Du bør lese hva folk skriver og motargumentere, ikke fordømme folk for hva du tror de mener, eller sette folk i bås for det har du virkelig ikke erfaring nok til å gjøre, du har akkurat bommet kraftig med meg.
Vis hele sitatet...
tror heller ikke du er noen nazist om det hjelper prøver bare forklare deg at er ikke bare svarte som voldtar
at du kjører taxi er vell foståelig at du ser mye men du ser vell mest negativt da de snille som oftest ikke er ute å lager bråk om natta heller
at du kjenner flere innvandrere en meg aner jeg ingenting om
at jeg vanket i et nazi miljø er vell ikke noe jeg gjore frivilig da jeg vokste opp i det men har alldri vert en del av det bare sett å observert noe jeg abselutt ikke skammer meg over
å ser heller ingen grun til å motargumentere på noe jeg er halveis enig i men å si de er trangsynt derimot står jeg for du virker da sletts ikke som du reflekterer over noe av det som blir sakt her
fordømmer deg heller ikke på noen måte da jeg ikke kjenner deg men mener fremdeles du burde reflektere mere over hva som blir sakt uanset om du er enig eller ikke
så for min del må du kjøre taxi til krampa tar deg å klore deg fast i egne trangsynte menger å ha en fin kveld vider nå tar jeg natta

ps:ser foresten at jeg formulerte meg feil da jeg sa tilknytning til niazi miljøet i forgje post mente vell heller kunskap
Sist endret av dildo-jonny; 16. februar 2012 kl. 04:29.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
tror heller ikke du er noen nazist om det hjelper prøver bare forklare deg at er ikke bare svarte som voldtar
at du kjører taxi er vell foståelig at du ser mye men du ser vell mest negativt da de snille som oftest ikke er ute å lager bråk om natta heller
at du kjenner flere innvandrere en meg aner jeg ingenting om
at jeg vanket i et nazi miljø er vell ikke noe jeg gjore frivilig da jeg vokste opp i det men har alldri vert en del av det bare sett å observert noe jeg abselutt ikke skammer meg over
å ser heller ingen grun til å motargumentere på noe jeg er halveis enig i men å si de er trangsynt derimot står jeg for du virker da sletts ikke som du reflekterer over noe av det som blir sakt her
fordømmer deg heller ikke på noen måte da jeg ikke kjenner deg men mener fremdeles du burde reflektere mere over hva som blir sakt uanset om du er enig eller ikke
så for min del må du kjøre taxi til krampa tar deg å klore deg fast i egne trangsynte menger å ha en fin kveld vider nå tar jeg natta
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det finnes norske voldtektsforbrytere, jeg vet at det finnes snille innvandrere jeg kjenner veldig mange selv.

Det som gjør at du tror at jeg er trangsynt er at jeg i denne debatten kun har representert motstand mot de som legger skylden på overfallsvoldtekter på det norske samfunnet. Jeg mener det er destruktivt.

Jeg mener knallhard konsekvens er det som må til, at hvis det norske samfunnet har sviktet så er det nettopp det at vi syns så synd på mørkhudete, at vi tror at de ikke skjønner at voldtekt er galt. Noe som er veldig nedlatende og rasistisk.

Jeg har sluttet å kjøre taxi for mange år siden, men min erfaring derfra og fra nabolag og bekjente har gitt meg et erfaringsgrunnlag som strider med det jeg lærte på skolen og din oppfatning.

I motsetning til deg har ikke jeg til hensikt å "vinne" en debatt, men å diskutere realiteter. Denne debatten har som de fleste andre debatter som omhandler invandringens negative konsekvenser fått besøk av innvandrere som hevder seg krenket over at disse problemene diskuteres. Du har også kommet med de obligatoriske nazismebeskyldningene.

Nå som trangsynet er diskutert og du forhåpentligvis er fornøyd med personangrepene du har kommet med kan vi kanskje fortsette å diskutere problemet overfallsvoldtekter.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
la meg oppklare et par ting for deg.

Folk flest gjør ikke en damn shit for å bidra til integrering. Vi betaler skattepengene våre, og håper at de forvaltes slik at alt funker som det skal. Utover det, så ønsker vi helst ingen kontakt med asylsøkere og folk som ikke snakker språket vårt i tilfredsstillende grad. Tror du virkelig det holder å gi folk noe å leve for og et språkkurs? Mange av disse menneskene kommer fra en helt annen virkelighet. Hvis de ikke får oppleve noe samhold og vennskap med nordmenn, hvordan i all verden forventer du at de skal forstå og respektere våre normer og regler?

Du må forstå at dette ikke handler om å unnskylde noe. Å voldta noen er fullstendig uakseptabelt, uansett hvor man kommer fra. Det handler derimot om å se realiteten i øynene. Vi sitter her med en hel masse mennesker som ikke føler noen tilhørighet til oss og vår kultur. Du føler sikkert ikke at du skylder disse menneskene noe, og det må du gjerne mene. Men faktum er at de er her, og at vi må forholde oss til dem. Hva er da mest fruktbart? Å jobbe for å integrere dem i større grad, eller å klage på hvor fælt det er at de er her?
Vis hele sitatet...
ja så synd det er på dem,de har jo en annen brunfarge... er sosialistisk rasisme du bedriver med her så det holder, flestparten av overfalls voldtektene skjer vel fra asylsøkere som skal kastet ut av landet, ikke fra dem som har fått statsborgerskap, er påtide med noen enkle tiltak som lukkede asylmottak, obligatorisk norskkunnskaps prøve for å få norsk statsborger skap, statsborgerskap på prøve, lavere trygderettigheter osv
Har kun lest første side, men reagerer sterkt på hva som blir fortalt.
Mener dere virkelig at hvis JEG skal føle meg trygg ute og ikke være redd for at dama mi skal bli overfalt, så må JEG åpne armene mine og JEG må være villig til "å knytte vennskap" ? HVA FAEN?

Vet forøvrig om flere utlendinger med norske venner som oppfører seg helt idiotisk. Godt integrerte mennesker. Jævlig rart at disse ikke er engler, siden nordmenn har åpnet armene for de? Ingen logikk.
De som voldtar har null respekt for kvinner. Dette gjelder både norske og utenlandske.

Legger til:

Dette viser at vi IKKE snakker om integrering, men at nordmenn må innrette seg
Sitat av Emericano Vis innlegg
Vis hele sitatet...
artikkel om norges nye stolthet
Sitat av Emericano Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg blir kvalm og reagerer med avsky. Det er villt hvordan rasismen egentlig går andre veien.
Sitat av Negr Vis innlegg
Kriminelle innvandrere har ingenting her å gjøre!
Vis hele sitatet...
det har forsåvidt ikke kriminelle nordmenn heller. alle kriminelle hører hjemme bak lås og slå, uansett rase.
men dersom den kriminelle ikke har oppholdstillatelse er jeg selvfølgelig for at han blir sendt hjem igjen, med mindre han er her i asyl.