Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4584
Hei!

For et par uker siden bestilte jeg meg et relativt dyrt og tungt leketøy til 6000,- på nett. Bestillingen gikk og varen kom påfølgende dag. Nå på torsdag fikk jeg melding om at det er en pakke med nøyaktig samme størrelse på vei til meg fra samme butikk. Jeg har kun bestilt én vare og blitt fakturert for én vare. Så det her virker som en feilutsendelse. Jeg lurer rett og slett på om jeg kan møte på problemer dersom jeg henter pakken og setter den i boden og avventer situasjonen? Det verste som kan skje er vel at de tar kontakt og ber om den i retur?
Jeg kan jo dra en historie om at jeg trodde noen hadde kjøpt den i gave til meg som takk for en "tjeneste", og at jeg derfor ikke tenkte over at det kunne være en feil?

Planlegger å returnere den først som sist. Men greier ikke helt slippe tanken på at butikken kanskje ikke vil finne ut av hvor varen ble av.

Fint om jeg kan få svar på det jeg spør om og ikke moralpreken
Sist endret av kastbort666; 25. mars 2019 kl. 21:06.
Hadde selv bare tatt vare på den. Og vist dem plutselig ringer så har det selvfølgelig vært så hektisk på jobb, at du ikke har rukket og ta kontakt. Men du skal sende den i retur så fort som mulig.
jeg hadde bare hentet den ut men signert med annet navn, de kommer til og finne ut at det er sendt 2 men ikke fort.
signerer du med fake navn så kan de ikke bevise at du tok den ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
signerer du med fake navn så kan de ikke bevise at du tok den ut.
Vis hele sitatet...
Bevis er stortsett ikkje så mekanisk som det, så tvert imot kan det å signere med falskt navn fort verte brukt *imot* deg om det skulle komme til ei straffesak.
Trådstarter
2 0
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Bevis er stortsett ikkje så mekanisk som det, så tvert imot kan det å signere med falskt navn fort verte brukt *imot* deg om det skulle komme til ei straffesak.
Vis hele sitatet...
Ja. Signerer nok ikke med falskt navn. Men en litt utydelig krusedull blir det nok.
Sitat av kastbort666 Vis innlegg
Ja. Signerer nok ikke med falskt navn. Men en litt utydelig krusedull blir det nok.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Bare signe og hente.

Putt den i boden. Vent.

Mottatt dobble pakker flere ganger. Aldri blitt kontaktet for å sende tilbake.

Dog ikke en vare til 6k.
Min far mottok en gang en dobbeltordre fra en nettbutikk, og hentet ut begge pakkene. Han hadde ikke bruk for to av samme varen, så han tok kontakt med dem og forklarte saken. Det endte med at de takket for ærligheten og sendte en returslipp for den ene pakken. I tillegg fikk han også et gavekort/rabattkode på deres nettside på hans neste ordre.

Det er ikke ment som noen moralpreken, bare som et eksempel på at noen ganger kan det lønne seg å være ærlig. Jeg er bare en anonym sjel på et nettforum, så for min del kan du gjøre akkurat som du ønsker med vare nr. 2 som du mottar, men jeg tenkte i alle fall bare å dele en erfaring min far hadde med en lignende sak.
Sist endret av Deadlock Radium; 25. mars 2019 kl. 23:58.
Jeg har opplevd dette. Bestilte en sort MacBook (for de som husker de...) og en veske til å ha den i for en god del år siden. Valgte levering i resepsjonen der jeg jobbet.

Dag 1: Fikk en Macbook
Dag 2: Fikk enda en Macbook - ringte så til forhandleren og ga beskjed da jeg regnet med at en stakkar hadde fått en veske i stedet for Macen sin. De synes dette var merkelig, og skulle sjekke opp i saken.
Dag 3: Fikk vesken

...en uke etterpå; fikk en mail med spørsmål om jeg hadde fått alt jeg skulle. Det hadde jeg jo sånn sett, så jeg svarte ja. Fikk så tilbakemelding på at da var saken avsluttet fra deres side.

Etter dette hørte jeg aldri mer.
Fikk dobbelt fra yoolando i sommer. 6 brett istedet for 3 :-)
Ekspert på påstander
Jobber som vikar på et lager og hvis vi sender dobbelt vare og vi får oppdager det på 2 måter. Enten er det for lite vare i forhold til lagerbeholdning og vi går gjennom alle sendinger av samme varer som vi har sendt den dagen og ringer til hver kunde, spør om de har mottatt dobbelt av samme varen, dem får returlapp og sende tilbake og frakten blir dekket av firmaet eller så får vi beskjed av kunden som har ikke fått varen enda og vi sjekker med sendinger og posten. Så det kan bli oppdages i ettertid for å si det sånt, spesielt når det er snakk om store summer! Det spørs hvor nøye er firmaet som sendte deg pakken å leke detektiv
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
En anonym person var på elktrobutikk.

Hadde bestilt at jeg skulle hente varen i butikk.

Gikk inn i butikken og skulle hente spillkonsoll og spill. Han Hdde kun konsollen så gikk til kassen og betalte. Fikk med konsoll, men spillet skulle jeg hente på service.

På service fant de ikke spillet med en gang, men etter en stund leverte de ut en spillkonsoll og spillet.

Da jeg kom hjem hadde jeg to konsoller og et spill.


Gadd ikke å gjøre noe ut av det for å være ærlig. Ikke min feil og samme firma rævkjørte meg over garanti på en dyr bærbar så h fikk ikke dårlig samvittighet.


Hadde det vært Hassan sin laptop værksted på løkka hadde jeg nok sagt ifra fordi de hadde kostet han privat.


Er det store firmaer så ikke bry deg. De tjener fett på oss å spæmmer med reklame overalt og ødelegger for de små butikkene.
Om du hentet ut pakken dagen den kom kan det tenkes at hebtelappen fra posten kommer noen dager etter. Jeg henter pakken når den kommer vel å følge sendingen via sporingsnummer. Men jeg får alltid hentelapp i posten etter 2-3-4 dager, selv om pakken er hentet. Sjekk på posten.no med sendingsnummer. Trolig står den som hentet.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
jeg hadde bare hentet den ut men signert med annet navn, de kommer til og finne ut at det er sendt 2 men ikke fort.
signerer du med fake navn så kan de ikke bevise at du tok den ut.
Vis hele sitatet...
De aller fleste (alle?) post utleveringssteder har noe fantastisk som heter kameraovervåking.
Noe som betyr at de meget lett kan finne bilde av vedkommende som har kvittert ut en pakke da utleveringtidspunkt for pakka registreres.
Ikke JEG som ville prøvd å 'stjele' 6000,- fra posten men lykke til...
IT-Konsulent
Sitat av woff Vis innlegg
De aller fleste (alle?) post utleveringssteder har noe fantastisk som heter kameraovervåking.
Noe som betyr at de meget lett kan finne bilde av vedkommende som har kvittert ut en pakke da utleveringtidspunkt for pakka registreres.
Ikke JEG som ville prøvd å 'stjele' 6000,- fra posten men lykke til...
Vis hele sitatet...
Ikke posten han stjeler ifra, posten har fått x antall pakker de skal levere. De er levert til post i butikk, job done!

Kameraovervåkning slettes etter 30 dager, om de i det heletatt får det med seg før den tiden har gått.

Store butikker har ofte varetelling 1-2 ganger i året, om det er 1 vare som mangler, så kan man ikke vite om de gidder å følge det opp. Ta innprisen dems eks moms. mot tid det tar for noen å få returnert varen, er det lønnsomt? Personlig så tror jeg ikke TS får utlevert 2 varer, men at det er sendingen til posten som henger etter.

Ville dog levert tilbake varen til butikken, om det var meg.
Du har ikke plikt til en dritt

Hvorfor skal du mase med å sende den, legge ut for sending og bevege rumpa di ned til postkontoret for en feil de har gjort

Bare vent til de kontakter i såfall, noe de sikkert ikke gjør