Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1953
Hei, jeg vet at feks Ownage Pranks bytter "caller id". Går det i Norge? Til dere som ikke vet det, vil det bety at du kan benytte et annet nr som vises hos personen du ringer til. Jeg suger til å forklare men..
Tror det er mulig hvis du ringer fra skype, at du da kan sette (nesten) hva du vil som ringer. Har ikke prøvd det selv, men hørt det er sånn det gjøres
På skype så må du motta en SMS får å få lagt til utgående nummer. Var slik tidligere og regner ikke med at det er endret. Så om du skal ha utgående nummer (mobil) som vises når du ringer må du motta en kode på det samme nummeret.
Sist endret av frtoretang; 10. juni 2015 kl. 22:29.
Sitat av Poverud Vis innlegg
Hei, jeg vet at feks Ownage Pranks bytter "caller id". Går det i Norge? Til dere som ikke vet det, vil det bety at du kan benytte et annet nr som vises hos personen du ringer til. Jeg suger til å forklare men..
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig og veldig lett. Du kan velge hva som helst nummer, til og med politiet sitt og ringe andre så vil det se ut som feks 112 eller 02800 ringer dem. Det kalles call spoofing. Det finnes mange websider som leverer denne tjenesten. Tror ikke jeg har lov og gi link her, er også veldig usikker på om call spoofing er ulovlig.
Sist endret av DevNullYupp; 11. juni 2015 kl. 00:55.
Trådstarter
Fant en side som var call spoofing, men de skulle jo ha evig masse info. Så får se litt rundt, tror ikke jeg skal bruke det. Hadde bare vært morsomt og prøvd.