Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 14598
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Vet ikke om dere liker smaken jeg, men prøvde det en gang og syns det var som å tygge på jord. Smakte rett og slett helt jævlig.
Vet faen aldri hvor det har vært heller...
Vis hele sitatet...
Var du skikkelig stein da dette skjedde?
Skal ikke se bortifra at det faktisk var jord du satt å gnagde på.
Sist endret av Bombasa; 2. februar 2012 kl. 15:06.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Var du skikkelig stein da dette skjedde?
Skal ikke se bortifra at det faktisk var jord du satt å gnagde på.
Vis hele sitatet...
Haahah! Ikke gjør meg usikker da
Neida, var ikke stein og vet hva jeg smakte på var utrolig lite digg
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Såvidt jeg har forstått så mister du mye av THC'en når du spiser.
Må gjerne opp i både dobbel og tredobbel ''dose'' for å bli like fjern som når man røyker bong.

Ikke alle som gidder det hver gang de vil bli fjerne.
Vis hele sitatet...

Uff, hva er vitsen med å dra frem dette i det hele tatt?
Jeg bryr meg da fælt lite om hva folk gidder og ikke gidder - det får være opp til dem selv. Jeg påpekte bare at ved å innta cannabis oralt vil du redusere sjansen for kreft(vil ikke påstå for bastant at man ikke kan få kreft forde, men sjansen blir ihvertfall betraktelig mindre, noe den forsåvidt er i utgangspunktet).

Jeg vil bare igjen understreke at hvis man anser det som en reell fare å få kreft av å røyke cannabis, og fortsatt gjør det har man i bunn og grunn bare seg selv og takke, da den faktoren lett kunne vært unngått med å enten velge å ikke innta cannabis i det hele tatt, eller å innta cannabis oralt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvis jeg fikk velge hva barnet mitt skulle ruse seg på... Kun naturlige endorfiner
Cannabis, definitivt. Vil heller at ungen skal sitte sammen med venner å tenke litt, enn å drikke seg drita å muligens skade seg.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Cannabis, definitivt. Vil heller at ungen skal sitte sammen med venner å tenke litt, enn å drikke seg drita å muligens skade seg.
Vis hele sitatet...
Blir du kjempe fjern kommer noiaen da... noen får hallusinasjoner, kanskje de løper ut på motorveien... tenk om barnet ditt er en av de som THC utløser psykisk sykdom...

Og som Bombasa skrev så godt, alt det sosiale.. noen steder er det jo sosialt selvmord å ta narkotika..
Sist endret av Novice; 4. oktober 2012 kl. 04:45.
Sitat av Novice Vis innlegg
Blir du kjempe fjern kommer noiaen da... noen får hallusinasjoner, kanskje de løper ut på motorveien... tenk om barnet ditt er en av de som THC utløser psykisk sykdom...

Og som Bombasa skrev så godt, alt det sosiale.. noen steder er det jo sosialt selvmord å ta narkotika..
Vis hele sitatet...
Canabis gir vell sjeldent (aldri?) så sterke hallusinasjoner? Det er for det meste bare annen oppfattelse av farger osv?

Eller er jeg helt på jorde
Sist endret av KjemikalieX; 4. oktober 2012 kl. 05:21.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvor mange her har funnet kjæresten sin pga alkohol? Tror jeg ikke ville tatt fra mitt barn det. Blir ikke mye mus av å sitte hjemme og le av møblene..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Canabis gir vell sjeldent (aldri?) så sterke hallusinasjoner? Det er for det meste bare annen oppfattelse av farger osv?

Eller er jeg helt på jorde
Vis hele sitatet...
Jeg har en opplevelse av at du har rett, MEN hvis det er en regel så må det finnes ett unntak ikke sant?

Jeg har selv hatt akustiske hallusinasjoner. Jeg hører musikk, men det er sikkert noen som hører stemmer.. Jeg er redd jeg hadde klikka om det kom en stemme i hodet mitt.. er du allerede ved motorveien så kanskje...


Men det var helst det sosiale Bombasa nevner i trådens første side som overtalte meg, før jeg leste det trodde jeg at jeg kom til å introdusere barna mine for cannabis etter konfirmasjon (i ett forsøk på å lure dem vekk fra alkohol). Nå sliter jeg med litt Kognitiv dissonanse..

Hvor mange her har funnet kjæresten sin pga alkohol? Tror jeg ikke ville tatt fra mitt barn det. Blir ikke mye mus av å sitte hjemme og le av møblene..
Vis hele sitatet...
Blir heller ikke noe uønskede barn eller kjønnsykdommer av å bare sitte hjemme..
Gjetter på at færre blir voldtatt i stua si enn på fest..
Hvor mange har ikke mistet kjæresten sin pga alkohol?
(og man må ikke drikke for å dra ditt fulle damer er)

Og man møter da masse damer hos dealere..
syns mange av disse virker mer gavmilde med utdeling av mus enn de jeg så når jeg festet..
Sist endret av Novice; 4. oktober 2012 kl. 05:54. Grunn: layout
Sitat av stianr Vis innlegg
Det som blir feil her er alle stoners(ene) som er på dette forumet, sier cannabis, pga bla bla bla. faktum er at det er bi effekter av cannabis, pga det du får tak i norge er ikke reint nokk, ofte tilsatt andre avhengighets skapende stoffer. har hørt om cannabis med coca f.eks. å de blir i tilleg en slapp jævel av det. Mens folk kan gå sammen med venner kose seg på byen å få seg fitte(hvis snakker om gutter da.) å fremdeles gjøre det bra på skolen. Eller du kan la han røyke hasj sitte på gutte rommet til han er 25 å snakker om alle de gode tingene med cannabis på freak.no. Det er ulovlig, å ikke uten grunn.
Vis hele sitatet...
1. Det blir ikke OFTE tilsatt andre stoffer i cannabis. Jeg har aldri kjøpt cannabis som er dyppet i kokain, speed, mdma eller andre ting som noen av dere påstår. Jeg har kjøpt av flere forskjellige dealere og røyker ofte, men det har aldri skjedd meg.

2. "å de blir i tilleg en slapp jævel av det" sier du. Du nevner personangrep i en av dine andre poster, og vil bare si at du er direkte frekk mot stoners når du sier slikt.

3. Ja, de som er ruset på alkohol kan gå å få seg fitte på byen. Hva har det med saken å gjøre? jeg kjenner jenter som blir kåt når vi begge er høy. Jeg kjenner dog bare ca 5 stoner-jenter og sånn 300 jenter som drikker. Det er jo forskjellen. Også er det jo ikke akkurat noe mål å få seg mest fitte heller.

4. Du snakker om at stonere er dårlig på skolen og ikke gjør noe ut av livet demmes. Det er ganske absurd å si. Jeg er stoner, jeg blir kreativ når jeg røyker. Jeg skriver flere artikler, stiler og notater i uken uten problemer, og det er min jobb.

Hvis foreldre lærer barna (ungdommene) sine til å røyke med måte, kanskje én gang i uken, så er det ingen tvil om at disse barna ikke ender opp på kjøret.

Jeg forstår argumentet med at cannabis er ulovlig og den støtter jeg veldig, men bare ikke kom inn på denne tråden og si at cannabis er mer farlig enn alkohol. Jeg ville røyket en joint med min 16-årige sønn, spist god munchies, snakket litt dypere enn far-sønn samtalene ofte er og hatt en koselig familietid, rett og slett.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Rusmiddel #1 = internett.

Internett må være rusmiddelet som minst folk tar for et rusmiddel.

Tenk deg når du mister tilgangen... Du blir som en manisk narkoman som ikke får sin tiltrengte dose, du blir sint, ustabil osv...
Vis hele sitatet...
Har vært 6 uker uten internett, og de har vært 6 fantastiske uker. Har hatt en stabil døgnrytme, sosialisert mye, hatt masser av tid til å trene og vært mer sosial enn noen gang tidligere.
Har hatt internett i to dager nå, og føler meg allerede som en slave. Vurderer å kutte internettilgangen drastisk - ikke fordi jeg må, men fordi det føles så mye bedre.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Rusmiddel #1 = internett.

Internett må være rusmiddelet som minst folk tar for et rusmiddel.

Tenk deg når du mister tilgangen... Du blir som en manisk narkoman som ikke får sin tiltrengte dose, du blir sint, ustabil osv...
Vis hele sitatet...

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Isåfall er gambling, sex, gaming og sukker også forskjellige rusmidler.
Trenger ikke å være et rusmiddel for at man kan bli avhengig av det vet du.
Vis hele sitatet...

Blir man ikke avhengig av internett, gambling, sex, gaming og sukker fordi hjernen slipper ut endorfiner?
har hørt det bli forklart som brusing i nakken og at det er dette som forårsaker all psykisk avhengighet
(Tror det var Arild Knutsen som sa det i et foredrag for Trondheim venstre)

Hvis man går litt strengt ut ifra det TS lurte på så vil det jo da være umulig å kun bruke 1 annet rusmiddel enn nikotin og koffein... Hvis man ser på endorfiner som ett rusmiddel


PS: Sukker er ikke narkotika fordi det er lovlig...
Jeg tror ikke det er ett rusmiddel fordi det gir ikke meg en merkbar rus...
Men det er noe, så jeg velger å kalle det dop

The Reclassification of Sugar as a Drug

Sugar is an Addictive Drug? Eh…Sort Of

http://macrobiotics.co.uk/sugar.htm
Sitat av Novice Vis innlegg
Blir du kjempe fjern kommer noiaen da... noen får hallusinasjoner, kanskje de løper ut på motorveien... tenk om barnet ditt er en av de som THC utløser psykisk sykdom...

Og som Bombasa skrev så godt, alt det sosiale.. noen steder er det jo sosialt selvmord å ta narkotika..
Vis hele sitatet...
Om man bryr seg om sitt sosiale liv på den måten og ikke kan gjøre hva man vil.. Så er man faen meg stokk dum.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Om man bryr seg om sitt sosiale liv på den måten og ikke kan gjøre hva man vil.. Så er man faen meg stokk dum.
Vis hele sitatet...
Tenker det samme selv, om meg selv... men barnet mitt...
Jeg hadde lett røyka cannabis, det har jeg alerede gjort, det var ikke noe problem..
jeg tror til og med jeg hadde overlevd om bestemor fant det ut.. men barnet mitt...

Det jeg prøver å få fram er at jeg (og kanskje du) kommer til å bry meg om det sosiale livet til barna mine mer enn jeg brydde meg om mitt eget..
Worst case scenario er at noen dreper barnet ditt fordi de ser på han som skitten narkis
(f.eks. noen ber han reise fra en fest ellers får han juling, når han ikke går blir han kasta ned en li, der ligger han i to dager med brukket ben før han dør.. vet det høres overdrivi ut, men noe lignende skjedde der jeg er fra og det endte i død, hadde ikke fyrn rusa seg på den festen er det mange som mener at han fortsatt hadde levd... det er folk som HATER narkomane, virkelig hater...)



Og det jo forskjell på at 50% av folka som vet hvem du er dømmer deg som ubrukelig/idiot/søppel/samfunnets avskum
og at ALLE som vet hvem du er tror du er som h*n "værste" av de som "bor" på plata(O.L. steder)
var jo sosialt selvmord det var snakk om, ikke sosial selvskading..


Jeg vil si meg uenig i at man er stokk dum om man velger å ikke gjøre noe eller å holde noe skjult fordi man tror det vil drepe den man er/var i andres øyne...
når du er 20år har du mest sannsynlig jobbet med å forbedre din sosiale status i mer enn 10år, tror ikke jeg hadde rådet barnet mitt om å kaste det bort..
Hadde jeg selv hatt et barn kan jeg se for meg at jeg hadde stilt meg nøytral til hvorvidt han valgte cannabis eller alkohol som sitt rusmiddel. Når avkommet er gammel nok til å drive med rusmidler er avkommet også gammel nok til å avgjøre selv. Så lenge det foregår i kontrollerte omgivelser og i moderasjon.

Men med tanke på de fysiske skadevirkningen som hovedprioritet for avkommet hadde nok cannabis vært å foretrekke.
Til tross for at cannabis er ulovlig kan halvparten av voldsstatistikk tilskrives alkoholinntak og det er en større risk for barnet enn det en prikk på vandelsattesten er.

Informasjon er nøkkelen, og det å gi riktig informasjon burde være en plikt som foreldre. Riktig er ikke det samme som politisk korrekthet, riktig er det som er best for barnets helse.

Det er naturligvis flere faktorer som spiller inn, de juridiske, psykiske og sosiale virkningene som kommer som en følge må også informeres om (og samspillet mellom disse) må også informeres om, men hvor viktig dette er for ungen burde jo være opp til han/hun å vurdere.

Det å gjøre veloverveide valg er betinget av tilgangen til pålitelig informasjon om de faktiske skadevirkningene stoffet innebærer. I vår tidsalder er vi velsignet med internett, der tilgang til en del empirisk forskning kan gi den nødvendige innsikten foreldre trenger for å informere sine avkom (forskning som dog uheldigvis fortsatt er noe kneblet av politisk ideologi, mangel på monetær støtte ect). blaba...
David Nutt & Co sin forskning på fysiske skadevirkningene er et eksempel på dette. Så lenge informasjonsflyten ikke blir offer for politisk sensur (farlig sannsynlig) i løpet av de neste tiårene kommer denne informasjonen også til å være der for avkommet også. Det å gå imot empirisk data til fordel for sosial aksept er noe som i værstefall kan lede til at avkommet vil miste noe respekt for sin foresatt, til tross for gode intensjoner, dersom avkommet er et selvstendig vesen - noe jeg håper mitt avkom blir.

Sitat av Novice Vis innlegg
Tenker det samme selv, om meg selv... men barnet mitt...
Jeg hadde lett røyka cannabis, det har jeg alerede gjort, det var ikke noe problem..
jeg tror til og med jeg hadde overlevd om bestemor fant det ut.. men barnet mitt...

Det jeg prøver å få fram er at jeg (og kanskje du) kommer til å bry meg om det sosiale livet til barna mine mer enn jeg brydde meg om mitt eget..
Worst case scenario er at noen dreper barnet ditt fordi de ser på han som skitten narkis
(f.eks. noen ber han reise fra en fest ellers får han juling, når han ikke går blir han kasta ned en li, der ligger han i to dager med brukket ben før han dør.. vet det høres overdrivi ut, men noe lignende skjedde der jeg er fra og det endte i død, hadde ikke fyrn rusa seg på den festen er det mange som mener at han fortsatt hadde levd... det er folk som HATER narkomane, virkelig hater...)

Jeg vil si meg uenig i at man er stokk dum om man velger å ikke gjøre noe eller å holde noe skjult fordi man tror det vil drepe den man er/var i andres øyne...
når du er 20år har du mest sannsynlig jobbet med å forbedre din sosiale status i mer enn 10år, tror ikke jeg hadde rådet barnet mitt om å kaste det bort..
Vis hele sitatet...
Ettersom jeg selv er et et barn av noen og ikke har barn selv blir problemstillingen nok noe enklere enn den kanskje egentlig er. Jeg forstår problemstillingen, men jeg synes ikke du kan ikke pålegge ungen din å bry seg om hva alle rundt tenker om han/henne. Igjen, opp til han/henne når han/hun har fylt sitt attende år.

Om noen dreper barnet ditt fordi de ser på han som en skitten narkis er det jævlig godt argument utelukkende mot morderen og morderens snarsynte uvitenhet, ikke mot avkommets rusvalg. Blind/snarsynt vold er uansett noe det er vanskelig å barrikadere seg mot, og det å gjøre valg på premissene til sånne folk er en underkastelse av idioti.

Med informasjon og god retorikk som våpen kan ungen dessuten beskytte seg mot den uvitenheten rundt rus som de sosiale, alko-sjovenistiske sirklene ofte basker seg i, fremfor å la deres uvitenhet begrense avkommets evne til å velge forsvarlig. Noe det kan lett argumenteres for at det sosialt aksepterte fest-dopet alkohol ikke er.

Også det å si at du ikke vil at ungen din skal drive med noe ulovlig som du selv bedriver, som mange i den tråden, er hykleri, når du selv har rettferdiggjort dette overfor deg selv.

Selv psykedelia og alt som det innebærer er nok noe jeg ville unnet barnet mitt å prøve i løpet av sitt liv, ettersom dette er noe som har hjulpet meg å utvikle en slags vitenskapelig betinget spirutalitet som var sårt savnet i mitt liv. Men her er det mange faktorer som spiller inn, som avkommets mentale modenhet og evne til moderasjon. Men det sosiale stigmaet her er jo også utrolig mye sterkere enn med f.eks cannabis, og det er naturligvis ikke å kjimse av.
Sist endret av dyretssjel; 8. oktober 2012 kl. 18:01.
▼ ... over en uke senere ... ▼
[Skriver dette som om "alle" mener det, men dette er selvfølgelig MIN mening etter mine erfaringer] Jeg ville valgt trøffler, vil jeg tro.. Er ikke så alt for gjenomtenkt, men det er dette jeg vil tro skader minst på kroppen, hode er kanskje noe annet over langtidsbruk. Det vet ikke jeg noe om. Men hvorfor ikke gå å glise, å få opp sansene i kroppen din, og se ting som de kanskje "bør" bli sett. Alkohol er helt utelukket (nevner ikke grunner nå), men sier seg kanskje selv? Selv om den er genial i den sosiale sammenhengen. Om hasj, kan jeg kort si, at langtidsbruk som regel går dårlig. Men samtidig, hvis du røyker deg en joint på lørdagskvelden sammen med kompiser - er det på en måte greit. Got 2 go, så avslutter her. Damn it.
(Etter som at jeg har lite erfaring med annet og etter som at alkohol og cannabis er de to "regjerende" rusmidlene der ute så har jeg ikke vurdert andre rusmiddel her.)

Så lenge cannabis er ulovlig har jeg oppfordret at ungen holder seg på rett side av loven og dermed holder seg til alkohol, jeg mener også at en bør være mer mentalt moden før man prøver cannabis enn alkohol, selv om begge påvirker meg mentalt føler jeg at cannabis har en større virkning på psyken enn alkohol, riktig nok så har det i mitt tilfelle kun vært positiv påvirkning men jeg tror at sterke påvirkninger lett kan rote til ting i et hode som allerede suser fult av hormoner og gi h*n usunne holdninger og større muligheter for å få negative virkninger slik som noia osv som de aller fleste cannabisrøykere kjenner til.

Det sosiale stigmaet som lett kan følge en cannabisrøyker nå om dagen er også noe jeg gjerne vil spare ungen for, selv om jeg ikke akkurat vil si at jeg har fulgt normen blant "kidsa" gjennom ungdomsskole og vgs så er det mye enklere å utvikle seg sosialt om man ikke stikker seg ut så alt for mye og heller deltar på klassefester osv.

Om vi hadde levd i en verden hvor begge rusmidlene er likestilte hadde jeg sikkert bydd ungen på et glass øl, whisky eller noe når jeg mener at h*n er moden for det og noen trekker cannabis når jeg mener h*n er moden for det også, jeg tror at å kunne la ungen få lov å prøve et rusmiddel i tryggheten av hjemmet før de rekker å snike seg avgårde på fest for å så komme hjem mega stein/dritings kan være sunt da de får prøvd rusen uten at aspektet med spenningen av å gjøre noe de ikke har lov til bygger opp under rusen og som motivasjon for å prøve nye tyngre rusmiddel fordi de liker rushet av å være opprørske å prøve seg på tyngre stoffer.
Selv om jeg selv nyter cannabis fra tid til annet vil jeg si alkohol.
Det har faktisk en stor rolle i tenårings-sosialiseringen i perioden hvor man bygger nettverk og møter jenter.
Jeg tørr å påstå at de aller fleste ikke begynner å utvide kjernekompisgjengen fra skolen før de begynner å dra på fester.

Cannabis har mye større misbrukspotensiale i hverdagen og det er ulovlig. Som foreldre synes jeg man skal være et forbilde og ikke oppfordre til å bryte loven, for bryter man loven kan man potensielt havne i trøbbel med politiet og da hjelper det lite om du forklarer at man ikke er enig i loven.
Sist endret av Cheese; 18. oktober 2012 kl. 07:22.
Nå er jeg ikke så gammel selv så det endrer vel seg om noen år, men slikt det er nå ville jeg latt min gutt/datter ta seg en fyllekule når de bikker 15/16 år, men fra barnsalder av kommer jeg til å läre mine barn om avhengighet og moderasjon. Jeg blir selv fort avhengig (og vil derfor naturligvis väre urolig for at mitt barn fölger samme fotspor), men har begynt med årene å forstå litt av psykologien rundt avhengighet og den er ganske smaklös når man går til bunns i det, dette er noe jeg selvfölgelig kommer til å formidle på en pedagogisk og ärlig måte.

Er veldig usikker rundt Cannabis, for det förste er cannabis et typisk stoff jeg blir fort avhengig av (kan telle antall joints på en hånd, det var nok til å forstå at dette ikke var noe for meg PGA. potensiell avhengighet). Kommer barnet hjem og lukter weed ville jeg ikke laget noe rabalder rundt det, men jeg ville sagt at det er veldig enkelt å ödelegge en potensiell framtid hvis man röyker cannabis i dagens samfunn. Tenker da på hvor enkelt det er for politi å komme på sporet av 16-åringer som tar seg et blås i ny og ne. Eventuelle nettverk som han/hun blir dratt inn i osv. er jo heller noe jeg ikke ville likt. Til tross for at jeg regner med at mitt barn arver noe av sin fars intelligens (:-))) er det så enkelt å havne i feil miljö når man er en 15 - 16 år.

Men jeg föler meg rimelig trygg på at det jeg nevner om avhengighet og ord rundt mine opplevelser vil få mitt barn til å väre våken når det kommer til rus.

Jeg kunne faktisk tatt meg en tur på litt sopp eller LSD sammen med mitt barn når det bikker 20. Her spiller vel min alder inn nå, jeg vet ikke om jeg sier det samme når jeg er i 50-åra. Far og sönn sammen "på den andre siden" tror jeg er ganske spesielt, og jeg tror jeg ville klart å gi mitt barn ganske mange perspektiver hun/han kunne fundert over og tatt med seg videre i livet.

Har selv värt innom det meste av rusmidler, er vel forsåvidt fremdeles det, men jeg er "heldigvis" en polydrug abuser, "abuser" kan vel diskuteres, jeg vil uansett ikke at mine barn skal väre/bli det så jeg tror vel jeg skal klare å snakke mine eventuelle barn veldig liberalt og åpent om narkotika, da jeg har erfaring nok til å virkelig få de til å se hva narkotika faktisk er.

Yadayadyadya:
Jeg hadde blitt en utrolig stolt far hvis mitt barn dyrket sopp og kaktus når hun/han flyttet for seg selv, men da måtte jeg stolt på at han koser seg en eller to ganger i måneden og holdt seg unna annet skit, en pils i ny og ne skulle vel gå greit. Finner for övrig fort ut om et barn er til å stole på helt nede i barndommen - hvor egentlig hele mennesket formes.

Spör du meg er kunnskap, åpenhet, ärlighet og autoritet hos mor/far det viktigste. <- Forbilde.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Cannabis, definitivt. Vil heller at ungen skal sitte sammen venner og le, enn å drikke seg drita å muligens skade seg.
Vis hele sitatet...
Nå vet jo ikke jeg om du bruker cannabis selv men. jeg tror de fleste av dere sier det fordi dere røyker det selv eller fordi dere kan vedig mye om det. jeg ville heller ungen min skulle drikke seg drita på fest enn og låse seg inn i leiligheten sin og røyke og bli psykisk syk....
Sitat av Benjy Vis innlegg
Nå vet jo ikke jeg om du bruker cannabis selv men. jeg tror de fleste av dere sier det fordi dere røyker det selv eller fordi dere kan vedig mye om det. jeg ville heller ungen min skulle drikke seg drita på fest enn og låse seg inn i leiligheten sin og røyke og bli psykisk syk....
Vis hele sitatet...
Ser begges poeng, hadde värt allright med statistikk over hvor mange som blir psykisk syke av å röyke cannabis.

Jeg tror det er langt fler enn vi liker i å tro.

Til en 16 åring ville jeg uten tvil gitt en kald bayer, ikke cannabis som gjör litt mer avanserte ting med hjernen til barnet.
Fyllaryktet mitt er betraktelig større enn hasjryktet mitt. Jeg røyker stort sett hver dag, men drikker kanskje én gang i måneden. Det er ingen som bryr seg om jeg er litt sløv og trøtt, eller sitter for meg selv og doper meg, uansett hva. Drar jeg ut på fylla og mister kontrollen, så kan du være sikker på at halve salten diskitriktet får høre om det. Og for å ikke snakke om hva jeg er istand til å finne på, bare jeg har drukket nok.
"Jammen faen da, de gutta er ikke en gjeng, de er kompisene mine"

Det er sikkert kjempe allrighte gutter, men de selger narkotika og hvis du menger deg med de vil du nesten garantert bli blandet inn i en sirkel hvor du til sist blir blandet inn med politiet, vil du det?

"Nei, jeg ville aldri solgt narkis"

Men du kjöper litt hasj av de? Jeg har luktet det av deg så det er vel egentlig ikke noe å skjule?

"Joa, hvorfor faen bryr deg, de gutta er jävlig chill"

De er jävlig allrighte til de MULIGENS vil at du skal gjöre ting for de, som
eksempelvis å selge hasj. Hvis de lar deg henge med i sin gjeng eller "gruppe" vil de til slutt si at du skal eller må gjöre noe. De sier kanskje at du får 3 g og en pipe hvis du bare tar toget til hulaheita og leverer en klump med grönt.
Klarer du å si nei når de står der med 3 g og en pipe bare til deg?

"Ja"

*Hever stemme og peker på sönnen min* Nå lyver du.

"Nei... Joa...."


Lar gutten tenke noen dager för jeg nevner rusmidler igjen:


Jeg kan ta deg med på en opplevelse for livet du aldri vil glemme hvis du kutter all kontakt du har med "gjengen" eller röykemiljöet ditt.

"Hva da?"

Du må vente til din tyverårsdag, da kan jeg garantere deg at du opplever noe du aldri vil glemme. Skal vi ta hverandre i hånda på det?

"Javel"

Gutten tar seg noen pils (som jeg selvsagt tillatter) og ei bönne i ny og ne til han fyller 20.


20 årsdagen:

Ser du jeg tar denne lappen i munnen og legger den under tunga.

"LSD?!!??!?!?!?!?!?!"

Vil du väre med å trippe min kjäre sönn?

"Ehm, ja!"

Husk at jeg sitter ved din side hele tiden og at du er den jeg elsker mest på hele jord og hvis det er noe du noen gang måtte lure på er det bare å si det.

"Under tunga som det her?"

Ja.






........



;:mad<3


Velkommen til den andre siden gutten min.




Resten av samtalen/trippen blir en hemmelighet, men jeg skal nok starte med å höre hvordan han ser på samfunnet i Norge og hva som kunne blitt gjort annerledes. Så tar den aldrene tripper over.


Mitt lengste innlegg på freak, slik går det når man leker med dopaminet.

Et lite tykke ut i trippen:

Husker du den töffe gjengen din?

"Den var jo ikke töff, jeg var en drittunge..." (se her ja, lärer allerede)

Vil du se noe virkelig töft noe?

"JA."

*drar frem en pipe fylt med godsaker*

"Hva er det i den pipa, DMT?"

Nei dette er 5-meo-dmt, er du klar?

"Uhm ja..."




Noen dager senere ender guttungen opp på Gaustad, hva gjorde jeg feiL!?

Sitat av Muradi Vis innlegg
Fyllaryktet mitt er betraktelig større enn hasjryktet mitt. Jeg røyker stort sett hver dag, men drikker kanskje én gang i måneden. Det er ingen som bryr seg om jeg er litt sløv og trøtt, eller sitter for meg selv og doper meg, uansett hva. Drar jeg ut på fylla og mister kontrollen, så kan du være sikker på at halve salten diskitriktet får høre om det. Og for å ikke snakke om hva jeg er istand til å finne på, bare jeg har drukket nok.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk NULL partyrykte og NULL rusrykte i hjemlige trakter, enten jeg gjör det med min fru, en kompis eller aller best - helt alene er det ingen som vet noe om meg, slik blir det uten facebook. Rimelig sikker på at noen kjenninger av meg ville blitt noe satt ut hvis de visste at det beste jeg vet er å trippe helt alene på meskalin, sopp eller LSD foran en PC-skjerm der filosofi og psykologi diskuteres til tangentene flyr febrilsk rundt, med gudommelig musikk da selvsagt.


Men så er det jo en bakside da, grisete amfetamin og benzo-binges. Opiater en SUUUUPER sjelden gang. Men akk så deilig det er å stikke ifra dette samfunnet når det overfylles med bullshit.

Nei, de gangene jeg vandret rundt i Oslo på 2C-E + MDMA gjorde at lysten til å farte rundt på byen falmet helt og holdent.

Da tar jeg en pause fra denne tråden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Definitivt alkohol. Men har en mistanke om at de ligner moren sin og kommer til å prøve ut alt som er...
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
cannabis. jeg akter dog å om jeg noensinne får barn, sørge for riktig brukt, riktige tider til bruk, riktige steder, kretser osv.

orker ikke begrunne hvorfor fordi både alkohol og cannabis har sine downsides, og det er individuellt hva folk synes er værst.
Odonkor? Er du edru? (Ikke frekt ment)

Edit: gammel post...
Sist endret av Lacertosus; 13. november 2012 kl. 00:21.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Odonkor? Er du edru? (Ikke frekt ment)

Edit: gammel post...
Vis hele sitatet...
Det er det flere enn deg som har lurt på i samtlige tråder.

Jeg syns det føles veldig feil å ruse seg med foreldrene mine, i alle fall. Greit, mamma har tatt seg noen trekk sammen med meg. Men det er alt jeg trenger å oppleve, i grunnen. Hun blir bare slitsom, og jeg ender opp med å be henne gå og legge seg. "Er det bare jeg som føler at hjernen min krymper, altså?". "Jeg føler at kortene på kabalen snakker til meg". Mamma på DMT, sopp og diverse vil mest trolig bli veldig kleint og feil. Hun har hatt sin hippietid, og jeg vil ikke ha henne som ruspartner. Å drikke alkohol med pappa er helt totalt utelukket. Ville derfor aldri ruset meg med mitt eget barn, om jeg noen sinne skulle fått et. Åpenhet, ærlighet og steg for steg med en prosess om å ta ansvar er det jeg ville gått for. Etter hvert som man vokser opp må man kunne lære å fly selv. Om det er på Cannabis eller uten. Likevel ville jeg bedt han/henne om å vente med rusbruken til hjernen er fullt utviklet, og barnet er modent nok til det.
Foreldrene deres har sikkert rusa seg like mye som dere, men det er greit å ha klare roller i forhold til hverandre. Man er foreldre og barn og ikke ruspartnere.

Jeg har masse ruserfaring, men det kunne ikke ramle meg inn å dele det med ungene mine. Kanskje jeg aldri gjør det, kanskje jeg gjør det en gang når de er skikkelig voksne (og da snakker jeg ikke om når de er 22 år.. men kanskje når de er 30-35).