Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 15299
Hei

Igår, gikk jeg for og se om pakken min var kommet, og ble "hivd" ut for ikke og ha noen hentelapp eller hentemelding. Idag, gikk jeg for og se på pakke-sporingen og fant ut at den hadde endelig ankommet, men har jo fortsatt ikke fått noen ting, ikke email, melding eller hentelapp.

Hvordan skal jeg få hentet den da?
Du kan printe ut hentelapp når du sporer den. Eller du kan skrive ned hentelappkoden.
Hvis pakken er registrert i ditt navn skal det være nok å ha med legitimasjon. Det er ihvertfall min erfaring.
Den er registrert i mitt navn, men jeg har ingen printer eller noe som helst. Hadde det holdt og skrive ned "Package-ID" og/eller "Shipment-ID"?
Ta med nr. du bruker for pakkesporing på posten.no.

Pakken din kom dit tidlig i dag, den ble scannet inn mellom kl. 7 og 9, men du får ikke hentelappen før postmannen tar ruta si .. mellom 11:00 og 13:00 ellerno.
skriv ned alt av informasjon du har om pakke (fra, til, sporingsnummer, collinummer etc)
Jeg bruker å vise hentelappen via telefonen (via nett), funker bra det
Jeg fikk en pakke igår (mobil), fikk ingen hentelapp eller ingen notis fra leverandør på hverken mail eller mobil. Fikk kun et sporingsnummer, jeg dro ned på Posten og brukte den Posten Appen for Android så bare scannet de koden fra mobilen min. Ingen legitimasjon var nødvendig.
Har flere ganger hentet ting på posten med kun sporingsnummer
Og legitimasjon er ikke nødvendig med mindre den er sendt rekomandert.
Jeg ble faktisk krevd for legitimasjon en dag her når jeg skulle hente pcen min. Orket ikke være vrang så bare viste henne legititmasjonen...

(Mulig dama ble mistenksom da jeg hadde hentet 5 store pakker på 6 dager...)
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Jeg ble faktisk krevd for legitimasjon en dag her når jeg skulle hente pcen min. Orket ikke være vrang så bare viste henne legititmasjonen...

(Mulig dama ble mistenksom da jeg hadde hentet 5 store pakker på 6 dager...)
Vis hele sitatet...
Det er egentlig vanlig praksis at man må vise legitimasjon før man får hentet pakker.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Det er egentlig vanlig praksis at man må vise legitimasjon før man får hentet pakker.
Vis hele sitatet...
Kildehenvisning? Jeg som er ansatt hos Posten har aldri hørt om dette, leverer ut mellom 100-200 pakker hver dag.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Kildehenvisning? Jeg som er ansatt hos Posten har aldri hørt om dette, leverer ut mellom 100-200 pakker hver dag.
Vis hele sitatet...
Da har dere en annen rutine. På postkontoret på St. Olavs plass i Oslo måtte jeg alltid vise ID for å hente ut pakker (ikke bare personlig utlevering, men også 3'er pakker) Det samme gjelder for postkontoret ved Klingenberg i Oslo, og det jeg nå bruker i Bergen.

Ikke sikkert det er en skriftlig rutine hos posten, men det er åpenbart vanlige på flere kontorer...
Jeg har bodd forskjellige steder, og brukt 4 forskjellige postkontor jevnlig, hvor jeg alltid har måtte vist legitimasjon for å hente ut helt vanlige pakker. Samboeren min jobbet også på post i butikk for ca 1 år siden, hvor de ble opplært i å kreve legitimasjon ved utlevering av pakker.

Jeg antok derfor dette var standard rutiner.