Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2559
Noen som vet hvordan man kan lage ?
Blir mann nøtt til og bestille domene?
En venn av meg lurer på og starte en liten bedrift der han selger slike emailer.
Noen som vet hvordan man gjør det?
Takker for alle svar!
Du må nesten eie domenet ja.

Off topic: hvem f kjøper epostadresser i dag?
Det jeg gjorde med mitt domene var å peke gmail mot webhosten du finner guides ute på nett sånn at du kan få feks;

Hvorfor skal folk kjøpe sånne e-mail når det koster dem 90,- året for domene og gratis med host?
han skal lage en bedrift hvor han selger eposter?

ennå så vet han ikke hvor det selges

shiiit

www.trommelyd.no
Trådstarter
Jeg mener også at dette er en dum ide.
Men takk for alle svar

Sitat av KaiN Vis innlegg
Det jeg gjorde med mitt domene var å peke gmail mot webhosten du finner guides ute på nett sånn at du kan få feks;

Hvorfor skal folk kjøpe sånne e-mail når det koster dem 90,- året for domene og gratis med host?
Vis hele sitatet...
Utdype ?

Flere svar ? :rolleys:
Du er nødt å kjøpe et domene, f.eks hos domeneshop. Og så går du å signer opp hos http://google.com/a, når du har gjort det får du en detaljert beskrivelse av hva du skal gjør hos domeneshop for å få eposten til å lagre. Og vips, så har du 10GB gratis epost
Jeg har en venn som har "navnetsitt@navnesitt.no

så han har kjøpt email altså?
Sitat av wizhl Vis innlegg
Jeg har en venn som har "navnetsitt@navnesitt.no

så han har kjøpt email altså?
Vis hele sitatet...
Det er jo ingen som eier navnesitt.no? hehe

Nei, ingen som sier at man må kjøpe email for å få .
Men han må nok kjøpe navnesitt.no ja

Viss ikke er han bare heldig og har samme navn som noen som leverer gratis epost på det domenet.
Jeg har en rekke @'mittetternavn'.no-addresser. En kompis som har en gammel Mac server hvor han bla. kjører mailserver, også betaler jeg en slant i året for domenet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Beklager, men jeg gir ikke tilgang til mine private mailer til noen som ikke kan oppgi navnet sitt på nettsiden engang.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Javel. Tøff påstand. Hvor sikker er e-posten?
Sitat av nomore Vis innlegg
Javel. Tøff påstand. Hvor sikker er e-posten?
Vis hele sitatet...
Like sikker som serverne til hostgator og litt mer
Sitat av Antidote Vis innlegg
Like sikker som serverne til hostgator og litt mer
Vis hele sitatet...
Det kan være så sikkert du vil, men du vet at cPanel har mulighet for å åpne alle epostkassene på ett domene? Og hvorfor skal man bruke ditt, få e-posten på ett jalladomene, når man kan bruke gmail ++ mange gode googletjenester?
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Det kan være så sikkert du vil, men du vet at cPanel har mulighet for å åpne alle epostkassene på ett domene? Og hvorfor skal man bruke ditt, få e-posten på ett jalladomene, når man kan bruke gmail ++ mange gode googletjenester?
Vis hele sitatet...
Det står [COLOR="Red"]godt[/COLOR] forklart på forsiden.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Det står [COLOR="Red"]godt[/COLOR] forklart på forsiden.
Vis hele sitatet...
Veier det opp for at noen totalt ukjente kan lese e-posten min?
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Veier det opp for at noen totalt ukjente kan lese e-posten min?
Vis hele sitatet...
Vi leser ikke eposten din.
Det er kun for sikkerheten.
Men du bestemmer helt selv om du tror at vi bruker fritiden vår på og lese gjennom hundre eposter...

OG du tror vel ikke at google og hotmail har lett tilgang til mailen din..?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Antidote Vis innlegg
Vi leser ikke eposten din.
Vis hele sitatet...
Poenget er at vi har kun ditt ord for det. Antakeleg gjer du ikkje det, men du har ikkje et rykte å ta vare på i samme grad som google - enda.

Dessuten er det hosta i USA, som er issue med tanke på lovgjevinga der - personvern står sterkare juridisk i Europa...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Poenget er at vi har kun ditt ord for det. Antakeleg gjer du ikkje det, men du har ikkje et rykte å ta vare på i samme grad som google - enda.

Dessuten er det hosta i USA, som er issue med tanke på lovgjevinga der - personvern står sterkare juridisk i Europa...
Vis hele sitatet...
Skjønner deg veldig godt. Grunnen til at jeg opprettet det nettstedet var for og forhindre spam reklame og få en sikker mail gratis.
Men nå er det opp til vær enkeltperson og stole på leverandøren.
Jeg kan love deg her og nå at vi aldri kommer til og snoke gjennom mailen din.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Jeg kan love deg her og nå at vi aldri kommer til og snoke gjennom mailen din.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som ikke lover det da?

Større aktører har ett rykte å ta vare på. Tjenesten din er kun ett domenenavn uten kontaktinfo, uten firma bak, uten navn bak tjenesten eller noe. Det er ingenting på den siden der som bygger tillit, og allikevel går du hardt ut og påstår at den verner mer om personvernet enn andre større aktører.

Eg tviler på at du sitter der og leser e-posten til brukerene du har klart å få til å registrere seg hos deg, men eg tviler også på at det er en trygg tjeneste. Ditt anonyme ord er dessverre ikke nok, du må i det minste kunne stille med en eller annen form for kompetanse, kapital, forretningside, driftsplan osv. Å bare levere "gratis webmail" til hvem som helst er ikke akkurat økonomisk innbringende.
Sist endret av nomore; 30. juni 2012 kl. 17:43.
Sitat av nomore Vis innlegg
Hvem er det som ikke lover det da?

Større aktører har ett rykte å ta vare på. Tjenesten din er kun ett domenenavn uten kontaktinfo, uten firma bak, uten navn bak tjenesten eller noe. Det er ingenting på den siden der som bygger tillit, og allikevel går du hardt ut og påstår at den verner mer om personvernet enn andre større aktører.

Eg tviler på at du sitter der og leser e-posten til brukerene du har klart å få til å registrere seg hos deg, men eg tviler også på at det er en trygg tjeneste. Ditt anonyme ord er dessverre ikke nok, du må i det minste kunne stille med en eller annen form for kompetanse, kapital, forretningside, driftsplan osv. Å bare levere "gratis webmail" til hvem som helst er ikke akkurat økonomisk innbringende.
Vis hele sitatet...
Hva er sikrest en server som hoster millioner med mail eller en svær sverver hostet av en av verdens tryggeste hostleverandører med 200 mailer?
Jeg forstår godt at du tviler, men det er mange som har registrert ny mail hos oss.
Den setningen der belyste akkurat mitt poeng, og sier vel det meste om din kompetanse på området.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Antidote Vis innlegg
Skjønner deg veldig godt. Grunnen til at jeg opprettet det nettstedet var for og forhindre spam reklame og få en sikker mail gratis.
Men nå er det opp til vær enkeltperson og stole på leverandøren.
Jeg kan love deg her og nå at vi aldri kommer til og snoke gjennom mailen din.
Vis hele sitatet...
Privacy policy som er meir opptatt av reklamekjeks enn integriteten til levrandøren er jo et lite varsko. At det er eit totalt ukjent navn, utan kontaktinformasjon er eit anna varsko.

Kort sagt virker det *ekstremt* useriøst.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Privacy policy som er meir opptatt av reklamekjeks enn integriteten til levrandøren er jo et lite varsko. At det er eit totalt ukjent navn, utan kontaktinformasjon er eit anna varsko.

Kort sagt virker det *ekstremt* useriøst.
Vis hele sitatet...
Privacy policy fikk vi tilsendt av annonsørleverandøren vår.
Så privacy policyen har INGENTING å gjøre med e-posttjenesten, kun annonsene på siden?

Herlighet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Antidote Vis innlegg
Privacy policy fikk vi tilsendt av annonsørleverandøren vår.
Vis hele sitatet...
Så seriøsiteten er altså så stor at de drit i kva som står der, men har det fordi annonselevrandøren anbefaler det...? Gee.

(I tillegg er jo annonselevrandør google, så da kan jo google bruke javascript til å hente ut kopi av epostane om dei måtte føle for det)
Sitat av slashdot Vis innlegg
(I tillegg er jo annonselevrandør google, så da kan jo google bruke javascript til å hente ut kopi av epostane om dei måtte føle for det)
Vis hele sitatet...
En tier på at de(dvs, han) ikke visste at dette var mulig.
Ja, Privacy policy handler kun om annonser.
Annonseleverandørene er ikke bare google myfriend
Så flott da. Herlig å argumentere for at din tjeneste er så mye mer personvernvennlig enn de store aktørene, på bakgrunn av at du har færre kontoer og "større server", mens du samtidig slipper til med annonseleverandører, hvorpå en av de store er de samme som du argumenterte mot.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hva er sikrest en server som hoster millioner med mail eller en svær sverver hostet av en av verdens tryggeste hostleverandører med 200 mailer?
Jeg forstår godt at du tviler, men det er mange som har registrert ny mail hos oss.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til hvilken kompetanse du har på dette området? Jeg mener, tror og vet, at Google som hoster millioner av mails. Du sier dere har en svær server. Men den er jo delt med 32 andre? (ref: http://www.yougetsignal.com/tools/we...-postkasse.net). Og er det en spesiell grunn til at du nekter oppgi kontaktinfo på websiden?
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Du sier dere har en svær server. Men den er jo delt med 32 andre?
Vis hele sitatet...
Tror han mente skikkelig svær server
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Antidote Vis innlegg
Ja, Privacy policy handler kun om annonser.
Annonseleverandørene er ikke bare google myfriend
Vis hele sitatet...
Men om du tillater vilkårlege annonselevrandører å kjøre javascript på nettsida så kan jo dei utan viare hente ut innhaldet av epostane om dei måtte føle for det. Det er altså ikkje bare eiga sikkerhet du må ta hensyn til, men også underlevrandører si sikkerhet. Argumenterte ikkje du nettopp mot google fordi dei var så scvhæææære?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men om du tillater vilkårlege annonselevrandører å kjøre javascript på nettsida så kan jo dei utan viare hente ut innhaldet av epostane om dei måtte føle for det. Det er altså ikkje bare eiga sikkerhet du må ta hensyn til, men også underlevrandører si sikkerhet. Argumenterte ikkje du nettopp mot google fordi dei var så scvhæææære?
Vis hele sitatet...
Det tillater vi ikke.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Det tillater vi ikke.
Vis hele sitatet...
Og hvordan begrenser "dere" dette?

Altså, eg ser at det er tvilsomt at vi kommer til en enighet rundt online-postkasse.net.

Hvorfor kan du ikke bare innrømme at dette ikke er noe du kan, enda, og at du har opprettet løsningen for å lære? Det er lov, og alle må begynne ett sted. Problemet mitt med siden din er at du prøver å fremstå seriøs, samtidig som du rakker ned på alle andre med grunnløse påstander som inneholder faktafeil. Og det lyser igjennom at du ikke vet hva du snakker om.

Hadde du derimot skrevet at du opprettet løsningen for å lære, og satte pris på at andre tok i bruk løsningen og gav feedback på feil/problemer eller nye ønsker, så hadde det vært noe helt annet. I stede pøser du på med store ord, skremselspropaganda og andre skrøner, når løsningen din er pill råtten sammenlignet med de du rakker ned på.

Regner med at du kjenner igjen denne: http://www.webforumet.no/forum/tilba...-nettside.html

Enten er det deg, eller så er det en av dere andre bak nettsiden. 22 juni ble løsningen "lansert", og da hadde du(eller noen andre) brukt fire(!) dager på å sette opp en cPanel-løsning(hvorav det finnes mye dokumentasjon rundt). Eg vet ikke hva dere brukte fire dager på, men det hjelper ikke at serveren er hosted hos hostgator når kompetansenivået er lik null. Og det er da kanskje litt vel tidlig og litt vel overambisiøst å ta opp kampen mot Hotmail, GMail osv?
Sist endret av nomore; 30. juni 2012 kl. 21:40.
Sitat av thomas23 Vis innlegg
Jeg mener også at dette er en dum ide.
Men takk for alle svar



Utdype ?

Flere svar ? :rolleys:
Vis hele sitatet...
Gmail har en slik løsning.
Søk på google; my own domain epost gmail, kanskje du får noe svar der, men du må hoste opp en fil på webserveren, det du kan bruke er en gratis host fra 000webhost.com som jeg.
logger inn via gmail.com på min

disclaimer; hadde ikke tid til og lese gjennom side 2, skum leste gjennom 1
Sist endret av justastonedhuman; 30. juni 2012 kl. 22:58.
Regner med at du kjenner igjen denne: http://www.webforumet.no/forum/tilba...-nettside.html

Enten er det deg, eller så er det en av dere andre bak nettsiden. 22 juni ble løsningen "lansert", og da hadde du(eller noen andre) brukt fire(!) dager på å sette opp en cPanel-løsning(hvorav det finnes mye dokumentasjon rundt). Eg vet ikke hva dere brukte fire dager på, men det hjelper ikke at serveren er hosted hos hostgator når kompetansenivået er lik null. Og det er da kanskje litt vel tidlig og litt vel overambisiøst å ta opp kampen mot Hotmail, GMail osv?[/quote]

Nei, dette er ikke meg.
Som du skjønner så er jeg ikke alene med denne siden.
Og tar opp kampen? vi leverer bare trygg mail som ikke er full av spam.

Burde vi ikke gi tilbake tråden til thomas23 ?
Og svare på det han lurer på..?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Antidote Vis innlegg
Det tillater vi ikke.
Vis hele sitatet...
Du tillater jo google å køyre javascript på nettsidene.

Og kva kunnskaper har du om sikkerhet? Korleis er data sikra? Korleis er data oppbevart?