Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 9089
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Bøffer penner, stifter, ladere, tastatur og mus på skolen hele tiden. Dem sin feil det ikke er kamera der!

Også syntes jeg folk burde passe bedre på tingene sine, er så lett å bare gå og bøffe penger rett fra jakka deres i garderoben når de gymmer. Grunnen jeg elsker gym; etter timen er jeg alltid opp til 200 kroner rikere. Chill det.
Vis hele sitatet...
Tuller du med meg nå? Du kommer til å få trøbbel senere om du virkelig holder på slik.. Ikke har skolen lov til å plasere kameraer i garderobene heller.
Pisspreik lever sikkert bare opp til navnet sitt. Forhåpentligvis.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Når pølsene skal KASTES, så taper IKKE bedriften penger om han spiser den ene pølsa istedenfor å kaste den.

Du merker jo selv hvor dumt det høres ut.
Vis hele sitatet...
Da spiser han jo en gratis pølse, istedenfor å betale for en ny en. Det er jo skadelig for bedriften, det må du jo skjønne.

Kommer an på arbeidssituasjonen, men generelt synes jeg det er helt greit å stjele fra arbeidsplassen, de stjeler jo tiden din.
Sitat av Pilsner Vis innlegg
Pisspreik lever sikkert bare opp til navnet sitt. Forhåpentligvis.
Vis hele sitatet...
Nei, faktisk ikke. Kan godt bytte brukernavn hvis du har problemer med å ta postene mine seriøse pga. et føkkings navn.
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Bøffer penner, stifter, ladere, tastatur og mus på skolen hele tiden. Dem sin feil det ikke er kamera der!

Også syntes jeg folk burde passe bedre på tingene sine, er så lett å bare gå og bøffe penger rett fra jakka deres i garderoben når de gymmer. Grunnen jeg elsker gym; etter timen er jeg alltid opp til 200 kroner rikere. Chill det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Nei, faktisk ikke. Kan godt bytte brukernavn hvis du har problemer med å ta postene mine seriøse pga. et føkkings navn.
Vis hele sitatet...
Har du en grunn til å stjele?
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Har du en grunn til å stjele?
Vis hele sitatet...
Nei, liker bare gratis penger og ting.
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Nei, faktisk ikke. Kan godt bytte brukernavn hvis du har problemer med å ta postene mine seriøse pga. et føkkings navn.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke nicket ditt som gjør at du ikke blir tatt seriøst.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Nei, liker bare gratis penger og ting.
Vis hele sitatet...
Vet du, folk som deg er folk jeg gjerne knekker nesa på.

*pasifist*
Aldri greit å forsyne seg på arbeidsplassen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg har jobbet i ferskvareavdeling i fire år. De ansatte såvidt meg bekjent stjeler lite og intenting.
Derimot kaster vi tonn på tonn med god dyr mat hvert eneste år, det må da finnes en bedre sjebne for alt vi kaster? Bruk og kast samfunnet koster oss mye mer enn en penn og kopiark.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg har jobbet i ferskvareavdeling i fire år. De ansatte såvidt meg bekjent stjeler lite og intenting.
Derimot kaster vi tonn på tonn med god dyr mat hvert eneste år, det må da finnes en bedre sjebne for alt vi kaster? Bruk og kast samfunnet koster oss mye mer enn en penn og kopiark.
Vis hele sitatet...
På Narvesen der hvor søstra mi jobbet engang kom det en dame (tigger) som fikk med restepylsene fra dagen.

(før noen sier noe; de så så forbanna ille ut at null mennesker ville gitt mer enn ei krone for dem, og butikkeiern hadde sagt ja)
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Når pølsene skal KASTES, så taper IKKE bedriften penger om han spiser den ene pølsa istedenfor å kaste den.

Du merker jo selv hvor dumt det høres ut.
Vis hele sitatet...

Jo om han har manipulert systemet slik at det blir pølser til overs så er han en tyv. Og akkurat det med manipulering og triksing er jo årsaken til at mange kiosker og stasjoner har regel om at ingen ansatte får spise gratis pølser. Skal de spise pølser på jobb så får de da betale for varene. Er det pølser som ikke kan selges så skal de da kastes. Spises pølsa er det da brudd på regler og tyveri.

Er noe annet om sjefen sier det er greit selvsagt.
Synes rett og slett at det er flaut at folk forsyner seg på arbeidsplassen. Hvor er moralen hen?
Sitat av EoT Vis innlegg
Kommer an på arbeidssituasjonen, men generelt synes jeg det er helt greit å stjele fra arbeidsplassen, de stjeler jo tiden din.
Vis hele sitatet...
Feil! Arbeidsgiver KJØPER tiden din - du mottar lønn for din tid og din innsats.

Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg har jobbet i ferskvareavdeling i fire år. De ansatte såvidt meg bekjent stjeler lite og intenting.
Derimot kaster vi tonn på tonn med god dyr mat hvert eneste år, det må da finnes en bedre sjebne for alt vi kaster? Bruk og kast samfunnet koster oss mye mer enn en penn og kopiark.
Vis hele sitatet...
Enig med deg at kasting er sløsing. Men skal det avvikes fra reglene må det avtales først ellers er det stjeling. Og grunnen til at det kastes er nok at det fort blir å koste for mye å lage kontrollrutiner for slike varer. Blir billigst å bare kaste.

Noen gir jo varer til fattighuset og blåkors og det er jo bra. Og mange som har dyr får matvarer feks fra kuer spiser skolebrød og kaker. Er jo bedre utnyttelse enn å kaste.

Sitat av applekongen Vis innlegg
Synes rett og slett at det er flaut at folk forsyner seg på arbeidsplassen. Hvor er moralen hen?
Vis hele sitatet...
Veldig utbredt. Så på tv at ca 35% av svinnet i varehandelen er pga av ansattes svinn. Tenk på hvor mye det koster.
Eneste jeg har tatt fra jobben var en kulepenn, men den trengte jeg til å løse kryssordet på vei hjemover
Siden jobben min krever at jeg tar med alt av arbeidsutstyr hjem, så har jeg generelt "alt" disponibelt privat også.
Det gjelder da verktøy, bærbar pc, og generelt utstyr som man benytter i jobben. Har tho ikke det største behovet for å bruke slikt privat, og det blir alltid med meg på jobb igjen dagen etter =)
Nei det er ikke greit, med mindre sjef sier at det er greit.
Selv kan jeg glede meg med gratis vann på jobb, til en verdi av 700 kroner pr kasse!
Sist endret av happy violence; 31. mai 2012 kl. 22:06.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Vet du, folk som deg er folk jeg gjerne knekker nesa på.

*pasifist*
Vis hele sitatet...
Oi oi oi, internett-gangster jo! Kan sende deg adressen min på PM, så kan vi se hvem som er gangster her.
Send gjerne både navn og adresse, samt hvilken skole du går på, til meg =)
Happy Buddha
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Oi oi oi, internett-gangster jo! Kan sende deg adressen min på PM, så kan vi se hvem som er gangster her.
Vis hele sitatet...
Pappaen min er sterkere enn din!
Nei, ta dette et annet sted.
Sitat av Pisspreik
hvem sa du skulle blande deg, jævla pedo
Vis hele sitatet...

Snakk om å være internett-gangster da..... heah
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Oi oi oi, internett-gangster jo! Kan sende deg adressen min på PM, så kan vi se hvem som er gangster her.
Vis hele sitatet...
Dette betyr at jeg avskyr personer slik som deg, som tenker "fett å få gratis stuff da" og ikke tenker over at den andre personen kanskje trengte de pengene.

Du, bor du i drøbaksområdet? Om du gjør sier jeg ikke nei takk.

Og jeg hevdet aldri at jeg var gangster, men jeg bare hater enkelte personligheter, som din.
Hvor bra ser det ut på CV om du skulle bli tatt for det? Ikke alle arbeidsgivere som hadde vært villige til og ta inn en på jobb som har blitt tatt i å stjele fra forrige arbeidsplass? La det ligge du, å bruk lønna di på utstyret du trenger.

Stjeling syntes jeg bare er "greit" om man sliter såpass økonomisk at man ikke har noe annet valg for og overleve.
Jævlig lavmål pisspreik, har dere mulighet til å legge igjen slikt i skap eller lignende? om ikke er du en premiepikk.

unnskyld språket etc.

Sånne som pisspreik er grunnen til at jeg faktisk alltid la igjen mobil og alt av verdi i skapet mitt med lås på, ved den
videregående skolen jeg gikk på. tok alltid turen 3 etasjer opp, for å så gå 4 etasjer i skolebygget før gymtimen altså, bare for å
sikre at nøkler, i-pod, mobil, penger etc lå trygt i skap med lås.

Faen, folk mista mobiler, enkelt personer har mista 500-1000,- og det er jævlig sure penger å miste til en kukk på
søken etter å lage helvete og stjele personlige eiendeler og folks penger.

URK!
Sist endret av frevev; 31. mai 2012 kl. 23:03.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Enig med deg at kasting er sløsing. Men skal det avvikes fra reglene må det avtales først ellers er det stjeling. Og grunnen til at det kastes er nok at det fort blir å koste for mye å lage kontrollrutiner for slike varer. Blir billigst å bare kaste.
Vis hele sitatet...
Det skal nok kontrolleres uansett. Nei vi kastet fordi det var viktig å ikke gå tom for mat, i løpet av butikkens 13 åpne tider hver dag. Hva kunder kjøper vil jo selvsagt variere, så dermed sitter du igjen med en halv søppeldunk hver dag. Det er ikke billig å kaste, det koster flesk faktisk. Dette handler om estetikk, en ferskvare skal ikke se tom ut.

Skal jeg dra frem raddisen i meg er det på tide og legge ned selvbetjeningsbutikker for mat, og heller bare ha utsalgssteder som bestiller mat for deg. Jeg tror vi hadde spist mindre, mer fornuftig og sunnere. Slik trend sprer seg visstnok fra Sverige, så vi får nok et liknende alternativ før eller siden.
Sitat av Sio Vis innlegg
Det skal nok kontrolleres uansett. Nei vi kastet fordi det var viktig å ikke gå tom for mat, i løpet av butikkens 13 åpne tider hver dag. Hva kunder kjøper vil jo selvsagt variere, så dermed sitter du igjen med en halv søppeldunk hver dag. Det er ikke billig å kaste, det koster flesk faktisk. Dette handler om estetikk, en ferskvare skal ikke se tom ut.

Skal jeg dra frem raddisen i meg er det på tide og legge ned selvbetjeningsbutikker for mat, og heller bare ha utsalgssteder som bestiller mat for deg. Jeg tror vi hadde spist mindre, mer fornuftig og sunnere. Slik trend sprer seg visstnok fra Sverige, så vi får nok et liknende alternativ før eller siden.
Vis hele sitatet...
Ja for alle har jo råd til å kjøpe mat ute til hvert måltid, mange som faktisk ikke kan det en gang i uka..!
Nei. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg har tatt med et par kulepenner.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ja for alle har jo råd til å kjøpe mat ute til hvert måltid, mange som faktisk ikke kan det en gang i uka..!
Vis hele sitatet...
Bestille maten vil ikke si at den blir lagd for deg, dvs. at produsent og forhandler arbeider sammen, hvor la oss si 50 personer bestiller matfløte og rømme den ene dagen, dagen etterpå bare skal ha melk.

I basisen er det "forhåndsbestille matvarer"
(om jeg forstod det riktig)
Jeg tar alltid blyanter og penner hvis det er mulighet... For jeg roter de hele tiden bort.
Tror aldri jeg har tatt noe dyrt, bare ødlagt en pc og stol
Jeg fyr som jobbet på samme plattform som meg mistet i hvertfall jobben etter at han fylte opp en hel bag med slike syltetøybeger. Faen så flaut det må være å få sparken pga. frotsing av mat. Samlet verdi var sikkert en 200 lapp...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Bestille maten vil ikke si at den blir lagd for deg, dvs. at produsent og forhandler arbeider sammen, hvor la oss si 50 personer bestiller matfløte og rømme den ene dagen, dagen etterpå bare skal ha melk.

I basisen er det "forhåndsbestille matvarer"
(om jeg forstod det riktig)
Vis hele sitatet...
Høres ut som et evig stress for å få mat i forhold til nå uansett
Det er uansett feil å ta ting fra bedrift - om det gjelder penger, ting eller mat.

Det er fordi at sjefen skal ha kontroll over hva som blir kastet\går til spille, så h*n kan gjøre endringer deretter. Det blir feil hvis folk går og tar ting selv og dytter i kjeften, arbeidsplassen er ikke et andre hjem. Det er noe man går til for å jobbe, ikke for å leke eller bedrive dank og tull.

Vær glad for at noen lager et firma så du kan tjene penger til livets opphold. Hadde jeg funnet ut om noen stjal fra meg hadde jeg sparket dem på flekken...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Høres ut som et evig stress for å få mat i forhold til nå uansett
Vis hele sitatet...
Det er det jo, men det kan bli nødvendig dersom våre matvaner fortsetter....

Kaster ikke akkuratt lite mat hjemme heller....
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ja for alle har jo råd til å kjøpe mat ute til hvert måltid, mange som faktisk ikke kan det en gang i uka..!
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje han mente at det er matvarer og måltider levert hjem på døren. Finnes jo her også tror det er ica som har nettbutikk, og andre leverer en kasse med matvarer og oppskrifter for en uke på døra og gamlinger får varm måltid på døren om de ønsker fra syketjenesten.

Om man bestiller mat på nettet fremfor å handle i butikk kan det nok fort bli billigere totalt sett for mange selv om prisene på varer er litt høyere når en tar med frakten for da unngåes jo impulskjøpene.
hmm. Interessant hvor få som har vært innom militæret her
For de som har vært der, så vet de kanskje at det stjeles utrolig mye der. Veldig mange som "mister ting" og skriver tap og skademelding fordi de ønsker å beholde utstyr etter endt tjeneste. Virker som svært få i militæret ser noe problem med å ta med seg litt herfra og derfra.

Av statsansatte jeg har pratet med så virker det for meg som det er svært få som har problemer med å ta med seg rekvistita. for eksempel en pose med skriverpapir i ny og ned når de trenger å fylle på printeren hjemme. Nytt utstyr til sønnen som skal begynne på skolen etc.

La oss si du jobber i en bedrift som driver med sending av pakker/post. Ville du sendt dine private brev gratis fra jobben eller ville du gått på posten for å betale for dette?

Hvis du kommer 10min for seint på jobben, men er den første som kommer, ville du da latt som du kom til riktig tid? Hvorfor ville du da ikke sett på det som stjeling på samme måte?
Vet om en som ble sparket fra trygg jobb i staten fordi han stjal porto og papir samt toner.

Han printet ut reklame og fylte i konvolutter mens han egentlig skulle jobbet men ingen oppdaget at han drev med helt andre ting enn jobb. Før de fant kjempeavvik på portoen. Da viste det seg at han fyren hadde stjelt porto, papir, konvolutter og toner fra staten i lang tid og sendt ut reklame over hele landet. Ikke bare dreit fyren i å gjøre jobben han fikk betalt for han stjal fra arbeidsgiver slik at han kunne ha en ekstra jobb som han utførte i statlig arbeidstid.

Juks med stempling er også tyveri. Jobbet i en produksjonsbedrift en sommer og der var det mange som fikk kompisen til å stemple kortet sitt om de var sen. Var så mange ansatte at det var vanskelig å vite eksakt når folk kom. Det er jo tyveri uten tvil.

I andre jobber som feks salgsjobb, IT jobber etc er det ikke like kritisk for det er ikke primært tiden du tilbringer på jobb som er viktig for arbeidsgiver men innsatsen og resultatet. Da er gjerne sjefene litt roligere på tidspunkt om det ikke forsinker feks morgenmøter eller slike ting.
Sist endret av ompapa; 1. juni 2012 kl. 10:03.
Har selv nulltoleranse for stjeling på jobb, men kanskje grensene mine er litt løsere enn folk flest er vandt med.
Ting som ligger i søpla spør jeg ikke om å få før jeg tar. Ofte havner det bare rett opp på kontoret igjen, f.eks har jeg triple monitor setup fordi jeg fikser skjermer fra el-søpla :P Stjeler aldri rekvisita bevisst, men om jeg en dag hadde sett en penn fra rbeidsplassen hadde lurt seg med hjem på kjøkkenbordet hadde jeg ikke giddet å levere den tilbake akkurat. Men tror grensen går der. Blekk og ark til printer synes jeg er waaaay overboard.
Jeg har en fin regel jeg vet mange av mine venner også bruker,
Det er Ok og stjele fra staten. så og "låne" en pc fra skolen ser jeg ikke noe problem i, men og "låne" fra jobben er ikke ok.
Sitat av 46312724 Vis innlegg
Jeg har en fin regel jeg vet mange av mine venner også bruker,
Det er Ok og stjele fra staten. så og "låne" en pc fra skolen ser jeg ikke noe problem i, men og "låne" fra jobben er ikke ok.
Vis hele sitatet...
Du synes det er greit? Er du klar over at slikt går utover alle innbyggere i kommunen? Kanskje må andre tilbud i kommunen reduseres om det er stort svinn på pc eller datautstyr. Kanskje blir fritidsklubben stengt, eller gamle får et dårligere tilbud fordi du er velger å være en tyv.

Hva med å heller jobbe for det du ønsker deg?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ja for alle har jo råd til å kjøpe mat ute til hvert måltid, mange som faktisk ikke kan det en gang i uka..!
Vis hele sitatet...
Det er snakk om bedrifter som handler i storskala for kundene sine, og siden leverer maten hjemme hos dem. Dette innebærer for det meste ingredienser og ikke ferdig laget mat, prisen blir omtrent den samme som om du ville handlet selv. Trekker vi fra forventet spontankjøp, er det godt mulig en går omtrent i null når man benytter deg av en slik tjeneste.

Også sparer vi tid på å handle! Toppen for småbarnsfamilier.