Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4649
<?=getUserTitle()?>
Nå har jeg sotte lenge og sett på systemvalg på min MBP, men finner ingen valg muligheter der jeg kan deaktivere at den skal gå i dvalemodus når jeg lukker skjermen.
Er det noen som hvet hvordan jeg gjør dette?

Er for lat til å google selv
( Men sanheten er at jeg har brukt 7GB av mobilnettet mitt og det starter å bli dyrt for meg :/ )
Du kan ikke lukke macen fordi da sperrer du for viften og kjølingen. Det er derfor ikke bra å ha macen på mens du har lokket lukket. Vær forsiktig!
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du kan ikke lukke macen fordi da sperrer du for viften og kjølingen. Det er derfor ikke bra å ha macen på mens du har lokket lukket. Vær forsiktig!
Vis hele sitatet...
Takk for infoen, dette har jeg faktisk ikke tenkt på før :O
Hvordan er det med MBA da?
Er ingen ekspert, bare leste dette på Apple-forum. MBP, MB og MBA har jo alle samme kjøleutgang? Så kan du tenke da. Går sikkert fint en liten stund, men den er ikke laget for slikt.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Vent, har MBA en vifte? Dette må søkes opp, den er jo så forbanna tynn

Ok, den var liten!

Uansett, kan bekreftes at varme blir ett problem om skjerm er igjen og maskinen står på.
Sist endret av Freddy_fred5; 30. mars 2012 kl. 23:05.
Viften er jo også bak, ikke bare gjennom tastaturet. Også skal det litt til for at de begynner å løpe løpsk også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Last ned programet caffeine
http://caffeine.en.softonic.com/mac

fungerer greit
Last ned denne appen
http://www.macupdate.com/app/mac/37991/nosleep

Hindrer Mac`en fra å gå i dvalemodus. Men pass på som det er sagt, ikke legg ned sjermen og sitt med de tyngste app`ene på TV`en. Siden Mac en stenger da for viften.
Det å se film og surfe på nettet går helt fint
Mac'en går jo så fort ut av dvale at eg ser ikkje på dette som noke problem
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Valgte å gjøre det slik
http://i.imgur.com/PpG0y.jpg

Neida, skulle bare skifte glass på jobb :P
Sist endret av Vikingor; 11. mai 2012 kl. 16:20.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
viss det er at det lyser når du skal legge deg men laste ned samtidig. skru av tastatur lys og skjerm lys på tastaturet bare ?
Sitat av missjones Vis innlegg
Viften er jo også bak, ikke bare gjennom tastaturet. Også skal det litt til for at de begynner å løpe løpsk også.
Vis hele sitatet...
Ta en ny titt på en MBP/MPA/MB, du. Den er mellom tastatur og skjerm. Den er godt gjemt og ekstremt god og innovativ design i kjent Apple-stil. Stille er den også. Men den er altså bak der, og når du lukker skjermen, kommer ikke luften ut og du vil få en mac uten vifte.