Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 992
Kjøpte en dunk 99.5% isopropyl som jeg tenker å bruke til cannabis tinkturer (RSO) men han som solgte det har oppbevart det i en dunk med spylevæske som han renset først.

Kan jeg bare destillere dette også er den trygg til bruk? Eller burde jeg bruke dette til vasking bare?

Edit: denne personen vet jo ikke at jeg skal konsumere det, men etter destillering er vel den trygg å bruke uansett!?
Sist endret av CannaLars; 13. april 2023 kl. 13:57.
Eh. Hvorfor kjøpe iso på svartebørs og ikke på Biltema?
Sitat av Penisskaft Vis innlegg
Eh. Hvorfor kjøpe iso på svartebørs og ikke på Biltema?
Vis hele sitatet...
Pissbillig, så uansett kan jeg bruke det til vask og rens! og tenkte destilering var bare å drille hull i ett kjelelokk og ta en slange ned i en bøtte og varme på svak varme, men ser ikke like enkelt ut som jeg trodde!?

Den på biltema er bare 75%, men kan jo destillere den også, men så var det det med hvor vanskelig eller lett det er da!
Lenge siden jeg har lest om RSO for det er jo ikke så veldig annerledes enn andre konsentrater og ekstrakter men Rick Simpson får masse Fame for noe alle kan lage. Men er det sann at man konsumerer selve isoen? Trodde den skulle fordamper vekk som man gjør med qwiso qwet bho og lignende? Tror ikke det er sunt å drikke isopropanol
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Lenge siden jeg har lest om RSO for det er jo ikke så veldig annerledes enn andre konsentrater og ekstrakter men Rick Simpson får masse Fame for noe alle kan lage. Men er det sann at man konsumerer selve isoen? Trodde den skulle fordamper vekk som man gjør med qwiso qwet bho og lignende? Tror ikke det er sunt å drikke isopropanol
Vis hele sitatet...
RSO er veldig fint for det er fullspekter og min samboer klarer ikke røyke eller dampe det pga astma og hun har også IBS, så tåler ikke olje... RSO lages privat og selges over disk der det er lov og det som blir igjen er vann, man tilsetter vann på slutten av prosessen sånn at alt rekker å bli aktivt og får ønsket konsistens.

Jeg har brukt antibac 95% før, der er det 95% etanol og 5% vann, den smaker ikke kjemikalier eller noe annet enn cannabis når den er ferdig og jeg vil nok fortsette å bruke den da andre her på forumet også bruker den, blir bare litt dyrt, men verdt det om den dunken jeg kjøpte i dag er for sketchy selv etter destillasjon eller at det krever mye av meg å destillere.
Fra en trønder som har sett både det ene og det andre fjøset blåst av grunnmuren på grunn av hodeløse forsøk på destillering - Husk kjøling!
Sist endret av haiskalle; 13. april 2023 kl. 15:51. Grunn: Typo
Sitat av haiskalle Vis innlegg
Fra en trønder som har sett både det ene og det andre fjøset blåst av grunnmuren på grunn av hodeløse forsøk på destillering - Husk kjøling!
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, men tror dunken fra sortebørsen blir brukt til vask, etter litt research virker det mer komplisert og risky enn jeg først trodde!
Sitat av haiskalle Vis innlegg
Fra en trønder som har sett både det ene og det andre fjøset blåst av grunnmuren på grunn av hodeløse forsøk på destillering - Husk kjøling!
Vis hele sitatet...
Trenger man kjøling når man lager tinktur?
Jeg har bare laga olje men da tok jeg å satt en kjele med sprit/cannabismixen på ei kokeplate i garasjen og lot det dampe ut i det fri. Vet ikke om fremgangsmåten er annerledes på tinktur? Jeg brukte også isopropyl og noe desinfiseringssprit kjøpt på apotek tror jeg.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Trenger man kjøling når man lager tinktur?
Jeg har bare laga olje men da tok jeg å satt en kjele med sprit/cannabismixen på ei kokeplate i garasjen og lot det dampe ut i det fri. Vet ikke om fremgangsmåten er annerledes på tinktur? Jeg brukte også isopropyl og noe desinfiseringssprit kjøpt på apotek tror jeg.
Vis hele sitatet...

RSO krever ikke kjøling, har ikke sett noen snakke om det på noen tutorials. Var vel mer med tanke på når jeg vurderte destillering.
Sist endret av CannaLars; 13. april 2023 kl. 16:30.