Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2896
Kunne tenke meg at dette emnet passer best under dette forum, siden Winlogon er en viktig sikkerhets komponent under Windows.

Etter timevis søk med google.com, kommer jeg ikke til bunns i hva denne feil er begrunnet ut i fra og finner heller ikke løsningen.

Ved åpningsbildet, før passord pålogging, meldes det om en "Diskett som mangler i diskett stasjon". Denne kan ignoreres.
Etter pålogging melder userunit.exe om det samme, "Det er ingen diskett i stasjonen. Sett inn en diskett i stasjonen \Device\Harddisk21\DR21.
DR21 er en av 9 minnekort lesere. Har prøvd med å ha SD kort i både minneleser R:=DR21 og Q:=DR22. Gjør ingen forskjell.

Denne kan ignoreres etter 6 avbryt, klikk på rødt kryss. Har sjekka opp maskinen for virus, med 4 programmer, og den er ren. Kjørte en WinFix, mens manuell metode var å legge til noen ekstra linjer i register fila. Men feilen er der ennå.

Jeg kunne tenke meg at feilen mest sannsynlig dukket om der jeg måtte av installere Windows .Net Framework ver. 4.6, med nedgradering til ver 4.0.

Hvor begynne her?

Takk for dine innspill
Høres ut som det er noe snerk med bootloader, bite i det sure eplet og re-installere?
Trådstarter
99 3
Puhh, etter mange timer, mange dagers økt med å få opp Win7, etter mislykket re-restore fra Nova backup, neppe .
Da prøver jeg meg med boot loader fix,. som jeg ha en del stykker av her.

LØST:
Genererte en Rep CD-R plate under Sikkerhet og Gjenoppretting.
Kjørte denne under boot av maskinen.
Valgte reparere PC.
Det ble funnet enfeil, som ble reparert.
OK nå!
Sist endret av roof55; 18. juni 2016 kl. 12:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Antagelig et eller annet program/tjeneste som forsøkte å enten starte noe, eller hente noe under oppstarten fra denne "diskettstasjonen".
Som regel hjelper det å gå gjennom alt av programmer og tjenester som starter samtidig som pc'n starter, f.eks ved å bruke msconfig, og ved å sjekke registeret.