Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3333
Jeg bor på hybel og nette her er ganske ræva, bor i hybel rett ovenfor Narvesen og di har et internett som heter "Butikknett" (WPA2).

Er det mulig og cracke dette passorde? Kan nevnes at jeg bruker W7 og ikke linux eller noe sånt.
Tror ikke WPA2 kan crackes. Tror det kun er mulig å "cracke" seg inn med bruteforce og rainbow-tables.
http://www.kali.org/ + søke på youtube: "WP2 kali" burde gi deg en grei intro.
det er mulig å gjøre dette i windows, men kali \ bactrack er å foretreke til dette

http://wirelessdefence.org/Contents/...inAircrack.htm
Sitat av joacimz Vis innlegg
Jeg bor på hybel og nette her er ganske ræva, bor i hybel rett ovenfor Narvesen og di har et internett som heter "Butikknett" (WPA2).

Er det mulig og cracke dette passorde? Kan nevnes at jeg bruker W7 og ikke linux eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Alt er mulig. Men det kan hende maskinen fortsatt søker etter koden den dagen du fyller 100år hvis du velger andre metoder enn via WPS'en Største sikkerhetsrisikoen på rutere er WPS.

Kali Linux, reaver, og usb wifi + ekstra antenne kunne jeg knekke koden på våres nettverk på Rundtom 1.3km via WPS'en.
Sist endret av sweem; 10. september 2014 kl. 14:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sweem Vis innlegg
Alt er mulig. Men det kan hende maskinen fortsatt søker etter koden den dagen du fyller 100år hvis du velger andre metoder enn via WPS'en Største sikkerhetsrisikoen på rutere er WPS.

Kali Linux, reaver, og usb wifi + ekstra antenne kunne jeg knekke koden på våres nettverk på Rundtom 1.3km via WPS'en.
Vis hele sitatet...

Hva slags nettverkskort + antenne brukte du?

Kraftig Asus kort med SMA antenne?
En alfa awus036 med en slik http://www.prisjakt.no/product.php?c...FeH7cgodBY4A6g Men jeg ble utrolig overrasket over hvor god denne var http://www.ebay.com/itm/Mini-150Mbps...item27d11d25d4 25kr inkl frakt.
Sist endret av sweem; 11. september 2014 kl. 00:29.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er ikke det samme, trådstarter i denne tråden spør om wpa2, du fant en guide til wpa.

Difference Between WPA and WPA2

tl;dr:

Summary:
1.WPA2 is the improved version of WPA
2.WPA only supports TKIP encryption while WPA2 supports AES
3.Theoretically, WPA2 is not hackable while WPA is
4.WPA2 requires more processing power than WPA
Vis hele sitatet...
Hvis det er WPA2 CCMP cipher (AES) som brukes, så skal det være mulig å bruke meet-in-the-middle-attack. Et slikt angrep skal svekke stryken i AES 128 til 64-bits, selv om 64-bit også er nokså sikkert så vil det være vessentlig mye lettere å knekke en 128 bit. For å være nøyaktig så er det 1.884x10¹⁹ ganger lettere.

Må bare sies at dette er ikkje noe jeg verken har prøvd eller forsket på, kom bare tilfeldigvis over en artikkel om dette for noen måneder siden.
Sitat av HydroTekZ Vis innlegg
Du må ha et alfa network adapter for å bruteforce, måtte iallefall jeg og de folka jeg så på YT. Bruk Kali Linux, ganske bra
Vis hele sitatet...
Nei, det er feil, alfa kort kan brukes med er ikkje nødvendig. Eneste kravet er at nettverkskortet må støtte monitor mode, noe som en rekke kort støtter. Selve bruteforcinga skjer offline når man har klart å få tak i en 4-way handshake dump.
Bruk f.eks kalk som mange nevner og få tak et et nettverkskort som støtter monitor mode, eller gjør som jeg gjorde og sett opp en gammel bærbar kun til dette formålet (den må selvsagt ha et brukelig nettkort, min hadde det)så bruker du f.eks airreplay-ng til å sende en sverm av de-auth -pakker til alle klientene på nettverket, med litt flaks vil de plukke det opp og koble i frå nettet sitt da de "tror at ruteren har kasta de ut". Etter noen sekunder vil de forsøke å koble seg til igjen, og da kan du være heldig og snappe opp handshake-pakken, denne kan du så cracke ved en senere anledning. Legg merke til at viss passordet ikke finnes i en ordliste så vil bruteforcing kunne ta tusenvis av år da AES er en veldig robust kryptering.
EDIT: Kalk... Helvettes autokorrektur
Sist endret av varg300; 12. september 2014 kl. 21:50.