Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4624
http://www.thiswayup.no/

Man kan vinne en bil om man svarer riktig på alle 10 spørsmålene og klarer det til en bra tid. Jeg vet at det er noen som ikke har kommet blant topp 50 selv om de har greid alle 10 spørsmåla og klart det på under 30 sekund..

Jeg har fasiten på alle spørsmåla fremfor meg her, men jeg klarer ikke søke opp svara og så gjøre quizen ferdig på under 30 sekund, med mindre jeg pugger fasiten..

Siden dette går på tid, så lurer jeg på.. Er det mulig å få stoppet klokka som står å tikker på en eller annen måte? Eller en annen måte for å greie alle spørsmåla på under 20-30 sekund? Vet det er noen smarte hjerner her på forumet med loads av datakunnskap! Hjelp hvis du vil!
Prøv deg frem med Cheatengine. Det er det eneste jeg kommer på. Finn noen tutorials på Youtube, så er du i gang
Gjort det men skjønte ikke mye av Cheatengine to be honest..

Noen flere som har noen tips?
Hva med å bygge ett script, som sender inn svarene for deg, da skal du kunne klare det på under 1 sek. (Vel å merke avhengig av hastigheten på linjen).

Javascript er vel stikkord her
Sist endret av 0xFF; 3. juni 2012 kl. 18:13.
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Gjort det men skjønte ikke mye av Cheatengine to be honest..

Noen flere som har noen tips?
Vis hele sitatet...
"Enable speedhack", set speed til 0.1, så har du 10 sekund for hvert sekund som går. Tror det var noe i den duren.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva med å bygge ett script, som sender inn svarene for deg, da skal du kunne klare det på under 1 sek.

Javascript er vel stikkord her
Vis hele sitatet...
Om det er moderatorer som ser på det, så skjønner de at det er noe muffins..
Eller det burde jo være moderatorer som ser etter. Siden det er tross alt en bil
Kan jo bare fikse så at du leverer svarene med et tilfeldig tall mellom 5 og 15 sekunder?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
-Ikke rart de bruker disse bilene i konkurransen. Hvem ville funnet på å kjøpe noe slikt?
Vis hele sitatet...
Virket da som en helt grei og kurant by-bil? Så veldig grei ut å lukeparkere med også, får vel plass overalt.
Om det ikke er tilfeldig rekkefølge på svarene kan du jo lage en autoclicker, men går ut i fra at de scrambles..
Hmmm er noe muffins her, den lista med folk som er på top 50 er spekka full av kompiser fra vidregående!
Mange spørsmål er det?
Er ikke keen på og sende fasiten eller? Mulig jeg kan fikse noe..
Jeg gjorde noe lignende med den Facebook-appen hvor du skal skrive alfabetet.

Brukte Logitechs Game Panel Software eller lignende til å lage en makro som skrev alfabetet veldig fort. Kom naturligvis øverst blant vennene i denne appen, da alfabetet ble skrevet på under 1 sekund.

Kunne du gjort noe lignende i dette tilfellet, eller er quizzen av en type som gjør det umulig? Hvis du skal skrive svar på spørsmålet, kan du vel lage en makro for hvert spørsmål og kvikt trykke den kombinasjonen som skal til.

Jeg vet ikke om det er relevant, men jeg har ikke mulighet til å sjekke hvordan quizzen ser ut fra der jeg er nå, så jeg legger det ut allikevel.
Det er en quiz med 10 spørsmål hvor hvert spørsmål har 4 alternativer.
Spørsmålene og alternativene rulleres etter hvert forsøk så de står ikke i samme rekkefølge..

Sitat av eXerisjon Vis innlegg
Hmmm er noe muffins her, den lista med folk som er på top 50 er spekka full av kompiser fra vidregående!
Vis hele sitatet...
De har kanskje funnet et hull de utnytter seg av da...?
Sist endret av SheepInPain; 4. juni 2012 kl. 18:08.
Har nå hørt om folk som greier alle 10 spørsmåla på under 23 sekund men er allikevel ikke med i topp 50... Er jo tydelig at noen cheater der. Noen som har funnet ut noe?

Bemerkelsesverdig at de fleste der er enten tullenavn, umulig å finne på facebook, folk med samme etternavn..

Kom over denne karen som var blant topp 50: (facebook)
"Gabor Sziebig
PhD student hos Høgskolen i Narvik. Studerte Computer Security på Budapest University of Technology and Economics"

Ikke at det trenger å bety noe, men han er god med data antageligvis....
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Vanligvis kan man jukse på slike spill ved å manipulere forespørslene som blir sendt, men her er de kodet på noe vis.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Få en kompis til å sitte ved siden av deg og lese opp svarene fortløpende?
CheatEngine funker ikke da det ikke quizen er flash.
Tiden blir lagret serverside og kan ikke manipuleres uten videre.
Et alternativ er å ta med datamaskinen din dypt ned mot jordas indre. I det sterke tyngdefeltet går tiden saktere, og du vil ha bedre tid til å besvare oppgaven.
Har testet denne, de kjører en timer på server-side. Ikke så mye du får jukset da. Bit i det sure eple og memorer svarene og klikk raskt som f.

Edit: btw, shame on you. Jukse i en konkurranse.
Sist endret av Hager; 10. juni 2012 kl. 16:42.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva med å bygge ett script, som sender inn svarene for deg, da skal du kunne klare det på under 1 sek. (Vel å merke avhengig av hastigheten på linjen).

Javascript er vel stikkord her
Vis hele sitatet...
Jamen da må man jo vite svarene ifra før for og sette i scripten :P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Et alternativ er å ta med datamaskinen din dypt ned mot jordas indre. I det sterke tyngdefeltet går tiden saktere, og du vil ha bedre tid til å besvare oppgaven.
Vis hele sitatet...
Da blir han vel nødt til å ta med seg serveren hvor konkurransen kjøres fra i samme slengen.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Et alternativ er å ta med datamaskinen din dypt ned mot jordas indre. I det sterke tyngdefeltet går tiden saktere, og du vil ha bedre tid til å besvare oppgaven.
Vis hele sitatet...
Tyngdefeltet er ikke i nærheten sterkt nok til å sakke tid noe spesielt mye.
Sist endret av DikkeDikk; 10. juni 2012 kl. 18:28.
Takk for at dere holder tråden saklig.. :-)
http://www.thiswayup.no/her/quiz/konkurransereglene
"Juks
Dersom Arrangøren finner det sannsynlig at en deltaker jukser eller har vunnet som følge av juks (f.eks teknisk manipulasjon av system eller valg av flere felt enn tillatt) skal vedkommende fratas deltakelse og eventuell premie"
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Et alternativ er å ta med datamaskinen din dypt ned mot jordas indre. I det sterke tyngdefeltet går tiden saktere, og du vil ha bedre tid til å besvare oppgaven.
Vis hele sitatet...
Det er vell mer tyngde jo lenger opp du kommer? Begrunner min konklusjon med eksempelet: å falle 1 meter kontra å falle 10 meter rett i bakken.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Det er vell mer tyngde jo lenger opp du kommer? Begrunner min konklusjon med eksempelet: å falle 1 meter kontra å falle 10 meter rett i bakken.
Vis hele sitatet...
Men du er jo lengre unna. dvs svakere trekk-kraft. Hadde ditt eksempel vært "true" hadde månen og alle andre planeter dettet ned på oss (eller vi i de ;O)
Sist endret av Hager; 11. juni 2012 kl. 13:25.
Skaff deg AutoHotkey, bruk ImageSearch for å se hvilket spårsmål som er på skjermen og for å klikke på riktig svar.

Litt arbeid å mekke et script, men du kommer til å ace quizen!